Grieksegids nieuws
Back to basic
#41
'Back to the bottom' Cornelius, erg dapper hoor! Natuurlijk ga ik jouw/jullie avontuur volgen, véél succes en doorzettingsvermogen toegewenst daarmee. Wat moeten ze trouwens in Analipsi nu....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#42
@Bartoriste

Analipsi kan wel zonder ons hoor, word er trouwens niet drukker op in dit leuke dorpje, de toeristen vooral uit Nederland en Engeland blijven massaal weg het boekingsniveau bij diverse appartement waar Nederlandse touroperators zitten daar zijn de boekingen vanuit Nederland verschrikkelijk laag voor dit seizoen.

Dus wij gaan lekker de bergen in en kijken hoever we komen.
Quote
#43
De hele week bezig geweest om de grill/bb oven af te bouwen en alles op te ruimen diverse foto's gemaakt maar toestel in de bergen laten liggen.

Morgen word hij ingewijd met het eerste lam voor de pasen uiteraard zijn we er dan bij en zal ik morgenavond of maandag laten weten hoe het is om pasen te vieren in de bergen waar wij binnenkort definitief gaan wonen.

heb al wel enige foto's van de oven gril in aanbouw.
De afbouw gebeurd met stenen die afkomstig zijn van de berg die een stukje is afgegraven om ruimte te maken voor woon verblijven.
de ondergrond enz is uiteraard van materiaal dat we aangeschaft hebben omdat nu eenmaal niet alles van de berg komt.

[Afbeelding: j90ff5.jpg]
[Afbeelding: dw59ft.jpg]
Quote
#44
Begint er al goed uit te zien Cornelius!
Veel plezier morgen met de BBQ en natuurlijk Kali Orexi sirtaki
Quote
#45
(10 April 2012, 19:11)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: v2zi2v.jpg]

Beste Cornelius,

Zomaar een tip, haal die brandstof tankjes uit dat huisje. Accuus hebben de nare bijwerking van het produceren van waterstof het zgn knalgas. Zou zonde zijn van het werk. Kruislingse ventilatie is ook geen overbodige luxe.

Veel succes interresante klus.

Kalo Pasxa,

Dick
Quote
#46
Ziet er geweldig uit Cornelius!

Petra
Quote
#47
Hoi Cornelius,

Heb wel de neiging om Corneel tegen je te zeggen maar, ach,dat is w.s. alleen weggelegdt voor vrienden en bekenden.;)
Waarmee ik wil zeggen dat ik het echt heel fantastisch vindt wat jij/jullie aan het doen zijn!
Bij dit project krijg ik,toch,weer het gevoel van dat meisje uit de jaren '70!!!!!!!!!!!!!!Big Grin
Ik gun het je van harte en ik hoop dan ook intens dat jullie je dromen waar kunnen maken!

Groetjes,Marianne
Quote
#48
Zoals beloofd nog enige foto,s van de BBQ/oven die gisteren paaszondag is ingewijd met erg mooi weer in de bergen bij Galipe bijna windstil veel zon en een zeer aangename temperatuur ruim boven de twintig graden.

de traditionele wijn en raki smaakten prima bij het geroosterde lam zowel ervoor tijdens als erna.
[Afbeelding: rroaqf.jpg]
[Afbeelding: 67sho2.jpg]
[Afbeelding: 2d8lt3s.jpg]
[Afbeelding: 9s9pif.jpg]
[Afbeelding: 30j5zc7.jpg]
Quote
#49
ziet er goed uit, zal zeker lekker zijn geweest,vooral met een lokaal wijntje,en een raki is het heerlijk genieten
ger en jose
Quote
#50
Een hele onderneming C. En wat is de bedoeling dan wat op poten gezet gaat worden? Iets in het toerisme? Dat zou dan in mijn ogen misschien weer jammer zijn. Heb je overigens geen last van het vliegveld; het militaire bedoel ik dan... Overlast als in Alikarnaso (Heraklion) zal het wel niet zijn, of toch wel?
Misschien kom ik wel eens langs om je "nederzetting" te bekijken. Bij welke olijfboom moet ik de afslag nemen...???
Quote
#51
@Cornelius,
Wat is de BBQ/oven mooi geworden. Het lam zal heerlijk gesmaakt hebben.

