Interessante lectuur
#1
We zijn weer een paar dagen terug in ons kikkerlandje na een maand Kreta. Het zal weer wennen worden na een maand in een bergdorp onder de Kretenzers ,en mijn (bijna)dagelijkse uitstapjes in de natuur .
Ik heb me ook weer wat griekstalige boeken aangeschaft waaronder een turf van een verklarende woorden boek, een boek over het kretens dialect wat boeken over de flora ,en tenslotte het boek van Γιώργος Ρωμαίος: Η Ελλάδα των δανείων και των χρεοκοπιών .
Een boek over de griekse tragedie betreffende hun leningen en schulden.
Het begint in 1824 na de turkse overheersing met een eerste lening en geeft de geschiedenis weer tot de dag van vandaag. Niet direct een romannetje, maar het zal waarschijnlijk toch al één kant van de zaak belichten .
De schrijver was joernalist bij " TO BHMA" van 1951 tot 1981 , en nadien algemeen directeur bij ERT 1981-1984.
Het zal een hele kluif zijn om die 300 blz te ontcijferenConfused.
Het is zoals ik reeds aanhaalde gezien door de ogen van één partij , en dus moet ik in het achterhoofd houden dat ieder zijn waarheid heeft en " De echte waarheid staat boven het menselijk denken "
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Giorgos romaios ,een prachtige boek. als je grieks verstaat er is een programa geweest in maart met Giorgos als gast , en spreek ook over deze boek.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





links onder zie je een column ραδιοφωνο & Podcasts, scrol je naar de programma van 03-03-12.
Romaios is een prachtige griek.en weet heel veel.
ps als je de boek gaat verkopen later ,laat mij weten aub.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Enkele interessante boekentips Ger 5 3.936 04 June 2016, 19:46
Laatste bericht: Corry
  Drie interessante Glossy's van Kathimerini Ger 3 3.448 12 October 2015, 20:47
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)