Fodelianakis olijfolie                 
Canal Digitaal
#1
Een vriend van mij in Griekenland heeft gevraagd of ik voor hem een smartcard van Canal Digitaal wil kopen en deze op mijn naam wil registreren, zodat hij zijn klanten naar NL televisie kan laten kijken.
Nu vind ik dat geen probleem en heb de smartcard inmiddels in huis.
Bij het registreren moet ik echter aangeven of hij een HD ontvanger heeft en of hij 23,5 graden ontvangst heeft. Nu ben ik een absolute leek op dit gebied. Als ik op beide vragen nee antwoord kan ik de kaart wel registreren, maar krijg dan de melding dat hij het HDTV pakket en Film 1 HD en Sport 1 HD niet kan ontvangen. Nu gaat het hem om N1,2 en 3 en RTL 4,5,7 en SBS. Kan ik hem dan wel op deze manier registreren????? Wie kan mij helpen? Overigens neem ik ook het abonnement op mijn naam.
Quote
#2
Ik denk dat je even aan die kennis moet vragen of ie ook de Nederlandse HD zenders wil ontvangen en of ie inderdaad de Astra-3 (23,5 oost) kan ontvangen. In dat geval wil CD je het 'HD-pakket' leveren tegen een meerprijs van € 5,00 per maand. Je kunt ook op 'nee' klikken; je ontvangst dan alleen de SD-kanalen op de Astra-1 (19,2 oost).
Mocht die kennis naderhand tóch de HD-kanalen willen ontvangen kan hij altijd nog het abonnement uitbreiden met de HD-kanalen.


Ger
Quote
#3
Dank Ger!
Quote
#4
(07 May 2012, 13:54)Aniet schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een vriend van mij in Griekenland heeft gevraagd of ik voor hem een smartcard van Canal Digitaal wil kopen en deze op mijn naam wil registreren, zodat hij zijn klanten naar NL televisie kan laten kijken.
Nu vind ik dat geen probleem en heb de smartcard inmiddels in huis.
Bij het registreren moet ik echter aangeven of hij een HD ontvanger heeft en of hij 23,5 graden ontvangst heeft. Nu ben ik een absolute leek op dit gebied. Als ik op beide vragen nee antwoord kan ik de kaart wel registreren, maar krijg dan de melding dat hij het HDTV pakket en Film 1 HD en Sport 1 HD niet kan ontvangen. Nu gaat het hem om N1,2 en 3 en RTL 4,5,7 en SBS. Kan ik hem dan wel op deze manier registreren????? Wie kan mij helpen? Overigens neem ik ook het abonnement op mijn naam.

Kijk dit doe ik al 10 jaar voor Lefty. Settop box pakket, maar dat is niet meer leverbaar dus word het basis.

Het is van belang waar de schotel staat.
Op Rhodos heb je voor NLD1,2,3 eentje nodig van 3 meter.(astra 1-19,2 oost.
HD kun je wel vergeten zover oostelijk.
Asl je de exacte positie geeft kun je de dia berekenen. Aan de hand van de footprint van de betreffende astra satteliet.
Ok belangrijk welke ontvanger , kaartlezer intern, of Cam.
Met Cam is beter neem dan die van canal digitaal met wereld bol en het werkt goed met de dagelijkse activatie/maandelijkse activatie.
Henk
Quote
#5
Dank Henk, hij heeft al eerder smartcard van Canal Digitaal gebruikt en ga er maar van uit dat het goedkomt. Smartcard inmiddels onderweg...
Quote
#6
Een schotel van 3 meter op Rhodos voor Astra 1 op 19,2 graden?
Wij op Samos komen voor dezelfde satelliet met eentje van 1 meter gemakkelijk toe.
Zover weg is Rhodos dan toch niet??
Wij hebben het op advies van Ger onze moderator hier zo aangeschaft en het werkt prima zo.
Quote
#7
(07 May 2012, 18:48)Aniet schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank Henk, hij heeft al eerder smartcard van Canal Digitaal gebruikt en ga er maar van uit dat het goedkomt. Smartcard inmiddels onderweg...

Aniet, ik neem aan dat jij de kaart alleen administratief hebt geregistreerd, ik bedoel daarmee dat je 'm tijdens de registratie niet in een aangesloten ontvanger hebt geplaatst. Als dat zo is moet de nieuwe eigenaar de kaart eerst in z'n ontvanger plaatsen en vervolgens activeren via internet of sms. Pas daarna werkt de kaart. Maar als de persoon in kwestie al eerder met een CD-kaart heeft gewerkt zal ie dat vast wel weten ;)
Quote
#8
(07 May 2012, 18:48)Aniet schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank Henk, hij heeft al eerder smartcard van Canal Digitaal gebruikt en ga er maar van uit dat het goedkomt. Smartcard inmiddels onderweg...

Is dat lang geleden dat hij ook keek?
Henk
Quote
#9
Ger, heb hem inderdaad alleen geregistreerd, hij activeert hem zelf. Hoop dat het hem extra omzet geeft deze zomer,maar dat verwachten we wel met al die sportevenementen.

(07 May 2012, 19:50)Henkd schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 May 2012, 18:48)Aniet schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank Henk, hij heeft al eerder smartcard van Canal Digitaal gebruikt en ga er maar van uit dat het goedkomt. Smartcard inmiddels onderweg...

Is dat lang geleden dat hij ook keek?
Henk

Volgens mij vorige zomer, waarom?
Quote
#10
(07 May 2012, 19:50)Aniet schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger, heb hem inderdaad alleen geregistreerd, hij activeert hem zelf. Hoop dat het hem extra omzet geeft deze zomer,maar dat verwachten we wel met al die sportevenementen.