Benieuwd hoe jullie woning eruit ziet aan de buitenkant. Ook in deze stijl ?

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#52
@fyfika we gaan niets op poten zetten en zeker niets in de toeristenbranche, we gaan proberen om zo selfsupporting als mogelijk is te leven en leggen daarbij de nadruk op biologisch tuinieren en het gebruiken van restmaterialen.
Geen last van vliegtuigen die zien we op ruime afstand langs de kust vliegen.
Je gaat na de eerste herder bergen in en dan bij de derde olijfboom rechtsaf en gewoon door blijven fietsen dan kom je er vanzelf.

@Imogen ziet er leuk uit he en het lam smaakte voortreffelijk later in de middag ietwat droog geworden maar daar was de raki en de wijn weer goed voor ha ha.

Hij loopt er over te denken om 1 woning op te trekken zoals met steen van de BBQ, en enkele compleet van hout.
wij wonen het komende jaar vanaf begin Mei in een grote stacaravan bijna 33 m2 en ben nu eerst bezig om een houten berging te bouwen van rest materialen het is de bedoeling als wij aangeven dat we definitief daar blijven dat ik voor onszelf een houten woning ga bouwen waar we dan de komende jaren in gaan wonen.

Zal de komende week foto's plaatsen van de afgelopen periode qua groente tuin aanleg en de opstart van de berging.
Quote
#53
Hoe zit het eigenlijk met bouw vergunningen daar waar jullie gaan wonen?, Gelden dezelfde regels als in meer bewoonde delen of is back to basic ook daar wat minder strict in omdat het zo afgelegen is?
Quote
#54
Een hele onderneming Kees, maar ik wens jou en Ans heel veel succes met deze manier van leven. Aan de omgeving zal het zeker niet liggen.
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#55
@Chrisn wat voorwaarden voor een bouwvergunning betreft zal het ongetwijfeld niet anders zijn in de stillere gebieden dan elders op Kreta de gebruikelijke eisen zoals een elektra aansluiting, belastingnummer en een door een architect ontworpen woning en enz., enz.

Voor een woning op wielen zoals caravans hoe groot ze ook zijn heb je geen enkele vergunning nodig zo ook niet voor houten schuurtjes.

Tot enige jaren geleden had je ook geen vergunning nodig voor houten huizen maar volgens ingewijden is die regel veranderd dat is dimitris op dit moment aan het uitzoeken maar daar heeft hij tot op heden geen antwoord op.

Maar goed bouw een houten woning van een 60 m2 hang er een onderstel onder met een 6 tal wielen en je hebt geen vergunning nodig want het is verplaatsbaar.
een beetje inventief moet je wezen op Kreta toch.
we zullen het allemaal ervaren de komende periode.
Quote
#56
Jan,Piet,Joris en Corneel die hadden baarden,die hadden baarden.
Jan,Piet,Joris en Corneel die hadden baarden die vaarden mee!

Een liedje wat zomaar in me op kwam!
Quote
#57
.....we gaan niets op poten zetten en zeker niets in de toeristenbranche.....
Gelukkig !!
Ik was bang dat er een tweede Spanje moest komen... (sorry Blush)

....Geen last van vliegtuigen die zien we op ruime afstand langs de kust vliegen.....
Hoe kan dat nou? Of houden ze met de recessie de vliegtuigen aan de grond??? Of zijn ze al met de werkzaamheden van het nieuw aan te leggen vliegveld bij Kastelli begonnen??

...Je gaat na de eerste herder bergen in en dan bij de derde olijfboom rechtsaf ...
Ik ben er zeker van je te kunnen vinden. Ga er maar even vanuit dat ik welkom ben voor een tsikoudia.Hypocrite
Quote
#58
Inderdaad ging het hier lang zo van als de buren niks zeggen kan je weinig overkomen. Er zijn bij mijn weten wel wat regeltjes veranderd, zelfs voor een pergola moet je een vergunning hebben. Misschien nog geen direct probleem, maar als je je zaakje zilt verkopen heb je wel een probleem. Misschien toch iets om over na te denken.
Quote
#59
Hoi,hoi,

Ik vind het heel stoer wat Corneel en z'n partner aan 't doen zijn!
Gewoon proberen terug te gaan naar wat zovelen van ons verlangen.

