Peiling: Wat is jouw ideale temperatuur in Griekenland?
Je hebt geen toestemming om te stemmen in deze peiling.
Liefst onder de 20 graden
0%
0 0%
Tussen de 20 en 25 graden
4.69%
6 4.69%
Tussen de 25 en 30 graden
69.53%
89 69.53%
Tuseen de 30 en 35 graden
14.84%
19 14.84%
Tussen de 35 en 40 graden
0.78%
1 0.78%
Het kan me niet warm genoeg zijn
3.13%
4 3.13%
Ik vind de temperatuur niet belangrijk als ik in Griekenland ben
7.03%
9 7.03%
Totaal aantal stemmen: 128 stem(men) 100%
* Je hebt op deze optie gestemd. [--]

Poll: wat is de ideale temperatuur in Griekenland
#1
Naar aanleiding van een andere topic vraag ik me af wat anderen de ideale temperatuur vinden tijdens hun verblijf in Griekenland.

Dus heb ik maar even een peiling geplaatst (zie bovenaan dit bericht).

Ben benieuwd naar de uitslag :)
Quote
#2
(05 May 2012, 11:18)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Naar aanleiding van een andere topic vraag ik me af wat anderen de ideale temperatuur vinden tijdens hun verblijf in Griekenland.

Dus heb ik maar even een peiling geplaatst (zie bovenaan dit bericht).

Ben benieuwd naar de uitslag :)

Je weet wel wat ik getypt heb. Ter verdediging ik heb het graag warm en ik ben zel een graad of 37... Hypocrite
Quote
#3
Het moet wel leuk blijven, dus rond de dertig graden.
Quote
#4
(05 May 2012, 11:41)mart schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het moet wel leuk blijven, dus rond de dertig graden.

Dus als je schoenzolen smelten is het niet leuk meer? Ik stond namelijk aan de hellenic seaways jet een paar dagen terug en de rolletjes van ons valies zijn driemaal zo breed nu... Mijn schoen voelde aan of hij in brand stond, was geen schaduw, negen in de ochtend. heerlijk toch, of niet? Angel
Quote
#5
temperaturen tegen de 30 graden vinden wij heerlijk, toch lekker warm maar niet te warm zodat je ook nog iets kan ondernemen zonder last van de warmte te hebben.

