Skyros
#1
Eens even iets heel anders van mijn kant dan mijn reacties op 'crisisverhalen' Wink.

Wij hebben onze eerste Nederlandse gast in het hotel...OOIT! De allereerste Nederlandse gast sinds Nikos het hotel in 1998 met zijn broers heeft gebouwd.

Het is een schrijver, een dichter, die zijn Griekse vrouw een aantal jaren terug heeft verloren. Sindsdien gaat hij nog elk jaar meerdere malen op vakantie naar haar familie in Thessaloniki en doet dan ook elk jaar een eiland aan. Dit keer werd het Skyros, want daar wilde hij altijd al eens met zijn vrouw naartoe. Helaas is dat er nooit meer van gekomen, maar hij maakte de reis nu alleen.

Op zijn webblog heeft hij wat over ons eilandje geschreven. Erg leuk voor mij om te lezen, maar wellicht ook voor jullie.

De zon schijnt weer even voor ons!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#2
Super zeg! De eerste NL gast, dat konden jullie ook wel gebruiken.
Bedankt voor het delen van het blog, erg leuk om te lezen.

Tot snel Smile
Quote
#3
Tof!
Het is jullie meer dan gegund!!!
En als extraatje dan nog eens een mooie beschrijving in de blog van de heer Kees Klok. Het is de moeite om zijn (al 3) stukjes te lezen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
Wat een geweldige start van het nieuwe seizoen, oud gezegde Roosmarijn:Als er 1 schaap over de dam is komen er meer.
Gaat lukken ook voor jullie.
De 3 blogs zouden nu een prima promotie zijn voor Griekenland,
Dus reis bijlage"s van de Volkskrant ,A.D.en de Telegraaf, jullie kunnen aan de slag.
Fijn en hopelijk geslaagd seizoen voor jullie allen die van de Griekse toeristen afhankelijk zijn,
Wij Griekenland liefhebbers blijven komen.
Groet Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#5
Geweldig! Een leuk begin van het seizoen, wie weet wat er nog meer voor leuks op jullie pad komt na de moeilijke winter ;)
Quote
#6
Een eerste gast, Wat leuk voor jullie !
En wat kan die man mooi schrijven...
Roosmarijn, Hebben jullie ook een website over jullie Hotel?..misschien kan dat ook meehelpen om meer mensen naar jullie toe te laten komen ..
En veel mensen van dit prikbord sturen die link daarvan dan vast wel met hartelust rond ;)
Alle beetjes helpen ...

Groet Wilma
Quote
#7
Onbegrijpelijk dat jullie nog nooit Nederlandse gasten hebben ontvangen!!!
Ik dacht dat de NLers zo creatief en reislustig waren.
In alle uithoeken van de wereld vind je NLers en hebben ze de weg naar Skyros
nog niet gevonden? Het wordt dan hoogtijd. Dit is vast de eerste NL gast van een reeks!!!!

Ik ben zelf al jaren geleden op kleinere eilanden geweest.


Julia
Quote
#8
Hoi Roos,

Dit is héél fijn om te horen.
Ik hoop echt dat het tij voor jullie gaat keren.

Marianne.
Quote
#9
Ben in 2007 in Skyros geweest. Erg leuk!!!
Quote
#10
Dank jullie wel. We zijn ook heel blij!!

"Julia zei:In alle uithoeken van de wereld vind je NLers en hebben ze de weg naar Skyros
nog niet gevonden?"

Vroeger toen er nog een charter op het eiland vloog (tot 2009) kwamen er wel Nederlanders, maar die gingen uiteraard naar de appartementen waar Ross Holidays een contract mee had. Wij zijn een hotel en die zaten hier niet bij Ross in het 'assortiment'.
Sinds de vluchten op Skyros stopten komen er nog wel elk jaar een handjevol trouwe Nederlanders, maar die verblijven eigenlijk altijd in de appartementen waar zij toen ook heengingen.

"Wilma zei: Roosmarijn, Hebben jullie ook een website over jullie Hotel?" Het is dankzij het boekje en het beetje media aandacht dat ik heb (gehad) dat mensen wat gingen zoeken op het internet en zo bij de website van ons hotel uitkwamen (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




). Mijn moeder zei eind vorig jaar tegen mij: "Je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt." En zie daar.

