AUB on-topic blijven en geen geruzie op Oriste
#1
Beste mensen, er moet me iets van het hart.

Ik ontvang de laatste tijd veel klachten van leden die zich ergeren aan het voortdurend aanvallen van bepaalde personen op het forum en het daardoor off-topic belanden van in oorsprong interessante topics.

Een (heel) klein groepje mensen heeft de gewoonte om structureel topics van bepaalde andere personen door kwestende opmerkingen jegens hen om zeep te helpen. Vaak hebben de berichten zelfs helemaal niets met het onderwerp in kwestie te maken maar zijn blijkbaar alleen bedoeld om een reactie van de aangevallen personen uit te lokken.

Zojuist heb ik enkele berichten verwijderd om beide redenen. De komende tijd zal ik, samen met moderator Eleni, extra op persoonlijke aanvallen en/of off-topic berichten gaan letten.

Mag ik iedereen verzoeken dit forum schoon, interessant en aantrekkelijk te houden en anderen net zo te behandelen alsof het iemand uit de eigen vrienden- of familiekring betreft? En bovendien zoveel mogelijk on-topic te reageren? Mocht dit niet kunnen kan er beter een nieuwe topic met nieuwe omschrijving gemaakt worden.
Men hoeft het natuurlijk niet altijd met elkaar eens te zijn, een beetje frictie maakt het forum alleen maar interessanter. Waar ik het hier over heb heeft niets met een heftige discussie te maken maar is gewoon een persoonlijke kwestie die men hier wilt uitvechten.
Welnu, daar zijn genoeg andere platforms voor te bedenken.

Een forum maken, dat doet de beheerder. Een leuk forum maken, dat doen we met z'n allen.

Alvast bedankt voor (hopelijk) ieders begrip en medewerking :)


Ger
Quote
#2
Zoals het zo staat, ben ik het eens, maar als ik zie welke berichten zijn verwijderd, ga ik twijfelen. Kennelijk moeten hier personen in bescherming worden genomen en mogen geen kritische opmerkingen worden gemaakt. Dat noem ik censuur.
Je kunt me uit de lijst halen, want van een forum, die censuur toepast, wil ik geen deel van uitmaken.
Quote
#3
Nee, nee Connie, het is absoluut geen kwestie van censuur of iets dergelijks. Weet je wat het probleem is?
Een topic (draad) is opgebouwd op berichten én reacties daarop. Als er een bepaald bericht wordt verwijderd verdwijnen automatisch óók de reacties op dat bericht. Dat zit nou eenmaal in de opbouw van de software, daar kan ik helaas nog niets aan doen alhoewel ik wel ga onderzoeken of dat op de één of andere manier in de toekomst toch kan.
Ik ben het met je eens dat het nu op een 'van dik hout zaagt men planken' actie van mij lijkt maar neem gerust aan dat ik het resultaat met een rotgevoel bekeek. Da's ook de reden waarom ik iedereen vroeg om zoveel mogelijk on-topic te blijven zodat dit soort 'geamputeerde' draden in de toekomst worden vermeden.

Dus Connie, maak je geen zorgen, ik beheer dit forum met veel plezier en enthousiasme maar soms is het moeilijk om het voor iedereen goed te doen. Ik doe me best en handel naar goed geweten, daar kan je op bouwen!
Mocht ik iemand een rot gevoel hebben bezorgd, mijn oprechte excuses hiervoor Blush , dat was absoluut niet m'n bedoeling.

Ger
Quote
#4
Ger,
Je doet het goed en ik wens je veel wijsheid hierin. Ook mijn zin in het lezen van de berichtjes en het plezier begon te tanen.

groet Helma
Quote
#5
Ger bedankt, ben het met je eens, samen maken we het leuk (of niet).
Als iemand iets te zeggen heeft kan hij als alternatief altijd een pb sturen. De persoon die dat bericht ontvangt kan dan zelf besluiten hoe en of hij door wil gaan met de discussie.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#6
ger, ik ben het volledig met je eens. Ik lees elke dag het forum, maar reageer niet zo vaak, maar de toon van sommige discussies vond ik de laatste tijd inderdaad niet zo prettig.

