Nederlanders mijden griekenland vanwege onrust
#1
Nederlanders mijden griekenland vanwege stakingen/onrust, zij kunnen tenminste nog op vakantie, deze kinderen en ouders kunnen dat niet.
Ik word daar zo verdrietig van.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&utm_medium
elena2006's signatuur leef je droom![/font]
Quote
#2
Zijn dit Grieken Elena lijkt er niet erg op .
Quote
#3
Echt weer een nederlandse reactie, het maakt toch niet uit wie/wat er op het plaatje staan, kinderen lijden honger in Griekenland of het dan Grieken zijn of niet, het moet niet mogen in Europa of waar ook ter wereld, zij hebben er niet om gevraagd.
elena2006's signatuur leef je droom![/font]
Quote
#4
@elena2006 Wat wil je hiermee zeggen, dat wij niet meer met vakantie mogen en dat wij ons daardoor schuldig moeten voelen? Ik kan je vertellen dat ik momenteel op Kreta ben en van plan ben daar 2 maanden te blijven. Voel ik me schuldig, bij lange na niet.

Iets anders is dat het beschamend is dat zowel Griekse als Spaanse kinderen ondervoedt zijn, nog maar niet te spreken over de kinderen in de derde wereldlanden.

Overigens belachelijk dat mensen niet meer naar Griekenland willen vanwege de stakingen. Als je er eenmaal bent merk je er als toerist weinig van en heb je de pech dat op de dag van vertrek de ambtenaren staken, dan vlieg je de volgende dag. Maar ja ze gaan voor all inclusive resorts in Turkije en de Rode Zee. Ach die mensen wil je toch niet in Griekenland, daar verdien je nog geen dubbeltje aan.
Quote
#5
Ik ga in augustus ook weer,en als er dan een staking oid is dat zien we dan wel weer,
Ik vind dat we juist nu,moeten blijven gaan
Quote
#6
(11 April 2012, 09:23)hennie2 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




... Ik vind dat we juist nu,moeten blijven gaan

Ben ik zeker met je eens, als ik weer de mogelijkeheid heb om te gaan, zal ik die zeker met beide handen aannemen. En is het er rustiger dan voorheen, ook geen probleem dan kun je je wat meer een voelen met de lokale bewoners, lijkt mij nog altijd beter dan een klagende toerist dat het weer eens niet naar wens is. Ik heb dan zoiets van "had lekker thuis gelbleven met je gezeur" Toch!!

Stakingen zijn nooit leuk, dat weet een ieder ook wel, calculeer het in en je verblijf kan evengoed grandioos zijn.

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#7
(11 April 2012, 11:36)Imogen schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 April 2012, 09:23)hennie2 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




... Ik vind dat we juist nu,moeten blijven gaan

Ben ik zeker met je eens, als ik weer de mogelijkeheid heb om te gaan, zal ik die zeker met beide handen aannemen. En is het er rustiger dan voorheen, ook geen probleem dan kun je je wat meer een voelen met de lokale bewoners, lijkt mij nog altijd beter dan een klagende toerist dat het weer eens niet naar wens is. Ik heb dan zoiets van "had lekker thuis gelbleven met je gezeur" Toch!!

Stakingen zijn nooit leuk, dat weet een ieder ook wel, calculeer het in en je verblijf kan evengoed grandioos zijn.

Imogen zwaaivlag

Hoe rustiger,dest te fijner voor mij,ik houd juist van rust
Quote
#8
In augustus ga ik ook opnieuw naar mijn geliefd Griekenland. Ik kan me niet inbeelden dat ik niet naar mijn geliefkoosde stek zou gaan! De "all-ins" hebben we inderdaad niet nodig! Eerst en vooral verdient de plaatselijke bevolking hieraan zo goed als niets en meestal zijn ze arrogant en willen voor hun all-in-prijs zoveel mogelijk krijgen! Jammer genoeg worden dergelijke formules meer en meer gepromoot door de reisagentschappen: "een goedkope "all-in" in een mastadont van een hotel". Sorry, maar dit is totaal niet voor mij weggelegd... geef mij maar een klein pensionneke en de plaatselijke bevolking met hun gezellige mentaliteit en sfeer!
Quote
#9
Zoveel AI hotels zijn er nu ook weer niet in Griekenland. Zeker niet in vergelijking met Turkije en Egypte. Over het algemeen is het een slechte zaak dat toeristen (waar ze dan ook verblijven) Griekenland mijden. Ik ga er vanuit dat de gemiddelde Griekse ondernemer in de toeristenbranche het hier mee eens is. De negativiteit die er is rondom Griekenland is niet goed. En ook de toerist in een AI moet bijv. met de bus naar zijn accomodatie worden gebracht, of maakt een excursie met een boot etc etc. Ik denk dat iedere toerist AI of niet van harte welkom is, en dat ondernemers niet zitten te wachten op een "rustige" zomer. Er moet nl ook brood op de plank, ook na het zomerseizoen!
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#10
Ik ben het helemaal met jullie eens wegblijven is geen optie,en vooral niet als het voelt als een tweede vaderland.
En hou in je achterhoofd dat onze regering heel veel boter op zijn hoofd had toen zei voorstemde dat Griekenland
ook bij de EURO zone moest komen ondanks dat dit grote risico's mee bracht.DUS NIET PIEPEN !!! maar gewoon heerlijk
gaan voor de Griekse bevolking.
Quote
#11
(11 April 2012, 08:01)Gert en Marjanne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zijn dit Grieken Elena lijkt er niet erg op .

