Willem-Alexander en Máxima kopen villa in Griekenland !!
#41
[Afbeelding: vnnyq0.jpg]

Het is een mooie omgeving. Het centrum van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




is in de zomer vrij druk maar de omgeving blijft het hele jaar rustig, bosrijke omgeving, baaitjes, strandjes etc. Ze zijn daar al jaren gewend aan mensen met veel geld, zoals de Griekse reders Niarchos, Mavroleon en Livanos die daar huizen hebben. Favoriete hobby schijnt te zijn om uit eten te gaan op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Quote
#42
Hier zijn nog wat meer foto's te vinden van Doroyfi.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#43
Geen angst @Koukla, je zult in de komende jaren rijkelijk door de kappers- en royalty-bladen bediend worden.Tot in ieder detail.
Quote
#44
Aleko-non-Aleko. In een van je postings stel je meer ten algemene een tendens te signaleren dat forumleden postings kwalificeren, wegen en ijken aan het ‘geposte’ onderwerp. In het verlengde daarvan stel je o.a. vast dat anderen daarmee macht uitoefenen en derden de mond snoeren. Ik ben met stomheid geslagen.

Een van de onderwerpen op dit forum, de financiële crisis in Griekenland en de steunmaatregelen van de EU terzake,werd namelijk beheerst door jouw opvattingen, daarin bijgevallen door iemand die ook op jouw tandem zat en meelifte. Jij noch je tandemmaatje schroomden niet om anderen te wijzen op oorzaken, gevolgen en de schuldigen van het debacle. Soit, dat kan maar schokkerend was het om te lezen hoe jij c.s. andersdenkenden of zij die iets minder kennis van zaken hadden cynisch (dat is wat anders dan kritisch) benaderden en tot het mikpunt van hoon en spot maakten. De geloofwaardigheid van in je in aanhef genoemde posting wordt daarmee aangetast. Ik acht het verwerpelijk dat je in dit verband te refereert aan de Mei-dagen en de woorden van een verzetstrijder aanhaalt om je woorden kracht bij te zetten. Je schept vals licht. Het licht dooft nimmer. Soms zal hij fel schijnen, soms flauw maar in uitgaan zal het nimmer als mensen het woord zullen blijven gebruiken om hun mening kenbaar te maken. Dat is constructief en een forum als het onderhavige biedt die ruimte.

Ik ben mij ervan bewust dat dit stukje niet raakt aan het issue W.A. maar zag evenwel geen andere mogelijkheid om op een andere wijze te reageren op hetgeen je naar vor[/font]en hebt gebracht en waarvan ik meen dat het de waarheid geweld aandoet en anderen tekort doet, niet alleen personen maar ook de kracht van een forum als dit. Ik realiseer mij ten volle dat discussies als deze ten principale hier niet thuishoren en vermeden moeten worden. Tegen die achtergrond zal ik voortaan mijn ziel in lijdzaamheid dragen.


[font=Verdana]
Quote
#45
kunt u ons vertelen wie zijn tandemmaatje is ?
Quote
#46
(19 April 2012, 09:51)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kunt u ons vertelen wie zijn tandemmaatje is ?

A DONKEY???
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#47
Tzimis, het kan toch niet zo zijn dat ik u een spiegel moet voorhouden en meer in het bijzonder dat ik u moet leren fietsen? U voelt wel waar het 'spaak' loopt. Daarom zal ik niet toestaan dat de door u aangestuurde Pandora deze doos opent.
Quote
#48
volgende keer zeg het dan direct, die iemand heeft een naam, Tzimis Bazoukas ,dus.
en die kan al lang fietsen aleen en niet op een tandem, en heeft 4 sprekende nederlandse spiegels thuis die hem de spiegel voorhouden dagelijks.
groetjes
Quote
#49
@Vassiliki.Als je een paar draden van toen @Alekos nog actief was op het economische front nog eens doorleest zul je kunnen constateren dat mijn waarde-oordelen altijd de grote boze buitenwereld betroffen en nooit de forumleden.Juist omdat er hier geen discussies op dit onderwerp ontstonden ben ik uit teleurstelling met het aandragen van informatie en meningen gestopt.Daarom schakelde ik dan ook op de non-mode over.

Nu - een beetje vanaf de zijkant - handhaaf ik mijn door jouw gewraakte stelling ten volle.Ik zeg nu voor het eerst iets over enkele forumleden.Het toch vooral met elkaar eens zijn en je aansluiten bij andermans mening lijkt het hoogste goed te zijn.Ik waardeer dan meer het schelle, harde Griekse licht dat @Tzimis zo consequent laat schijnen.

