Grieksegids nieuws
Shazam - app herkent veel Griekse muziek
#1
[Afbeelding: 28hdgdw.png]

Fanatieke smartfoon-gebruikers kennen Shazam vast wel.
Voor degenen die niet weten wat het is:

Shazam is een app voor smartfones en iphones waarmee je gemakkelijk een titel en artiest van een muziekfragment kunt opzoeken.
Je houdt je smartfone met Shazam in de buurt van de luidspreker waaruit het lied klinkt. Even wachten en binnen enkele seconden verschijnt de naam en artiest op het display. Het valt me op dat er nu ook ontzettend veel Griekse muziek wordt herkend. Heb m'n zojuist even getest; van de 14 platen op de Griekse radio werden er 12 herkend. Niet gek dus!

Dus hoor je ergens een plaat die je wel aanstaat? Gebruik de app, noteer de naam van de artiest en de song en ga vervolgens naar Youtube. Succes verzekerd!

Ger
Quote
#2
Klopt helemaal.

Ook leuk is Soundhound, doet hetzelfde. Maar heeft nog een feature die Shazam niet heeft.
Als een liedje in je hoofd zit, maar je dus even niet weet hoe het heet, kan je het ook zelf zingen. Ook dan kan Soundhound voor je opzoeken welk nummertje het is!
Quote
#3
(21 April 2012, 01:52)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Klopt helemaal.

Ook leuk is Soundhound, doet hetzelfde. Maar heeft nog een feature die Shazam niet heeft.
Als een liedje in je hoofd zit, maar je dus even niet weet hoe het heet, kan je het ook zelf zingen. Ook dan kan Soundhound voor je opzoeken welk nummertje het is!

Ja, die ken ik ook Xander. Volgens mij kan je zélfs de titel inspreken waarna ie de song herkent. Maar tegen mijn zangtalent én kennis van de Griekse taal is nog steeds geen software opgewassen helaas Blush
Toch zijn dat leuke programmaatjes. Hoe vaak gebeurt het niet dat je in Griekenland bent en een bepaalde song steeds weer terugkeert en je je afvraagt hoe ie heet? Hoeft nu dus niet meer; even 'Shazammen' of 'Soundhounden' en je weet het.
Quote
#4
Geweldig Ger, ik had er wel van gehoord maar wist niet waar te zoeken....

Heb hem nu een aantal x gechecked met Griekse radiostations:

SUPER !!
Thanx
Quote
#5
.......tegen mijn zangtalent én kennis van de Griekse taal is nog steeds geen software opgewassen helaas Blush

En dat geldt voor mij ook. Ik heb ooit een poging ondernomen, maar geen resultaat. Een vriendin van ons probeerde het ook, en met haar (zang)stem lukte het wel.
Ik houd het dus ook maar bij Shazam.
Quote
#6
De nieuwste versie van Shazam is nu ook offline te gebruiken. Dus als je op een (Grieks) terrasje -zónder wifi- zit en je je afvraagt hoe dat steeds weer terugkerende liedje heet, kan je Shazam tóch gebruiken. De app slaat het liedje op en, zodra je weer op een plek met wifi komt, gaat Shazam alsnog zoeken.
De database is overigens verbluffend groot. Het moet al om een vrij unieke song/melodie gaan mocht het niet herkend worden..........

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Site met veel Griekse films en muziek KarenAnna 8 8.937 28 August 2011, 15:09
Laatste bericht: Maria
  Oude muziek en muziek in totaal. papajani 0 2.987 23 May 2011, 11:04
Laatste bericht: papajani

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)