Een idee!!!!!!!!
#1
Hoi allemaal,

Vandaag kreeg ik een idee waarmee we misschien de Griekse bevolking zouden kunnen helpen!

Dit idee heb ik inmiddels naar Roosmarijn gestuurd omdat zij en haar gezin het eerst in me opkwam.

Mijn idee is vrij simpel!
Ik ben werkzaam in een ,middelgroot,ziekenhuis en daar heb je al gauw te maken met zo'n 1000 werknemers.
Nu dacht ik zo,als ik nu,dat het misschien wel goed zou zijn om gewoon een advertentie op het prikbord( ja hoor, die hebben wij ook)te plaatsen en belangeloos voor mensen te adverteren die afhankelijk zijn van de verhuur.Natuurlijk heb ik dan wel huurprijzen,foto's en streek/eilandinformatie nodig.
Er zijn zoveel van die middelgrote bedrijven in N.L. waar menesen werken die dit kunnen ondersteunen dat ik zoiets had;O.k. waarom niet! Niet geschoten is altijd mis!
En wie weet levert het weer een aantal mensen op die Griekenland mooi vinden en lief zullen hebben.

Marianne
Quote
#2
Da's zeker een goed idee. Ik doe dat ook al een hele poos op m'n werk bij een universiteit hier in de stad. Promoot Griekenland op de prikborden daar en vertel zowat iedereen hoe Griekenland-verslaafd ik inmiddels ben geworden. Vaak zitten we uren te kletsen hierover. Ook probeer ik ze te strikken naar dit forum te komen en eens van de virtuele en enthousiaste sfeer te proeven. Ik heb al vaak succes gehad, vorig jaar zelfs een stel dat al 15 jaar aaneengesloten op vakantie naar 'hun' Turkijke ging. Voor de eerste keer (op mijn advies) naar Samos en ze waren helemaal 'om' en namen zelfs als dank voor de tip een flesje ouzo mee.

Maar het ging in één geval ook goed mis. Een stel dat eerst naar Kroatie wilde ging op mijn advies naar Griekenland. Bij vertrek op Schiphol 4 uur vertraging, eenmaal aangekomen op de vakantieplek wel een auto gehuurd maar er was een probleempje, er was namelijk geen benzine in verband met een staking. Tot overmaat van ramp ging de geplande terugvlucht niet door door wederom een staking.

Tja, inmiddels heeft men het mij wel weer vergeven maar ik denk dat ze me niet gauw meer om raad vragen Blush

De moraal van dit verhaal: we kunnen Griekenland wel vanuit onze Lage Landen enthousiast blijven promoten maar dan zou het fijn zijn als de (stakende) Grieken hier ook een héél klein beetje aan meewerken; het is immers hún land dat door hun toedoen een slechte naam krijgt.

En die slechte naam blijkt inmiddels steeds hartnekkiger te worden; ik hoorde gisteren dat er tot nu toe 23% minder boekingen zijn t.o.v. vorige jaren. Jammer, de Griekse bevolking heeft die extra inkomsten zó ontzettend hard nodig Confused
Quote
#3
Je begrijp dat na een hele jaar uitgelachen als griek te zijn op mijn werk, dat ik niet met deze paln kan aankomen. ik wens jullie veel succes. mij zullen ze eerder vragen of ik hun vakantie ga betalen van het geleende aan griekenland kapital
Quote
#4
Het is een goed idee om, waar mogelijk, (gratis) aankondigingen of reclame te maken, bijvoorbeeld op een prikbord. Alle baten kunnen helpen.
Maar nóg beter vind ik degelijke mond aan mond reclame, waar wat objectieve duiding aan te pas komt.
Je moet er ook voor opletten dat, op zo 'n aankondiging op een prikbord, een flauwe plezante niet een negatieve boodschap krabbelt. Voor je erg in hebt, kunnen vele collega's die negatieve flauwekul dan lezen, en dan krijgt die foto of aankondiging een omgekeerd of zelfs hilarisch effect.

