Fodelianakis olijfolie                 
Verkiezingsuitslagen
#1
WIE HEEFT EEN ADVIES VOOR MIJ?OP WELKE ZENDER(S) KAN IK VANAVOND HET BESTE IN STREAMING VIDEO DE VERKIEZINGSUITSLAGEN VOLGEN?
Quote
#2
Hallo aleko ik hoop dat je hier de zender kan vinden.
Groet van Leo.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
En voor degenen die een schotel bezitten:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik denk dat de meeste info te vinden zal zijn op ERT, Kanali Voulis en ANT-1. Deze zenders zijn vrij te ontvangen.
Quote
#4
Of via deze:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dank @Leo,@Ger & @Patrick.Wat zocht ik toch in Isfahan?Leve de zelfredzaamheid.Ik blijf alert.
Quote
#6
www. real.gr
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





kan je texten snel vertalen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




mischien dat je van George Traangas kan genieten
Quote
#7
(06 May 2012, 11:39)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en ANT-1. Deze zenders zijn vrij te ontvangen.
ANT-1 is al een paar weken niet meer vrij te ontvangen... helaas
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#8
(06 May 2012, 16:43)Rico schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ANT-1 is al een paar weken niet meer vrij te ontvangen... helaas

ANT-1 werkt met permanente Viacess-keys. Als je een beetje thuis bent in die materie en je ontvanger met een emu overweg kan is de zender in no-time terug te toveren ;)
(Net als de Griekse sportzenders OPAP/Betorium, Monitor Games en Odie, maar dan met BISS-keys)
Quote
#9
ik ga me aan een gokje wagen. ND gaat leiden maar verliest het meeste prestige een soort pirrusoverwinning. Pasok krijgt een klap maar links wordt veel sterker. door Syrisa en KKe die erop vooruitgaan KKE en syriza nemen een initiatief om binnen Europa te blijven mits voorwaarden naar Merkel en Brussel toe. Chrissi Avghi haalt de kiesdrempel nipt maar wordt de hofnar. oh en ik vergat laos die sterk verliezen door hun initiele deelname aan de kapituleringsregering en door niet vast te bijten in de rotte appel maar los te laten op een kritiek moment. wie heeft er ook een eigen idee hier?
Quote
#10
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




#{"cls":"main","params":{}}

Op de site van het Ministerie van BZ is het heel goed cijfermatig, van minuut tot minuut te volgen.Geen TV geschreeuw!Echt getelde stemmen.Aanklikken op de logo's van de tien 'grootste'partijen.

Sorry, ik probeer het interactieve districten-kaartje erbij te krijgen.
Lukt niet,helaas.
Quote
#11
Bedoel je dit Aleko?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Dank @ Ger.

Syriza haalt PASOK dik in.LAOS weggevaagd.Chryssi Avgi te goed.
ND 21%. PASOK 14%.Dora B. niet echt populair.

UPDATE:zoals het er om 21:45 voorstaat zou ND in coalitie met PASOK met een krappe meerderheid van 155 zetels kunnen regeren, volgens mij zou dat toch het beste zijn voor het land.

UPDATE 00:53, de beste combinatie behoudt een angstige 153 zetels.
Je moet toch niet denken aan een combinatie over rechts: ND + Anexartitoi Ellines + Chryssi Avgi.Samen goed voor 164 zetels.
De koude rillingen lopen me over mijn rug.
Quote
#13
Ik ben benieuwd of Samaras van ND blijft bij zijn standpunt om niet te regeren met PASOK als deze laatste update ook straks definitief zou zijn........

@ Ger en Aleko, goede site trouwens om het realtime te volgen!!!!!
Quote
#14
Update 03:49 Griekse tijd:Het linkse Syriza geeft PASOK een mokerslag,spectaculair nu de tweede partij na ND.

Bovengenoemde horror-rechtse coaltie blijft ruim mogelijk.

Als ik de Grieken was zou ik een coaltie maken van ND + PASOK + Demokratiki Aristera (gematigd links).Samen goed voor 169 zetels.
Quote
#15
Mijn angst is uitgekomen voor de opkomst van χρύση αφγύ. Het scenario wat Aleko schetste is helaas iets dat in de praktijk mogelijk zou zijn, maar niemand schijnt met ND te willen regeren. Aan de ene kant wordt het land dan niet regeert, aan de andere kant moet je toch inderdaad niet denken aan zo'n rechtse combinatie met zeer extreem rechts erbij.