Ga door met je goede werk!!!!
Quote
#7
Goed werk Ger. Wordt het weer leuker van.
Quote
#8
Een forum is een uitnodigende ontmoetingsplaats, waar eenieder zijn/haar mening kan geven... als het maar met respect voor de ander gebeurt.
RESPECT is de term die alles omvat: beleefdheid, de ander laten uitpraten, zelfs de ander om zijn mening vragen, jouw eigen mening niet als enige waarheid opdringen... en zeker geen persoonlijke aanvallen verwijten uiten. De andere persoon dus respecteren.
Wie het niet eens is met het 'huisreglement' van die ontmoetingsplaats, moet er zijn eigen conclusies uit treffen.

Ik persoonlijk voel me nog steeds goed op deze ontmoetingsplaats, en geef bij deze gelegenheid dan ook graag een pluim aan Ger!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#9
ger hier met de andere ger uit limburg
het was goed dat je ingreep,het moet leuk blijven
ger en jose
Quote
#10
Ook van mijn kant een zucht van opluchting.Heb de afgelopen tijd veel reacties getypt en toch niet ingezonden vanwege de toenemende zuurheid van het forum. Maar nu weer helemaal blij. Dank!
Quote
#11
Bravo Ger, eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn dat je ingrijpt, maar helaas was het dat wel.
Quote
#12
De bedoeling van een forum is toch om mensen met eenzelfde passie of interesse samen te brengen en is dan ook een prachtige tool. Ik ergerde me ook aan bepaalde reacties en de manier waarop ze werden geplaatst. Ik heb dan ook bewust niet gereageerd. Er kan gediscuteerd worden, maar dit hoeft geen onbeschoft oorlogsdebat te worden.
Ger, volledig eens met uw ingreep!!!!!
Quote
#13
Helemaal met je eens hoor Ger.

Het begon echt en beetje de verkeerde kant op te gaan , hoop dat iedereen wat meer respect voor elkaar gaat tonen.
famtop's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Ger, dank voor je oproep en samen met Eleni voor het modereren van dit forum. Weet uit ervaring dat dat een hele klus kan zijn! Dank voor al jullie werk, van het overgrote deel van de berichten genieten we gewoon!!
Quote
#15
goede actie Ger, anders gaan we straks die andere fora achterna, waar iedereen om die reden juist wegloopt.
Quote
#16
Ger,mijn complimenten voor de manier waarop jullie
dit forum beheren.Ik reageer niet zo vaak maar lees
wel graag dit forum.
Ga zo door!!
Quote
#17
Ger, bedankt. Ik hoop dat iedereen met respect reageert en dat we ons goed realiseren dat het geschreven woord vaak harder overkomt dan de bedoeling is. Laten we op een respectvolle manier met elkaar discussiëren.
Quote
#18
is er een goed idee om een commisie van vrijwiligers op te stelen ,bv commisie on off topic, die iedere off topic reactie verwijdert, of dat de reacties eerst een goedkeuring krijgen voor dat ze online gaan ? dat zie ik bij andere forums ook, de reactie is in een soort wacht tot dat goedkeuring krijg van de schonheids comissie.
ik hoop dat utopishe reacties wel door kunnen en ook reacties in de griekse gezegte zin, απο την πολη ερχομαι και στη κορφη κανελα.,dat is een soort off topic maar ook relatief met het draad onderwerp.
ik vetrouw aan Ger al wat jaaren, maar om iedereen tevreden te stelen mischien is dat een idee.
Quote
#19
(20 April 2012, 12:58)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




is er een goed idee om een commisie van vrijwiligers op te stelen ,bv commisie on off topic, die iedere off topic reactie verwijdert, of dat de reacties eerst een goedkeuring krijgen voor dat ze online gaan ? dat zie ik bij andere forums ook, de reactie is in een soort wacht tot dat goedkeuring krijg van de schonheids comissie.

Lijkt me geen goed plan Tzimis, dan 'loopt' het forum helemaal niet meer. Dan zou ik of een moderator de gehele dag op moeten letten of er nog berichten binnen zijn gekomen die eerst "goedgekeurd" moeten worden. Per saldo zou dat inhouden dat je uren of misschien soms wel een dag moet wachten tot het bericht daadwerkelijk zichtbaar wordt op 't forum.
En wie ben ik om telkens weer te bepalen of een bericht wél of niet goed is?
Ik denk dat we best van de leden mogen verwachten even goed na te denken over of de reactie wel door de beugel kan cq wel on-topic is alvorens tot plaatsing over te gaan, toch?