Wij hebben nu in totaal 4 andere boekingen uit Nederland. Het zal daar wellicht bij blijven, maar wij zijn er heel, heel, heel erg dankbaar voor. Het blijft duimen voor de zomer, want wij blijven (vooralsnog) afhankelijk van het Grieks toerisme. Afwachten dus en heel erg spannend, want zonder inkomsten deze zomer kunnen wij de χαράτσα (al die extra belastingen), en wat dat betreft alles eigenlijk, simpelweg niet meer betalen.

MAAR WE ZIJN WEER IETS HOOPVOLLER GESTEMD!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#11
Goed nieuws Roosmarijn! ben erg blij voor jullie!

Petra
Quote
#12
Toevallig, ik heb kennis gemaakt met Kees Klok via Facebook. Je komt elkaar dus (indirect) overal weer tegen.

Roos, ik heb trouwens de link van jullie hotel op de Facebookgroep van de Nederlandse Vereniging in Athene gezet om een beetje reclame te maken, ik hoop dat er wat uitkomt.

Veel succes dit jaar met de boekingen!
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#13
Dankjewel ADO!!! En wat grappig dat je via facebook kennis hebt gemaakt met onze gast Wink. Hij is nu druk aan het schrijven aan een stuk voor de Lichnari meldde hij.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#14
He Roosmarijn wat fijn voor jullie, eindelijk weer eens iets positiefs.
Ik heb alle stukjes doorgelezen, erg leuk geschreven.
Quote
#15
Roosmarijn,
Wat een mooie duidelijke website,compliment hiervoor.
Succes groet Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#16
Bedankt voor de wensen en de complimenten voor de website. Inmiddels heeft mijn gast een vierde stuk geschreven op zijn blog over Skyros. Jammer dat hij maar zo kort blijft. Dinsdag gaat hij alweer terug naar Thessaloniki.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#17
Je legt m toch wel in de watten Big Grin, deze dichter met mooie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




uit Griekenland.
Quote
#18
@Yvon: Reken maar van NAI ;)
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#19
Hoi Roos,

Wat leuk dat deze schrijver/dichter jullie hotel heeft geboekt naar aanleiding van jouw boek.
Heb zijn blog net gelezen en ik blijf hem voorlopig volgen.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#20
Hai Harma,

Ja, leuk he. We zijn er ook heel blij mee. Vandaag helaas zijn laatste dagje op het eiland, maar ik hoop zeker dat hij nog eens terugkomt. Het is een bijzondere man, met een even bijzondere geschiedenis.

Off topic. Hoop dat alles goed gaat met je voetje.

Liefs, Roos
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#21
Hoi Roos,

Wel jammer dat hij er maar 1 week was.....wie weet een volgende keer 2 weken.......
Heb net het slot gelezen op zijn blog.

Het gaat goed met m'n voet.....
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#22
De blog van Kees nodigt inderdaad uit om ook eens in zijn voetstappen te gaan lopen.
Ik hou dat Skyriaans plan in mijn achterhoofd.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#23
Hoi Roosmarijn.
Hartstikke leuk voor jullie dat er nu eindelijk eens een Nederlander als gast in jullie hotel heeft gebivakkeerd. Hopelijk mogen er nog vele volgen. Aan het eiland en jullie hotel zal het niet liggen. Als hobby zit ik vaak op Google Earth naar locaties te zoeken, en plaats ook veel foto's van de omgeving Apokoronas op Kreta op Google Earth.
Ben dus ook even op visite geweest op Skyros, en volgens mij ligt jullie hotel aan het einde van een ongeveer 200 meter kronkelend landweggetje, ongeveer 3 km vanaf Linara, rechts van de tweebaansweg die van Linara dwars over het eiland naar het haventje van Achilli gaat.
Aspous, of zoals op Google Earth Aspoys, ziet er vanuit de lucht niet echt uit als een dorpje, maar de omgeving ziet er erg groen uit. Dus lijkt het mij ontzettend goed wandelen in de omgeving o.a. richting Loutro en Kalamitsa en dan aan de andere kant van het dal weer terug.
Hoop dat dit stukje ook wat mensen er toe aanzet om richting Skyros te gaan en dan met name naar jullie hotel.
Veel succes in de toekomst
Willem - Kalyves
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#24
Hai Willem,

Dankjewel voor de wensen. De beelden van google earth zijn helaas wat verouderd. Ons hotel en het benzinepompje zijn er wel op te zien, maar ons huis bijvoorbeeld nog niet en dat was eind 2007 klaar. Dat zou betekenen dat de beelden van voor die tijd zijn, of ik moet een andere google-earth voor me hebben. Er is inmiddels het een en ander bijgebouwd in Aspous, maar het blijft een klein dorpje hoor. En zoals je al zag, een prachtig wandeleiland.