Vriendelijke groet,
Kock en Hannie
Quote
#6
Ik ben iedere keer na een winter in NL weer vergeten hoe ongenadig warm het 'szomers in GR meestal is. Het is dan zo verschrikkelijk warm en te heet om iets te doen eigenlijk en dat vind ik dan toch ook wel weer jammer.
Quote
#7
Voor mij ligt de ideale temperatuur tussen de 25 en 30 graden. Daarboven wordt het puf puf en veel het water in om af te koelen. De nachttemperatuur is meestal aangenaam, zelfs wanneer het warmer wordt, gebruik ik nooit de airco, heb wel altijd de deuren open.
Quote
#8
Ik denk dat het ook te maken heeft met wat je zoal doet op vakantie.
Zelf wandelen we nogal graag en zijn we nogal ondernemende types.
Dan is wat ons betreft 25 à 30 graden warm genoeg. Als we het er een paar daagjes van nemen en lekker gaan luieren aan het strand is het niet zo erg als het wat warmer is, maar rond 30 graden ligt wat ons betreft de grens tussen 'lekker' en 'te warm'.
Quote
#9
Het heeft ook te maken met hoeveel wind er staat. De "standaard" temperatuur wordt bovendien altijd weergegeven als hetgeen gemeten is in de schaduw in de wind.
25 graden zonder wind in de zon is lekker, met een harde wind is het dan koud.
Je zou beter kunnen spreken van "belevingstemperatuur" maar het is heel moeilijk om daar een standaard voor te maken.
Overigens heb ik dit jaar voor het eerst geconstateerd dat 24 graden voor zwembadwater net te doen is maar nog wel fris; boven de 27 graden wordt het lekker. Jawel, ons zwembad(je) is na 3 jaar af!
Het zeewater hier op Samos is nog te koud om lekker in te zwemmen, dat zal eind mei pas aangenaam worden.
Quote
#10
Dan kom ik weer met, woon je hier of kom je alleen op vakantie, dat maakt nog een groot verschil, wij hebben ook graag af en toe een fikse regenbui zodat niet alles uitdroogd, maar ja, daar zit je als toerist niet op te wachten.
Als je alleen op vakantie komt wil je wel een beetje mooi weer hebben, dan zijn er de mensen die 14 dagen op het strand gaan liggen te bakken, die willen 35 graden want ze willen perse bruin worden (brrrrr moet er niet aan denken) dan zijn er de wandelaars die hebben liever iets rond de 25 graden dan zijn er de rondrijders die maakt het niet uit, de airco staat toch volop aan in de auto.
Mijn ideale temp is tussen de 25/30 gr met een matige nw wind 3 bf. Beetje wandelen s'morgens, daarna stukje varen en vissen en tegen 15.00 uur naar huis, middagdutje doen en rond 17.00 klein hapje en tegen 20.00 eten,daarna de tuin sproeien en s'avonds heerlijk op het terras genieten bij een temp van altijd nog 22 graden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
Ik was eens op Skyros (in juni) toen het rond de 40 graden was, met een hele harde wind, die op je huid brandde. Dat was niet zo prettig. Wij rijden altijd op een scooter, maar dat was niet te doen. Maar dat was wel extreem hoor en het duurde ook nog een week lang. De supermarktjes mochten zelfs de diepvries niet gebruiken vanwege het vele stroomgebruik van de airco's die overal erg hun best moesten doen.
Maar gemopperd heb ikniet. Ik zat toch lekker in Griekenland en de zee was een genot!!
groet maria a.
Quote
#12
Blijkbaar ben ik de enige tot nu voor wie de temperatuur niet zo belangrijk is. :)
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Ben het voor 95 % met Arthur eens.
Alleen heb ik geen bootje om te varen, en rijden kan alleen wanneer het koeler is ivm uitzetting, dus koele avonden, heerlijk voor de hobby!Big Grin
Quote
#14
25-30 graden vind ik het prettigste, uit de poll blijkt dat de meesten dat ook vinden.
Als ik met mijn bootje op zee ben, en het is warmer dan 30 gr., dan vind ik dat ook niet erg. Je pakt meestal toch net wat meer verkoelende wind op zee, al was het maar door je eigen snelheid.
Quote
#15
Zolang er maar water in de buurt is kan het me niet warm genoeg zijn Big Grin Big Grin
Quote
#16
Voor mezelf is een graad of 32/33 ideaal, voor mijn zoontjes is een graad of 28/30 zat . Ligt er inderdaad ook aan of het waait of niet. zonder wind is het al snel te heet.
Quote
#17
Dit jaar hadden wij temperaturen van 35 graden de hele week. Echter, stond er een lekker windje waardoor het niet zo warm aanvoelde. Verleden in dezelfde periode rond de 30 zonder wind en toen zijn we eerder naar huis gegaan omdat we het echt te warm vonden. De wind is echt heel belangrijk voor de gevoelstemperatuur.
Quote
#18
In Juni van dit jaar was het in Zuid-Kreta alle dagen tussen de 32° en 38°, maar aan de kust een heerlijke bries en 2 dagen een sterke bries dat je niet de zee in kon ! Dat is voor mij net iets te warm. Vorig jaar in Mei was het beter van temp, maar ook 2 dagen met regenbui van nauwelijks 15 minuten, heerlijk !
Quote
#19
gelukkig de goden hebben de toegang naar de thermostaat en Phaethon bepaalt hoe hoog de zon zou brengen met zijn karretje. en nog gelukkiger die kijken niet naar deze pol. geniet er van.
Quote
#20
tussen de 30 en 35 is het nu voor ons goed uit te houden hier
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote
#21
Het liefst tussen de 25 en de 30 graden. Dan is het 's avonds ook aangenaam en zit je niet te zweten boven het heerlijke Griekse eten!
Quote
#22
Wij hebben het liefst 25 a 30 graden.
Vorig jaar waren we 8 dagen op Koutouloufari in Augustus en daar waren dagen bij dat het 40 graden was. we hebben nog nooit zo veel gezwommen als toen wat was het warm. Ik heb het ook wel geweten in die 8 dagen want net de dag voordat we naar huis gingen kreeg ik me een paar dikke voeten.
Het leken echt waar Olifanten PotenBig Grin. Mijn eigen schoenen kon ik niet meer aan. Toen maar de slippers van mijn zoon aangetrokken. En dan moet je nog met het vliegtuig. We kwamen aan op Eindhoven ik kon echt geen stap meer verzetten zo dik waren ze. En dat heeft toch wel een paar dagen aangehouden voordat ik weer mijn tenen kon zienBig Grin. Ben heel benieuwd hoe het nu gaat als we volgende week vakantie houden op Piskopiano. 1 ding staat vast ik heb me ten slippers al in mijn koffer gedaan want die neem ik wel mee.
Quote
#23
De zomer tot op heden is beduidend minder warm dan vorig jaar, veel wind uit het noorden tussen de de windkracht 5 en 6 en zeer regelmatig bewolkte dagen met lagere temperaturen.

