Grieksegids nieuws
USB Transmitter.
#1
Wie kan mij uitleggen of er op kreta mijn usb transmitter storingen geeft.
Bedankt alvast voor de reactie.
Groetjes Leo en Sonja.
Quote
#2
(04 May 2012, 11:50)Leo en Sonja. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wie kan mij uitleggen of er op kreta mijn usb transmitter storingen geeft.
Bedankt alvast voor de reactie.
Groetjes Leo en Sonja.

Beste Leo & Sonja,

Kun je me ook vertellen waarvoor je de transmitter gebruikt?

Groet,

Dick
Quote
#3
(04 May 2012, 11:50)Leo en Sonja. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wie kan mij uitleggen of er op kreta mijn usb transmitter storingen geeft.
Bedankt alvast voor de reactie.
Groetjes Leo en Sonja.

Transmitter betekent :
Een elektronisch toestel voor het lanceren van elektromagnetische golven of het afleveren van een elektromagnetisch veld, met als doel het verzenden of communiceren van energie of gemoduleerde data.
Quote
#4
Ook ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'USB-transmitter'.
Missschien bedoel je een USB Wifi-adapter voor draadloos netwerk doeleinden? En zo ja, welke storingen verwacht je dan?

Ger
Quote
#5
Ik denk dat ik em vat. Wat zijn de symptomen? Trouwens waar koop ik zo een cool ding? Ik zou ook wel wireless usb willen.
Quote
#6
Sorry voor mijn late reactie,een transmitter is een handig ding voor in de auto,je steekt hem in de aansteker van je auto en zoek dan de via de fm zender van de radio naar de golflengte,je steekt gewoon je usb of mp3 waar je muziek op heeft in je transmitter,m,a,w ik hoef geen cd meer mee te nemen,erg handig en klein,zoek maar eens op google,maar de vraag was,of het op kreta met zijn berg gebieden niet gaat storen en of iemand er ervaring mee heeft.
Hier een klein voorbeeld.
Groetjes van Leo en Sonja.

[Afbeelding: 2rgotab.jpg]
Quote
#7
In feite heb je het dus over een losse autoradio die via je sigarettenaansteker wordt gevoed. In principe zou je daar dezelfde resultaten mee moeten kunnen halen als met een 'normale' autoradio. Alleen vraag ik me af hoe je daar een antenne op aansluit want dat is natuurlijk van essentieel belang, zeker in bergachtig gebied. Die USB-stick loopt natuurlijk gewoon goed, dat heeft niets met de omgeving te maken.

Eerlijk gezegd had ik nog nooit van een dergelijk apparaatje gehoord Huh maar heb 'm hier inderdaad ook gevonden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Het kanaal van de radio staat gelijk aan de transmitter,maar het gaat er om dat het op kreta misschien storing kan geven omdat een kanaal soms weg kan vallen,waar je hier in n.l ook soms last van kan hebben,bijv:in een tunnel,en kreta heb je op de radio soms geen goede ontvangst heeft.
Quote
#9
(05 May 2012, 13:05)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In feite heb je het dus over een losse autoradio die via je sigarettenaansteker wordt gevoed. In principe zou je daar dezelfde resultaten mee moeten kunnen halen als met een 'normale' autoradio. Alleen vraag ik me af hoe je daar een antenne op aansluit want dat is natuurlijk van essentieel belang, zeker in bergachtig gebied. Die USB-stick loopt natuurlijk gewoon goed, dat heeft niets met de omgeving te maken.

Eerlijk gezegd had ik nog nooit van een dergelijk apparaatje gehoord Huh maar heb 'm hier inderdaad ook gevonden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het is geen autoradio.
Het is een FM zender met een bereik van enkele meter.(zoiets als bluetooth)

Ik heb hem ook gebruikt, maar het is mono wat hij de autoradio aanbied.
Als je een frequentie in steld dan let op de aardse zenders, niet er bovenop maar een plekje waar geen zenders zitten.
Wel kun je sd, mmc en usb of mp3 speler afspelen.

Henk
Quote
#10
(05 May 2012, 12:31)Leo en Sonja. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




de vraag was,of het op kreta met zijn berg gebieden niet gaat storen en of iemand er ervaring mee heeft.
Hier een klein voorbeeld.
Groetjes van Leo en Sonja.

