Verkiezingsuitslagen
#41
Is 50 extra zetels voor de partij met de meeste stemmen werkelijk zo ondemocratisch ?

In België gaat het % blanco en ongeldige stemmen toch ook naar de meerderheid? En wat met de "apparentering" waar niet-verkozenen toch een zitje krijgen op voorspraak van hun partij?

Het mooiste voorbeeld van democratie zou zijn, bvb bij gemeenteraards verkiezingen: wie de meeste voorkeurstemmen heeft wordt burgemeester. Maar ik zie weinig plaatsen waar dit systeem werkelijk toegepast wordt.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#42
@Tzimis.Zo te zien wel goede YouTubes, maar voor mij op het ogenblik niet beluister/zichtbaar.Ik heb met script-instellingen op mijn PC zitten knoeien.Ik bedoelde de uiterst sombere "What's new?"
uitvoering van mijn Icoon Chet Baker.

Voor Rusland blijf je helaas een Griekse blinde vlek houden.WIKI volstaat hier echt niet.Ik las enkele tientallen(vaak wetenschappelijke) boeken op dit onderwerp.Makro gezien waren de Britten en niet de Russen het grote gevaar voor Griekenland.Maar als jij en je familie er middenin zat, kan ik me goed voorstellen dat je het anders beleefd hebt.
Quote
#43
(09 May 2012, 17:23)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is 50 extra zetels voor de partij met de meeste stemmen werkelijk zo ondemocratisch ?
In België gaat het % blanco en ongeldige stemmen toch ook naar de meerderheid? En wat met de "apparentering" waar niet-verkozenen toch een zitje krijgen op voorspraak van hun partij?
Het mooiste voorbeeld van democratie zou zijn, bvb bij gemeenteraards verkiezingen: wie de meeste voorkeurstemmen heeft wordt burgemeester. Maar ik zie weinig plaatsen waar dit systeem werkelijk toegepast wordt.

@Patrick: ook in Griekenland kennen ze er wat van: ex-premier Papandreou blijkt in zijn eigen regio de enige verkozene op de lijst te zijn... omdat hij nu eenmaal lijsttrekker was, maar blijkbaar had hij geen voorkeurstemmen. Hij is dus verkozen dankzij de stemmen op de andere kandidaten van die lijst.
Bovendien vind ik het toekennen van een bonus van 50 zetels niet een akefietje. Als je weet hoe veel moeite de kleine partijen moeten doen om één zetel in de wacht te slepen. Wat betekent eigenlijk democratie (en als vrije vertaling kan je ook lezen: eerlijkheid): een zetel toekennen volgens het reëel aantal stemmen op een welbepaalde kandidaat. Iedere burger krijgt trouwens het recht om één stem uit te brengen.
Je hebt wel gelijk dat België slecht geplaatst is om lessen in verkiezingen te geven. België is trouwens één van de zeer weinige landen waar de stemming verplicht is. Om maar te zwijgen van het onorthodox toewijzen van bijzitters (keer op keer dezelfde 'chinese vrijwilligers'). En dan mogen we nog niet eens denken aan de tientallen jaren getouwtrek rond BHV, en aan de troebele/overlappende bevoegdheidsverdelingen tussen Gewesten en Gemeenschappen. Denk maar aan de zever rond de vliegroutes rondom Zaventem. Ons Belgisch politiek bestel is dus ook niet om over te juichen. Maar goed, we dwalen af...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#44
zeker Aleko. de wiki link was enkel om duidelijk te maken over welke victory day had. 9 mei.
na glyfada , maar voor ook , had griekenland al de kant van het westen gekozen. oude Karamanlis had het zo vaak gezegt dat ik het nog hoor, Ανηκωμεν εις την Δυσιν. wij behooren tot het westen.
de koningen waren of engels of Duits in griekenland en niet van de Romanofs. maar de verdeelheid was toen en nu ook. Links en Rechts en de komunisten tussen in. samen werken, bestaat niet in griekenland en zo moet ik je op beide forums zo als altijd gelijk geven.
ik geef een link , mischien kan google dat vertalen en valt wat zinigs van te maken. ex comunist ,idealist en rhetoor Mimis heeft gesproken ,eerlijk gezegt geschreven. deze kasandra is te stil de laaste 4 dagen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+androulakis_merged+%28Ta+nea+tou+Mimi+Androulaki%29
Quote
#45
@Vlagreco

Zo zie je maar dat er overal wel iets is.