Wel ben ik enigszins blij met de opkomst van Syriza. Niet dat Syriza mijn favoriete partij was. Vooral omdat het bestaat uit meerdere partijtjes die het onderling al niet altijd eens zijn en omdat ze ook veel roepen, maar niet met een solide alternatief komen. Wel heeft Griekenland zo'n frisse wind hard nodig, alleen denk ik dat het daar niet toe zal leiden uiteindelijk. Niemand wil naar elkaar luisteren, met elkaar samenwerken en dit zal waarschijnlijk weer leiden tot nieuwe verkiezingen. Ondertussen gaat de crisis door en zijn we wellicht nog verder verwijderd van een 'oplossing' voor de economische puinhoop.

Het is wederom afwachten. Eerst krijgt ND drie dagen de tijd om een coalitiepartner te vinden. Twee, want anders haalt de partij het niet. Waarschijnlijk krijgt Samaras bij alle partijen nee op zijn request. Dan krijgt de tweede partij Syriza drie dagen de kans, maar deze heeft ook al aangegeven niet met ND of Pasok te willen regeren. Dan komt Pasok aan de beurt, maar de kans dat deze partij steun krijgt is helemaal nihil. Resultaat; wederom naar de stembussen. De uitkomst zal waarschijnlijk niet veel anders zijn en zo zouden we zomaar eens in een hele nare nog vicieuzere cirkel kunnen raken.

Als je naar het nog groter plaatje kijkt voor heel Europa met Frankrijk die nu ineens een hele andere regering zal krijgen (op zich fijn dat de twee handen op één buikcombinatie van Merkel en Sarkozy nu ten einde is), Nederland die in september weer naar de stembussen moet en meerdere landen in ernstige recessie met de nodige onrust van dien, dan zou er weleens een hele andere wind door Europa kunnen gaan waaien. En of dat per definitie ten goede zal zijn is nog maar de vraag.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#16
Zonder de ND kan er geen regering gevormd worden. ND kan niet samenwerken met de Onafhankelijke Grieken (ANeksartiti Ellines) of Gouden Dageraad (chrisi avgi) omdat die 2 partijen tegen het memorandum zijn.
Het wordt dus ND + PASOK + DHMAR (Demokratisch Links) met 168 zetels , of het wordt niks. In het laatste geval wordt er al gesproken over nieuwe verkiezingen op 17 juni.

Idomen.....
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#17
En komen we in een vicieuze cirkel, want bij nieuwe verkiezingen is toch niet de verwachting dat mensen opeens weer anders gaan stemmen? Alhoewel, niets veranderlijker dan de mens.
Ik ben benieuwd naar het vervolg en of Samaras achter zijn eerder standpunt blijft staan, misschien draait hij het wel zo dat ND niet alleen met PASOK wilde regeren maar dus wel met een derde partij erbij.

We wachten met spanning af, want ook dit politieke gedoe draagt niet bij aan stabiliteit (in geen enkel land overigens draagt politiek gedoe bij aan stabiliteit............ en gedoe is er op veel plaatsen in Europa). Het einde van de crisis is voor geen enkel land in zicht, vrees ik.
Quote
#18
het gaat volgens planing , totale catastrofe en heropbouw.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
@ADO Er kan wel degelijk een coalitieregering worden gevormd met de tweede grootste partij en zonder ND, maar in de praktijk zal daar niets van komen, want niemand wil met elkaar samenwerken blijkt al uit diverse interviews met partijleiders.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






"Als Samaras er niet in slaagt een coalitie te smeden, dan krijgt de partij die op de tweede plek is geëindigd de kans om een coalitie te vormen. Als ook die partij geen overeenkomst weet te bereiken, dan moeten er over ongeveer een maand nieuwe verkiezingen worden gehouden."
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#20
10 of 17 juni, pao ke stoixima, soublakia me retsines.
Quote
#21
(07 May 2012, 11:33)roosmarijn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ADO Er kan wel degelijk een coalitieregering worden gevormd met de tweede grootste partij en zonder ND, maar in de praktijk zal daar niets van komen, want niemand wil met elkaar samenwerken blijkt al uit diverse interviews met partijleiders.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






"Als Samaras er niet in slaagt een coalitie te smeden, dan krijgt de partij die op de tweede plek is geëindigd de kans om een coalitie te vormen. Als ook die partij geen overeenkomst weet te bereiken, dan moeten er over ongeveer een maand nieuwe verkiezingen worden gehouden."

