NRC-artikel over de Nederl. vereniging in Athene - NRC
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Tot ziens daar!
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#2
Ik vind een spelletjesavond voor ouderen nu niet echt vernieuwend... Alsof iedereen boven de 55 weer kinds is geworden.....
Quote
#3
Els er, zijn kinderspelletjes en er zijn spelletjes voor ouderen. Met ouderen hebben we het dus over ongeveer 16 jaar en ouder. Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen. Wat opvalt is dat jouw enige commentaar op dit lange artikel met veel informatie, een kort negatief commentaar is. Ik zou zeggen lees het artikel nog eens, als je dat wilt natuurlijk, dan zal je heus wel wat positieve punten tegenkomen.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#4
Excuus d t ik "ouderen" verkeerd begrepen heb. Het klonk zo betuttelend, maar dat was dus niet zo.
Quote
#5
en ze kunnen heel goed indish koken.
Quote
#6
We worden toch steeds ouder, ook in Griekenland, wat is mis met gezelschapsspelen.

Er wordt erg negatief gereageerd op dit forum!!!

Julia
Quote
#7
(17 April 2012, 18:18)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en ze kunnen heel goed indish koken.

Indische rijsttafel , 12 mei!!!!
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#8
Ik reageer niet zo vaak op dit soort discussies maar ik vraag me echt af waarom als je als Nederlander besluit dat je in het buitenland gaat wonen in dit geval dus Griekenland door wil/moet leven zoals je in Nederland deed.
Met name de Nederlanders hebben in eigen land de mond vol over integratie wat betreft de buitenlandse medelanders en zijn heel erg boos als deze in hun eigen leefgewoontes door gaan en elkaar opzoeken met elkaar leven enz enz.
We verplichten ze om Nederlands te leren ze moeten de Nederlandse pot gaan eten de kids mogen alleen naar Nederlandse scholen enz., enz.

Wat me hier opvalt dat elke buitenlandse bevolkingsgroep of het nu Engelse , Nederlanders of welke nationaliteit dan ook altijd met elkaar optrekken en mening hebben over de Grieken en hun gewoontes.

Veel Nederlanders op Kreta zijn niet anders de kids moeten naar Nederlandse scholen en ze gaan zelf veelvuldig naar Nederlandse verenigingen doen boodschappen bij de Nederlandse winkel gaan naar Nederlandse feesten enz., enz maar o wee als de buitenlanders in Nederland het doen dan gaat als een speer het bekende Nederlandse vingertje de lucht in.

Samen met mijn vrouw denken wij daar gelukkig anders over, we spreken gebrekkig Grieks maar ze vinden het prachtig. hebben veel Griekse vrienden en Kennissen war we mee optrekken, kom nooit in een Nederlands restaurant of de Nederlandse winkel zien maar een enkele keer Nederlanders want als we met alleen Nederlanders hadden willen omgaan waren we wel in Nederland gebleven.

Trek nu niet gelijk de conclusie dat ik een hekel aan Nederlanders heb maar ze moeten eens wat vaker het word integreren opzoeken in het woordenboek, en als ze dat woord hebben leren begrijpen dan stoppen ze misschien eens om de Grieken te proberen te veranderen naar noord/west Europees voorbeeld want daar zijn er velen mee bezig.

Dat is geen enkele overheersende mogendheid de afgelopen pakweg 500 jaar gelukt en dat gaat ons zeker niet lukken.
Quote
#9
(17 April 2012, 19:21)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik reageer niet zo vaak op dit soort discussies maar ik vraag me echt af waarom als je als Nederlander besluit dat je in het buitenland gaat wonen in dit geval dus Griekenland door wil/moet leven zoals je in Nederland deed.
Met name de Nederlanders hebben in eigen land de mond vol over integratie wat betreft de buitenlandse medelanders en zijn heel erg boos als deze in hun eigen leefgewoontes door gaan en elkaar opzoeken met elkaar leven enz enz.
We verplichten ze om Nederlands te leren ze moeten de Nederlandse pot gaan eten de kids mogen alleen naar Nederlandse scholen enz., enz.

Wat me hier opvalt dat elke buitenlandse bevolkingsgroep of het nu Engelse , Nederlanders of welke nationaliteit dan ook altijd met elkaar optrekken en mening hebben over de Grieken en hun gewoontes.

Veel Nederlanders op Kreta zijn niet anders de kids moeten naar Nederlandse scholen en ze gaan zelf veelvuldig naar Nederlandse verenigingen doen boodschappen bij de Nederlandse winkel gaan naar Nederlandse feesten enz., enz maar o wee als de buitenlanders in Nederland het doen dan gaat als een speer het bekende Nederlandse vingertje de lucht in.

Samen met mijn vrouw denken wij daar gelukkig anders over, we spreken gebrekkig Grieks maar ze vinden het prachtig. hebben veel Griekse vrienden en Kennissen war we mee optrekken, kom nooit in een Nederlands restaurant of de Nederlandse winkel zien maar een enkele keer Nederlanders want als we met alleen Nederlanders hadden willen omgaan waren we wel in Nederland gebleven.

Trek nu niet gelijk de conclusie dat ik een hekel aan Nederlanders heb maar ze moeten eens wat vaker het word integreren opzoeken in het woordenboek, en als ze dat woord hebben leren begrijpen dan stoppen ze misschien eens om de Grieken te proberen te veranderen naar noord/west Europees voorbeeld want daar zijn er velen mee bezig.

