Onderweg naar de 17 juni 2012 verkiezingen
#81
(26 May 2012, 12:10)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoeveel belastingen zou Mevr. Lagarde betalen?

Inkomen: $467,960

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik dacht het al: geen dus. En zo iemand gaat anderen de les spellen ???

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#82
Morgen doet Alekis Tsipras van SYRIZA de economische plannen van de partij uit de doeken.Op dit ogenblik gaan SY en ND nek aan nek in de peilingen.Lees maar even wat achtergrond:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En ook nog een erg mooi en diep artikel uit de Huffington Post dat de godin Athene uit de oudheid verbindt met de hachelijke situatie van NU.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#83
en zo meteen op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Aleko, heeft kavafis dat gedicht over onze Antonis Samaras geschreven?
Quote
#84
@Tzimis.Hij schreef het voor iedere Antonius en iedere Griek, toen en nu, die aan ziet komen dat zijn Alexandrië of zijn Ellada onvermijdelijk onder de voet zal worden gelopen door de legers van Octavianus (lees voor nu: de kaalvretende sprinkhanen van het bankenimperium).

Tenzij Alekis Tsipras morgenmiddag in zijn persconferentie over zijn economische plannen de Grieken de schellen van de ND-ogen doet vallen.Let goed op!Samaras zit in die laatste peilingen in z'n eentje al weer bijna op een meerderheid( bij 30%).Dan nog PASOK deemoedig in de bijwagen, en ze kunnen het oude circus met overweldigende meerderheid opnieuw starten.
Ik zei het elders alBig Grinie Grieken zijn een zelfmoordvolkje, dat feilloos voor het verkeerde weet te kiezen. En die ene keer dat ze voor het dappere "ochi" kozen, moest dat uit de mond van diktator-fascist komen.
Quote
#85
Even voor de objectiviteit en volledigheid:Ekathimerini komt vanochtend met haar eigen laatste poll vóór de 17/6 verkiezingen.Hier dus goed nieuws:SYRIZA 31,6% = 134 zetels.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Toch maar even afwachten wat vandaag de persconferentie en disclosure van de verkiezingsdoelstellingen teweeg gaan brengen.
Quote
#86
(01 June 2012, 12:50)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier dus goed nieuws:SYRIZA 31,6% = 134 zetels.

Afwachten tot na 17 juni, of de gevolgen van het resultaat inderdaad GOED nieuws zullen betekenen... en dan bedoel ik in de eerste plaats voor Griekenland zelf.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#87
wij zijn geen zelfmoord volk, wij zijn verschillende groepen, die zelden samenwerken en als dat voorkomt is alleen tegen een groot vijand, of dat de Persen of de Turken of de aasgieren,of de Duitsers.
Tsipras heeft gesproken, gisteren en was heel goed. en plannen!! wie heeft plannen nodig in Griekenland. op zijn leeftijd moet die jongen niks plannen, voor uit gaan, met hoop en dapperheid, en wij zien waar wij komen.
wat hebben ze in europa al die slimmeriken met hun plannen bereikt?? Spanje komt binnen 3 weken ook aan de handen van de IMF, de Nederlanders stikken bijna in hun schulden, meer dan de helft van de huishoudens heeft leningen zelfs bij bekenden, niet alleen Wilders maar ook ChristenUnie wil een 2de euro, en de Duitse export gaan omlaag.
het rest nog dat ik een Griekse coffee te gaan bakken, een sigaretje roken en een groot Ai Siktir
gaan zeggen onder de muziek van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=related
Quote
#88
Helemaal mee eens @ Vlagreco.
En ook de diverse polls wijzen op verschillende uitslagen. Op 17 juni weten we de uitslag tot die tijd lijkt het op speculatie. Wel ben ik ook benieuwd naar de persconferentie van vandaag!
Quote
#89
Net de persconferentie gezien. Niet echt veel nieuws, beloften zoals ik die van andere politici ook gehoord heb. Hij belooft de hoge inkomens extra te belasten, een lijst van bezittingen te maken voor iedere Griek, zowel in Griekenland als in het buitenland (jaja). En nog wat van dat soort dingen. Het punt is dat alles wat hij zei al eerder gezegd is, als hij het inderdaad waar kan maken dan wordt hij zonder meer mijn held!!
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#90
Moge Syriza glansrijk de Griekse verkiezingen winnen en de N.D en de PASOK volledig weggevaagd worden!!!
Het wordt tijd voor stevig verzet tegen de dictatuur van Europa en die belachelijke 3 % van Merkel en Rutte en wat daar nog meer rond loopt aan zelfingenomen omhooggevallen neo-liberalen, die er alleen maar op uit zijn de rijken (lees zichzelf en hun vriendjes) rijker te maken en het gewone volk armer.
En totaal geen begrip tonen voor de benarde positie waarin de meeste Grieken nu verkeren!
Tijd voor een verfrissende nieuwe wind, te beginnen op 17 juni in Griekenland en vervolgens op 12 september bij ons.