Mijn omgeving weet intussen al jaren dat men bij mij terecht kan met vragen of suggesties rond reisbestemmingen in Griekenland. Ik heb al verschillende collega's naar Griekenland 'gekregen', en ze waren telkens opgetogen over de info die ik hen gaf, en achteraf ook over de tips die ze gebruikt hebben. Op mijn werk weet men alom dat, als iemand een vraag over Griekenland zou hebben, men op één adres terecht kan Wink

De laatste tijd heb ik wel enkele negatieve en zelfs schampere reacties gekregen. Waar ik dan telkens wel tegen op bokste met gestoffeerde argumenten. Maar gemakkelijk is het niet. Soms stuit ik op ongeloof. Ik merk het in de ogen van wie er mij over aanspreekt. Sommigen luisteren zelfs niet echt naar mijn antwoord.
Vandaag nog had ik tijdens de middagpauze een vrij heftige woordenwisseling met een van onze verantwoordelijken op het werk... en dat waar verschillende collega's het hoorden (aan tafel). Het ging over de steeds weer stakingen in Griekenland, "en dat je als toerist daar toch niet naar uitkijkt, en je duur vakantiegeld liever aan iets anders spendeert". Concreet had die persoon het over wat gisteren kort op ons tv-journaal te zien was:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Tja, zo een aankondiging op ons prikbord (wij hebben er namelijk ook een) zie ik in die omstandigheden niet onmiddellijk als meest ideaal. Het zou alleen maar koren op de molen zijn van de 'non-believers', en naar mijn gevoel zou het zelfs een tegengesteld effect kunnen hebben.
Waar tot voor kort het 'klimaat' tegenover de Griekse situatie naar mijn aanvoelen vrij rationeel was, krijg ik nu meer en meer de indruk dat vele mensen (inclusief de zeer intelligente) hun kar aan het draaien zijn.
Nog een pittig detail: de verantwoordelijke die er mij over 'aanpakte', is zelf enkele jaren op vakantie naar Griekenland geweest... meer nog, in die jaren heb ik haar ook tips en informatie gegeven.

Maar goed, ik juich een dergelijk initiatief van harte toe op de plaatsen waar het wel lukt.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#5
In 2008 constateerde ik dat mijn favoriete accommodatie op Kreta in het hoogseizoen maar voor klein deel verhuurd was. De eigenaar is een Griek die alleen Grieks spreekt. Hij zag zelf geen mogelijkheid meer gasten aan te trekken. Reisbureaus inschakelen was nauwelijks een optie gezien de bizarre voorwaarden die zij stellen en het uiterst geringe bedrag dat ze willen betalen.

Ik heb voor de man een
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




gebouwd. Men kan reserveren via de website. Die reserveringen handel nu alweer voor het vierde jaar voor mijn Griekse vriend af. Uiteraard als vriendendienst, ik wil er absoluut geen geld voor hebben.

Er is nu een goede bezettingsgraad, ik boek ongeveer 80% van de acco. De rest komt binnen per telefoon (Griekse gasten), of zijn gasten die op de bonnefooi komen.

Ik heb voor een paar centen visitekaartjes laten drukken, en die laat ik zo links en rechts nog wel eens 'vallen'. En uiteraard praat ik nogal wat af over GR, en zal ik nooit nalaten de url te melden.