Dat is geen enkele overheersende mogendheid de afgelopen pakweg 500 jaar gelukt en dat gaat ons zeker niet lukken.

Beste Cornelius,

Je berichtgeving over Back to Basic vind ik interresanter dan het hierboven geschreven verhaal.
Wat is er mis je roots niet te vergeten en wat denk je van de Griekse kinderen die in Nederland of Duitsland naar de Griekse school gaan?
Toch helemaal niks mis mee, sterker nog mijn vrouw (Griekse) kookt heerlijke erwtensoep en iedereen eet daar heerlijk van mee.

Wat ik maar wil zeggen leuk zo'n Hollandse club jammer dat ik zo ver van Athene woon!

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#10
Beems, ik zie dat jij het beter begrijpt dan Cornelius.
Als weerwoord van Cornelius, betekent het verhuizen naar een ander land dat je moet afzien van het contact met je eigen landgenoten die in dat land wonen? Wie heeft het over vingertjes heffen en alles beter weten? Wie zegt dat wij de Grieken willen veranderen? Ik zou eerder zeggen dat Griekenland ons heeft veranderd, en vaak ten goede.
En waarom zouden kinderen niet naar een Nederlandse school gaan als daar gelegenheid voor is? De hele week gaan ze naar de Griekse, en dan op zaterdag 2 uur naar de Nederlandse les. Waarom kan dat niet??
En moeten we Nederland verloochenen of moeten we stoppen met Nederlandse gewoontes in ere te houden?
De evenementen van de Nederlandse vereniging zijn kleine "Hollandse" uitstapjes in het dagelijkse Griekse leven van de leden. Wij proberen niet boven de Grieken te staan, integendeel, veel Grieken doen mee omdat ze het leuk vinden. En de mensen die ik hier ontmoet zijn allemaal heel diep geïntegreerd, de meesten wonen hier al een jaar of tien, en velen nog langer.

En natuurlijk hebben wij een mening over de Grieken, net zo goed als de Grieken een mening hebben over de Nederlanders. Mag dat niet dan, moeten we als Nederlanders dan vriendelijk blijven glimlachen als we iets dom of slecht vinden in dit land?

Je zegt dat je geen hekel hebt aan Nederlanders, maar je schrijft wel een waslijst op van negatieve eigenschappen.
Voordat je iedereen en alles over één kam scheert is het misschien beter om eerst eens na te denken over wat je op het forum gaat zetten.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#11
Nou Cornelius volgens mij overdrijf je nu een beetje hoor. Ok misschien is mijn geval iets anders omdat ik getrouwd ben met een Griek dus misschien 'automatisch' al wat vergriekst ben. Maar onze kinderen zijn naar de nederlandse school geweest spreken en schrijven op redelijk niveau nederlands, ik zie dat alleen als positief. Ze hebben toch ook gewoon de griekse school gevolgd, dat NL is toch alleen extra? Wie weet wat zij later willen gaan doen, waar ze willen gaan wonen etc. Bovendien vind ik het toch ook belangrijk dat ze met familie in NL kunnen communiceren.
Quote
#12
Nadat ik het stukje over de nl vereniging Athene gelezen had had ik geen electriciteit meer, dus kon niet verder schrijven. Complimenten voor de vereniging zou ik zeggen.
Wilde nog vragen Ado, hoeveel leden heeft jullie vereniging?
( Ter info wij hebben een vereniging met ik schat 50 leden)
Ergens heb ik ook gelezen dat jullie online shoppen via AH, waar kan ik die info terugvinden? Een beetje drop of stroopwafels is altijd welkom.
Quote
#13
nanny, dank je wel voor de complimenten, ik zal ze doorgeven. De vereniging heeft ongeveer 270 leden met erelid de ambassadeur.

De serviceverlening wat betreft de Nederlandse producten van AH is alleen voor leden, aangezien hier enorm veel tijd in gaat zitten iedere maand.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  De Griekse Vereniging Eindhoven houdt op te bestaan iakovos 2 1.076 05 April 2021, 16:52
Laatste bericht: iakovos
  Artikel Rhodos in nieuwe Griekenland-magazine? Esther Corfu 4 1.892 25 December 2019, 13:41
Laatste bericht: Pieter
  φιλότιμο (Filotimo) Leuk artikel Bouboulina 7 4.710 18 November 2015, 19:04
Laatste bericht: Bouboulina
  Mooi artikel Washington Post chris 0 1.776 02 August 2015, 20:31
Laatste bericht: chris
  artikel over griekenland Berendw 7 4.870 18 January 2015, 20:21
Laatste bericht: Aleko
  Artikel new york times Zorbathagreek 2 2.527 22 April 2013, 16:08
Laatste bericht: Erwin
  Artikel in Trouw over Roos Martje 2 2.600 27 February 2013, 20:56
Laatste bericht: Martje
  Gezond leven op Ikaria - artikel NT Corry 1 2.184 16 December 2012, 22:02
Laatste bericht: Patrick
  Mooi artikel van Kostas Vaxevanis ADO 14 8.076 15 September 2012, 21:07
Laatste bericht: Patrick
  Gezocht voor een artikel: Remigrerende Grieken Natascha 0 1.837 10 September 2012, 17:31
Laatste bericht: Natascha

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)