Wat me opvalt aan dit prikbord en alle andere!!!!
#1
Hoi allemaal,

Toen ik een paar maanden terug, heel toevallig ,op dit forum terecht kwam dacht ik in eerste instantie,Yeh, een geweldig Grieks forum!
Gewoon,mensen uit N.L. en Griekenland die met elkaar willen discussieren over wat ons allemaal aan 't hart gaat.
Maar het valt me de laatste tijd steeds meer op dat er eigenlijk alleen maar gediscussieerd wordt door de Nederlanders (onderling) die in Griekenland wonen en een enkele Griek die hier in N.L. woont.
Ieder topic die gestart wordt door een 'outsider' wordt direct afgekapt!
Dat is jammer omdat velen van ons een grote voorliefde voor Griekenland hebben en die zich daar voor in willen zetten.

Groet,Marianne
Quote
#2
Ik denk dat je hier wel een beetje gelijk in hebt Marianne.
Wat mij ook erg opvalt dat er een paar Nederlanders tussen zitten
die op Kreta woonen met een uitkering uit Nederland dus weinig
last hebben van de crisis daar, en dus niet van 400- euro hoeven
rond te komen en het dan voor veel mensen weten hoe het moet.
Quote
#3
@Marianne, ik kan je daar in bijtreden. Ik woon in Vlaanderen en ben geen Griekse maar heb wel al getracht om mijn (persoonlijke) kijk op Griekenland te geven, maar dat viel blijkbaar verkeerd.
Ik heb ook reeds het deksel op de neus gekregen want als "outsider" weet je immers niet hoe het daar is, wij zijn "slechts toeristen" volgens sommigen, dus hou ik mij er maar tussenuit.

Voor de rest vind ik dit forum en de beheerder(s) geweldig goed, er wordt ingegrepen waar nodig en het blijft beschaafd wat niet van alle fora kan gezegd worden.
Quote
#4
Ik ben ook " gewoon" een toerist uit NL;) maar ik vind het niet fair om te zeggen dat de Nederlanders die in Griekenland zijn gaan wonen geen last hebben van de crisis en zij een hoger inkomen hebben. Deze mensen hebben denk ik in hun leven ook hard gewerkt en genieten daar van hun (pre)pensioen of zijn een eigen bedrijf begonne. Wat is daar mis mee? Ik vind het een prima keuze en het helpt ook de Griekse economie!
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#5
Nee,

De mensen die nu gereageerd hebben begrijpen,volgens mij,niet goed wat ik bedoelde.
Ik wilde alleen maar zeggen dat iedere topic die geplaatst is, direct overgenomen wordt door mensen die al heel lang aan dit forum deelnemen en daarbij geen(of weinig) ruimte overlaten aan mensen die net zo, met hart en ziel ,aan griekenland verbonden zijn.

Groet,Marianne.
Quote
#6
@Marianneke

Je moet de kaas niet van je brood laten eten.
Ruimte krijg je misschien niet voldoende naar jou zin. Die ruimte kan je ook claimen en nemen. Dat doen anderen denk ik ook.
Het is maar net hoe je daar zelf mee omgaat.
Quote
#7
Ik heb juist het idee dat op dit forum door allerlei mensen gepost wordt (vergeleken met de andere) en dat iedereen de vrijheid heeft om wel of niet te reageren. het ligt voor een groot deel aan de persoon zelf, denk ik. Een beetje off-topic,maar wij wonen op Kreta, zonder uitkering, en moeten hier werken voor ons inkomen. In de zomer lukt dat, maar in de winter zijn we aangewezen op een uitkering van de OAED en toen ik vorige week mijn laatste maand-uitkering kreeg was er 90 euro gekort!!! Nu is het 388 euro per maand. Maar wij klagen niet, tot nu toe lukt het goed en we hopen het nog vele jaren vol te houden. Er zijn veel Grieken die het veel moeilijker hebben en bij ons in het dorp en in de omgeving helpt iedereen elkaar.
Quote
#8
dat is het mooi van internet. u heeft een vraag of een idee , gratis en voor nieks zet u dat hier er komt van alles los, ruimte genoeg, even snel door de onzin, lezen filtreren en aanemen wat u denk dat goed is. iedereen kan u vertelen dat hij het better weet , maar u weet better wat goed voor u is.ik hoop dat u geen last hebt van die enkele griek in nederland die hier zijn onzins vertelt, anders roept u maar , ga ik wat anders doen.
off topic mag denk ik ,het gaat over griekenland mag ook een beetje chaotish zijn , het is hier geen spoorweg en wij geven geen examen.
Quote
#9
Ja hoor Tzimis dat chaotische past helemaal bij de griekse stijl!
Quote
#10
@ Barberiki waar voor instantie is de OAED?
Quote
#11
het is een instantie die controleert of iedereen on topic blijft op het internet.
maar het is wat de arbeidsbureau en de Gak vroeger was in nederland
Quote
#12
haha oke bedankt Tzimis!!!