Wat een vreemde reactie. Omdat de close-up toevallig geen mensen zijn van Griekse origine wil nog niet zeggen dat het geen Grieken zijn. Zoveel buitenlandse vrouwen zijn met Grieken getrouwd. En ook al zouden het geen Grieken zijn, ook zij hebben recht op eten. En verder kun je op deze foto helemaal niet zien wie of wat er verder in de rij staat. Volgens jou snelle opinie dus waarschijnlijk geen Grieken.
Wees wijzer.
Quote
#12
Eind juni is het weer zover we gaan weer 2 weken naar Griekenland. Deze keer maar weer eens naar Kreta, lekker naar Koutoulafari. Niks AI maar gewoon zelf bepalen waar we eten. Zolang we kunnen blijven we naar Griekenland gaan.
Quote
#13
@connie kom allemaal naar griekenland, graag zelfs,mijn insteek was dat er bijvoorbeeld mensen klagen over stakingen en onrust terwijl er kinderen zijn die honger lijden, laat staan op vakantie kunnen, dus waar klagen we eigenlijk over. Het is overal wat op vakantie maar de tegenstelling was mij te groot.
elena2006's signatuur leef je droom![/font]
Quote
#14
@elena2006 Ik kan me goed voorstellen dat mensen klagen wanneer er gestaakt wordt juist op de dag dat je zou vertrekken. Je moet er vanuit gaan dat die mensen een jaar lang gespaard hebben voor die vakantie en dat heeft niets te maken met ondervoede kinderen. Dit zijn twee verschillende issues.

Iets anders is om niet naar Griekenland te gaan vanwege een misschien eventuele staking.
Quote
#15
Het enige wat wij kunnen doen als Nederlanders in Griekenland is zo veel mogelijk reclame maken voor Griekenland en de mensen proberen ervan te overtuigen dat de situatie bij lange na niet zo erg is als dat er over geschreven wordt.

Griekenland heeft het toerisme nodig.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#16
Nouw ADO dan mogen er wel wat positieve verhalen hier gaan komen het is tot
nu toe alleen maar kommer en kwel wat je leest.
Wij snappen dat er bij het lezen van deze verhalen steeds meer mensen afhaken,
en wij kunnen er al een groot aantal die we helaas met onze vacantie niet meer
tegen zullen komen,en die ons voor gek verklaren om weer naar Kreta te gaan met
al die toestanden die hier beschreven worden. Ik weet ook dat er veel Grieken zijn die deze verhalen ook de keel uit gaat
hangen ze jagen ons het brood uit de mond en ik geef ze gelijk.
En zeker Griekenland heeft de toeristen nodig maar sommige zien dat helaas niet.
Quote
#17
De 2-daagse staking van de ferry's heeft hen 10.000 afzeggingen gekost.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Gelukkig ziet de touroperator van de Sundiogroep het iets positiever in
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#19
Het idee achter een staking is dat je door het creeëren van hindernissen en ongemak voor de burgers de regering onder druk zet om hun beleid te wijzigen. Ik vraag me hier af of dit wel effect heeft. De Griekse politici lijken me gewoonweg niet in staat iets anders te verzinnen dan nog hogere belasting op van alles en nog wat.
Quote
#20
(11 April 2012, 21:29)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gelukkig ziet de touroperator van de Sundiogroep het iets positiever in
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Zoals ik al schreef, denk ik denk dat één en ander zeker ook te maken heeft met de voorzichtigheid van de NL-er omdat men niet weet wat men de komende tijd te wachten staat in de eigen portemonnee. Zo worden er dus vakanties geskipt en boekt men later dan anders. De vluchten van Arke-fly en Transavia zijn in de maanden juli/augustus op een behoorlijk aantal data al niet meer te boeken. En terwijl er toch 3 x per week gevlogen wordt. Daarnaast zullen er ook mensen zijn die bijvoorbeeld via Ryan-air goedkoop vliegen en via booking.com een hotel, appartement of pension boeken. Kun je nl. vaak goedkoper uit zijn.

