santorini
#1
wij hebben een vacantie geboekt naar santorini,en zijn op zoek naar zoveel mogelijk informatie over santorini

bvd rooijad
Quote
#2
Wij hebben destijds een nederlands vertaald boekje gekocht over Santorini op Santorini zelf met heel veel informatie en de geschiedenis. Verder is het een klein toeristisch maar oh zo prachtig eiland wat je echt een keer gezien moet hebben. Ga vooral ook eens een boottocht maken in de Caldera, zo verschrikkelijk mooi. En houdt er rekening mee dat de bezienswaardigheden zoals Akrotiri op maandag gesloten zijn. Ook een wandeling langs de Caldera is aan te bevelen. Er loopt een voetpad van Thira de hoofstad, naar Oia.
Quote
#3
Wij gaan voor het eerst naar santorini we zitten vlakbij de hoofd stad thira het schiet al op we gaan 11 juni tot er met 18 juni.
Ik heb een boekje besteld bij bol.com het heet MERLAN LIVE met de titel Santorini ontdekken en beleven.Er staat veel info in zoals musea trips eten en drinken etc.Heb al veel uitgezocht wat we willen gaan zien en beleven:) Groetjes Sieta lovegreece
Quote
#4
Santorini is zoals op de kaartjes,... werkelijk prachtig. Jammer genoeg nogal vrij duur qua Griekse normen.
Zonsondergang op "Oia" zeker meenemen en het volledig zuiders vissershaventje (naam ontglipt me momenteel) is aanrader!
Quote
#5
- Een knappe wandeling: naar het plaatsje Imerovigli, en langs het wandelpad met tal van prachtige uitzichten terug naar het hoofdplaatsje Fira.
- In het plaatsje Kamari, aan de oostkant van het eiland, kan je bij een van de vele verhuurders gemakkelijk een bromfiets huren. Daarmee kan je naar 'Ancient Fira' hoog op de heuvel. Te voet is het net iets te ver stappen, zeker als het warm weer is. Rijd rustig aan, want de weg is niet zo best. Boven op de heuvel wordt je beloond met een interessante archeologische site (als je die graag bezoekt), maar ook met een mooi panorama op de plaatsjes Kamari en Perissa.
- Met die bromfiets is het ook niet al te lang rijden naar het plaatsje Pyrgos, in het midden van het eiland. In Pyrgos kan je in de smalle straatjes van het fotogeniek bergdorpje slenteren.
- Akrotiri, met de archeologische site van de Minoïsche beschaving, moet je zeker eens bezoeken. Een heerlijke tip: na dat bezoek het kort stukje weg naar zee nemen, en naar rechts langs het keienstrand stappen tot je aan een paar restaurantjes komt. Het zijn eenvoudige gelegenheden, en de stoelen staan bijna aan de rand van het water. Tafelen op z'n Grieks! Nog wat verder naar rechts kom je aan een merkwaardig kapelletje in de rotswand, en nog wat verder aan hoge rode rotsen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#6
Afgelopen jaar zijn we 3 weken wezen eiland hoppen , waarbij ook hotel Orion in Kamari zat. Wij (58 en 60 )zijn wel lopnd naar Ancient Fira gegaan ,Je kunt dan de andere kant van de berg aflopen naar Perissa en daar varen bootjes je terug naar Kamari. De geolologie van het eiland is erg boeiend. Ik heb het boek SaNTORINI van Walter L Friedrich gekocht. ISBN 9788779345058.
Als de tocht bij Kamari tours boekt en je gaat met het bootje De Jason , dan zie je de zonsondergang vanaf zee , en niet tussen duizenden mensen vanuit OIA . Prachtig. In sept . zaten we met 15 mensen op het bootje. Super!
Quote
#7
Mocht je liefhebber zijn van een goed glas wijn: bezoek dan Argyros Estate, Domaine Sigalas of Santorini Winery, die maken prachtige wijnen.

Mvg
Martin
Quote
#8
Mooi uitzicht bovenaan op ancient Fira, ik heb dit wel met de quad gedaan... Te voet is te dorstig...
Quote
#9
Kijk eens op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Nog even iets :vorig jaar werd verteld dat het dak van Akrotiri ingestort was en dat je dat niet kon bekijken. Misschien weet iemand of dat inmiddels gerepareerd is ?
Quote
#11
Akrotiri is inmiddels hersteld en is weer opengegaan. Beslist de moeite waard om er te gaan kijken
Quote
#12
Dank je wel Albert nu weet ik zeker dat akrotiri open is want ik had deze van mn lijstje geschrapt omdat ik dacht dat het nog steeds gesloten was.
Groetjes Sieta :)
Quote
#13
hierbij wil ik iedereen bedanken voor de reacties over santorini

ik zal er zeker gebruik van gaan maken

mvg a de rooij
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)