Nu weer terug naar het onderwerp dan!
Quote
#13
Hahaha, jullie hebben gelijk hoorBlush.

Maar ik bedoelde het in ieder geval niet negatief hoor al kwam dat misschien wel zo overRolleyes

Groetjes,Marianne.
Quote
#14
(14 April 2012, 18:44)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




dat is het mooi van internet. u heeft een vraag of een idee , gratis en voor nieks zet u dat hier er komt van alles los, ruimte genoeg, even snel door de onzin, lezen filtreren en aanemen wat u denk dat goed is. iedereen kan u vertelen dat hij het better weet , maar u weet better wat goed voor u is.ik hoop dat u geen last hebt van die enkele griek in nederland die hier zijn onzins vertelt, anders roept u maar , ga ik wat anders doen.
off topic mag denk ik ,het gaat over griekenland mag ook een beetje chaotish zijn , het is hier geen spoorweg en wij geven geen examen.

Tzimis, helemaal met je eens ik lees hier liever verhalen over en door grieken dan het geklaag van die ene negatieve forumbezoeker.
En ga zeker niets anders doen, griekenland is voor de grieken wij zijn slechts gasten.
Quote
#15
Het is goed hoor!

Ik heb geen bedenkingen naar wie dan ook!

Groet,Marianne.
Quote
#16
(15 April 2012, 18:52)Marianneke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is goed hoor!

Ik heb geen bedenkingen naar wie dan ook!

Groet,Marianne.

Dat is ook niet goed, je kunt niet iedereen blind vertrouwen!
Quote
#17
Mijn uitgangspunt in dit leven is ,vertrouwen hebben in jezelf!
Ik ga uit van mijn eigen kracht zonder voorbij te gaan aan de behoeftes van een ander.En ,nee, ik ben geen negatieve forumbezoeker!
Ik wilde alleen maar van gedachten wisselen meer niet.
Quote
#18
(15 April 2012, 19:51)Marianneke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn uitgangspunt in dit leven is ,vertrouwen hebben in jezelf!
Ik ga uit van mijn eigen kracht zonder voorbij te gaan aan de behoeftes van een ander.En ,nee, ik ben geen negatieve forumbezoeker!
Ik wilde alleen maar van gedachten wisselen meer niet.


Daar is t forum voor.......en zovele.
Quote
#19
De grote 'rijkdom' van dit forum is volgens mij de verscheidenheid aan forumleden die iets met Griekenland te maken hebben, al dan niet in Griekenland wonen, een grote voeling met Griekenland hebben, of een mening over Griekenland hebben.
Voor mijn part mogen dat zelfs mensen zijn die nog nooit in Griekenland geweest zijn. Elke kijk op de Griekse situatie, vanuit welke hoek ook, kan interessant zijn en voorwerp tot discussie vormen.
Het hoeft zelfs niet gebonden te zijn aan een nationaliteit: Griek, Nederlander, Belg (Vlaming Big Grin)... en voor mijn part zelfs Nederlanders uit Aruba of Vlamingen uit Frans-Vlaanderen. Als ze maar een behoorlijk mondje Nederlands kunnen praten en het hier voor ons begrijpbaar op het forum kunnen plaatsen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#20
(14 April 2012, 17:13)Marianneke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nee,

De mensen die nu gereageerd hebben begrijpen,volgens mij,niet goed wat ik bedoelde.
Ik wilde alleen maar zeggen dat iedere topic die geplaatst is, direct overgenomen wordt door mensen die al heel lang aan dit forum deelnemen en daarbij geen(of weinig) ruimte overlaten aan mensen die net zo, met hart en ziel ,aan griekenland verbonden zijn.