Op een ander forum was er zelfs een verontruste (US) reiziger want hij had gelezen dat Griekenland begin juni uit de Euro zou stappen en nu wou het toch wel lukken dat hij begin juni naar Griekenland ging. Zou een Belgische politicus toch gelijk hebben met zijn uitspraken vorige week over de media :)
Maar inderdaad, zoals je zei: we dwalen af.

Maar ook goed nieuws: Touroperator Jetair verklaarde gisteren dat Griekenland bij hun top 3 van verkochte vliegreizen behoort. Weliswaar met een hele lichte daling t.o.v. vorig jaar. Maar toen was er een abnormale toename voor Griekenland wegens de arabische lente. Al bij al lijkt het toch dat de Belgische toerist Griekenland niet laat vallen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#46
zolang europa geen sociale wetgeving heeft en noodfondsen niet ontkoppelt van wetgevende macht op een hoger niveau zult ge zien dat Griekenland slechts het eerste Texas is dat er ontstaat. Als je een USE wilt moet je water bij je wijn doen, rijke landen, veel water.
Quote
#47
Zoals het er nu uitziet, komen er weer nieuwe verkiezingen.
Raar, dat de winnaar er 50 zetels bonus bij krijgt.
Heel ondemocratisch!
Van mij mag Syriza dit keer de grote winnaar worden en dan "Europa" maar eens snel de waarheid zeggen over die heilige 3 % en de daardoor veroorzaakte schrikbarende armoede onder de gewone Grieken.
En ook de rijke Grieken eens goed aanpakken!!
Vooral degenen van PASOK en ND die jarenlang de boel uitgevreten hebben en aan vriendjespolitiek hebben gedaan.
Moge Griekenland bij de volgende verkiezingen weer een echte zuivere democratie worden!
Leandros's signatuur sirtaki
Quote
#48
(10 May 2012, 10:59)Leandros schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoals het er nu uitziet, komen er weer nieuwe verkiezingen.
Raar, dat de winnaar er 50 zetels bonus bij krijgt.
Heel ondemocratisch!
Van mij mag Syriza dit keer de grote winnaar worden en dan "Europa" maar eens snel de waarheid zeggen over die heilige 3 % en de daardoor veroorzaakte schrikbarende armoede onder de gewone Grieken.
En ook de rijke Grieken eens goed aanpakken!!
Vooral degenen van PASOK en ND die jarenlang de boel uitgevreten hebben en aan vriendjespolitiek hebben gedaan.
Moge Griekenland bij de volgende verkiezingen weer een echte zuivere democratie worden!

ik droom ook toch nog van een sociaal europa.
Quote
#49
Volgens een onderzoek van Marc gedaan op verzoek van de zender Alpha, hebben de mensen het volgende in gedachten voor de volgende verkiezingen:

Syriza 23,8%
Nea Dimokratia 17,4%
Pasok 10,8%
Aneksartiti Elliines (Onafhankelijke Grieken) 8,7%
KKE 6%
Chrisi Avgi (neonazis) 4,9%
Dimokratiki Aristera (Democratisch Links) 4,2%

De andere partijen krijgen tussen de 1 en 2%, 11,8% twijfelt nog over zijn stem.

Dit zou dus verder niets oplossen, buiten dat de neonazis minder zetels in het parlement zullne hebben. Er zal weer geen mogelijkheid zijn om een regering te vormen.
Het wachten is dus op wat PASOK, ND en DIMAR gaan doen morgen....
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#50
Voor wie interesse zou hebben om de brief van Alexis Tsipras, voorzitter van Syriza, gericht aan de Europese leiders eens wil lezen:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Gaat hij kort door de bocht als hij schrijft:
"The vote of the Greek people Sunday May 6th nullifies/delegitimizes/makes illegal the political Memorandum of Understanding / Memorandum of Economic and Financial Policy signed by the previous Papademos government"
?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#51
Nieuwe ontwikkelingen: coalitie tussen ND+PASOK+Democratisch links???
Als dit rond komt dan toch geen nieuwe verkiezingen, maar nummer 2 wordt dan wel gepasseerd.
Quote
#52
(07 May 2012, 03:10)Aleko-non-Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Update 03:49 Griekse tijd:Het linkse Syriza geeft PASOK een mokerslag,spectaculair nu de tweede partij na ND.

Als ik de Grieken was zou ik een coaltie maken van ND + PASOK + Demokratiki Aristera (gematigd links).Samen goed voor 169 zetels.

@Geni.Zó schreef ik het in de verkiezingsnacht al, om 02:49 Nederlandse tijd.Ik had het toen slechts één zeteltje mis, moet kunnen tóch?

