Fodelianakis olijfolie                 
niet voor iedereen Vrolijk Pasen
#1
Vrolijk pasen OK maar niet voor die duizenden Grieken die bij hun familie op de eilanden Pasen willen vieren of andersom naar het vaste land willen met de ferry, met deze staking voor de Pasen hebben de sailers zich niet populair gemaakt bij de bevolking.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
kom kom Arthur er zijn erge dingen op de wereld. Ze staken niet zomaar en staken is een democratisch recht. Gelukkig is het volgend jaar weer Pasen!
Quote
#3
Ik zou goed pissig zijn als mijn vlucht naar Kreta door een staking wordt gecancelled.
Kan me dus goed voorstellen dat de Grieken die met de Ferry wilden voor de paasdagen dat ook zijn, en dat de stakers zich dus niet bijzonder populair maken.
Quote
#4
de maatregelen die deze stakingen veroorzaken zijn ook niet populair!
Quote
#5
Daarin heb je gelijk Connie.

Het vervelende is alleen dat er nogal wat bedrijven zijn (zoals onder meer Bus- Trein- Vlieg- Bootmaatschappijen) die meteen een enorme impact hebben op de samenleving wanneer die gaan staken.
En al helemaal wanneer dan ook nog een tijdstip voor de staking wordt gekozen waarop een maximaal aantal mensen wordt gedupeerd.
Dat is nu in GR het geval. Juist met pasen willen velen naar familie en vrienden reizen.
Willen de Grieken in deze sombere dagen een keer lol maken, worden ze door stakingen daarvan weerhouden.
Als (toch al getergde) Griek zou ik daar niet blij van worden (om het zachtjes uit te drukken).
Quote
#6
Natuurlijk begrijp ik de Grieken wel, die graag naar hun familie willen voor het belangrijkste feest van het jaar, maar als je vanuit het oogpunt van de stakers bekijkt, heeft de staking wel het benodigde effect, hoe triest ook.
Quote
#7
En wat zijn dan de effecten dat er nog minder toeristen naar Griekenland gaan ?
Volgens mij leeft een groot deel op de eilanden van de toeristen nouw ik kan
je vertellen dat een groot deel van de Grieken hier nu ook misselijk van worden
hoe hard ze het achter uit zien gaan dus lopen ze steeds meer inkomsten mis.
Quote
#8
Het is inderdaad een 'dubbel' probleem. Voor mij is het ook een probleem als het toerisme inzakt, kan ik de deuren van mn winkeltje ook wel dichtlaten. Aan de andere kant moeten we als Griekse bevolking niet van ons laten horen? In opstand komen tegen alle regels en belastingen enz die ons opgelegd worden? Als er gestaakt word in een rustig winterweekend, hebben er inderdaad weinig mensen last van , maar dan heeft het ook geen nut om te staken.
Quote
#9
Tja, als je staakt wil je daarmee de maximale attentiewaarde bereiken. Dat is ze aardig gelukt denk ik.
De (Griekse) publieke opinie telt ook mee. En op dat punt zullen ze niet best scoren.
Of dat nou een gunstig (neven)effect is, is alleszins de vraag lijkt mij.

Maar het is gebeurd, ze staken, het zij zo.
Quote
#10
Je bent tog wel met me eens Nanny als er steeds minder toeristen naar Griekenland gaan
dit een nog grotere klap wordt voor de eilanden de meeste leven hier van dus komt er nog
minder binnen.
Als de mensen iedere keer moetten lezen er wordt weer gestaakt kan ik begrijpen dat ze
ergens anders heen gaan.
Voor ons wij blijven wel gaan maar onze aankoop van een huisje hebben we wel op zij gezet.
Quote
#11
ik denk dat het wel mee valt met de griekse publieke opinie. zij bloeden ook door al die maatregelen.
wat betreft de toeristen, het is nu nog geen toeristenseizoen en als ze twijfelen om naar griekenland te gaan vanwege deze staking, dat deden ze toch al. maar die toeristen, waar nu zoveel over geschreven wordt, wil naar zo'n vreselijke all inclusive, dus die kan je maar beter kwijt zijn. daar zou je toch niets aan verdiend hebben. bovendien zijn zij al bang dat ze in een derde wereldland zullen komen, dus slaan ze deze keer griekenland over. niet getreurd er komen er nog genoeg, daar ben ik van overtuigd.
het lijkt hier wel oud en nieuw. overal wordt al geknald. oefenen voor vanavond?
Quote
#12
(14 April 2012, 17:24)Gert en Marjanne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je bent tog wel met me eens Nanny als er steeds minder toeristen naar Griekenland gaan
dit een nog grotere klap wordt voor de eilanden de meeste leven hier van dus komt er nog
minder binnen.
Als de mensen iedere keer moetten lezen er wordt weer gestaakt kan ik begrijpen dat ze
ergens anders heen gaan.
Voor ons wij blijven wel gaan maar onze aankoop van een huisje hebben we wel op zij gezet.

Zeker is het een strop als de toeristen wegblijven van de eilanden. Ook voor mij persoonlijk. Ik snap ook dat sommige mensen een andere besteemming voor vakantie zullen kiezen. Ik weet ook niet of de stakingen zullen helpen. Maar bij sommige gevallen kan ik me gewoon goed voorstellen dat mensen gaan staken, je kunt toch niet met je blijven laten sollen?
Quote
#13
ik denk dat nu iedereen thuis is en vanavond voor de buis of bij de kerk wie wil oefenenen kan mee zingen met deze dame
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Alarm,alarm; iedereen arm. Aleko 16 9.339 20 February 2013, 11:21
Laatste bericht: ADO

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)