Geen hectiek meer, proberen de basis van het leven weer te vinden.
En ja!Misschien klinkt dat heel idealistisch en naiëf, dan is dat maar zo!
Als je in het derde gedeelte van je leven komt redeneer je op een andere manier.

Vandaag vier ik,met mijn partner,ons eerste lustrum en daar zijn we allebei heel erg blij om.We hebben de afgelopen maanden besloten dat we,zodra het kan,een andere weg in zullen slaan.
Met welke moeilijkheden dit ook zal gaan, samen vinden we die weg.
en ik denk dat Corneel zijn eigen ding heeft om tot dit besluit te komen.

Groet,Marianne.
Quote
#60
(19 April 2012, 13:28)nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad ging het hier lang zo van als de buren niks zeggen kan je weinig overkomen. Er zijn bij mijn weten wel wat regeltjes veranderd, zelfs voor een pergola moet je een vergunning hebben. Misschien nog geen direct probleem, maar als je je zaakje zilt verkopen heb je wel een probleem. Misschien toch iets om over na te denken.

Een pergola met een vast dak er op valt onder vergunningsplicht. Maak je er eentje met een 'los' dak, dan heb je geen vergunning nodig. Met een los dak bedoel ik bijvoorbeeld wat velen doen, er een bamboe vlechtwerkje in hangen of er druivenranken overheen laten groeien.

Wat 'ze' vooral niet willen zijn pergola's die door de jaren heen geheel dichtgebouwd worden. Eerst een vast dak er op. Volgend jaar de zijkanten dichtmaken, het jaar daarop de voorkant afsluiten. En dan heb je ineens je huis met een heleboel M2's vergroot. Dat gebeurt veel, en dat is precies wat ze niet willen. Kijk in een willekeurige stad maar eens naar de balkons, die zijn vaak op een dergelijke manier dichtgemaakt.
Daarom hebben ze gesteld dat het criterium het vaste dak is. Geen vast dak = geen vergunning, vast dak = wel vergunning.

Ik heb er wel dakpannen op liggen, en dus is mijn pergola illegaal, want ik heb geen vergunning aangevraagd.
Nu heb ik mazzel, want mijn ene buurman 100 meter verderop is de aannemer die 'm heeft gebouwd. Die gaat dus niet klagen, en de andere buurman heeft toen ze de onze zag meteen dezelfde aannemer opdracht gegeven er bij haar ook eentje te bouwen. Dat zit dus wel snor, van klagende buren hebben we niets te vrezen, en bovendien zit de pergola aan de achterkant van het huis. Die zie je vanaf de straat nauwelijks.
Alleen wanneer we zouden willen verkopen kunnen we een probleem krijgen.

Welnu, de buurvrouw die mee heeft gedaan is de officiële procedure om 'm te legaliseren ingegaan. Dat kan tot 1 juni zonder boete.
Dan moet je een architect inhuren die eerst de originele goedgekeurde bouwtekeningen boven water moet halen. Da's al een aardige klus. Dan moet hij gaan bekijken en beschrijven wat er niet conform is aan het bouwwerk. Dan moet hij zo nodig tekeningen maken van de situatie zoals deze feitelijk is, en die indienen. Ondertussen heeft de buurvrouw al 4500 euro uitgegeven aan de procedure. Dat is ongeveer 4 keer zoveel als die hele pergola heeft gekost.

Wanneer ze mij met een controlebezoekje vereren haal ik de dakpannen er wel af (en leg ze achterin de tuin voorzichtig neer), en hang ik er bamboematjes in. Dan rustig wachten tot ze weer zijn komen controleren. Dan een paar maanden later die dakpannen er weer opleggen.

Als ik het huis zou willen verkopen moet ik dus formeel ook die dakpannen er afhalen. Dan kan de koper als die dat wil later de dakpannen weer terugleggen.

