Grieksegids nieuws     
Zo mooi, zo lekker.
#1
Voorgerecht:

Tartaar van rauwe coquille met citroenschil en basilicumolie

Wijn: Gerovassiliou wit 2011

Hoofdgerecht:

Gebakken lende van verse kabeljauw met een mousse van wortel, olijfolie peper en peterselie

Wijn: Gerovassiliou Chardonnay 2009

Zo mooi kunnen Griekse wijnen bij niet-Griekse gerechten zijn!

Mvg
Martin
Quote
#2
De laatste tijd als ik Oriste lees krijg ik altijd honger.......:)
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#3
(26 April 2012, 20:21)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voorgerecht:

Tartaar van rauwe coquille met citroenschil en basilicumolie

Wijn: Gerovassiliou wit 2011

Hoofdgerecht:

Gebakken lende van verse kabeljauw met een mousse van wortel, olijfolie peper en peterselie

Wijn: Gerovassiliou Chardonnay 2009

Zo mooi kunnen Griekse wijnen bij niet-Griekse gerechten zijn!

Mvg
Martin


Martin,
Dit vind ik nou jammer...
Je komt nu met een leuk recept aan op het Eet smakelijk/ eten en drinken in Griekenland forum ... (en we weten nu eigenlijk nog niets hierover) Ik heb die recepten niet kunnen vinden...(alleen bij smulweb het voorgerecht wat er een klein beetje op leek) Het drinken erbij staat wel heel erg duidelijk vermeld ..Ik snap wel dat je alles aangrijpt om reclame te willen maken over de wijnen die je verkoopt ...waarom niet gelijk even de linkjes van het recepten erbij vermeld?hmmm dat is wel zo leuk voor de vele niet drinkers onder ons ;) en dan is iedereen tevreden..
Quote
#4
Beste Wilma,

De recepten zul je ook niet vinden, ik heb ze gekregen van een chefkok. Maar ik wil ze best vermelden hoor.

Koop bij een goede viswinkel verse coquilles (vermeld erbij dat je ze rauw eet ) en hak ze fijn als een tartaar. Rasp de schil van een citroen eraf en meng dit met de coquille. Pureer in een staafmixer een bosje verse basilicum met mooie Griekse olijfolie, en wat vers gemalen peper en garneer over de coquilletartaar.

Schil, snij en kook winterwortel ( 1 p.p. ) tot deze gaar is. Pureer in keukenmachine of met staafmixer tot puree en monteer met enkele klontjes roomboter, peper en zout tot een gladde, en romige mousse. Bak intussen de kabeljauwlendes om en om tot ze net gaar zijn, anders worden ze droog en taai. Garneer met vers gesneden peterselie en mooie Griekse olijfolie.

En dan een mooi glas wijn erbij natuurlijkBig Grin

Kali orexi.

Mvg
Martin
Quote
#5
(27 April 2012, 10:17)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste Wilma,

De recepten zul je ook niet vinden, ik heb ze gekregen van een chefkok. Maar ik wil ze best vermelden hoor.

Koop bij een goede viswinkel verse coquilles (vermeld erbij dat je ze rauw eet ) en hak ze fijn als een tartaar. Rasp de schil van een citroen eraf en meng dit met de coquille. Pureer in een staafmixer een bosje verse basilicum met mooie Griekse olijfolie, en wat vers gemalen peper en garneer over de coquilletartaar.

Schil, snij en kook winterwortel ( 1 p.p. ) tot deze gaar is. Pureer in keukenmachine of met staafmixer tot puree en monteer met enkele klontjes roomboter, peper en zout tot een gladde, en romige mousse. Bak intussen de kabeljauwlendes om en om tot ze net gaar zijn, anders worden ze droog en taai. Garneer met vers gesneden peterselie en mooie Griekse olijfolie.

En dan een mooi glas wijn erbij natuurlijkBig Grin

Kali orexi.

Mvg
Martin

Wist echt niet wat ik moest gaan eten vanavond, maar dit klinkt erg lekker en heb er spontaan zin in gekregen. En ja het is vrijdag he, dus visdag.
efxaristo


Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#6
Top...Dank je wel Martin up Het lijkt mij heerlijk en leuk om het een keer uit te proberen!
vr gr Wilma
Quote
#7
ik ben slager van beroep ik zou niet weten waar de lende van een kabeljau zit heeft die vis voor en achter poten
Quote
#8
Zalmlende is een andere benaming voor zalmfilet ..gelezen op een menukaart van een restaurant..zoals hieronder ..

>>Gebakken zalmlende
Een prachtig stukje zalmfilet, in roomboter gebakken en geserveerd met een fraaie bearnaise saus<<

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
(27 April 2012, 22:38)moystaka schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik ben slager van beroep ik zou niet weten waar de lende van een kabeljau zit heeft die vis voor en achter poten

Daarom heb je ook visboerenBig Grin
Quote
#10
gelukkig heb je geen vleesboeren
Quote
#11
(28 April 2012, 14:04)moystaka schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




gelukkig heb je geen vleesboeren
Hij is goed @buurmanBig Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
even googlen dan kom je kabeljauwlende vaak genoeg tegen

Mvg
Martin
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Lekker Grieks koken chris 3 1.967 12 February 2021, 10:46
Laatste bericht: AlexLangendijk
  Zooooo lekker: tomatenkeftedes Corry 4 2.976 30 April 2015, 20:49
Laatste bericht: JohanV
  Lekker eten in... Erwin 63 37.733 29 July 2014, 20:36
Laatste bericht: corrys
  Kant en klaar - maar ook lekker? Ger 12 11.739 20 July 2013, 13:03
Laatste bericht: Connie
  Papoutsakia - Errug lekker... Corry 1 3.398 16 October 2010, 09:06
Laatste bericht: Koukla

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)