Betalen met Maestro bij Lidl
#1
Hi alle, voor die lidl bezoeken, niet voor de lol, maar om boodschappen te doen, is het ook mogelijk, met de Maestro te betalen.

Gr Cornelios
Quote
#2
(20 May 2012, 15:19)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hi alle, voor die lidl bezoeken, niet voor de lol, maar om boodschappen te doen, is het ook mogelijk, met de Maestro te betalen.

Gr Cornelios

Wel legitimatie meenemen!!

Kali Mera

Dick
Quote
#3
Jezelf legitimeren omdat je betaalt met je bankpas, kortweg pint? Wat hebben ze daar nu weer aan?
Quote
#4
Ja, dat zou kunnen Dick, maar in Igoumenitsa/Ioannina en Preveza, is dat tot heden niet om gevraagd, wel bij de Mastercard, maar die bezit ik niet.

Dus de aanvulling van Dick, kan van belang zijn, alleen heb ik, zoals je kunt lezen, nog niet meegemaakt.

En Maria, ik heb het één en ander gevraagd, zoals vel mij dan ook daar van kennen, was het de bedoeling al en jaar terug in te voeren, maar de verwerking van de betaling, liet te wensen over. Daarbij waren er vele vragen, waarom wel de mastercard en niet de maestro, zoals ik al beschreef, bij de ene kunnen zij dat aan je vragen, maar zoals ik al schreef, heb ik dat met de maestro/card nog niet meegemaakt.

Gr uit Perdika
Quote
#5
stel Maria dat je pas en pin worden gestolen en je heb ze nog niet gemeld en geblokeert. ze willen niet om de kosten draaien en zo deken ze elkaar , banken en winkels . als dit de enige raariteit in griekenland was, zo mooi zijn.
Quote
#6
(21 May 2012, 21:49)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, dat zou kunnen Dick, maar in Igoumenitsa/Ioannina en Preveza, is dat tot heden niet om gevraagd, wel bij de Mastercard, maar die bezit ik niet.

Dus de aanvulling van Dick, kan van belang zijn, alleen heb ik, zoals je kunt lezen, nog niet meegemaakt.

En Maria, ik heb het één en ander gevraagd, zoals vel mij dan ook daar van kennen, was het de bedoeling al en jaar terug in te voeren, maar de verwerking van de betaling, liet te wensen over. Daarbij waren er vele vragen, waarom wel de mastercard en niet de maestro, zoals ik al beschreef, bij de ene kunnen zij dat aan je vragen, maar zoals ik al schreef, heb ik dat met de maestro/card nog niet meegemaakt.

Gr uit Perdika

Mastercard is een creditcard en dan kan ik me nog enigzins indenken dat je je moet legitimeren. Maestro is een systeem die internationale transacties verwerkt.

(21 May 2012, 22:14)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




stel Maria dat je pas en pin worden gestolen en je heb ze nog niet gemeld en geblokeert. ze willen niet om de kosten draaien en zo deken ze elkaar , banken en winkels . als dit de enige raariteit in griekenland was, zo mooi zijn.

Nou dat is ook Nederlands hoor wanneer je pas en pin gestolen wordt. Dat is dan je eigen probleem. Niet die van de winkelier of de bank. En gelijk hebben ze. Dus eigenlijk beschermt de winkelier in Griekenland de mensen? Apart.
Quote
#7
(21 May 2012, 21:15)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jezelf legitimeren omdat je betaalt met je bankpas, kortweg pint? Wat hebben ze daar nu weer aan?

Ik heb geen idee was ook zeer verbaasd ook al zei ik dat het een met pin beschermde pas was toch legitimeren.
Zelfde is me overkomen bij Ikea te Thessaloniki en bij Praktiker weer niet.

Kali Mera,

Dick
Quote
#8
Hi, van mijn kant, heb ik het één en ader toegelicht. Als het gaat waar ik zelf mee te maken hebt gehad. Ja Dick, dat zou goed kunnen dat je bij de ene wel het één en ander moet over leggen en bij de ander niet. Zelf zag ik op een gegeven moment, dat het mogelijk was met de maestercard te betalen, dus vandaar ook eigenlijk mijn posting. Met mij, veelal met boodschappen te doen, is dat met een stel uit Florida, die hebben inderdaad dan een legitimatie nodig, en moet hij die ondertekenen, de kassa bon wel te verstaan.
Ja, voor de één is het ene makkelijk, n.l met je maester of mastercard te betalen en voor de ander zou men kunnen denken, ik moet toch tappen dus dat blijft het zelfde, Logies enerzijds, maar bij de banken, alhoewel het tot nu toe niet van toepassing is, kan je wel eens te maken krijgen, dat hij geen geld geeft.

Als je alles tegen elkaar afstreept, dan denk ik, dat het wel een voordeel is, dat je met een maestercard ook kan betalen. Ieder voor zich natuurlijk.

Gr: uit Perdika
Quote
#9
Als het helpt fraude te voorkomen vind ik het helemaal niet erg om even mijn ID-kaart te laten zien.
Quote
#10
Ja, dat is dan toch wel gevoelig denk ik, als het om je ID gegevens gaat, je weet het dat nooit voor het moment als je de transactie doet. Achteraf kom je daar dan achter. Maar goed de hele maatschappij is er nu eenmaal op ingesteld. Althans dat is mijn mening.


