Grieksegids nieuws
Grieks restaurant Blankenberge
#41
Sorry Cornelius, ik heb geen zin meer om hier verder te 'lullen'. Ik dacht dat zo'n discussieforum diende om jouw gedacht te formuleren over het onderwerp van het forum en dat heb ik gedaan. Spijtig dat jouw 'troetelkind' hiervan het slachtoffer is maar het is mijn taak om anderen te beschermen tegen praktijken die niet 'gezond' zijn in onze samenleving. Wij moeten ons toch ook niet laten uitbuiten hé!
Quote
#42
(09 August 2012, 17:52)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@rosdan
Je plaatst 4 berichten en in drie trap je een ondernemer de grond in en erg toevallig 1 bericht gaat over een andere ondernemer in de zelfde branche en dezelfde plaats en is ineens positief .
De rest van de mensen hebben alleen maar positieve ervaringen dus ja ik blijf het erg toevallig vinden.
Ik kan er verder niet over oordelen maar als er zovele positief oordelen dan trek ik jouw conclusie tocht echt in twijfel ja

Beste Cornelius,

Is het zo moeilijk om mensen in hun waarde te laten? Wie ben jij om mensen te kritiseren.
Laten we het hier A.U.B. beschaafd houden.

Kali Nigta,

Dick
Quote
#43
Rosdan, als je een slechte ervaring had, dan mag je die inderdaad zeggen zoals ze is. En wie zou ik zijn om aan jouw eerlijkheid te twijfelen?
Maar ik begrijp de situatie nog steeds niet:

In het voorjaar zijn wij (dankzij ElsR hier op 't forum) het restaurant in Blankenberge gaan zoeken. Omdat ze toen nog niet echt helemaal operationeel waren, en omdat er op het namiddaguur van ons bezoek geen klanten waren, hebben we met Takis een kennismakingsgesprekje gevoerd. Hij vertelde me dat ze toen eigenlijk - nog voor de opening - al een paar maanden druk bezig waren met het inrichten van hun restaurant. Hij vertelde me o.a. dat het een monnikenwerk geweest was om alle stoelen in grieksblauw te schilderen. Ook drukte hij zijn bezorgdheid en vraagtekens uit over de toekomst, en haalde hij de spijtige situatie in Griekenland aan. Ik wil maar zeggen: die man straalde eerlijkheid uit. Een warme handdruk en vriendelijkheid deed ons korte tijd later terugkeren om er te gaan eten. Opnieuw ondervonden we die eerlijkheid.
Ik wil maar zeggen: iemand die van een ander land komt, en hier in België een zaak opstart, zou er normaal gesproken toch alles aan doen om zo veel mogelijk tevreden klanten te krijgen? Meer nog: het is een familiezaak, waarbij ze met meerdere mensen een nieuwe (en voor hen vreemde) toekomst moeten zien op te bouwen, mét heel wat vraagtekens.
Dan lijkt het me niet wijs om nieuwe klanten te bedotten met een kleine portie eten tegen een hoge prijs. En dan lijkt het me evenmin wijs om een couvert te laten betalen.
Het betalen van een couvert is er de laatste jaren in Griekenland trouwens ook meer en meer uit gegaan. Het is heel lang geleden dat ik dat nog eens meegemaakt heb.

Ik zou dus nog steeds durven denken dat je die dag brute pech gehad hebt door een slechte samenloop van omstandigheden, door een misverstand of een slechte notitie van de bestelling. Herinner je je trouwens wie de bestelling opgenomen heeft? Jammer dat ik geen mailadres van het restaurant vind, anders zouden we hen dit spijtig voorval eens kunnen voorleggen. Dan zouden ze de kans hebben om zich te excuseren en jou uit te nodigen voor een gratis etentje of zo...

(NB: ja, de Syrtaki is ook goed; wij zijn er ook al geweest Wink. Het kader is gewoon helemaal anders, tegenover de Mezedopolio waar je in een totaal ander kader zit met zicht op zee.)
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#44
@Vlagreco