Dat is eigenlijk wat ik bedoelde, er is geen samenwerking te verwachten tussen bv SYRIZA en PASOK. DIMAR heeft vandaag aangekondigd dat ze NIET samen willen werken met Nea Dimokratia, dus Tzimis heeft gelijk, er komen verkiezingen. IK hoorde vanmorgen de datum 17 juni, afwachten dus maar.
Ter info Samaras is op dit moment bij de president en krijgt de opdracht om te proberen een regering te vormen.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#22
Maar, wat dan? Als er nieuwe verkiezingen komen en de uitslag is wederom hetzelfde ......? Weer nieuwe verkiezingen en weer en weer ???
Quote
#23
(07 May 2012, 14:10)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar, wat dan? Als er nieuwe verkiezingen komen en de uitslag is wederom hetzelfde ......? Weer nieuwe verkiezingen en weer en weer ???

Dat is de vraag die de kiezers zichzelf moeten stellen voordat ze weer gaan stemmen. Als deze situatie zo blijft dan zullen partijen toch water bij de wijn moeten doen.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#24
Precies Ado, dus in het belang van GR en haar bevolking zouden partijen er nu ALLES aan moeten doen om een regering te vormen. Het volk heeft namelijk gesproken en waarom zouden ze de volgende keer een andere stem laten klinken......
Quote
#25
als jij ook zegt dat ik gelijk heb, wie betaalt de souvlakia??
Quote
#26
@ Tzimis, haha katalaveno maar....dan zouden we toch juist geen nieuwe verkiezingen moeten willen...... al zullen er nu ook vele souvlakia over de toonbank zijn gegaan?, maar bij een volgende verkiezing dan nog meer? En wie kan ze de volgende keer betalen?
Quote
#27
Na enig zoeken vond ik (notabene op de site van de communistische partij KKE) de volledige uitslag van de Griekse verkiezingen.

De 300 parlementszetels zijn nu als volgt verdeeld (van groot naar klein) :

ND (Nea Demokratia) 108 (18,9 %) was 91 zetels
Syriza (linkse afsplitsing Pasok) 52 (16,8 %) was 13 zetels
Pasok 41 (13,2 %) was 160! zetels
Independent Greeks (afsplitsing ND) 33 (10,6 %) was 0 zetels
KKE (communisten) 26 (8,5 %) was 21 zetels
"Gouden Dageraad" (Chrisí Aflí) *) 21 (7 %) was 0 zetels
Democratic Left (afsplitsing Pasok) 19 (6,1 %) was 10 zetels
LAOS (rechtse partij) 0 (2,9 %) was ? zetels
] was samen 5
Democratic Alliance 0 (2,6 %) was ? zetels

------- +
300 zetels
Wat mij opviel is dat de grootste partij (ND) opvallend veel restzetels heeft gekregen.
Kennelijk werkt dat in Griekenland anders dan bij ons (winner takes it all?)en dat de Pasok volledig is weggevaagd.
Zou het dan toch waar zijn dat het Europese hulpgeld inmiddels op Zwitserse bankrekeningen staat van corrupte "oude" politici, zoals sommige gewone Grieken stug blijven beweren?
Met deze verkiezingsuitslag is Griekenland vrijwel onbestuurbaar geworden.
Maar verfrissend voor de democratie is het m.i wel!




(*) = fascistische partij die met knokploegen de asielzoekers en illegalen van de straat ramt; is Hitler zo ook niet begonnen?!

En voor de freaks : het opkomstpercentage was ondanks de stemplicht gedaald van 70,79 % naar 65,05 %.
Leandros's signatuur sirtaki
Quote
#28
(07 May 2012, 16:20)Leandros schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat mij opviel is dat de grootste partij (ND) opvallend veel restzetels heeft gekregen.
Kennelijk werkt dat in Griekenland anders dan bij ons (winner takes it all?)

Voor zover ik weet krijgt de winnende partij 50 zetels bij hun totaal.

Volgens het % stemmen had ND 58 zetels. Dus +50 (wegens meeste stemmen) = 108.

