Geremigreerde vrouw gezocht voor artikel
#1
Hallo allemaal,

Voor een artikel in VROUW Magazine ben ik met spoed op zoek naar een vrouw die is geëmigreerd naar Griekenland, maar vanwege de crisis daar weer is geremigreerd naar Nederland.

Ben je of ken je iemand die aan dit profiel voldoet, dan hoor ik het graag! Degene die wordt uitgekozen, krijgt een leuke fotoshoot. Reacties (ook voor aanvullende vragen) kunnen naar rschoeman@telegraaf.nl.

Alvast bedankt!
Quote
#2
Voor welke krant is dat?????
ja,ja.....................!!!
Quote
#3
Hallo Romy,

Is het misschien een idee om het om te draaien en vrouwen te interviewen die ondanks de crisis toch in Griekenland blijven?
Omdat ze een gezin hebben bv. of een bedrijf.
Of zo verweven zijn met het leven in Griekenland dat een besluit om naar Nederland terug te gaan geen optie is.
De crisis heerst nl. niet alleen in Griekenland, maar overal, ook in Nederland.
Een positief stukje over Griekenland zou de Telegraaf sieren.
Quote
#4
Das een veel beter idee, maar het zou niet de eerste keer zijn dat De Telegraaf er een eigen draai aan geeft en er een sensatieverhaal van maakt!
Quote
#5
(20 April 2012, 15:50)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Das een veel beter idee, maar het zou niet de eerste keer zijn dat De Telegraaf er een eigen draai aan geeft en er een sensatieverhaal van maakt!

Precies Margo,
De Telegraaf blinkt niet uit in objectieve berichtgeving over Griekenland.
Sterker nog, ze geven een vervormde blik op wat er nu echt speelt in Griekenland en Europa aan hun lezers.
Natuurlijk zijn er genoeg mensen die gedwongen terug moeten naar Nederland vanwege privé omstandigheden.
Alle respect heb ik hiervoor, maar er komt wel erg veel verdriet bij kijken om uiteindelijk die stap te nemen.
Dit soort situaties komen overal ter wereld voor.
En ik vraag me af waarom de Telegraaf juist dit soort trieste verhalen wil publiceren.
Omdat ellende goed verkoopt?
Sensatie verhalen kunnen ook positieve verhalen zijn.
Dus Romy, zoek je sensationele positieve verhalen van vrouwen die in Griekenland wonen en werken? Die niet terug gaan naar Nederland omdat het daar ook niet alles is? Ik weet zeker dat er genoeg Nederlandse vrouwen in Griekenland wonen die je een heel andere kijk op Griekenland en het leven hier (ondanks de crisis) kunnen geven.
Overleg het eens met de redactie van VROUW en verander de insteek van jullie artikel.
Laat je van je beste kant zien en maak een fantastische positieve reportage over Griekenland en haar Nederlandse inwoners.
Dat verkoopt pas goed!
Met vriendelijke groet, Ella
Quote
#6
Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie reacties en het feit dat jullie met me meedeken. Het is niet de bedoeling dat het een sensatieverhaal wordt. Het artikel is bestemd voor de reportagereeks 'Krantenbericht' in VROUW Magazine. In deze serie laten we persoonlijke verhalen achter een klein krantenbericht zien waardoor er juist een mogelijkheid is om een positief verhaal te publiceren.

Ik hoop dat er mensen zijn die me willen helpen. Misschien kent iemand hier een vrouw in zijn of haar omgeving? Laat het me weten.
Quote
#7
Maar als het een verhaal achter een krantenbericht is, dan moet er toch al iemand zijnHuh Of begrijp ik het verkeerd?
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#8
(23 April 2012, 10:02)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar als het een verhaal achter een krantenbericht is, dan moet er toch al iemand zijnHuh Of begrijp ik het verkeerd?

Het krantenbericht zelf dat in De Telegraaf heeft gestaan, gaat bijvoorbeeld over de crisis in Griekenland in het algemeen en in de serie 'Krantenbericht' in VROUW Magazine laten we het persoonlijke verhaal van iemand zien. In dit geval dus van iemand die door de crisis de keuze heeft gemaakt om te remigreren naar Nederland.
Quote
#9
@ Romy, ik denk dat Ella gelijk heeft. Waarom remigratie en juist niet de mensen die daar juist blijven (of er naar toe gaan)? Past ook prima bij de actualiteit van afgelopen weekend in NL en is positiever ingestoken. Succes.
Quote
#10
Die krantenberichten die in de Telegraaf hebben gestaan kennen we hier maar al te goed!
Quote
#11
(20 April 2012, 10:09)Romy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo allemaal,

Voor een artikel in VROUW Magazine ben ik met spoed op zoek naar een vrouw die is geëmigreerd naar Griekenland, maar vanwege de crisis daar weer is geremigreerd naar Nederland.

Ben je of ken je iemand die aan dit profiel voldoet, dan hoor ik het graag! Degene die wordt uitgekozen, krijgt een leuke fotoshoot. Reacties (ook voor aanvullende vragen) kunnen naar rschoeman@telegraaf.nl.

Alvast bedankt!

Ik ken wel iemand, en zal haar je verzoek doorsturen, dan kan ze zelf reageren. Mocht je het andere voorstel in overweging nemen, van een vrouw die ondanks de crisis er voor kiest om hier te blijven, dan stel ik me ter beschikking!
Margotho's signatuur Nee heb je, Ja kun je krijgen! Cool
Quote
#12
(24 April 2012, 10:23)Margotho schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ken wel iemand, en zal haar je verzoek doorsturen, dan kan ze zelf reageren. Mocht je het andere voorstel in overweging nemen, van een vrouw die ondanks de crisis er voor kiest om hier te blijven, dan stel ik me ter beschikking!

Hallo Margotho,

Heel erg bedankt voor je reactie en het meedenken! Het zou super zijn als zij mee zou willen werken. Ik hoor graag van haar.

Ik neem het andere voorstel zeker in overweging, wellicht kunnen we in de toekomst nog eens een dergelijk verhaal maken. In dit geval ben ik afhankelijk van het verhaal dat de hoofd- en eindredactie wil publiceren.

Daarnaast wil ik benadrukken dat wij als VROUW Magazine losstaan van de krantenberichten die De Telegraaf schrijft.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Artikel Roosmarijn in de Volkskrant Aleko 13 6.900 11 October 2015, 21:25
Laatste bericht: vlagreco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)