Wat is wageral.nl? / Waarom dit forum?
#1
Information 
Ik ben Ger van der Waal en Griekenland-liefhebber in hart en nieren.

Al een tijdje beheer ik een eigen website met informatie, reis- en fotoverslagen van/over Griekenland.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Daarnaast ben ik buitengewoon geïnteresseerd in de ontvangst van Griekse radio en tv-zenders in Nederland:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Een nieuw hoofdstuk gaat over de ontvangst van Nederlandse radio- en tv-zenders in Griekenland, daar is de laatste tijd nogal veel om te doen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik ontving de afgelopen tijd erg veel mailtjes met de vraag om informatie over deze onderwerpen. Daar heb ik helaas niet altijd de tijd voor, bovendien komen sommige vragen vaker voor. Dat bracht me op het idee om al deze vragen (met hun antwoorden) te bundelen op een gemakkelijk toegankelijk forum. uiteindelijk hoop ik dat dit forum zal uitgroeien tot een waardevolle database vol informatie en handige tips. Daarbij is natuurlijk inbreng van bezoekers van dit forum essentiëel.
Zonder input -> géén forum!

Dus heeft u vragen of opmerkingen over de ontvangst van Griekse zenders in Nederland óf Nederlandse zenders in Griekenland plaats ze hier.

Update: Inmiddels is dit forum enorm uitgebreid en zijn er diverse andere rubrieken aan toegevoegd zoals onder andere een Griekse Film, -Muziek en Boekensectie.

Veel plezier op dit forum!

NB: vragen en/of problemen over/met dit forum? Klik op de link links onderaan de pagina: "contact opnemen".


Ger van der Waal
Beheerder
Quote
#2
Een heel goed idee! Ik ga dit forum in de gaten houden want ik heb net een nieuwe schotel aan de muur om Hellas Sat2 te ontvangen en Griekse zenders te bekijken om mijn taalkennis te verbeteren.

Tot vorig jaar keek ik naar ERT World via internet maar op de een of andere manier kan dat tegenwoordig niet meer :?


Yoyogro
Groningen
Quote
#3
Dag Yoyogro,

Allereerst: welkom op dit nieuwe forum!

Dat ERT-World niet meer per "Live-streaming" te bekijken is heeft te maken met een auteursrechtelijk probleem over de uitzendrechten in Canada.
Volgens mij is de zender alleen nog maar
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




via internet te bekijken.

Maar waarom zou je ook, via je schotel kan je nu in topkwaliteit naar alle Griekse zenders kijken.

Weet je trouwens welke Griekse FTA-zenders je allemaal kunt bekijken? Kijk eens op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




wat er op het gebied van griekse zenders allemaal beschikbaar is op HellasSat-2 én Hotbird.
Ik probeer dat lijstje zo op-to-date mogelijk te houden.

Ger
Quote
#4
Beste Ger, perfect initiatief!

Wij hebben een huis in Griekenland (vakanties) en hebben daar een Canal Digitaal kaartje mee naartoe genomen om het Nederlandse zenderaanbod te kunnen bekijken. Inmiddels hebben we er 3 flatscreens staan en heb ook 3 digitale ontvangers. Als we TV willen kijken op een TV dan slepen we het CD kaartje van de ene naar de andere decoder mee. Erg handig is dit niet. Ik heb weleens gehoord van de mogelijkheid om programmeerbare chipcards te zetten in de diverse decoders en de originele kaart vast in een decoder te laten zitten (master/slave). Ik weet echter niet of dit een blijvende oplossing is gezien de originele chipcards en encryptie van tijd tot tijd schijnen te wijzigen. Weet jij hier wellicht iets meer over?

Vriendelijke groet,

Edwin.
Edwin's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Dag Edwin, ik denk dat je cardsharing bedoeld. De ontvangers worden dan onderling via een netwerkkabel aan elkaar verbonden zodat je met één kaart kunt volstaan. Daar heb je dan wel een speciale "hobby"-ontvanger voor nodig zoals een Dreambox. Ook steeds meer andere ontvangers (bijvoorbeeld een Sab Ultimedia 8000HD) kunnen dit. Zo'n programmeerbare kaart is absoluut af te raden inderdaad omdat de encryptiesystemen regelmatig worden veranderd. Met zo'n kaart kun je dan niets meer doen.

Google eens wat rond, je zult zien dat er diverse mogelijkheden zijn om op meerdere TV's naar abbo-tv te kunnen kijken. Aan de andere kant is zo'n tweede (en derde) kaartje bij Canal Digitaal toch ook niet zo duur?

Ger
Quote
#6
Dank je wel voor die informatie Ger. Geen programmeerbare kaarten dus! Ons kaartje in Griekenland is al een derde kaart en dan zijn er niet veel voordelige opties meer over. Maakt niet uit, dan blijf ik gewoon mijn CD kaartje swoppen Smile Sega sega zouden de Grieken zeggen.

Vriendelijke groet,

Edwin.
Edwin's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Information Inloggen op dit forum? Snel en eenvoudig oriste 2 9.630 28 June 2011, 13:37
Laatste bericht: Ger
  Een eigen rubriek of blog op dit forum? oriste 4 6.743 19 February 2011, 16:22
Laatste bericht: oriste
Information Hoe foto's te plaatsen op dit forum? Ger 0 22.459 25 October 2010, 17:55
Laatste bericht: Ger
  Suggesties voor dit forum? Laat het weten! oriste 8 12.244 14 May 2010, 12:25
Laatste bericht: Yvon
  Problemen met registreren op dit forum? oriste 1 3.591 16 April 2010, 15:52
Laatste bericht: oriste
  Enkele aanpassingen op dit forum oriste 3 5.820 11 August 2009, 20:09
Laatste bericht: edbe
  Wat vindt U van dit forum?? oriste 1 4.741 27 May 2009, 19:53
Laatste bericht: djdakman

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)