De volledige verdeling moest je niet bij de KKE gaan zoeken ;) die staat gewoon ook hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zieligste commentaar las ik vandaag in een Editoraal van een Vlaams dagblad: "Grieken tonen de middenvinger aan Europa dat hun al miljarden geschonken heeft".

Sommigen hebben het blijkbaar niet door dat de middenvinger opgestoken werd tegen deze die hun eigen wanbeheer laten betalen door de gewone burger.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#29
Laatste nieuws: Samaras krijgt regering niet rond.....de taak ligt nu bij nr. 2......., waarvoor het mijn inziens onmogelijk is om een regering te formeren gezien het aantal zetels........

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






het vervolg, in dit bericht van 16.00 uur overigens nog geen melding dat Samaras de opdracht terug heeft gegeven, maar dat is in latere berichtgeving wel het geval.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
Ja, @Leandros @ Patrick. ik sta niet zo erg meer op mijn strepen, maar ik heb in #10 van deze door mij geopende draad, reeds gisteravond om 20:07 de link naar de site van het Griekse Ministerie van Binnenlandse Zaken gegeven.Dáár was real-time de hele nacht met een snelheid, detail en acuratesse - waar we in Nederland,UK en VS een puntje aan kunnen zuigen - de uitslag per partij en per district te volgen.Daar heb je echt geen KKE of EKathamerini - veel later en met veel minder details(de delen van Athene!, interactieve kiesdistrictenkaartjes) - voor nodig.Kijk toch wat medestanders hier op Oriste - o.a. @Ger - al vele uren eerder hadden uitgevonden.

Overigens zal Griekenland na deze of volgende verkiezingen gewoon geregeerd worden door een pro-Europa/Euro/NeoLiberalisme-coalitie,met als primaat de integrale uitvoering van het Trojka-Austerity programma.Maak je vooral geen enkele illusie dat het anders zal gaan.

Dat fraais wordt ondanks het huidige Atheense gekrakeel helemaal niet in Griekenland uitgemaakt, maar in de board-rooms van de machthebbers all over the world.

Links, progressief, vernieuwend Griekenland is in welke combinatie dan ook na Dekemvrianá, voor goed monddood gemaakt.
Quote
#31
Het gaat vlug... zeer vlug... het is al van 'dat':
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






In het tv-journaal van vandaag:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Kijk vooral ook naar de video in het programma 'Terzake':
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Een van de zovele vragen zal worden: wat gaat Syriza doen? Zij hebben één van de sleutels in handen. Houden ze zich aan hun standpunt? En wat dan? Oplossing???
'Regeling rond noodlening moet naar de prullenmand'
Partijleider van Syriza Alexis Tsiparis verklaarde dat de hele overeenkomst over de noodlening naar de prullenmand moet worden verwezen. 'De bevolking heeft een voorstel van ons beloond om een linkse regering te vormen die afziet van de overeenkomsten over de noodleningen en de koers van ons volk richting de afgrond ombuigt', zei hij.
De onzekerheid over de toekomst van de Griekse politiek zorgde voor een forse daling op de beurzen. De Griekse staatsobligaties kelderden op de beurzen met bijna acht procent.

Mijn persoonlijke mening? Ik zie het niet goed komen met extreme partijen, of ze nu extreem links of extreem rechts zijn.
Het is begrijpelijk dat een behoorlijk groot aantal (protest)stemmen naar Syriza gingen, maar wat 'koop' je er mee in een volwaardige regeringsovereenkomst?

Ik verwonder mij ook over de uitspraak van Europees Commissaris De Gucht, dat hij angstig is over wat er zal gebeuren. Je kan het met hem eens zijn of niet... maar ik vind het wel knap dat hij zegt dat het geld niet bij de burgers gehaald moet worden!
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





NB: voor onze 'buitenlandse' vrienden: De Gucht is van liberale strekking. Naast hem zit Kathleen Van Brempt, Europarlementslid voor de socialistische partij... en ik merk dat zij instemmend zit te knikken met wat De Gucht zegt.

Allemaal veel voer tot discussie, zou ik zo zeggen...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#32
(07 May 2012, 16:06)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




als jij ook zegt dat ik gelijk heb, wie betaalt de souvlakia??