Even iets heel anders. Ik ging daarnet de eieren uit het kippenhok verzamelen en ik trof iets dat ik nog nooit in mijn leven gezien had. Een eitje van nog geen cm in doorsnee en nog geen 2 cm lang. En het kwam toch echt uit het kippenhok Tongue.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#25
Roosmarijn,

De laatste ruimte foto's die van Skyros zijn gemaakt dateren inderdaad uit 2005. Dus zal er best e.e.a. veranderd zijn sinds die tijd, hoewel dat zoals jij ook wel weet in Griekenland over het algemeen niet zo snel gaat.
Ons huis op kreta is gebouwd in de winter van 2009, en de laatste ruimteopnames zijn gemaakt in 2010. Dus dat is redelijk actueel.
Groeten vanaf Kreta.

[Afbeelding: 24nfmkn.jpg]
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#26
Hai Willem,

Rechtsboven in de hoek zie je een strand. Dat is het strand van Aspous. Eigenlijk ligt Aspous precies in het midden bovenaan de kaart tot aan de rechte zijweg van de hoofdweg. Wij wonen precies in het 'kuiltje' midden bovenaan de kaart. Ons hotel ligt nog iets meer rechts aan de lange weg.

Groet vanaf Skiros
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#27
Tegenwoordig vliegt Aegean ook op Skyros. En wel heel goedkoop. Waarom weet ik niet precies, maar voorlopig hebben ze al de gekste aanbiedingen gedaan. Nu kost een enkeltje Skyros maar 9,- voor bijna alle data in de zomer tm oktober.
Voor de heenreis sluit dit minder goed aan en dan kan je of met de boot in de namiddag vanaf Kimi, of als je wel met de binnenlandse vlucht wilt, dan zou het een overnachting inhouden bij een hotel nabij de luchthaven.
Voor de terugreis zijn er echter vluchten naar Nederland met Transavia die perfect aansluiten op de vlucht van Skyros/ Athene Vertrek 7.20 uur, aankomst 7.55 uur (vertrek maandag, woensdag en vrijdag). Transavia vertrekt nog tm oktober ook de meeste dagen om 11.50 uur, zodat je dezelfde middag weer thuis bent. De terugreis zou dan via bovengenoemde aansluiting mogelijk zijn.

Waarschijnlijk hebben de meeste van jullie de vakantie al rond, maar ik wilde jullie deze informatie toch even meegeven. Deze onderstaande link kennen jullie allemaal vast wel, maar vul voor de gein eens Skyros in op elke willekeurige datum in juli, augustus etc. Ik kwam in ieder geval bij de meeste data 9,- tegen. Toch wel leuk om te weten mochten er mensen zijn die nog niet weten waar ze naartoe gaan dit jaar. Skyros kan -meer dan andere eilanden nog- het toerisme goed gebruiken, want charters vol buitenlands toerisme kennen wij hier niet en de Grieken, tja dat weten jullie, die kunnen zelf al amper de eindjes aan elkaar knopen laat staan een vakantie boeken. DUS, mocht je zelf geen interesse hebben, geef het eventueel door aan twijfelende vrienden/ familieleden die Griekenland hopelijk nog steeds een warm hart toewensen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Hierbij ook onze eigen hotelsite nog een keer:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






ευχαριστώ πάρα πολύ!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#28
Even afkloppen, maar volgens de laatste kranteberichten worden er veel last minute boekingen gedaan vanwege het slechte weer en omdat de Nederlandse ploeg er niets van bakte met het EK. Duimen dus dat er toch meer toeristen zullen komen!!! (1 duim speciaal voor jou Roos!).
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#29
Ook van mij Roos.[Afbeelding: 1qg39e.jpg]