Overigens wordt "Links", altijd gepasseerd;al vanaf januari 1945.
Quote
#53
De groote winnar is Syriza. regering zonder tsipras is onmogelijk of van heel korte duur. ik doe jullie allemaal een lied, neem dat maar in acht, wij gaan naar nieuw verkiezingen en zo als wij in griekenland zeggen
Παμε με Τσιπρα αρχηγο,
να διαλυσουμε το ευρω
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#54
@Aleko, klopt dat schreef je al. Echter ik had dit nu niet meer verwacht moet ik eerlijk zeggen. Niet na de mislukte pogingen van nr 1 en 2.
Ik had al meer gerekend op nieuwe verkiezingen. Maar het is ook nog niet rond, Democratisch links moet ook nog willen.
Quote
#55
@Tzimis.Ik benoem je hierbij tot meester-beeld- en muziek-redacteur van Oriste(als @Ger het ook goed vind).Overigens zul je zien dat het prima gaat zonder Syriza;de coaltie welke nu in discussie is, is Europees gezien de meest logische en komt mede voort uit de angst verdere groei van Syriza bij een volgende verkiezingsronde.
En wat "het volk" wil heeft er toch nooit iets toe gedaan?

@Geni.Ik dacht dat V. en Fotis Kouvelis het gisteren al in principe met elkaar eens waren.
Quote
#56
Aleko bedankt. Logish!! Εν αρχη ην ο λογος!! griekenland is niet logish, jij weet het better dan iedereen. er komt geen coalitie nu en na 17 juni denk ook niet.

daar bij die europa die heeft zo veel problemen. zoek even rahoy en Bankia.
ik denk over europa zo iets
Μας την φέραν οι βάρβαροι
μας πλακώσαν με δώρα
με χαντρούλες πολύχρωμες
και κουτιά κόκα κόλα
Μας την φέραν οι βάρβαροι
μας φλομώσαν στο ψέμα
μας τρελάναν στα πέναλτι
και δεν έχουμε τέρμα
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





van af nu ben ik geen european meer, ik zo als mijn wortels zijn ben een Yunan, uit de oude Ionia.
Quote
#57
@Aleko, ja in principe wel, maar Kouvelis heeft volgens mij de voorwaarde gesteld dat Syriza er ook bij moet. En die kans acht ik zeer klein. Of Kouvelis had een grote mond en stelt deze eis nog bij cq laat hem vallen.
Quote
#58
Dat is dan afgesproken @Tzimis.Van nu af aan ben je geen Europeaan, maar een Griek uit Ionia het tegenwoordige Anatolië in Turkije.Ik heb je er niet minder om.
Quote
#59
Nog wat leesvoer:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Velen zitten te roepen op Syriza... maar zijn we ons goed bewust van de gevolgen als Syriza aan het bewind komt? Neen, ik denk niet in de eerste plaats voor Europa, maar wel voor Griekenland zelf.
Wat wacht er dan? Isolement? Wordt 'de' (?) Griek er op termijn beter van, of niet? Zeer onvoorspelbaar. De manier hoe het op dit moment loopt voor de Griekse burger, is geenszins goed, maar kan de situatie beter worden met de plannen van Syriza? Een zeer groot vraagteken...

Ondanks wat de titel doet vermoeden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





zou een zeer licht herstel (op Europees niveau) pas merkbaar worden in de tweede helft van 2012, zo zei Olli Rehn in een radiobericht.
Tiens, hebben we zoiets ook vorig jaar rond dezelfde tijd gehoord, en dat het herstel in de tweede helft van dit jaar zou komen?
Niet dus... Vergeet niet dat de echte crisis begonnen is in september 2008, met de val van Lehman Brothers in de VS. Da 's dus al bijna 4 jaar hé!!!

Nog een 'leuke' :-§ :
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






------------

BREAKING NEWS:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






------------
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#60
@Vlagreco.Gruwelijk nieuws.Nu zijn de rapen pas echt gaar.Dit wordt een echte bende.Ik had gehoopt op de ratio.Met voor de Griekse bevolking inderdaad vreselijke austerity-gevolgen.Nu wordt het echt loose-loose in heel Europa, dat had ik mijn kinderen niet toegewenst.@Tzimis, je had toch gelijk: XAOS,XAOS! Nu blij?
Quote
#61
Aldus Olli Rehn in een link van Vlagreco:

De Griekse politici werden door Rehn op hun verantwoordelijkheid gewezen. "Ik vertrouw erop dat de Griekse politieke krachten in staat zullen zijn om snel een regering te vormen. Die moet verzekeren dat Griekenland weer stabiel wordt en aansluit bij groei."