Dat geeft me een goed gevoel. Voor mij een kleine moeite. Ik beantwoord wekelijks wat emails, en houd een Excel sheet bij waar ik alle reserveringsgegevens in bijhoud.
Onze Griekse vriend verdient alweer een paar jaar een leuke boterham, en daar gaat het om.
Quote
#6
Goed gedaan Xander! up
Dit is nog eens een positief bericht .Geen gezeur met alleen maar woorden en verder niets doen , maar tenminste wel daadwerkelijk iets doen zonder die zeurende woorden maar tenminste wel met daden!
Een leuke duidelijke website heb je gemaakt voor die Griekse man.. veel info erop incl prijzen en foto's te zien! een goed beeld duss ..hihi alleen valt die glas Mythos aldoor om (kijk maar even bijde foto's )
Het ziet er leuk uit..Legt deze acco dicht tegen Georgioupolis aangeplakt? wat is de afstand daartussen? en hoever van het strand af?
Zoals je misschien nog weet via kpb wil ik nog steeds een keer naar Georgioupolis toe (in de toekomst) wij hebben dat plaatsje 2 jaar terug bezocht en ik was er toen helemaal verliefd op..Zoo heerlijk gezelly en relaxt ..maar via reisburau's is er niet veel te vinden (of alleen maar van die grote massale tenten)en dan zit je er alsnog er vaak een heel eind er vanaf..
Wij hebben tot nu toe alleen maar via een reisbureau gereisd lekker makkelijk en transfer was altijd geregeld .. maar nu na 6 jaar Kreta te hebben bezocht, en het eiland via Quadd en Auto bekeken hebben en daardoor de nodige ervaring hebben opgedaan in het verkeer daar , duss we durven we het nu wel (eindelijk) aan om via een huur auto'tje vanaf het vliegveld daar naartoe te gaan ;)
Wie weet kunnen we (ooit in de toekomst) een glas Mythos heffen in Georgioupolis op één van die gezellige n terrasjes daar ..
Greetz Wilma en eega
Quote
#7
Ik vind het een lief initiatief van Marianne en wie weet haalt het wat uit.

@ Ger, wij zijn geloof ik het enige eiland dat bereikbaar blijft via ferryboot, aangezien de boot particulier bezit is van het eiland. Natuurlijk moet men wel via Athene en dan door naar Evia, maar dat moet voor de avonturier toch wel te doen zijn.

Sinds een paar dagen hebben wij voor de zoveelste keer geen internet in huis, noch mobiel. Vodafone heeft ook hier zijn zaakjes niet altijd op orde Wink. Ik werk nu vanuit het hotel (dat via Cosmote gaat) en bekijk natuurlijk ook Oriste dan even! Helaas kan manlief niet uren op blijven passen en ik zal er weer een eind aan moeten breien.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#8
ik heb het ook gedaan,vorig jaar op marktplaats en tweedehands.nl
appartement van de mensen waar ik altijd kom op kreta,op de site gezet
zitten dit jaar bijna vol,belgen en nederlanders,ze zijn er heel blij mee
ger en jose
Quote
#9
Ook ik heb voor griekse vrienden van ons van Camping Santa Maura (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) (Dessimi Lefkada) een website gemaakt inderdaad, gewoon via open source. Natuurlijk als vriendendienst, geen discussie mogelijk!!! Ik heb de site eind 2010 begin 2011 gemaakt en in de zomer 2011 kregen ze ontzettend veel reacties op de site en ze hebben inderdaad veel meer andere nationaliteiten in augustus. Eerst zeiden ze: nee joh dat hebben we niet nodig, ook geen email. Mensen willen liever bellen..... maar de buitenlanders doen dat toch echt liever niet over het algemeen. Dus ach ja doe maar als jij denkt dat het helpt. En ze hebben het gemerkt: dan ging een van de eigenaren 's-avonds naar huis en dan kwam hij 's-ochtends vertellen: nu kwam ik 's-avonds thuis en had ik wel 30 mailtjes .... !! Dus ze zijn er blij mee. Het leuke is ook dat ze nu de smaak te pakken hebben en inmiddels ook met de Camping op facebook staan. Volgens mij de eerste camping op Lefkada die op facebook staat Smile. Als wij komen neem ik altijd de statistieken mee van de website en ook dat vinden ze allemaal helemaal geweldig.

Inmiddels heb ik ook een paar websites voor andere griekse vrienden in het Nederlands vertaald (vanuit Engels) en wat domeinnamen voor ze geclaimd in NL etc.... Alle kleine beetjes helpen en het is leuk om het voor ze te doen!!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Bug Oude tekenfilm serie op Griekse tv, iemand enig idee? SimoneH 0 448 17 February 2024, 13:35
Laatste bericht: SimoneH
  Onze Oosterbuur 'n idee of... Wick 2 2.367 18 July 2012, 18:46
Laatste bericht: metaxa

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)