Je schrijft:
Ik wil maar zeggen: die man straalde eerlijkheid uit. Een warme handdruk en vriendelijkheid deed ons korte tijd later terugkeren om er te gaan eten. Opnieuw ondervonden we die eerlijkheid.
..................................................................................................
Wat heet eerlijkheid.
Vraag eens na bij de Belastingdienst in Vathy of deze man wel zo echt zo eerlijk is als jullie denken.
Een Griek heeft mij ooit eens verteld dat de Grieken vossen en slangen zijn. En dat is mij altijd bij gebleven. "Vrienden" ben je meestal als je telkens terugkomt om je eurotjes te brengen bij zijn/haar negotie en dat is hetzelfde als in Nederland en België. Als de Griek zegt: je bent familie, kom je al meer in de buurt van VRIENDEN!
N.B.Echte vrienden (ook Griekse) kan je tellen op een hand.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#45
Even offtopic2 hoe voelt dat terug in NL
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#46
@Wick Nou ga je me toch echt te ver. Je mag mij best van partijdigheid beschuldigen, daar kan ik wel tegen. Ik sta mijn mannetje(vrouwtje?) wel wat dat betreft. Maar om een bepaald persoon, WIE DAN OOK, met naam en toenaam publiekelijk te kijk te zetten als een belastingontduiker, terwijl hij zich ook nog eens niet kan verdedigen in deze taal, vind ik onfatsoenlijk. Of het nou waar is of niet.
Laten we het aub houden bij of het eten daar goed is en aan de prijs. Daar kun je met zijn allen van mening over verschillen op een beschaafde manier.
Quote
#47
(10 August 2012, 20:42)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Wick Nou ga je me toch echt te ver. Je mag mij best van partijdigheid beschuldigen, daar kan ik wel tegen. Ik sta mijn mannetje(vrouwtje?) wel wat dat betreft. Maar om een bepaald persoon, WIE DAN OOK, met naam en toenaam publiekelijk te kijk te zetten als een belastingontduiker, terwijl hij zich ook nog eens niet kan verdedigen in deze taal, vind ik onfatsoenlijk. Of het nou waar is of niet.
Laten we het aub houden bij of het eten daar goed is en aan de prijs. Daar kun je met zijn allen van mening over verschillen op een beschaafde manier.

O.K. Els daarin ben ik het met je eens (dat hij zich niet kan verdedigen),
maar vertaal het dan naar hem toe wat er hier op Samos over hem verteld wordt door velen die het kunnen weten!

Maar hemel bepaalde zaken niet zo hoog op als je met iemand bevriend bent. B.v. door te schrijven " Bella Vista het beroemde restaurant uit Samos" of in Balos is het beste restaurant van Samos" vind ik schromelijk overdreven. Er zijn 10-tallen bovenste beste restaurants op ons Samos en die verdienen het niet dat je hen op deze manier negeert.
Daarom ben ik in de contramine gegaan. Blijf a.u.b. neutraal berichten en prijs niet alleen aan wat jij lekker vindt, niet iedereen heeft niet jouw smaak.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#48
Beste allen,
Heb me speciaal ingelogd om hele en halve waarheden rond het nieuwe resto Bella Vista II te Blankenberge te corrigeren...
Ben reeds 20-tal keren gaan eten bij deze Samos familie...
Heb STEEDS een kassa tiket gekregen en nog NOOIT teveel betaald...
Heb grote Takis zelfs moeten wijzen op het feit dat een BTW ticket alleen nodig is bij een maaltijd en nooit als alleen drank werd geschonken... deze mensen zijn SUPER-eerlijk, gemotiveerd en echt-authentiek Grieks...
Wat betreft hun prijzen: de Big Meze kost 16 euro (!!!!) en geen 14€ of andere fantasietjes... voor deze prijs krijg je (ik citeer het menu van vorige zondagavond 2 september)
Uiteraard Tzatziki, Tonijnsalade, Gebakken Feta, Feta-tomaten stoofpotje, griekse sla, calamares, konijnstoofpotje, lamsstoofpotje, gebakken kleine sardines, groenten-kaas bolletjes, gevulde sardines.... alle gerechten waren in ruim voldoende mate aanwezig om elk van ons 12 personen te dienen (!!!!)
Ook als we met drie of vier eten zijn de porties overvloedig en super lekker... nadien volgt steevast en GRATIS een dessertje of drankje...
De big Meze wisselt steeds in samenstelling (zoals de naam MEZE echt wil zeggen): we kregen reeds gevulde calamares, griekse mossels, geitenstoofpotje (super lekker), langoustines, verschillende vissoorten, de klassieke moussakas, kipstoofpotjes en alle vleessoorten gebakken en/of gegrilld....
Dus stop alsjeblief met "muggeziften" en "godsoordelen" na een heel of "half" bezoek.... de Michelin of Gauld et Millaux oordelen ook niet na één bezoek en GENIET van dit restaurant op het strand, bij ondergaande zon en een glaasje grieks bier of een samos wit wijntje....
Yvo en tientallen vrienden en familie
Quote
#49
Proficiat, je hebt zeker meer 'gesnoept' dan wij! Heb je dit bericht gepost voor of na dit glaasje grieks bier?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grieks restaurant in Nijmgen Angeliki 1 4.011 20 November 2018, 13:54
Laatste bericht: Kosta
  Waardebon Grieks restaurant Alexandros Ger 1 6.729 13 November 2015, 14:26
Laatste bericht: Ger
  Gezocht: Grieks restaurant bij Luxor Theater Erwin 13 14.004 06 April 2015, 12:26
Laatste bericht: Erwin
  Grieks restaurant Pallas Athene Apeldoorn Harry 3 8.566 25 February 2014, 22:03
Laatste bericht: Harry
Shocked Nieuw Grieks restaurant in Schijndel pia-will 0 7.090 09 January 2014, 01:05
Laatste bericht: pia-will
  Goed Grieks restaurant in Twente? Vito 12 14.638 30 June 2013, 12:57
Laatste bericht: inge84
  Leuk grieks restaurant djdakman 14 19.600 31 December 2012, 20:59
Laatste bericht: Imogen

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)