Gr Cornelios
Quote
#11
Wij hebben 2 weken geleden bij Lidl gewoon met de ING pinpas (met maestro logo er op) betaald.
Niks eerst legitimeren, gewoon net zoals in NL.
Quote
#12
(22 May 2012, 17:10)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben 2 weken geleden bij Lidl gewoon met de ING pinpas (met maestro logo er op) betaald.
Niks eerst legitimeren, gewoon net zoals in NL.

Blijkbaar per vestiging anders.
Quote
#13
En denken jullie nou echt dat de kassiere van de Lidl de gegevens van de ID-kaarten onthoudt die ze even bekijkt en dan teruggeeft? Volgens mij checkt ze alleen of de naam op de credit card dezelfde is alsop de ID -kaart en of de foto van de ID-kaart op jou lijkt.
Hoe paranoïde kun je zijn?
Quote
#14
(22 May 2012, 21:58)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En denken jullie nou echt dat de kassiere van de Lidl de gegevens van de ID-kaarten onthoudt die ze even bekijkt en dan teruggeeft? Volgens mij checkt ze alleen of de naam op de credit card dezelfde is alsop de ID -kaart en of de foto van de ID-kaart op jou lijkt.
Hoe paranoïde kun je zijn?

Is het überhaupt al iets om een probleem van te maken?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
(22 May 2012, 09:43)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 May 2012, 21:15)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jezelf legitimeren omdat je betaalt met je bankpas, kortweg pint? Wat hebben ze daar nu weer aan?

Ik heb geen idee was ook zeer verbaasd ook al zei ik dat het een met pin beschermde pas was toch legitimeren.
Zelfde is me overkomen bij Ikea te Thessaloniki en bij Praktiker weer niet.

Kali Mera,

Dick

Big Grin Misschien slecht geìnformeerd personeel, die geen flauw benul van heeft wat het verschil is tussen een creditcard en een debitcard of hoe de apparatuur te lezen? En daarnaast onbekendheid met het pinfenomeen (ik zie ze op mijn dorp bij voorbaat al stom verbaasd kijken als ik met mijn debitcard kom om te betalen Big Grin) Zie het Nederlands pingedrag er bij de Grieken maar eens in te krijgen ;) dat duurt nog even denk ik. Btw eigenlijk zou debit- of creditcard niets meer uit mogen maken. Beide zijn gewoon met pin beschermd en een sales slip (bij creditcard) hoeft dus niet meer.
Quote
#16
De meeste winkeliers en horeca ondernemers werken gevoelsmatig het liefst met cash: lage kosten en weinig controle. Pas als de kans op een overval of diefstal groot wordt (zoals in Nederland) wordt het interessant voor de ondernemers (klein bedrag, pinnen mag) om pinnen aan te moedigen. Die ontwikkeling zie je ook in Griekenland, met de grootgrutters voorop. Is de ondernemer gewend aan het pinnen dan zien zij ook de andere voordelen (meer impulsaankopen, snellere afwikkeling van de betaling). Behoudens de gevolgen van een eventuele bankencrisis, zal dat in Griekenland niet anders zijn dan in Nederland.
Quote
#17
Ik kan me voorstellen dat (kleinere) ondernemers in GR niet zitten springen om over te gaan op pinnen.
Pinnen kost immers geld per transactie, en je moet eerst investeren in apparatuur en een internetaansluiting of een mobiel pinapparaat met een data abonnement.
Quote
#18
Ik snap eigenlijk niet dat mensen op hun vakantie boodschappen gaan doen bij de Lidl. Ik geef mijn geld liever aan de kleine Griek dan aan de grote Duitser!! Dat ik dat een paar euro duurder uit ben maakt mij niet uit.

Ik vind het anders voor de mensen die er wonen.

De Grieken hebben zeker nu ons geld hard nodig!!

Groetjes!
Quote
#19
Bij de Lidl in GR werken een boel Grieken. Zij krijgen weliswaar niet de winst, maar wel de werkgelegenheid en loon!
Het is dus niet zo dat je alleen de Duitse eigenaren spekt.
Quote
#20
@Maria, ik denk ook dat het verschil tussen de kaarten bij veel mensen ( +winkelpersoneel) onduidelijk is. Heel groot verschil met Nederland.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Betalen voor je pakje va buiten de eu Ernst 3 1.597 17 February 2020, 11:28
Laatste bericht: Ernst
  Voreia bier bij lidl Frits 4 2.607 16 June 2018, 11:14
Laatste bericht: messara
  Betalen voor strand? Patrick 8 3.635 28 July 2017, 12:18
Laatste bericht: JohanV
  Griekse week bij de Lidl in Griekenland. Arthur 6 6.213 08 May 2016, 09:08
Laatste bericht: charon99
  Het is weer Griekse week bij Nederlandse Lidl Aleko 36 28.342 03 July 2014, 10:54
Laatste bericht: Margaritha
  Grieks eten zonder te betalen Ger 14 9.724 29 June 2012, 21:57
Laatste bericht: vlagreco
  Medicijnen zelf betalen Wick 1 2.240 30 May 2012, 12:30
Laatste bericht: Geni
  Wederom Griekse week bij Lidl Eleni 10 13.753 29 October 2010, 18:23
Laatste bericht: Gast

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)