Het enige wart we niet gehad hebben is regen ook de komende weken is het winderig en niet extreem warm in op Kreta dus ook niet in de regio van Piskopiano, leuke dorpjes trouwens woon er vlak bij en beduidende drukker in juli/augustus dan aan de kust maar jammer genoeg ook daar steeds stiller.
Quote
#24
Beste forumleden ik heb een vraag,wij gaan in october drie wkn naar agia galini,mijn vraag is,hoe is de temperatuur zowel de dag als de avonden,wij zijn er tot eind october,het is voor ons de eerste keer dat wij zo laat wilden gaan.
Groetjes van Sonja en Leo.
Quote
#25
Hoi Leo en Sonja dat is heel verschillend.
oktober kan nog zeer goed weer geven maar het zal ook zeker dagen geven dat de minder is (regen en Winderig)
Afgelopen twee jaar was oktober zeer mooi fijne temperaturen tot ver boven de 25 graden maar dat is geen garantie natuurlijk voor dit jaar.
wel is het zo dat het in de avonden koeler is en je war dikkere kleding nodig hebt.
Dus een trui of een vest in de koffer is geen overbodige luxe.
Quote
#26
Hallo Kees bedankt,ik weet weer wat,en als wij dan geluk hebben op een beetje leuk weer is dat ook meegenomen,dan neen ik mijn Noorse trui wel mee.
Trouwens als je tijd heeft mail ik jou morgen,oke?'
Groetjes.;)
Quote
#27
Dus Cornelius als ik jou bericht lees is het een aangename temperatuur in
Piskopiano. We kennen Piskopiano wel maar het is voor ons de eerste keer dat we op Piskopiano een Appartement hebben gehuurd.
Zoals je al wel eerder heb kunnen lezen zijn we in 2011 en 2012 op Koutouloufari geweest en daar zullen we ook iedere dag lopenBig Grin Net zoals we voorheen hebben gedaan naar Piskopiano gelopen. Maar als jij dus dicht bij Piskopiano woont dan kan jij mij wel vertellen waar we Oud Chersonisos kunnen vinden. Want daar willen wij ook een keer naar toe om zo een Griekse avond mee te maken op dat plein dat moet heel gezellig zijn wat ik gehoord heb,
Quote
#28
Oud Hersonisos is ongeveer 10 minuten door lopen en ook erg gezellig.
Je moet beslist een keer bij david tegenover de kerk in Piskopiano gaan eten zeer traditioneel Grieks en elke avond erg druk (je zal waarschijnlijk moeten wachten) maar je eet er een Griekse meze naar eigen keuze incl. een drankje voor onder de 10 euro per persoon en het wordt klaar gemaakt waar je bij bent in de open keuken.

Als je van Piskopiano naar oud Hersonisos loopt zie je net voordat je het pleintje oploopt een taverne links van de weg genaamd Georges place.
Dat zijn goede kennissen van ons een Nederlandse die al erg lang op Kreta woont en getrouwd is met een Griek en samen een Taverne runnen.
Mocht je daar naar binnen gaan doe ze de groeten van Ans en Kees.
Fijne vakantie toegewenst namens ons.
Quote
#29
Dat vind ik nou leuk Kees zo mag ik je toch noemen hé:)Dat je ook gelijk iets meer neer zet waar we langs kunnen gaan en wat we ook zeer zeker gaan doen. We zijn er 10 dagen. We gaan ook zeer zeker langs George Place als we Oud Chersonisos hebben gevonden maar met jou uitleg moet het wel lukken. En ik doe ze de groeten van jullie.
Nogmaals bedankt Kees en een fijne avond
Quote
#30
Geen Dank Bianca, en de afstand tussen David in Piscopiano en het pleintje in het dorp Oud Hersonisos is 1200 meter dus te doen lopend.
Quote
#31
We doen alles lopend, Ook naar Chersonisos alleen als we naar boven gaan ja dan nemen we de Taxi want dat is een beetje te om die berg weer op te gaan. Maar daar weten jullie wel van denk ik.:)Mijn man en ik hebben echt weer zin om daar weer na toe te gaan. Maar we moeten nog even geduld hebben om 10 dagen tussen de Griekse bevolking te zijn. We hebben in die korte tijd leuke Griekse mensen leren kennen en dan is het weer fijn om er na een jaar weer er tussen te zijn.
Quote
#32
30 graden
gnikolakak's signatuur Grιekenland en Nederland :
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Poll: Wat doet u als u ineens weer naar Griekenland mag? jjohn 20 3.779 10 May 2020, 20:31
Laatste bericht: kim88
  Poll: Griekenland, België of Nederland in WK-finale? Ger 15 10.211 02 July 2014, 20:18
Laatste bericht: roefke
  Poll: De mooiste Griekse eilanden van 2014 Ger 28 19.553 01 March 2014, 12:52
Laatste bericht: Cornelius
  Poll: Gemiddelde leeftijd Griekenland-liefhebbers? Ger 32 19.703 22 November 2013, 15:01
Laatste bericht: hilly
  Uitslag poll. Wanneer ga jij naar Griekenland? Tina K. Noume 7 5.757 19 September 2013, 10:42
Laatste bericht: Co vd Graft
  Oriste poll. Wanneer ga jij naar Griekenland? Tina K. Noume 13 8.995 18 September 2013, 19:37
Laatste bericht: Sophia
  Temperatuur in Athene? Fotini 9 5.848 26 March 2013, 18:21
Laatste bericht: ElsR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)