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#30
@ ADO en Arthur: Thanks jongens!!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#31
Hmmm, jammer dat ik al heb geboekt. Anders zou ik zeker bij jou in het hotel komen.
Is de luchthaven van Skyros weer open??
Hoop voor je dat een heleboel toeristen jouw hotel gaan boeken.......
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#32
Hai Harma,

Ja, jammer. Wie weet het jaar daarop Wink).De luchthaven is trouwens nooit gesloten geweest, maar er vliegt alleen al een aantal jaren geen buitenlandse vlucht meer op. Binnenlandse vluchten waren er al wel, maar via een andere luchtvaartmaatschappij: Sky-express. Deze was een stuk duurder en vloog maar 2 maal in de week. Aegean is voor ons een enorm 'kado'. Wie weet dat er zelfs wel Athenaren ons eilandje komen bezoeken, want het scheelt toch aanzienlijk in de kosten. En veel hotels (waaronder wij) hebben hun prijzen al enorm laten zakken.

Op goed geluk dus maar!
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#33
Hoop voor jullie dat er bezoekers mogen komen!!( veel zelfs)
Staat voor ons nog op de lijst,maar daar heb je
nu natuurlijk niet zo veel aan.
Sterkte intussen
Quote
#34
Vorige week woensdag is er op ons eiland een jongeman vermist geraakt. Na het vissen kwam hij niet meer thuis en werd er een grootscheepse zoektocht op touw gezet met hulp van het vasteland. Die week hadden wij windkracht 7 en dat bemoeilijkte het zoeken enorm. Ze vonden wel direct zijn losgemaakte loodgordel op de bodem van de zee vlakbij zijn bootje. De diepte was tegen de 20 meter, wordt gezegd. Het vermoeden is dat hij onwel is geworden nadat hij te lang beneden was gebleven en daarom in paniek zijn gordel losmaakte. Waarschijnlijk heeft hij te lang gewacht om boven te komen en is hij zo verdronken.

Toch bleef er een sprankje hoop, hoe klein ook, dat ze hem nog ergens zouden vinden. Na een aantal dagen verdween ook die hoop en was de enige troost hem uberhaupt nog te vinden om hem te kunnen begraven.
Dat gebeurde vandaag. Hij is gevonden. Helemaal bij Andros. Zijn vader is erheen gegaan om hem te identificeren. Nu moet hij met zijn zoon naar Athene voor een autopsie om zijn doodsoorzaak ook op papier vast te laten leggen en komt hij morgen of overmorgen hierheen om hem te begraven. Samen met de moeder, zijn zus, zijn vriendin en heel Skyros. Want iedereen kent iedereen en dit nieuws heeft er dan ook goed ingehakt. In zo'n gemeente verlies je direct ook een vriend, familielid of op zijn minst een goede kennis.

Hij is 28 jaar geworden.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#35
Wat een vreselijk nieuws, op zo een moment denk je gelijk aan je eigen kinderen, tenminste ik wel, en zeker weten dat ik niet de enige ben. Ik wens de familie, vrienden en kennissen enorm veel sterkte.
Quote
#36
Veel sterkte voor iedereen!
Quote
#37
Veel sterkte voor iedereen.

Wijze les voor de duikers onder ons, ga NOOIT alleen duiken.

Kali mera,

Dick
Quote
#38
Wat een nare gebeurtenis. Sterkte!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Skyros video Patrick 1 3.723 16 March 2018, 22:05
Laatste bericht: juul
  Van Skyros naar Alonissos mombie vero 7 5.299 30 July 2017, 20:03
Laatste bericht: jacq1970
  Op de fiets naar Skyros!! maria alida 9 9.699 16 June 2015, 10:09
Laatste bericht: maria alida
  Vliegticket Athene - Skyros metaxa 4 7.704 26 November 2014, 21:18
Laatste bericht: ElsR
  Ross in 2014 ook naar Skyros Ger 10 11.438 12 November 2013, 23:18
Laatste bericht: Patrick
  filmpje SKYROS metaxa 7 10.177 13 April 2013, 20:03
Laatste bericht: Roosmarijn
  Naar Skyros! Marieke 11 11.147 01 April 2013, 15:22
Laatste bericht: ostria

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)