(07 May 2012, 19:50)Henkd schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 May 2012, 18:48)Aniet schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank Henk, hij heeft al eerder smartcard van Canal Digitaal gebruikt en ga er maar van uit dat het goedkomt. Smartcard inmiddels onderweg...

Is dat lang geleden dat hij ook keek?
Henk

Volgens mij vorige zomer, waarom?

Nee dan is het geen probleem( had gekund dat hij het oude codeer sys nog had) of een oude cam.
Heb nog ff na gezocht en HD zou ook moeten kunnen.

Henk
PS speel al 25 jaar met schotel/sat.
stuur ingeval probs maar PB.
Quote
#11
Dank Henk, ik weet je te vinden bij problemen Smile.
Quote
#12
Tot nu toe ging het goed, maar ik krijg nu het bericht dat de kaart doet het niet meer doet in de decoder en hij zou een nieuwe decoder van CD nodig hebben, die volgens hem € 25,00 kost (lijkt mij erg goedkoop). Graag jullie advies wat te doen, want weet hier zelf zo weinig van..... En is die decoder niet in Griekenland te koop? Mijn dank is groot.
Quote
#13
(19 May 2015, 12:19)Brandaki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tot nu toe ging het goed, maar ik krijg nu het bericht dat de kaart doet het niet meer doet in de decoder en hij zou een nieuwe decoder van CD nodig hebben, die volgens hem € 25,00 kost (lijkt mij erg goedkoop). Graag jullie advies wat te doen, want weet hier zelf zo weinig van..... En is die decoder niet in Griekenland te koop? Mijn dank is groot.

Voor Canal Digital heb je een kaart nodig met een abonnement, tot ergens vorig jaar ging dat nog met een eenmalige bijdrage en ontving je alleen de zenders 1,2 en 3. De huidige abonnementskanalen zitten op 23,5 Astra en daar heb je een HD ontvanger voor nodig.
Zelf heb ik een Edision Mini 2 die als voordeel heeft ook de DVB-T aan te kunnen ofwel 1 ontvanger voor alles.
De laatste Edision Picollo die ik aangekocht heb voor een kennis koste € 80,00 en met software van het internet werkt deze als een tierelier en ben je onafhankelijk van Canal Digital.

Veel succes,

Dick
Quote
#14
(19 May 2015, 14:28)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 May 2015, 12:19)Brandaki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tot nu toe ging het goed, maar ik krijg nu het bericht dat de kaart doet het niet meer doet in de decoder en hij zou een nieuwe decoder van CD nodig hebben, die volgens hem € 25,00 kost (lijkt mij erg goedkoop). Graag jullie advies wat te doen, want weet hier zelf zo weinig van..... En is die decoder niet in Griekenland te koop? Mijn dank is groot.

Voor Canal Digital heb je een kaart nodig met een abonnement, tot ergens vorig jaar ging dat nog met een eenmalige bijdrage en ontving je alleen de zenders 1,2 en 3. De huidige abonnementskanalen zitten op 23,5 Astra en daar heb je een HD ontvanger voor nodig.
Zelf heb ik een Edision Mini 2 die als voordeel heeft ook de DVB-T aan te kunnen ofwel 1 ontvanger voor alles.
De laatste Edision Picollo die ik aangekocht heb voor een kennis koste € 80,00 en met software van het internet werkt deze als een tierelier en ben je onafhankelijk van Canal Digital.

Veel succes,

Dick

Dank je Dick, maar hij heeft een kaart met een abonnement op mijn naam waar ik maandelijks 17,95 voor betaal. Volgens mij gaat het er nu om dat hij geen decoder van CD zelf heeft en ik die nu dus bij CD moet kopen.
Quote
#15
(19 May 2015, 14:33)Brandaki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 May 2015, 14:28)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor Canal Digital heb je een kaart nodig met een abonnement, tot ergens vorig jaar ging dat nog met een eenmalige bijdrage en ontving je alleen de zenders 1,2 en 3. De huidige abonnementskanalen zitten op 23,5 Astra en daar heb je een HD ontvanger voor nodig.
Zelf heb ik een Edision Mini 2 die als voordeel heeft ook de DVB-T aan te kunnen ofwel 1 ontvanger voor alles.
De laatste Edision Picollo die ik aangekocht heb voor een kennis koste € 80,00 en met software van het internet werkt deze als een tierelier en ben je onafhankelijk van Canal Digital.

Veel succes,

Dick

Dank je Dick, maar hij heeft een kaart met een abonnement op mijn naam waar ik maandelijks 17,95 voor betaal. Volgens mij gaat het er nu om dat hij geen decoder van CD zelf heeft en ik die nu dus bij CD moet kopen.
Nee dat hoeft niet per se je kunt ook andere ontvangers daarvoor gebruiken als ze maar de kaart kunnen lezen en dat kan door een zgn softcam een combinatie van software en de sleuf waar je de kaart insteekt. Die software vind je op internet.

Succes,

Dick
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Canal digital (schotel) te ontvangen in Lefkada gebied? Koopman 9 1.670 14 October 2023, 19:35
Laatste bericht: cors
  canal digitaal hpkuipers 12 5.867 19 June 2017, 10:51
Laatste bericht: Ger
  Canal Digitaal Sophia 3 5.940 04 March 2014, 14:51
Laatste bericht: Mariët
Star Geen HD ontvanger, canaal digitaal zenders verdwijnen! barpoes 4 7.196 23 February 2014, 19:18
Laatste bericht: Jef Dockx
  Canal Digital vragen Mariët 29 19.892 02 December 2013, 15:57
Laatste bericht: Mariët
  Vlaamse TV-zenders alleen nog HD van Canal Digitaal ElsR 2 5.483 26 April 2013, 20:00
Laatste bericht: ElsR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)