Grieksegids nieuws
11-jarige jongen heeft Griekse oplossing
#1
De 11-jarige Jurre Hermans, uit Breedenbroek (Gelderland), heeft een eervolle vermelding gekregen in de strijd om de prestigieuze Wolfson Economic Prize. Economen konden dit jaar meedingen naar de prijs van 250.000 Britse pond, door met de beste oplossing te komen voor als de eurozone uiteen zou vallen.

Jurre Hermans zit niet bij de vijf finalisten, maar krijgt wel een cheque van 100 euro voor zijn oplossing.

Jurre stelt voor om Griekenland uit de euro te laten vertrekken. De Grieken moeten hun euro's dan naar de bank brengen en daar krijgen ze drachmes voor terug. Met die euro's zou Griekenland zijn schuld kunnen afbetalen. Dit noemt Jurre zijn pizza-idee, want elke schuldeiser krijgt een punt uit die pizza. Wie weigert om de euro's in te leveren zou een boete moeten krijgen.

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




4 april 2012.

Jurre was ook te gast bij 'De wereld draait door':
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





(vanaf 02:35)
Quote
#2
Ik vind het knap dat hij het probeert om een oplossing te vinden, meer kan ik echt niet zeggen.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#3
als hij later bij Friesland Campina gaat werken of bij NN of ING , piept dat jongentje anders, maar goed ik heb zelf ook kinderen dus ik heb naar zijn idee geluistert, aandachtig. ik hoop dat hij wat leuks doet met de prijs, bv gyros555 steunen.
Quote
#4
Ik heb die uitzending ook toevallig gezien. Een echte oplossing is het wel niet maar wel een mooie manier om de crisis eens uit een andere hoek te bekijken. Trouwens wat was het beroep van zijn vader nu ook weer, een soort journalist????? Zo de oude zongen zo piepen de jonge.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie heeft er een reisblog? Vito 6 3.794 11 June 2016, 10:40
Laatste bericht: Pippelientje
  Hoera het heeft geregend Arthur 19 9.649 20 May 2016, 18:42
Laatste bericht: lucy
  de oplossing voor alles Arthur 5 3.967 21 June 2015, 21:58
Laatste bericht: Patrick
  Wie en waar heeft een eigen verblijfje? Markos 57 39.223 10 September 2013, 11:26
Laatste bericht: jjohn
  De oplossing Cornelius 14 10.315 29 June 2012, 23:35
Laatste bericht: El Greco
  de oplossing van vriend Harry Arthur 4 4.165 03 August 2011, 23:22
Laatste bericht: ien
  Samos heeft de grootste.....?? Wick 2 2.435 26 January 2011, 08:12
Laatste bericht: Wick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)