Ja hoor, komt helemaal goed. We sluiten ons eveneens aan bij groei. Doe ons maar een economische groei van minimaal 2% volgend jaar en doe onze zuiderburen Spanje, Italie en Portugal er ook maar een paar!

Als het niet zo treurig was, zou het bijna grappig zijn.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#62
(11 May 2012, 20:22)roosmarijn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aldus Olli Rehn in een link van Vlagreco:

De Griekse politici werden door Rehn op hun verantwoordelijkheid gewezen. "Ik vertrouw erop dat de Griekse politieke krachten in staat zullen zijn om snel een regering te vormen. Die moet verzekeren dat Griekenland weer stabiel wordt en aansluit bij groei."

Ja hoor, komt helemaal goed. We sluiten ons eveneens aan bij groei. Doe ons maar een economische groei van minimaal 2% volgend jaar en doe onze zuiderburen Spanje, Italie en Portugal er ook maar een paar!

Als het niet zo treurig was, zou het bijna grappig zijn.

Net wat je zegt Roos.

Enige probleem is dat men (o.a. dus ook Mr. Rehn) er blijkbaar niet bij stilstaat dat je een land én vòòral zijn bewoners wel de nodige ruimte moet geven hiervoor. En ze niet de lucht afsnijden door snoeihard te snijden in hun behoeften.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#63
Dat vind ik ook. Hoe kan je spreken over economische groei als het vertrouwen bij de bevolking helemaal weg is? Als de bevolking uitgezogen wordt, en uitgeperst als een citroen, dan kan diezelfde bevolking het zich niet avonturen om opnieuw een economische activiteit op te starten.
Neen! Wat eerst moet gebeuren, is opnieuw wat vertrouwen aan de bevolking geven, door het besparingsmes van de keel weg te halen. Door het voorbeeld te geven en te snoeien aan de hoge inkomens van parlementariërs, rechters, diplomaten, leidinggevende ambtenaren. Door de lokale, kleine economie te steunen met terug winbare investeringen. Door tewerkstellingsprogramma's op te starten. Door de superrijken aan te pakken die op de debiteurenlijst staan bij de belastingen. Door aan Zwitserland te vragen om de torenhoge geldzakken van de superrijken kenbaar te maken (ik weet het, dit is pure utopie en wishful thinking). En vooral: door schuldige ex-politici op het matje te roepen, en hun proces kenbaar te maken in heel Europa. Kortom, door weer geloofwaardig te worden.
Pfff, soms zou je denken: hebben die huidige politici echt geen verstand in hun kop? Of zijn ze alleen met het behoud van hun eigen postje bezig?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#64
(11 May 2012, 21:21)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Pfff, soms zou je denken: hebben die huidige politici echt geen verstand in hun kop? Of zijn ze alleen met het behoud van hun eigen postje bezig?

De (2de) vraag stellen is ze beantwoorden denk ik.
Als ik deze week lees dat Mevr. Van Rompuy zich kandidaat gaat stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen met als doel burgemeester te worden. Eerst een paar jaar van de daken afroepen dat je er niet van houdt om in de schijnwerpers te staan en van al die heisa rond je man. Er nog even tussen voegen dat je wel je meisjesnaam gebruikt om dezelfde reden en ook om je eigen identiteit te behouden. Maar nu opeens wel op de verkiezingslijst gaan staan, met gebruik van de meer gekende naam van je man. "Want zo dom ben ik nu ook niet dat ik niet weet dat dit een voordeel zal opleveren" er nog aan toevoegend. Wel dan denk ik: "Hoe hypocriet kan je zijn." en "De duivelszak is blijkbaar echt nooit gevuld".
Bah, die politiekers.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#65
(11 May 2012, 21:21)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat vind ik ook. Hoe kan je spreken over economische groei als het vertrouwen bij de bevolking helemaal weg is? Als de bevolking uitgezogen wordt, en uitgeperst als een citroen, dan kan diezelfde bevolking het zich niet avonturen om opnieuw een economische activiteit op te starten.
Neen! Wat eerst moet gebeuren, is opnieuw wat vertrouwen aan de bevolking geven, door het besparingsmes van de keel weg te halen. Door het voorbeeld te geven en te snoeien aan de hoge inkomens van parlementariërs, rechters, diplomaten, leidinggevende ambtenaren. Door de lokale, kleine economie te steunen met terug winbare investeringen. Door tewerkstellingsprogramma's op te starten. Door de superrijken aan te pakken die op de debiteurenlijst staan bij de belastingen. Door aan Zwitserland te vragen om de torenhoge geldzakken van de superrijken kenbaar te maken (ik weet het, dit is pure utopie en wishful thinking). En vooral: door schuldige ex-politici op het matje te roepen, en hun proces kenbaar te maken in heel Europa. Kortom, door weer geloofwaardig te worden.
Pfff, soms zou je denken: hebben die huidige politici echt geen verstand in hun kop? Of zijn ze alleen met het behoud van hun eigen postje bezig?