Zo werken die dingen volgens mij in GR.
Overigens moet ik eerst nog maar eens zien waar 'ze' de mankracht vandaan willen halen om een en ander te controleren. En als ze al aan de slag gaan zijn er wel interessantere illegale objecten te vinden waar ze echt flink veel meer geld kunnen ophalen dan voor onze pergola (van 3 bij 4 meter).
Quote
#61
@Cornelius.

Heb je wel eens overwogen om je huis van stro te bouwen. Ik ken iemand op Kreta die dat heeft gedaan in Agia Galini en er zeer tevreden mee is.
Er is zelfs niet zo lang geleden een seminar op Kreta over geweest. Via google is er genoeg over te vinden en het zou mijns inziens een perfect onderdeel zijn van je Back to basic formule.
Quote
#62
@ Nanny ik ga hier absoluut niet strijden over welke vergunning je nu wel of niet nodig hebt.

Mijn Griekse vriend is hier geboren en getogen en weet alle ins en outs wel te vinden en ondanks 30 jaar Engeland nog altijd een Griek.
Natuurlijk zijn er voor vele zaken toestemming nodig maar dat laat ik aan hem over, wat ik wel zeker weet is dat je voor vele zaken ook geen vergunning nodig hebt.
En verkopen is geen optie voor hem want hij heeft zijn draai gevonden en ik geef hem geen ongelijk nu ik daar bijna dagelijks kom en alles zie.

Zoals Xander het omschrijft klopt het helemaal en aangezien onze buren meer als 4 km verderop wonen zullen er niet zo vlug klachten komen temeer omdat hij er zeker van is dat hij goede vrienden is en blijft met de dorpelingen om ons heen.
In de bergen heb je hechte gemeenschappen en ze hebben allemaal hetzelfde gemeen val nooit een dorpsgenoot of een goede vriend af dat heb ik ondertussen wel geleerd.

Het is een gebied van ruim 50000 m2 wat je in principe alleen mag betreden met toestemming.
enige tijd geleden waren we aan het werk en opeens vliegen de hagelkorrels om ons heen we kijken rond en zien een Griek die aan het Jagen is.
In Nederland bel je dan de politie hier ga je er naartoe en maakt hem duidelijk dat hij op verboden terrein is je nodigt hem uit voor een Koffie die uiteraard gevolgd word door de nodige raken en je hebt er weer een vriend voor het leven bij.

We hebben nu wel tientallen borden in het Grieks en het engels rondom het terrein geplaatst dat het privé terrein is en verboden is om het te betreden zonder zijn toestemming.

Het is nog altijd zo net zoals in Nederland dat je met dit soort dingen in de bandbreedte van de wet moet opereren en daar creatief mee om moet gaan.

Morgen wat meer info over het aanleggen van de tuinen en het opstarten van het bouwen vaneen opslagruimte.
Quote
#63
citaat
Heb je wel eens overwogen om je huis van stro te bouwen. Ik ken iemand op Kreta die dat heeft gedaan in Agia Galini en er zeer tevreden mee is.
einde citaat

@ Chrisn, dit is nu eens een bruikbare tip zal het zeker gaan bespreken met mijn vriend.

Ken je die persoon goed in Agia Galini misschien kunnen we er eens gaan kijken als hij er ook voor voelt.
Quote
#64
@Cornelius.

Ik ken de persoon niet erg goed maar een afspraak gaat wel lukken als je belangstelling hebt. Op de onderstaande link kun je een compleet handboek downloaden voor het bouwen met stro. Er staan tevens alle bijkomende voordelen in vermeld die er zijn als je met stro gaat bouwen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#65
Thanks Chrisn we gaan ons er zeker in verdiepen mochten we willen gaan kijken dan hoor je van me.
Quote
#66
@Xander, ik heb ook wat kleine dingetjes 'legaal' laten maken aan 2 huisen. Bij mij ging het om een schuurtje ( steen) een badkamer ( steen)en 2 houten pergolas vast met hout bedekt, 8x3 of zo. Totale kosten 3000 euro. Keurig met architect enz. Ik denk ook niet dat ze echt komen checken, heb t ook goed staan met de buren, maar zit meer te denken over als we het eens zouden willen verkopen, of later de kinderen.
Quote
#67
Zoals eerder aangegeven kom ik terug op het eerste begin van het selfsupporting leven namelijk de aanleg van de groente/kruiden tuin op de helling van de berg.

toen ik er voor het eerst kwam stond er al een beschutte plek om tomaten.komkommers paprika's enz te kweken beschut omdat dit soort groente/vruchten niet erg goed tegen de harde wind kan en dat het boven op de berg kan waaien hebben we de afgelopen 10 dagen gemerkt.