Het verschil met veel andere fora is dat er hier maar een zeer klein groepje leden is dat herhaald in de fout gaat. Als die personen hun schrijfgedrag niet veranderen zou het wél mogelijk zijn om alléén hen tijdelijk of permanent op 'vooraf-moderatie' te zetten. Laten we niet te hard van stapel lopen en eerst maar eens rustig afwachten, volgens mij komt het uiteindelijk allemaal vanzelf goed.

Ger
Quote
#20
Ger mijn complimenten goed te zien dat er eindelijk er iets aan word gedaan,had zelf al geen zin meer om hier te zijn.

En wat dat moderen betreft is het onmogelijk om zo iets bij te houden,ik draai zelfs op een ander forum met 8 moderators(4000 leden).
Ik weet hoeveel werk het is omdat bij te houden.

Mijn complimenten voor Ger en Eleni dat ze dit forum al zo netjes houden.
Quote
#21
Goed bezig Ger, soms zit ik met kromme tenen te lezen wat sommige mensen elkaar menen te moeten zeggen.
Een discussie is volgens mij toch iets wat een ieder met wederzijds respect dient te doen. Nu weet ik wel dat de hele maatschappij aan het verharden is, maar dat zou juist een reden moeten zijn om elkaar hier met begrip te benaderen, temeer omdat we hier toch allemaal "griekofielen" zijn. Dus Ger, ga gerust zo door en als er als een een bericht verwijderd word omdat de software dat niet anders toelaat, het zei zo.
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#22
Dit forum is aan het afzakken en mist zijn doelstelling n.l. het verschaffen van informatie en aardigheden over Griekenland. Het is op het moment een kat en muisspelletje aan het worden, waar ik me op het moment minder thuis hoor. Probeer eens een beetje positief te denken en niet al dat gezeur.
Quote
#23
efcharisto
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#24
Hè, verdorie! Heb ik heel de ruzie gemist! Kan ik nog ergens in de prullenbak kijken?Big Grin
Quote
#25
Jij wel, als je er maar diep genoeg induikt Smile
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#26
Nou , ik ben best tevreden over je Ger! Dit forum is nog beschaafd.
Op een ander forum(griekenlandforum) worden dingen geschreven waar geen hond brood van lust.
Maar hier is dan ook geen moderator aanwezig.Dan krijg je vanzelf pulp.
Discussie moet er zijn natuurlijk, maar het moet niet op de man gespeeld worden.
Gelukkig kun je net als een tv-zender; doorzappen,een ander topic kiezen of uitzetten.
Ik lees persoonlijk ook liever informatieve topics over Griekenland;wetenswaardigheden,reisverslagen,festivals,concerten van griekse artiesten en dat soort dingen.
Verder niets dan lof over dit forum.

groeten uit het zuiden
Quote
#27
Ger, aan het forum hoeft niets te veranderen, enkel de mentaliteit van bepaalde "leden"; wat ik trouwens een groot woord vind voor sommigen. De rotte appels verdwijnen wel als ze geen reactie krijgen. Dat elk voor zich eens nadenkt en uitmaakt waarom hij op dit forum zit... hopelijk verdwijnen de "eikels" dan vanzelf...
Quote
#28
Ik hoop van harte dat er gehoor wordt gegeven aan je oproep Ger.
En zo niet: bannen die leden!
Ik ergerde me al een tijdje aan de toon van bepaalde reacties en het feit dat er steeds op alle slakken zout wordt gelegd.
Dit is juist zo'n goed forum, laten we het zo houden!
Quote
#29
Gezien de reacties van diverse mensen, deze maar weer even onder de aandacht brengen??????? Bij deze voor degene die daar behoefte aan hebben! Laten we het leuk houden voor en met elkaar, iedereen is verschillend maar we hebben 1 ding gemeen en dat is de liefde voor Griekenland.

En soms is zwijgen beter..........