Tzimi, als je komt dan staat de souvlaki klaar voor je!!
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#33
Syriza zegt onder andere dat de gemaakte overeenkomsten met Europa ongeldig zijn...:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En dan de beelden van vandaag:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En wat duiding van Michael Van Droogenbroeck:
Hij heeft het bijvoorbeeld over de nieuwe Olympische discipline 'zichzelf in de vernieling rijden'... en 'de afgrond'... en 'misschien een onvermijdelijke exit uit de eurozone'... intussen zakken sommige Griekse aandelen met 10 %... het ziet er niet vrolijk uit:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het bericht van vandaag, op de blog van Bruno Tersago, slaat ook de nagel op de kop...
Om te beginnen dat de Griekse grondwet zo obsceen antidemocratisch is dat de eerste partij 50 zetels bonus bovenop haar resultaat krijgt:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#34
Nou Syriza moet zijn collegegeld van de universiteit terugvragen want dat kan dus niet. Overeenkomsten die gemaakt zijn door een democratisch gekozen regering blijven geldig. Anders zouden bij iedere regeringswisseling alle overeenkomsten en wetten overnieuw gemaakt moeten worden ...
Quote
#35
dat laaste klop niet. het kan. ze kunnen nieuw overeenkomsten maken. zelfs met deze resultaten van de verkiezingen stemmen de Duitsers en de IMF ook mee.
Quote
#36
Neen Tzimis, zo gaat het niet lopen.De uitslagen waren inderdaad - maar nog niet eens zo spectaculair - anti Austerity.Maar de meerderheid blijft pro-EU(RO).

Bij de de tweede stemmingsronde kan door ND + PASOK + hun Europese vrienden, gerecruteerd worden uit spijtoptanten uit de 5 partijen welke met 3,1M stemmers 151 zetels behaalden + toestroom uit de 1,2M stemmers op partijen welke geen zetels behaalden + over de streepgetrokkenen(rousfeti-achtig) uit de 3,5M niet stemmers.

Ik voorzie dat ND + PASOK met hun net 2M kiezers en hun 149 zetels er in de tweede ronde - met wat druk van buitenaf - met gemak uit dat potentieel van 7,8M stemmers er een paar zetels bijsprokkelen en zo een confortabele meerderheid verwerven.
Daarna wordt het voor Griekenland FULL AUSTERITY, SOCIALE ONLUSTEN, CHAOS EN ULTIMO: BUITENLANDS INGRIJPEN.

Je zou mogen hopen dat Syriza in de tweede ronde over ND heen gaat en dus de 50 zetels bonus krijgt.Maar dan voorzie ik CHAOS OP EEN EUROPESE SCHAAL. Een loose - loose situatie voor ons allemaal, behalve voor dat handjevol rijken. WHAT'S NEW? Zoek het liedje maar op op de TUBE, @Tzimis.
Quote
#37
Een update, uit het journaal van deze middag:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Klik in de rechterkolom ook op "Er vormt zich een front voor nieuwe verkiezingen", op de video over het verslag van Michaël Van Droogenbroeck, deze middag, in Athene.

In wat Aleko-non-Aleko hierboven schrijft, in zijn laatste alinea: daar zal het allemaal om draaien. Wie wordt de grootste partij... en wie zal het voor het zeggen hebben (dankzij de uiterst ondemocratische regel van de 50 bonuszetels). En vooral: wat zullen de gevolgen zijn? Een loose-loose situatie voor ons allemaal? Helemaal niet ondenkbaar. Voor de Griekse bevolking wordt het bij een tweede verkiezing misschien kiezen tussen de cholera en de pest, maar de ultieme vraag zal worden of zij OOK zullen meegezogen worden in een allesomvattende Europese crisis.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#38
niet zo spectaculair, gezien dat maar 65% heeft gestemt , mee eens.
beetje chaos heeft deze europa hard nodig.
Aleko is deze goed?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#39
Ik zie het probleem niet Blush hier in België hebben ze er meer dan een jaar overgedaan om iets on-samen-horend te vormen. Misschien kunnen ze in Griekenland nog wat leren van ons...Blush
En niet komen zeggen dat een uittredende regering geen machtigingsbesluiten meer kan vellen, want daar kennen we hier ook alles van...Blush
Leef nog meer met de Grieken mee dan ervoor, er moet inderdaad eendracht komen, om zichzelf te beschermen vrees ik. Confused
Quote
#40
aan de andere kant @Aleko zou vandaag aan Tsipras willen vragen denk er om
victory day ,,genaraal Zhukov,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





neem heel grieks links en Lets go
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)