[Afbeelding: 2rgotab.jpg]

Beste Leo & Sonja,

De transmitter heeft een klein bereik en is al in de omgeving van de autoradio die je hebt afgestemd op een vrije frequentie. De transmitter stem je ook af op die frequentie dus invloed van buitenaf komt niet aan de orde. Pas wanneer de vrije frequentie op je autoradio door een radiozender wordt gebruikt krijg je storing. Dan is het een kwestie van weer even afstemmen.

Overigens zijn deze transmitters niet overal in Europa toegestaan.

Kali Nigta,

Dick
Quote
#11
Bedankt voor de reactie's,maar wat Beems aangeeft dat het niet overal toegestaan is wist ik even niet,nou goed ik neem hem mee en ik zie het wel op het heerlijke kreta,mijn vakantie zal er niet minder om zijn.
Nogmaals dank voor de reactie's en wens ieder een fijne vakantie toe in de komende tijd,wij gaan in ieder geval voor een maand naar agia galini.
Groetjes Leo en Sonja.Rolleyes

Nog even een kleine uitleg.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
(05 May 2012, 22:01)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 May 2012, 12:31)Leo en Sonja. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




de vraag was,of het op kreta met zijn berg gebieden niet gaat storen en of iemand er ervaring mee heeft.
Hier een klein voorbeeld.
Groetjes van Leo en Sonja.

[Afbeelding: 2rgotab.jpg]

Beste Leo & Sonja,

De transmitter heeft een klein bereik en is al in de omgeving van de autoradio die je hebt afgestemd op een vrije frequentie. De transmitter stem je ook af op die frequentie dus invloed van buitenaf komt niet aan de orde. Pas wanneer de vrije frequentie op je autoradio door een radiozender wordt gebruikt krijg je storing. Dan is het een kwestie van weer even afstemmen.

Overigens zijn deze transmitters niet overal in Europa toegestaan.

Kali Nigta,

Dick
Quote
#13
Oke Henk heb het begrepen,dat is wat ik bedoel,het steeds weer op nieuw afstemmen,en dat ding neem ik toch wel mee en dan zijn wij het wel,nog een fijne dag en mooi weer.
Groet van Leo.
Quote
#14
(06 May 2012, 11:41)Leo en Sonja. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oke Henk heb het begrepen,dat is wat ik bedoel,het steeds weer op nieuw afstemmen,en dat ding neem ik toch wel mee en dan zijn wij het wel,nog een fijne dag en mooi weer.
Groet van Leo.

Ik had hier voor nog een reactie maar die staat er niet bij????
Probeer het nog eens.......

De bleutooth (zelfde principe) nee ik mee.(zzp)
Was bij
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Henk
Quote
#15
Ik heb ook zo'n apparaatje, en ik gebruikte het vroeger ook heel af en toe op Kreta voor CD's van mijn dochtertje op de discman (nu niet meer, want we zitten inmiddels al jaren in het tijdperk van de iPod's).
Het ding geeft via de autoradio een stereosignaal, en de kwaliteit is aardig maar zeer zeker niet bijzonder.

Wel even zoeken naar een niet gebruikt frequentiestukje (maar dat moest je in NL ook) om hem daar dan op af te stellen, en dan werkt het. Wanneer je een grotere afstand rijdt kan het wel gebeuren dat je ineens het de frequentie van een radiozender inrijdt. Maar dat geldt ook als je zo'n apparaatje in NL gebruikt.

Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: het werkt, ook op Kreta.

Opmerking: in bijna alle huurauto's zit tegenwoordig een Radio/CD speler, en vaak kunnen die ook MP3 afspelen. Wellicht een paar CD's branden en meenemen ? Kwalitatief ongezien veel beter.
Quote
#16
Bedankt Xander,en inderdaad neem ik wel wat cd's mee,ik hoop dat in de huurauto deze keer een usb aansluiting zit,ga denk ik ook maar eens een ipod aanschaffen,ga ik ook het nieuwe tijdperk in :).
In ieder geval bedank Xander.
Groet van Leo en Sonja.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)