Griekse TV voor pappoe
#1
Hallo allemaal,

mijn griekse schoonvader zit nu al een paar jaar met zijn schoteltje naar ERT te kijken en alle andere FTA griekse zenders. Ik zou hem echter graag ook de betaalde NOVA zenders laten kijken.
Hij heeft op dit moment een vast schoteltje met ontvanger (Homecast 5001 CI CD)
Ik wil er best wat tijd en moeite insteken, maar het moet voor de oudjes natuurlijk wel begrijpbaar en betaalbaar blijven natuurlijk. Nu ben ik zelf best een techneut ( systeembeheerder ) en ben dus niet bang om wat te vogelen. Het is echter belangrijk dat het eindresultaat simpel te bedienen is voor opa&oma. De ontvanger is net nieuw, dus bij voorkeur houden we die. Griekse familie kan het kaartje wel kopen en registreren, maar ik hoop op een alternatief Devilish
Kan iemand mij vertellen of het met deze setup gaat, of dat ik echt diep in de buidel moet gaan tasten en het dak op moet :)
Alvast dedankt voor jullie info!
yassou
Quote
#2
Yassas Elrobbo,

Allereerst [Afbeelding: top-title-kalos-irthate-purpe.jpg] op dit forum!

Ik ken de receiver in kwestie niet maar heb even gegoogeld. Het toestel blijkt geen ingebouwde cardreader te hebben maar wel 2 CI (Common Interface)-slots. Dat wil dus zeggen dat je naast een eventuele NOVA-kaart ook een Cam moet aanschaffen. De Nova-kaart stop je in de cam en dat geheel in het CI-slot van je receiver.
Een voorbeeld is de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




maar er zijn meerdere mogelijkheden.
Informatie over de Nova-abbonementen vindt je
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Om auteursrechtelijke redenen dien je wel een Grieks postadres en dito bankrekening te bezitten danwel iemand weten die daaraan voldoet en dat voor je beschikbaar stelt.

Dat "alternatief" is er ook; kijk daarvoor eens in deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
By the way, je hoeft het dak niet op. Als je vader nu al ERT-World via Hotbird ontvangst kan hij ook de zenders in het NOVA-pakket ontvangen.

Lees
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ook eens; mochten er nog vragen zijn stel ze gerust up

Ger
Quote
#3
Thanks voor je snelle antwoord Ger,

zijn er ook Nederlandse card shares te vinden voor Nova denk je? ( niet dat ik precies weet hoe dit werkt, maar het lijkt mij de simpelste oplossing. tegen betaling is geen probleem natuurlijk.
Quote
#4
Tja Elrobbo, dat sharen is natuurlijk illegaal en daarom zullen niet veel leden bereid zijn daar in het openbaar iets over te zeggen. Ik persoonlijk heb er geen ervaring mee maar door even te googelen zal je snel meer info vinden. Ik weet zeker dat het werkt, óók met de NOVA-Kaart maar zoals gezegd ligt dit nogal gevoelig. Of het met jouw ontvanger kan waag ik te betwijfelen; ik denk dat je dan eerder aan een Dreambox of vergelijkbare receiver moet gaan denken.

Ger
Quote
#5
Een dreambox is altijd goed , de box die Elrobbo nu heeft zeker niet .
Maar sharen is niet toegestaan en kan dus niet besproken worden , wat Ger al zegt googelen , maar dan kom je bij onbetrouwbare payservers uit , tja valt niet mee hé ...
djdakman's signatuur
Quote
#6
ik zou zeggen zoek iemand die dreamboxen op internet verkoopt of zo'n turks satteliet winkeltje die geven 99 % zeker ook een cardshare en bijna alle cardshares zitten ook nova in!
Quote
#7
(14 April 2011, 00:01)kostas1990 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik zou zeggen zoek iemand die dreamboxen op internet verkoopt of zo'n turks satteliet winkeltje die geven 99 % zeker ook een cardshare en bijna alle cardshares zitten ook nova in!

Beste Lezers,

Ik zou oppassen om op internet een Dreambox te kopen er zijn nogal veel clones te koop. Als het 1 op 1 clones zouden zijn dan is er niks aan de hand maar ze blijken van een slechte kwaliteit te zijn.
Heb zelf een Edision Argus Mini IP en via een forum heb ik Software die CCam ondersteunt en zelfs softwarematig de kaartmodule bestuurd.
Deze Argus Mini is in Duitsland voor zo'n € 150,00 te koop in Griekenland kost ie echter € 170,00. Veel info vindt u op Digital Elite Board over vele receivers en CCam.