Ook kan men cijfers van het vorig jaar niet vergelijken met dit jaar. Vorig jaar had Griekenland een boost vanwege de ellende in Tunesie en Egypte. Het Griekse toerisme loopt al sinds zo'n beetje 2002-2003 terug.
Quote
#21
Vergeet ook de verandering in het boeken van een vakantie niet!

Werd in het verleden de vakantie vaak in December al geboekt nu komen er, mede door internet en lowcost airlines de boekingen later op gang. Gelukkig maar!
Quote
#22
misschien heeft het uitblijven van boekingen ook wel gewoon een andere oorzaak...

ook hier in NL gaat het niet meer zo goed als voorgaande jaren, we hebben hier ook behoorlijk moeten inleveren.
en hoe graag ik het ook zou willen en hoe hard ik ook (probeer) te sparen ik kan als alleenstaande moeder met 2 pubers dit jaar ook geen reis naar Griekenland betalen.
ik ben niet zielig hoor, zeker niet, er zijn altijd mensen die het slechter hebben maar op vakantie gaan is een luxe die ook niet iedere NL zich meer kan veroorloven.

Petra
Quote
#23
Smile 
Wat Dick zegt klopt helemaal. Er wordt meer en meer last minute geboekt. Wat we nodig hebben is een heeeeele slechte zomer in Nederland/Duitsland!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#24
Ik heb alweer 2 keer geboekt voor dit jaar. Wat er ook allemaal gebeurd, ik blijf gewoon naar Griekenland gaan.
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#25
ik ook, ik ben in janurai geweest en hoop ik in Juli ook. Griekenland uber alles. of zo als wij in griekenland zeggen, Ζησε το μυθο σου στην Ελλαδα.
Quote
#26
Ik zou toch wel graag een goede zomer willen. Al was het alleen al voor de mensen die niet op vakantie kunnen gaan. Maar ook een beetje voor mijzelfBig Grin Ga dan wel op vakantie naar (uiteraard) Griekenland maar het budget (en iets meer) voor de 2e vakantie is in een nieuwe tuin gegaan en daar wil ik dan nog graag van genieten met een zonneschijn
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#27
Wij zijn gisteren weer op ons heerlijke stekkie aan gekomen, de 2e keer dit jaar en er volgen er in ieder geval nog 2. We genieten weer heerlijk in ons kleine dorpje en gaan hier ook gezellig Pasen vieren. De AI ressorts zijn aan ons niet besteed. Daar gaat het alleen maar om veel van alles en mag niet te veel kosten maar van de omgeving en de bijzonderheden van het land en de kennimaking met de locale bevolking komt niet aan de orde. Nee, geef ons maar de heerlijke kleine authentieke Griekse dorpjes met ieder zijn eigen bijzonderheden. Merken wij hier iets van stakingen en onrust, neen in het geheel niet. Wij blijven komen ook in deze voor de Grieken moeilijke tijden. Wij kijken er weer naar uit om elke avond in de locale taverne's te genieten van de heerlijke maaltijden. Vanmorgen bij de locale supermarkt heerlijke verse aardbeien gekocht en die zijn me toch mooi rood en ontzettend lekker, €1,80 per pond. Wij houden het hier zeker weer wel een paar weken uit.
Vriendelijke groet, Kock en Hannie
Quote
#28
Ik wil hier over ook wel even het een en ander kwijt, waarom gasten wegblijven!
Zelf hebben wij vorig zomer goed kunnen merken dat de middenstand denkt nog "even" snel de toeristen een poot uit te trekkenAngry
het verschil in prijzen van de maaltijden en ook zeker de dranken, is gewoon belachelijk, voor de zelfde wijn, zg "huiswijn" uit een fabrieks jerycan van 10 tot 25 ltr.
kost bij de één € 7,-- en de ander € 11,-- p/ltrHuh
Een GROOT glas bier, bij de één aan de hoofdstraat € 1,80 en de ander € 3,50, RARA waarom is hetArrow DAAR zo druk
en de maaltijden, Tja, je gaat met honger weg, het gaat steeds meer lijken op een Nederlandse lif lafjes restaurant's, berg geld kwijt en nog honger hebbenConfused
Dan doen de Giros zaakjes , echt goede zaken, een VOL boord voor € 7,-- en dan PLOF jeBig Grin
Ben benieuwd wat deze DIT seizoen gaan doen, volgens mij denken zij allemaal, ik wil de zelfde winst of meer hebben, minder klanten, dan de prijzen maar omhoog,
niemand schijnt te denken, dat je met lagere prijzen, MEER klanten trekt, en dan OOK goede zaken kunt doen,
maarja... dan moet je gaan werkenUndecided, en dat is..... GOED voor het personeel, want bij meer als 4 klanten in de zaak, moet er HULP komen,
dit kunnen wij als Nederlandse ondernemers gewoon NIET voorstellen, eerst zelf de benen uit je gat lopen, en dan pas werk uitbesteden of hulp halen!
Als je zo je oor te luisteren legt, hoor je onder de toeristen steeds meer : het zijn NIET meer de prijzen van vroeger, maar.... nog altijd goedkoper als in NederlandBig Grin
Quote
#29
ik vraag me al jaren af hoe ze het voor elkaar krijgen voor zo weinig geld zulke volle borden eten kunnen serveren. niet meer dan logisch dat ze met hun prijs omgaan. het zal eens tijd worden.
Quote
#30
Groot gelijk heb je Connie,het is voor ons nog steeds erg goedkoop,als je hier in een restaurant gaat eten bij de Griek hoor je ze nooit klagen dat het duur? is.
Maar ja men verwacht dat het hier altijd zo goedkoop kan blijven,mijn zegen hebben ze.
In ieder geval gaan wij weer voor de verandering 4wkn heerlijk genieten met onze griekse vrienden op kreta.
Groetjes van Leo en Sonja.
Quote
#31
We zijn gisteren weer uit eten geweest (in Vamos) en onze ogen waren weer eens groter dan onze maag! Voor 11 euro per persoon moesten we uiteindelijk bijna de helft laten staan. Echt, op Kreta kun je nog steeds erg goed en veel eten voor een kleine prijs.
Wat mij wel opvalt is dat veel zaken (bv coffieright) hun prijzen hebben verlaagd, zeker voor koffie.
De grote verschillen in prijs die "de machinest" aangeeft kan ook te maken of je je drankje in een kafenion bestelt of in een cafe (verschillende licencies en daardoor verschillende prijzen).