+1000!!
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#66
@Aleko. ik ben niet blij,, jij weet better de drama die de volk beleeft. maar in de geschiedenis boeken staat hoe vaak zulke situaties hebben wij beleeft, en die nieuwe situatie zullen wij ook overleven . ik wil graag weten waar het naar toe gaat. zo als Odyseus zei,( niet de oude) het afwachten naar de dood doet meer zeer dan de dood. en dat heb ik vaak genoeg hellas beleeft en ben met hem eens. bij deze Odyseus spreek.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#67
Weer een stap dichter naar de volgende verkiezingen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Maar...
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En intussen is het 'Der Spiegel' menens:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#68
(13 May 2012, 19:47)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En intussen is het 'Der Spiegel' menens:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Inderdaad Undecided
[Afbeelding: spiegel.jpg]
Quote
#69
En intussen is het 'Der Spiegel' menens:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





[/quote]

En op dezelfde bladzij:

Britten moeten "harder werken" om recessie te bestrijden.
Tienduizenden Spaanse 'indignados' vieren verjaardag protestbeweging.
Italië plant belasting op frisdranken.

Na Griekenland, wat zal het volgende land zijn dat de eurozone verlaat?
(ik zet mijn geld op Spanje).
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#70
Beste mensen,

Vanavond heerlijk buiten gegrild en met de buurmannen gegeten je kent dat wel retsina, ciporo en ouzo daarbij. En natuurlijk komt dan ook de politiek erbij hoor je van de mannen dat er in ons dorp waar ongeveer 200 mensen wonen 15 mensen gestemd hebben op die gouden dageraad partij, een klein dorp verderop 50 stemmen. En dat in een gebied waar grote slachtingen hebben plaats gevonden.
Eerlijk gezegd de schrik slaat om je hart, heeft men dan niets geleerd van de tweede wereld oorlog?

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#71
Beste Dick,

Je ziet het steeds: waar er zware economische problemen komen, krijgen sommige mensen schrik, en vluchten sommigen in extremen. Die economische problemen zijn dan dikwijls de fout van de 'xenos', de vreemdeling. Vandaar ook de oorsprong van de term xenofobie. In de oudheid werden vreemdelingen zelfs 'barbaren' genoemd.
Nochtans weten die vreemdelingen niet wat rondom hen gebeurt, en voor ze het goed en wel beseffen worden zij met de beschuldigende vinger aangewezen.
Het kan zelfs zijn dat in het dorp waar jij woont, bijzonder weinig 'vreemdelingen' wonen, laat staan inwijkelingen.

Ik kan begrijpen dat de gedachte schrikbarend is, maar ik denk/hoop dat het overgrote deel van de bevolking wel al zodanig 'slim' is om te weten dat de 'xenos' langs geen kanten de schuld kan dragen van wat verkeerd gelopen is in Griekenland.
Velen die op 'Gouden dageraad' stemden, hebben dit wellicht gedaan om een proteststem te uiten, maar gaan wellicht niet akkoord met de fascistoïde trekjes van de leiders van die partij.

'Gouden Dageraad' is verfoeilijk. Maar ik zie ook een gevaar in Syriza. Ze zijn ook extreem, zij het dan links, en wat beter verpakt. Als ze bij de volgende verkiezingen 'incontournable' worden, dan schuilt het gevaar dat ze hun ideeën (waar je kan over discussiëren) harder dan nu zullen doordrukken, en dat ze een beleid op poten zullen brengen waarbij Griekenland zich van Europa dreigt te isoleren. Ondanks alles wat al gebeurde (de onmenselijke besparingen voorop) is dit echt géén verstandige keuze.
Maar goed, in een democratie hoort men te zeggen dat de kiezer altijd gelijk heeft. Het is aan het beleid om daarna de gulden middenweg te vormen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#72
Misschien toch een strohalm:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Intussen blijft de discussie over een eventuele exit:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het tv-journaal van vanavond bulkte van het Griekenlandnieuws, als item nummer één:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Kijk ook naar de 3 andere videofragmenten, in de rechterkolom aan te klikken, waaronder Michaël Van Droogenbroeck in Athene, en een beschouwing van professor De Grauwe.

Vanavond vergaderen de 17 ministers van financiën, en wellicht zal daar een hartig woordje vallen over de Griekse kwestie:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)