Overigens ben ik één van de weinigen in Nederland die het gedachtengoed van H.M.van Randwijk uit de eerste hand kan en mag citeren en interpreteren.Waardevolle jaren oefenden wij '-ochtends na de postbespreking, dialektische discussie-technieken op politiek/sociale/ekonomische onderwerpen.En dan om het half uur van elkaars standpunt wisselen.Leer je wel wat van!
Quote
#50
Amice, laat over één kwestie geen misverstand bestaan. Ik propagandeer de antithese, koester die zelfs. Het is de ultieme manier om met elkaar in gesprek te geraken, af te tasten, bij te schaven en een proces om via trial and error te deduceren. In dat opzicht meen ik te kunnen stellen dat wij het met elkaar eens zijn. Daarentegen sluit ik niet uit dat wij verschillen van mening over de functie van het forum in dat verband. Bovendien deed de toonzetting in sommige postings anders vermoeden dan waarover wij het in beginsel eens zijn, te weten de kracht, de dynamiek en de zin van de tegenspraak. Ik zou het graag hier bij willen laten, althans de discussie in ieder geval op dit forum graag laten voor wat het is en aldus te voorkomen dat het onderwerp WA op deze plek te diffuus wordt.
Quote
#51
Voor één keer ben ik het met de vorige spreker eens!Ik las zojuist Heraclites ( die het jaar 500 B.C. beleefde zonder het te weten) over het nut van tegenspraak nog even na.Als niet al bekend, aanbevolen lectuur Amice!
Quote
#52
(18 April 2012, 13:58)Aniet schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 April 2012, 19:02)Marianneke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi ,misschien is dit een oplossing voor mij!

Ik ga gewoon een gedeelte van hun huis huren!
Lijkt me een fantastisch idee.

Marianne.

Of toch niet!!!!!!!!!!

Verkeerde plek Marianne Big Grin

Hahaha,

Nee hoor Aniet je hebt gelijk!
Dit is niets voor ons.

Geef mij het mooie Lesvos maar met z'n vriendelijke bevolking!

Marianne.

Laat iedereen op deze aardkloot mogen en kunnen leven waar hij/zij dat willen.
Alleen dan kunnen we tegen elkaar zeggen dat de aarde van iedereen is en niet van EEN volk.
Quote
#53
Kunnen we nu weer ontopic?Rolleyes
Quote
#54
Ik vroeg me al een tijdje af waarom WA&M nu uitgerekend op deze plek een villa kochten Huh

Gelukkig had 'De Wereld Draait Door' de oplossing Big Grin

Quote
#55
@Ger, haha, ja zoals in dat filmpje, zo is het volgens mij ook gegaan, decadentie ten top!
Quote
#56
prachtig gedaan!!
Quote
#57
Haha, Ger, dank voor de tip.
Quote
#58
De villa staat in Lakkes en niet in Douroufi...
Maar als iemand wil weten waar de echte JetSet zit dan moet je maar eens naar Aghios Emilianos gaan kijken.
Daar is de villa van WA een strandcabine bij. Wink

Trouwens weet iemand waar Constantijn II woont. Ik weet dat hij hier in de buurt zit. Ieder weekend meert hij naast ons aan maar doet heel onverschillig en waant nog steeds de koning te zijn. Vorig jaar had hij Albert op bezoek en had ik Jules Destrooper koeken gegeven aan de Captain voor hem. Toen hij aan land kwam kwam hij meteen kijken naar ons. Zag een Friesche en Belgische vlag en mijn pa zat rustig een Stella te drinken op het achterdek. Mijn vader archetype Griek groette hem van ver met de Stella (m'n thuis is waar mijn Stella staat). Albert verstond er niets van. Soit, wou gewoon eens weten waar Constantijn zit...
Quote
#59
zwaaivlag Wij wonen 6 km weg van de Koning en andere bekende figuren,ik heb gemerkt dat het voor de gewone grieken hier ook voordelen brengt,onder andere
de infrastructuur wordt langzaam wat verbeterd.
Ook het veel voorkomend zwerfvuil langs de straten wordt met regelmaat opgeruimd.
Heeft zo toch wat positiefs.

Groeten, Asprojo.
Quote
#60
(11 August 2013, 10:00)asprojo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook het veel voorkomend zwerfvuil langs de straten wordt met regelmaat opgeruimd.


Groeten, Asprojo.

Gebeurde dat maar overal in Griekenland.
Quote
#61
up
@Sophia,
Helemaal mee eens ! Langs de stranden is veel verbeterd maar in de dorpen is het meestal wat voor je hek of buitendeur ligt is niet van jou en wat je aan papier of plastic ziet of andere zooi langs de weg ook niet, dus ze laten het liggen waar het ligt !
Quote
#62
Ik ruim het bij ons langs de weg op. Goed voorbeeld doet goed volgen?
Quote
#63
(11 August 2013, 20:38)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ruim het bij ons langs de weg op. Goed voorbeeld doet goed volgen?