Morgen lekker lam aan het spit, njam njam!

Allemaal fijn pasen!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#32
He Berend,
dan toch zeker niet bij toch niet bij B. gegeten?
Quote
#33
Ha ha, Chris nee inderdaad bij M.
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#34
Ik hoop echt, van ganser harte, dat Griekenland dit jaar heel veel toeristen mag ontvangen!

Cijfers over boekingen komen niet echt in de media, of zijn moeilijk te vinden. Maar je merkt wel aan bepaalde kleine berichtjes in de krant dat het niet echt snor zit. Er is alleszins al één regio waar het helemaal niet goed gaat met de boekingen, althans vanuit België: de Olympische Rivièra. Want ik las een bericht in de krant, dat JetAir ALLE vluchten naar Araxos schrapt tot en met 1 juli, wegens te weinig boekingen. De weinige toeristen die op die bestemming al geboekt hebben, mogen voor hetzelfde geld een andere bestemming kiezen.
Niet goed èh!?!?
Als je dan weet dat JetAir één van de twee grootste toeristische spelers in België is...
Aan de Olympische Rivièra kon (kon!) je boeken voor een aantal hotels, waaronder 3 Grecotels. Vooral die hotels werken met een All-in formule... ik wil maar zeggen: de All-in hotels doen blijkbaar ook niet al te beste zaken.

Maar, zoals gezegd: ik hoop dat het tij snel keert en dat er minstens even veel boekingen komen als de voorgaande jaren!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#35
@Berendw, mooi gezegd die slechte zomer die je wenst in Nederland, maar helaas ben ik dit jaar niet vrij om te kiezen voor Griekenland.
Ik ga heel graag naar Griekenland maar door gezondheidsredenen kunnen wij deze zomer niet vliegen. Daarnaast is het zo dat ook in Nederland veel mensen moeten bezuinigigen en dus dichter bij huis blijven. Ook zijn er in mei verkeizingen in Griekenland en als de partijen die tegen alle bezuinigingen winnen gaat Griekenland daadwerkelijk failliet. In wat voor chaos kom je dan terecht? Pinautomaten waar geen geld meer uitkomt, salarissen die niet meer betaald worden, dus nog meer stakingen en chaotische taferelen. Als je met een stelletje bent is dat allemaal nog wel te overzien, maar met kleine kinderen is dat een heel ander verhaal. Ik gun de Grieken het allerbeste maar dit is wat kort door de bocht, al zal het wel niet zo zwaar bedoeld zijn ;)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  bekende Nederlanders in Griekenland Marian55 2 1.138 15 September 2022, 13:58
Laatste bericht: Nanny
  Duitsland is weer open voor de Nederlanders Arthur 18 3.263 31 May 2021, 22:25
Laatste bericht: Kosta
  Nederlanders in Koutouloufari Ed Edje 2 2.269 21 September 2014, 15:44
Laatste bericht: Ed Edje
  weinig Grieken op vakantie vanwege de crisis. Arthur 59 33.033 22 July 2013, 17:49
Laatste bericht: Connie

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)