Veel plezier eenieder op dit prachtige forum!
Quote
#30
Music 
Beste Ger, allereerst mijn complimenten voor dit leuke.forum. Natuurlijk ook voor Eleni. Persoonlijk ben ik met dit forum in contact gekomen door het Grieks Nationaal Buro voor Toerisme. Ik heb hen begin dit jaar om medewerking verzocht bij de organisatie van een feest voor Grieken en Griekenlandfans alhier. Ik zocht een mannier om het land weer eens in een positief licht te stellen. Zij hebben destijds de aankondiging van het feest op het forum gezet. Als een dergelijke organisatie dit doet, mag men aannemen dat het om een beschaafd en onomstreden forum gaat. Dat is dan ook de reden waarom ik zelf actief ben geworden op Oriste. Zoals ik elders reeds schreef ben ik me rotgeschrokken van wat ik op een ander Griekenlandforum las. Ik hoop dat men hier de beschaafdheid blijft houden, en op een nette wijze wetenswaardigheden e.d. Met elkaar te delen en dit forum gezellig en vooral ook betrouwbaar te houden. Ik wens jullie veel succes dank jullie voor jullie inzet.
Quote
#31
Je hebt absoluut een punt Erwin. Ik besef me terdege dat het erg moeilijk is om het iedereen naar de zin te maken en dat een moderator zeker niet met opgeheven vingertje aan de kant moet zitten. In plaats daarvan wil ik iedereen verzoeken mee te werken de goede sfeer hier op 't forum in ere te houden en vooral eerst even na te denken alvorens op de "bericht plaatsen"-button te plaatsen. Het kan toch niet de bedoeling zijn met bepaalde schrijfstijlen en/of opmerkingen andere forumleden (misschien wel onbewust, maar toch) te schofferen of te kleineren. Het forum is voor iedereen; of je nu Griekenland-ervaringsdeskundige bent (of denkt te zijn ;) ) of gewoon informatie wilt verzamelen, iedereen is hier welkom.
Laten we er met z'n allen zorgen dat dit niet alleen het leukste, informatiefste en druk bezochtste Nederlandstalige Griekenlandforum is, maar ook in de toekomst blijft.

Ik heb er alle vertrouwen in dat dit met een beetje gezond verstand, inlevingsgevoel en gebruikmakend van normaal geldende fatsoens- en omgangsvormen helemaal geen problemen zal opleveren.

Ger
Quote
#32
en anders
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
Ger, mijn oprechte waardering voor jou inspanningen. Ik weet maar al te goed (ik heb jaren een druk bezochte website gehad) hoeveel tijd en energie je daar in moet steken. En zelfs dat wordt je niet altijd in dank afgenomen. Mijn steun heb je...!!
Bob Rempetis's signatuur Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.
Quote
#34
Een forum als dit kan alleen maar leuk en interessant blijven als forumleden mekaar de neus niet afbijten of een gebrek aan respect hebben voor andere meningen. Tot nog toe is het vrij aardig gelukt om dit forum leuk en informatief te houden.
Het knappe aan dit forum is vooral ook de veelheid en verscheidenheid. De ene keer zie je mooie foto's (waarbij je zegt 'hé, daar ben ik ook al geweest'), de andere keer zie je links naar heerlijke muziekvideo's, nog een andere keer kan je je ei kwijt in een politieke stelling. En alles wat daar tussenin ligt, van vergeten recept tot tips over vaarroutes.
Ik moet zeggen dat ik wat verslaafd geworden ben aan dit forum. Zelfs na een drukke werkdag kom ik, ter ontspanning, even kijken wat er allemaal op het forum gepost is.
Die 'honger' naar dit forum kan alleen maar blijven duren als we respectvol met mekaar omgaan, rekening houdend met eenieders gaven en... beperkingen.
Maar, Ger, maak je geen zorgen, integendeel: dit forum mag gerust als voorbeeld geprezen worden... en vooral ook de manier waarop het door jou 'bewaakt' wordt.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#35
Fijn om te lezen dat er begrip is voor m'n oproep. Toch schijnt bij een select groepje mensen het kwartje nog steeds niet te zijn gevallen.
Ik (en ik niet alleen, ik ontving de laatste weken meerdere klachten hierover) irriteer me mateloos aan een klein groepje (4 à 5 personen) leden die het nodig vinden een ander lid voortdurend te schofferen en kleineren. Het is een groepje mensen dat dit ook al maanden deed en nog doet op een ander forum en om onduidelijke redenen hun bedenkelijke talenten nu ook hier op Oríste menen te moeten demonstreren.

Het genoemde forum wordt inmiddels nog maar mondjesmaat bezocht, de meeste leden aldaar zijn inmiddels naar andere fora waaronder Oríste gevlucht. Helaas zijn de leden waar het hier om gaat meeverhuisd inclusief de inmiddels beruchte taferelen.