Doen wij ook.
Quote
#64
Vanaf Kreta heten wij Willem-Alexander en Máxima welkom in Griekenland. Mochten ze in de buurt zijn, dan staat onze deur open voor een bakkie koffie.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#65
Nou ze zijn effe terug .....
Quote
#66
Ophef over de aanleg van een privé-haven:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&view=article&id=4927:ophef-om-griekse-privehaven-koningspaar&catid=46:grieks-algemeen-nieuws&Itemid=67
Quote
#67
Als dit doorgaat is het hek van de dam, dan gaat iedereen met een stulpje aan zee en die er de centen voor heeft een privé stukje claimen en hekken op het strand zetten, weg openbaar strand voor iedereen.
In Plaka probeerde een rus het ook, binnen 1 uur was alles weer opgeruimd door de shovel van een local, dit zie ik nu ook gaan gebeuren.
Aan een ding kunnen ze nooit komen, de zee is van iedereen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#68
Ook (de kosten voor) de beveiliging van het koninklijk paar staat nu ter discussie.......
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#69
Ik hoorde van iemand die er onlangs is gaan kijken dat de bouw van die privéhaven al in volle gang is.
Quote
#70
Griekse kamervragen over koninklijk zomerhuis
20 juni 2014
De bouw van een betonnen aanlegsteiger bij het vakantiehuis van koning Willem-Alexander in Kranidi heeft in Griekenland tot kamervragen geleid.

Het Griekse kamerlid Nadia Valavani, die lid is van de linkse oppositiepartij Syriza, vreest dat de speciaal verleende toestemming zal leiden tot veel meer bouwactiviteiten. Zij meent dat de Griekse ministers een illegaal document hebben ondertekend. De Griekse wet verbiedt privépersonen in zee te bouwen, alleen de staat mag dat.

Valavani vindt dat ze de Nederlandse koning nooit toestemming hadden mogen geven om in zee te bouwen. “Tot nu toe waren de Griekse stranden beschermd”, zegt ze tegen RTL Nieuws. “In de grondwet staat dat iedereen toegang moet hebben tot het strand en dat er niet op het strand gebouwd mag worden. Maar de regering wil dit veranderen om Europa van dienst te zijn.”

Vorige week ontstond in Griekenland ophef over de illegale bouw van een privéhaven en aanlegsteiger bij de vakantievilla van het Nederlandse koningspaar. Daarbij zouden via een Grieks ministerieel besluit alle geldende wetten zijn omzeild. Willem-Alexander en Maxima kochten de villa in Kranidi in het voorjaar van 2012.

De kwestie ligt in Griekenland extra gevoelig omdat de regering de stranden wil gaan exploiteren. Er ligt een wetsvoorstel klaar dat het mogelijk maakt om hotels, vakantiehuizen en restaurants te bouwen op de stranden. Ook kunnen sommige stranden worden verkocht. Deze plannen stuiten op veel verzet bij de Grieken en internationale milieuorganisaties.

Valavani verwacht niet dat ze antwoord zal krijgen op haar kamervragen. De ministers moeten binnen twintig dagen antwoorden. Als ze dat niet doen, hebben Griekse parlementariërs geen middel om ze tot antwoorden te dwingen.

Bron Parakalo
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#71
@Arthur.Hoeveel oligarchen-villa's en haventjes zullen er in de afgelopen tientallen jaren al wel niet illegaal gebouwd en gedoogd zijn aan de kusten van het vasteland en de vele eilanden? Ik schat zeker enkele honderden.Daar kan die van Willem en Máxima toch nog wel bij?Er lopen daar in Griekenland wel onguurdere families rond.
Quote
#72
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




:
Quote
#73
Afgezien van e.e.a,dit is een stukje dat precies past in de Fennemafamilie,het verbaast ons niets en ook niet dat het zo in de Volkskrant komt,laten wij ze nu kennen.Met een bepaald sop overgoten.
Quote
#74
Die Fennema is er ook weer zo één die een ander het licht in de ogen niet gunt. down Gelekaart
Is mijn mening dan hé. Hoef je het niet mee eens te zijn.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#75
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#76
(03 July 2014, 09:10)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Wat een verkeerde kop boven dit artikel Undecided
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#77
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Villa met privé zwembad Steven Diest 12 1.936 13 September 2021, 06:41
Laatste bericht: metaxa
  Bijverdienste koning Willem metaxa 1 1.377 30 January 2019, 19:48
Laatste bericht: messara
  Turken kopen huizen in griekenland chris 16 6.626 30 November 2016, 21:11
Laatste bericht: Arthur
  Villa's op Kreta steeds goedkoper oriste 1 2.993 02 May 2011, 14:47
Laatste bericht: El Greco
  Alexander de Grote in Amsterdam Ger 1 2.100 16 September 2010, 19:13
Laatste bericht: Yorgos
  Alexander de Grote 2 keer in Amsterdam oriste 0 1.616 08 September 2010, 09:12
Laatste bericht: oriste

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)