Groet,Marianne.

Ergens lijkt me dit wel logisch, de mensen die in Griekenland wonen hebben over het algemeen een bredere kennis van de gang van zaken in dit land en zullen daarom sneller reageren. Dat betekent niet dat de rest niet kan, mag of moet reageren. Mijn indruk is, dat als er vragen zijn of opmerkingen die heus wel geplaatst worden.
En zo moet het ook.

Wat reageren betreft, zelf probeer ik altijd "beheerst" te reageren, omdat ik rekening wil houden met de ander, met zijn standpunt, en met zijn kennis over het thema. Alhoewel ik al jaren hier woon, lees ik heel vaak dingen hier die nieuw zijn voor mij, en dat vind ik gewoon hardstikke leuk.

Ik hoop jouw commentaren en aanmerkingen nog vaak tegen te komen, wat reageren betekent interesse in het onderwerp.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#21
Daar ben ik het helemaal niet mee eens Ado. Een bredere kijk? zou liever zeggen een andere kijk. toevallig sprak ik vanmorgen een Nederlandse, die hier (kreta) al jaren woont en werkt. Wij hadden het over huidige situatie waarin Griekenland verkeert. Totaal verschillend denken wij en dat blijft of zij hier nu jaren woont/werkt en ik hier jaren met vakantie kom.
Ik begrijp heel goed wat Marianne bedoelt. Hier wordt nogal eens dwingend gewezen op bepaalde dingen, die nauwelijks of geen tegenspraak duldt.
Quote
#22
(16 April 2012, 20:57)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Daar ben ik het helemaal niet mee eens Ado. Een bredere kijk? zou liever zeggen een andere kijk. toevallig sprak ik vanmorgen een Nederlandse, die hier (kreta) al jaren woont en werkt. Wij hadden het over huidige situatie waarin Griekenland verkeert. Totaal verschillend denken wij en dat blijft of zij hier nu jaren woont/werkt en ik hier jaren met vakantie kom.
Ik begrijp heel goed wat Marianne bedoelt. Hier wordt nogal eens dwingend gewezen op bepaalde dingen, die nauwelijks of geen tegenspraak duldt.

connie, dat bedoel ik nou met een "beheerste" reactie. Ik plaats een algemeen feit, dat Nederlanders die in Griekenland wonen logischerwijze meer van het land af weten. Jij komt dan gelijk met die ene uitzondering die je kent, om mijn mening te verwerpen.
Ik ken hier in Athene behoorlijk veel Nederlanders omdat ik in het bestuur van de Nederlandse Vereniging zit. Praktisch iedereen heeft een probleem met de huidige situatie. ook de mensen die hier met een Nederlands pensioen wonen, en die dus niet geraakt worden, hebben een gedetailleerde mening over de redenen en de problemen voor de huidge crisis. Mijn vorige bericht is dus gebaseerd op informatie die ik van vele mensen heb doorgekregen.

Nog even dit (mijn persoonlijk mening!), je kan nog zo lang naar een land op vakantie gaan, als je er niet werkt en woont dan blijft je toch een beperkte kennis houden van wat er allemaal bij komt kijken in het dagelijkse leven. Ik zou niet weten op dit moment hoe het allemaal toegaat in Nederland als je bv ergens een huis wilt huren of kopen en dergelijke zaken. Ik kom in NL alleen nog maar als toerist :)

Persoonlijk probeer ik de mensen die op dit forum om raad of informatie vragen te helpen, maar alleen in het geval dat ik dat kan.
Als ik ooit iemand afgekapt heb dan is dat niet expres gebeurd, zeg het dan meteen, dan kan ik dat corrigeren.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#23
@Geni, sorry voor de late reactie (we hadden Paasfeest),maar de OAED is de Griekse UWV waar werlklozen zich kunnen inschrijven en waar je ook een ww-uitkering kunt aanvragen.
Quote
#24
Ik heb het niet over jou Ado, maar meer in het algemeen en gaat ook niet over die kennis van me. Wat ik bedoel te zeggen is dat de toonzetting vaak zo absoluut is, weinig overlaat voor anders denkenden.