Kijk, je hoeft het natuurlijk niet altijd met elkaar eens te zijn, sterker nog, af en toe wat spanning en onenigheid in een discussie kan juist interessant zijn op een forum als dit. Waar ik het hier echter over heb is niet zomaar wat onenigheid maar een langslepende persoonlijke vete tussen enkele personen die nu op Oríste via het forum (maar ook via mail en persoonlijke berichten via Oriste) wordt uitgevochten. Ik vind dat ongepast, onaanvaardbaar en bovendien in strijd met de algemeen geldende fatsoensnormen.

Ik zal de komende tijd extra letten op dit soort excessen en niet schromen dergelijke berichten zonder waarschuwing vooraf van het forum te verwijderen. Bij herhaaldelijke overtredingen kan de auteur in kwestie zelfs de toegang tot het forum tijdelijk of permanent worden ontzegd.

Ik kan me heel goed voorstellen dat sommigen m'n betoog nogal heftig vinden overkomen. Is normaliter ook niet mijn manier van communiceren. Maar men zal hopelijk óók begrijpen dat ik dit forum met veel werk, geduld, aandacht en vooral passie heb opgezet en dat ik al dat werk niet door een handjevol tegenwerkers laat vernielen. Ik hoop van harte dat de personen in kwestie (wie de schoen past enz) zich realiseren waar ze mee bezig zijn en hun merkwaardige hobby in het vervolg elders gaan uitoefenen.

En voor degenen die benieuwd zijn hoe een forum waar iedereen maar kan doen en schreeuwen wat ie wil eruit ziet
Kijk eens hier
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Lees en huiver zou ik zeggen Huh

Ger
Quote
#36
nou laten we het maar gezellighouden hier Ger goed bezig
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







groeten ger
Quote
#37
Ger,
Ik kijk bijna degelijks even op dit forum en lees graag wat er zoal speelt in het Griekse,daarom ook mijn complimenten aan jou.
Je hebt groot gelijk en het recht om op deze manier te reageren!
Quote
#38
Top Ger!

Ik was al gestopt met reageren op oproepen, doe het nog wel via Persoonlijke berichten, , vanwege inderdaad een beperkt aantal forumleden.
Dacht er over maar helemaal te stoppen.

Maar je geeft de burger weer moed. Dank je.
Quote
#39
@Beste Ger,

"4 á 5 personen"...., moet Bart zich daarin aangesproken voelen?
Want já, ik reageer soms/weleens scherp op bijdragen van een bepaalde deelnemer van Oriste. Terecht volgens mijn visie! Ik begrijp en waardeer het mooie werk met 'jouw' kindje: Oriste enorm en snap de dilemma's waarin je soms verzeild raakt! Graag wat specifieker dus, zéker om mij hierin duidelijkheid te verschaffen.
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#40
God en Ger sta ons bij. Dit is inderdaad het forum waar ik het eerder over heb gehad. Nu het beestje bij de naam is genoemd, en een ieder die hiervan nog niet op de hoogte was de gelegenheid heeft de site te bezoeken, kan lezen hoe een forum ten onder kan gaan, hoop ik oprecht dat dat hier niet gebeurt. Ik steun dan ook van harte de oproep van Oriste om het beschaafd en gezellig te houden. Waar kunnen wuj als Griekenlandfans anders nog terecht? Laat ons kijken naar wat ons bindt, en onze meningsverschillen beschaafd ventileren. Het uitvechten van persoonlijke frustraties hoort hier niet thuis! Voor hen die menen dit forum hiervoor toch te moeten gebruiken: wij laten ons plezier niet door jullie afnemen. @ Connie: ik hoop day je na het zien van het andere forum in ziet dat Ger geen keus heeft. We willen toch kwaliteit, ons ergens prettig voelen. Nou, met een dergelijk forum zou ik niet in verband willen worden gebracht. Ger heeft geen keuze. Kom op, en kom terug!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Oriste nu ook via oriste.nl Ger 5 3.236 20 August 2021, 18:41
Laatste bericht: Ger
Information Nieuwe rubriek: Off-topic oriste 4 10.364 17 November 2011, 09:24
Laatste bericht: oriste
  AUB geen prikbord-klachten meer oriste 10 8.900 25 January 2011, 11:35
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)