Daarnaast moest er veel puin/steen geruimd worden om zodoende onze gerestaureerde frees zijn werk een beetje te kunnen laten doen.

Ondertussen staat het meeste gepoot en kunnen we de komende maanden gaan putten uit onze groentetuin.
[Afbeelding: 2vmitg7.jpg]
[Afbeelding: fucg93.jpg]
[Afbeelding: rv93c4.jpg]
[Afbeelding: nb40ef.jpg]
Quote
#68
Mooi,mooi,mooi ,ik kan eigenlijk niets anders zeggen!
Quote
#69
En veeeeeel werk, vooral die stenen uit dat zand halen.

Wij hadden slechts een klein tuintje, maar jee wat een stenen kwamen daar uit.
Quote
#70
Cornelius, de foto's binnen van het "elektriciteitshuisje" wekt mijn interesse!
Ik wil zoiets straks(in Griekenland) ook maken voor mezelf. Zoveel mogelijk "selfsupporting" dus.
Hier ben ik al een tijd over aan het nadenken.En zie hier de oplosing.
Weet jij of (iemand anders),wat je hier voor nodig hebt?
Quote
#71
@Hugo1964.
Deze installatie heeft Dimitris uit Engeland laten komen en is opgebouwd door een Griekse Elektromonteur.
total kosten liggen dacht ik incl. huisje (zelf gebouwd) en aanleg rond de 5000 euro
Hij tot op heden voldoende stroom zowel zomer als winter, met er wel bij zeggen dat hij niet elektrisch kookt en verwarmt.
voor noodgevallen heeft hij een aggregaat staan.
Op elektra gebied ben ik absoluut niet thuis kan verdere details bij Dimitris mijn vriend weghalen en het dan naar je privéadres sturen als je er geïnteresseerd bent.
Quote
#72
Kees, kan jij eens bij Dimitris informeren hoe het is geregeld met de vergunningen bij het plaatsen van die zonnepanelen! Kan het zonder....?
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#73
Hoi Bart
zover ik weet moet je het in een normale situatie via je elektrameter laten lopen dit omdat je verplicht bent als je een huis hebt en bewoont ook een elektra aansluiting dient te hebben.

Daar was niets dus enige jaren geleden is hij naar de gemeente geweest voor een Elektra aansluiting.
De eerste paal waar een aftakking te maken is staat hemelsbreed ongeveer 1,5 km bij hem vandaan en de gemeente kwam met het aardige sommetje van 30000 euro om de aansluiting bij hem tot stand te brengen en vele maanden wachten.
Je begrijpt dat hij dat niet heeft gedaan, en toen heeft hij de panelen geplaatst en het door een lokale elektricien aan laten leggen

hij heeft verder nooit meer iets van de gemeente gehoord.

Als je deze panelen zou plaatsen in de bewoonde wereld weet ik niet of je voor het plaatsen een vergunning nodig hebt ik denk het niet heb je ook niet nodig voor de zonnepanelen voor het warme water, alleen zal je denk ik geen toestemming krijgen om het buiten de meter te doen.

Neem aan dat de gemeente en het elektra bedrijf je hierover kan informeren.
Quote
#74
Zonnepanelen,

Er zijn twee mogelijkheden voor het gebruik van zonnepanelen, Stand Alone en leveren aan het net.

Bij Stand Alone wordt de opgewekte stroom opgeslagen in accu's en via een omvormer omgezet naar 230 V wisselspanning. Je kunt er ook voor kiezen om een 12 volt installatie in je huisje te maken zoals in veel caravans wordt toegepast. Koken hierop is niet mogelijk eenvoudig omdat dit teveel capaciteit van de zonnepanelen en omvormers vraagt.
Met deze installatie bent u geheel onafhankelijk van DEH.

