Grieksegids nieuws
Filoglossia op de ipad
#1
Regelmatig doe ik een lesje Filoglossia op de de pc. Nu overweeg ik een iPad te kopen en wil dan hierop ook met Filoglossia gaan oefenen.
Heeft iemand hier ervaring mee? In de Apple-winkel kunnen ze me niet garanderen dat het gaat lukken met de een of andere app.
Of heeft iemand misschien nog tips wat ik voor Grieks hierop kan doen.

Mvg
Tineke
Quote
#2
Koop er eentje in Griekenland met griekstalige softwareBig Grin
Je kan misschien de griekse toetsenbord layout en griekse taal instellen zodat je de griekse karakters kan invoeren in Filoglassia.


Jef

@Tineke

Ik denk niet dat de Ipad de griekse taal ondersteund. Een griekstoetsenbordlayout is ook niet voorzien , dat heb ik even gegoogeld .
Misschien zijn er echte Mac-fans op het prikbord die beter zijn ingelicht.

Mvg
Jef
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Je kunt op de iPad via Instellingen > Algemeen > Toetsenbord ook het Griekse toetsenbord aanvinken. Als je dan gaat typen kun je via het wereldbolletje naast de spatiebalk kiezen om Griekse letters te typen. Ken het oefenprogramma verder niet; leen eens een iPad van iemand en probeer het uit.
De iPad is ook in Griekenland te koop dus ......
Quote
#4
Grieks typen werkt echt perfect op de iPad en je kan heel gemakkelijk wisselen van bijvoorbeeld het Griekse toetsenbord naar het Nederlandse. De Filoglossia applicatie is niet op de iPad verkrijgbaar en online er mee werken functioneert (uitspraken werkt niet) niet volledig. Er zijn wel andere applicaties zoals de gratis applicatie Grieks Learnbots, uTalk Grieks €0,79 en Accelastudy Nederlands Grieks voor €7,99.
Quote
#5
Bedankt voor jullie reacties, maar mijn vraag was eigenlijk niet duidelijk genoeg gesteld.
De taal instellen is geen probleem. ik heb de website met Filoglossia ook al eens op een iPad bekeken. Wat niet lukt is de filmpjes bekijken en het geluid te horen. Ik was benieuwd of er iemand is die hier ervaring mee heeft en dus met een of ander app wel film en geluid heeft.
Quote
#6
Bij mij lukt het ook niet om op de iPad de filmpjes te bekijken of geluid te krijgen op de website van Filoglossia. Melding: "adres ongeldig" ????
Quote
#7
iPad ondersteunt geen Flash (verouderde techniek) maar wel HTML5 en YouTube
Quote
#8
De webmaster van de site van Filoglossia schreef mij het volgende:
Webmaster replies: Microsoft currently endorses the 3rd party Flip4Mac QuickTime plugin. The WMV installer is bundled with Microsoft Silverlight by default. An alternative is the VLC application
Quote
#9
Dan moet je even googelen welk appje je daarvoor uit de iTunes Store moet downloaden, vele zijn gratis. Ik meen me te herinneren dat er eentje voor VLC is. Dan kan je van daaruit waarschijnlijk de URL intypen. Succes!
Quote
#10
De 3rd party Flip4Mac QuickTime plugin is niet voor de iPad maar voor de Mac computer. Plugins zijn er niet voor de iPad, de oplossing zal dus alleen van de makers van Filoglossia kunnen komen.
Quote
#11
Chrisn Er zijn geen plugins voor de iPad maar wel apps die bepaalde zaken "aan elkaar kunnen breien"
Quote
#12
Vandaag ontdekt dat Φιλογλωσσία nu ook op de iPad werkt! Met geluid en beeld.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Tineke Bee, bedankt voor je berichtje dat Filoglossia het nu ook doet op de I-pad.
Ben er heel blij mee !!!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Filoglossia Edwin 5 5.728 29 April 2011, 21:10
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)