Als het gaat om huisjes huren of kopen, ja dat zijn feiten en daar weet ik niets vanaf en zal me daar ook niet in mengen.

Maar als het gaat om de huididge problematiek van Griekenland gaat het om een mening en dan maakt het niet uit of je al jaren in Griekenland woont of niet. Zo zijn er meer onderwerpen, kijk nu naar het huisje dat het Prinselijk Paar heeft gekocht.
Quote
#25
Ik mag ook graag een kijkje nemen op dit forum maar zelf een reactie plaatsen doe ik niet zo vaak. Het gevoel van de starter van deze topic kan ik wel begrijpen. Want inderdaad wij zijn ''maar'' toeristen die dit mooie land zo nu en dan bezoeken.
In mei gaan wij naar Kreta om aan de lijve te ondervinden hoe het gaat in het Griekse.Maar nogmaals ''gewoon'' als toerist!
Wij hebben er nu al zin in.
Quote
#26
Die discussie is op andere prikborden e.d. ook al gevoerd. Vaak krijg je het gevoel dat mensen die jaarlijks ( 1-3 keer )naar Griekenland op vakantie gaan zich al bijna Grieks voelen en vinden dat het hun 2e vaderland is geworden. Ze voelen zich er thuis. Daarmee echter kun je m.i. niet zeggen dat je alles van een land weet. Ik denk ook niet dat dit zo is.

De verschillen tussen Griekenland, Grieken en de Griekse cultuur en die van Nederland zijn erg groot.

Ik kom, als toerist, de afgelopen 20 jaar 1-2 keer per jaar in Griekenland, en de laatste 5 jaar zakelijk 5-10 x per jaar, en de verschillen vallen me iedere keer weer op.

Het interessante is om hiermee om te gaan en te leren van elkaars gedachten, cultuur en verschillen. Veel Nederlanders baseren hun stellingen op persoonlijke ervaringen of hun gevoel. Beter zou het zijn om het op kennis en feiten te baseren.

Mvg
Martin
Quote
#27
Martin
Ben het helemaal eens met je laatste zin. Maar door goed observeren kun je ook leren. Alleen, je moet het niet tot wetmatigheid gaan verheffen. Dan krijg je zoiets als " mijn opa rookte altijd sigarenen die is 90 geworden DUS sigaren zijn helemaal niet slecht voor je gezondheid". Of: "mijn Grieks buurman betaalt altijd belasting dus alle Grieken betalen altijd netjes hun belasting." Terwijl statistieken aantonen dat wanneer je grote groepen mensen bekijkt dat het best andrs kan zijn..
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Een andere kant van Grieken. Buurman 10 2.876 01 May 2022, 06:03
Laatste bericht: metaxa
  Bruno Tersago: alle corona maatregelen in GR Karidiès 4 1.565 24 March 2020, 13:37
Laatste bericht: Elena
  wat was dit? Alberto 11 5.179 09 May 2017, 10:45
Laatste bericht: Alberto
  Een "Andere" schöne maandag. chris 1 1.979 15 March 2016, 10:58
Laatste bericht: Bart0riste
  Wat mij wel eens opvalt tijdens vakantie Bouboulina 41 19.461 21 November 2015, 18:14
Laatste bericht: Margo
  Aan alle Oríste! - leden: Bedankt! Ger 22 14.611 05 January 2015, 00:32
Laatste bericht: iakovos
  Andere vertrek plaats papajani 16 9.853 28 January 2014, 12:38
Laatste bericht: papajani
  wat betekent dit verkeersbord? corrys 5 4.754 25 May 2013, 10:07
Laatste bericht: papajani
  Wat voor vrucht is dit? Tom Dekkers 16 10.955 05 June 2012, 13:24
Laatste bericht: Wilma
  Minoan Lines Schrapt alle diensten van en naar Venetië Ries 1 2.204 04 June 2012, 16:56
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)