Kali Spera,
Dick
Quote
#8
ik heb zelf ook een dm800 hd clone a 160 euro gekocht en deze werkt perfect behalve dan dat hij bij t opstarten als een vliegtuig klinkt !

verder is het niet alleen dan mogelijk om de griekse zenders te ontvangen maar zo'n beetje alles wat op hotbird zit.

Quote
#9
(22 October 2009, 20:31)elrobbo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo allemaal,

mijn griekse schoonvader zit nu al een paar jaar met zijn schoteltje naar ERT te kijken en alle andere FTA griekse zenders. Ik zou hem echter graag ook de betaalde NOVA zenders laten kijken.
Hij heeft op dit moment een vast schoteltje met ontvanger (Homecast 5001 CI CD)
Ik wil er best wat tijd en moeite insteken, maar het moet voor de oudjes natuurlijk wel begrijpbaar en betaalbaar blijven natuurlijk. Nu ben ik zelf best een techneut ( systeembeheerder ) en ben dus niet bang om wat te vogelen. Het is echter belangrijk dat het eindresultaat simpel te bedienen is voor opa&oma. De ontvanger is net nieuw, dus bij voorkeur houden we die. Griekse familie kan het kaartje wel kopen en registreren, maar ik hoop op een alternatief Devilish
Kan iemand mij vertellen of het met deze setup gaat, of dat ik echt diep in de buidel moet gaan tasten en het dak op moet :)
Alvast dedankt voor jullie info!
yassou

hallo bel me even ls je wilt kan ik je veel vertelen over dreambox en nova pakket.koop nooit clone ontvanger nooit.
0610308060
ik ben er nieuw op deze site ik eet niet hoe dat werkt adv plaatsen enz. bel me beter.
gr christos.

ik ben op zoek naar een stabiele goede nova griekse pakket voor mijn dreambox met cccam.dan echt stabiele nova want nova is niet makelijk stabiel te ontvangen he. gewoon bellen 0610308060
Quote
#10
(23 August 2012, 11:08)xristos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 October 2009, 20:31)elrobbo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo allemaal,

mijn griekse schoonvader zit nu al een paar jaar met zijn schoteltje naar ERT te kijken en alle andere FTA griekse zenders. Ik zou hem echter graag ook de betaalde NOVA zenders laten kijken.
Hij heeft op dit moment een vast schoteltje met ontvanger (Homecast 5001 CI CD)
Ik wil er best wat tijd en moeite insteken, maar het moet voor de oudjes natuurlijk wel begrijpbaar en betaalbaar blijven natuurlijk. Nu ben ik zelf best een techneut ( systeembeheerder ) en ben dus niet bang om wat te vogelen. Het is echter belangrijk dat het eindresultaat simpel te bedienen is voor opa&oma. De ontvanger is net nieuw, dus bij voorkeur houden we die. Griekse familie kan het kaartje wel kopen en registreren, maar ik hoop op een alternatief Devilish
Kan iemand mij vertellen of het met deze setup gaat, of dat ik echt diep in de buidel moet gaan tasten en het dak op moet :)
Alvast dedankt voor jullie info!
yassou

hallo bel me even ls je wilt kan ik je veel vertelen over dreambox en nova pakket.koop nooit clone ontvanger nooit.
0610308060
ik ben er nieuw op deze site ik eet niet hoe dat werkt adv plaatsen enz. bel me beter.
gr christos.

ik ben op zoek naar een stabiele goede nova griekse pakket voor mijn dreambox met cccam.dan echt stabiele nova want nova is niet makelijk stabiel te ontvangen he. gewoon bellen 0610308060
hallo is niet zo handig om je telefoon openbaar te maken zo kan iedereen het zien lijkt me niet zo handig Big Grin
Balkanboy's signatuur [Afbeelding: bannerbalkanboy3.gif]
Quote
#11
@Xristos, Ik denk dat elrobbo inmiddels wel voorzien is, hij stelde zijn vraag hier 3 jaar geleden Big Grin
Quote
#12
Hypocritedizzy
(28 August 2012, 09:10)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Xristos, Ik denk dat elrobbo inmiddels wel voorzien is, hij stelde zijn vraag hier 3 jaar geleden Big Grin
Balkanboy's signatuur [Afbeelding: bannerbalkanboy3.gif]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)