De andere mogelijkheid is om de opgewekte stroom direct om te zetten naar 230 volt. In de groepenkast (veilighedenkast) wordt een extra groep gemaakt waar de stroom van de omvormer wordt aangesloten. Via een extra meter en een inteligent kastje wordt de overbodige stroom aan het net geleverd en krijg je van DEH een prijs per KWh terug. In dit laatste geval ga je met DEH een contract aan.

In alle gevallen heb je officieel een vergunning nodig om de panelen te plaatsen. Voor het plaatsen van de panelen op het dak moet een sterkte berekening worden gemaakt en zijn er voorschriften binnen welke grenzen de panelen geplaatst mogen worden.
Er zijn bedrijfjes die tuk zijn op het leveren en installeren van de panelen en bieden je ogenscheinlijk een heel mooie prijs tot en met de financiering maar letop je betaald uiteindelijk de hoofdprijs.

Overigens ben je niet verplicht om een stroomaansluiting bij DEH te nemen voor je huis, wil je een aansluiting bij DEH dan ben je verplicht om je bouwvergunning te tonen.

Veel succes,

Dick
Quote
#75
Weet iemand misschien meer over zonnepanelen en de gevolgen voor gezondheid?
Quote
#76
Wij hebben ook de hele procedure van huis op laten meten, en ok laten verklaren voor evt zonnepanelen op plat dak achter de rug. Maar met het verkrijgen van de prijsopgave kregen we ook ergens iets te horen over gevolgen voor mensen met een nieuwe hartklep.( Mijn man) Prijs viel ook een beetje tegen maar ook de (misschien heel kleine) kans? op gezondheidsproblemen heeft ons de plannen doen vergeten. Maar hier hebben we het dus wel over 100 vierkante meter plat dak volzetten met panelen. Zoals Cornelius ze heeft staan is wel weer iets anders denk ik.
Sorry als we door mijn plaatsing afdwalen van het onderwerp.
Quote
#77
Zijn er gevolgen voor de gezondheid dan? Op mijn oude afdeling aan de universiteit is jarenlang onderzoek gedaan naar een mogelijk verband tussen straling van de gsm-masten en de gevolgen voor de gezondheid maar men heeft nooit enig verband kunnen vinden. Dus ...
Quote
#78
(21 April 2012, 14:30)nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben ook de hele procedure van huis op laten meten, en ok laten verklaren voor evt zonnepanelen op plat dak achter de rug. Maar met het verkrijgen van de prijsopgave kregen we ook ergens iets te horen over gevolgen voor mensen met een nieuwe hartklep.( Mijn man) Prijs viel ook een beetje tegen maar ook de (misschien heel kleine) kans? op gezondheidsproblemen heeft ons de plannen doen vergeten. Maar hier hebben we het dus wel over 100 vierkante meter plat dak volzetten met panelen. Zoals Cornelius ze heeft staan is wel weer iets anders denk ik.
Sorry als we door mijn plaatsing afdwalen van het onderwerp.

Beste Nanny,

Er wordt alleen zonlicht omgezet in elektrische energie, een gelijkstroom afhankelijk van de schakeling 12 of 24 volt hier komt beslist geen elektrische straling bij vrij. De omvormer zet deze gelijkspanning om naar 230 Volt, in deze kast zou iets van magnetische energie vrij kunnen komen maar wordt door de kast geabsorbeerd.

Met andere woorden zonnepanelen zijn zonder meer schoon te noemen en je kunt ze zonder voorwaarden op je dak plaatsen.

Kali Nigta,

Dick
Quote
#79
Door mijn afwezigheid lees ik nu pas over de "avonturen" van Cornelius en zal het zeker met interesse volgen.
Veel succes C.!
Quote
#80
Dat zou mooi zijn Cornelius!,
Ik ben erg benieuwd naar de materialen die Dimitris heeft gebruikt.Dit lijkt gewoon de oplossing!
Als je alle info hebt, kun je mij dit in een pb toesturen.Ik zou je hier zeer dankbaar voor zijn!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)