Leandros (als actief lid van de SP kon ik het niet laten er iets over te zeggen. Dat lucht in ieder geval op.)
Leandros's signatuur sirtaki
Quote
#91
@Tzimis.Take Five speelt niet op mijn pc.Ik zag Dave B. live en bijna alle andere jazz grootheden.Vanaf mijn 14de had ik het voorrecht alle Jazz-nachtconcerten in het Concertgebouw van Amsterdam te mogen bijwonen.Van Armstrong tot Stan Kenton.

Met je mening over de schuldpositie van Nederland heb je het echt helemaal mis.Nederland is na Luxemburg het welvarendste land van Europa.Het is alleen in het onpeilbaar diepe gekte-belang van Rutte en z'n club - die de grote bouwmeesters van de oorlog om Europa naar de ogen willen zien - om alles een paar keer per week anders voor te stellen dan het is: Pensioenen? De fondsen hebben nog nooit zoveel geld in kas gehad,toch 15% korten.Het is alleen maar mensen bang maken, zodat ze gemakkelijker manipuleerbaar zijn.En een mooie paraplu/bliksemsemafleider voor het nog steeds groeiende leger van grootgraaiers.
Quote
#92
Dus Aleko, ik mag rustig nog een lening te bij doen? blijft wat over van mijn salaris om de lening terug te betalen? en zou ik mijn hyphotheek straks over brengen naar zo een pensioenen fonds, want dat was een idee die ik vandaag hoorde, pension fondsen moeten maar in nederland gaan hun geld belegen, bv hypotheken verkopen.
dus na Dave B. en deze advies van jou, al lang wetende dat iemand anders mijn leven beheerst,( en ik bedoel mijn vrouw niet) bv een Theodorakis gaan opzetten?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#93
Met alle respect en dank @ADO voor je korte samenvatting, hier toch de min of meer complete weergave van de persconferentie van Alekis Tsipras van vanmiddag. Met daarin de door mij en zeer veel Grieken zozeer gewenste defintieve verwerping van het zgn MEMORANDUM.Bravo!We roepen een halt toe aan de Europabrede gekte van de 3%,de Austerity en verdere afknijping.In Griekenland én de andere landen van Europa.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Lees, aandachtige lezertjes!
Quote
#94
ps. over de concerten ben ik wel erg jaloers.

als je zo door gaat Aleko, ben ik bang dat zelf een ticket moet regelen om voor Alexis te gaan stemmen. een tweede plaats voor Syriza zou niet kunnen verwerken.
Quote
#95
Allemaal leuk en aardig, maar naar mijn mening is Tsipras toch echt niet concreet genoeg, allemaal mooie woorden, maar sorry ik heb niet het vertrouwen in de politiek (EU breed overigens) dat hij nu ook daadwerkelijk een goed onderbouwd plan heeft liggen, ik heb het tenminste nog nergens gezien. Helaas, want mocht hij het vertrouwen dat hij krijgt tijdens de verkiezingen beschamen zit hij niet op de blaren maar weer de griekse bevolking. Ook Tsipras is bezig voor eigen gewin en macht, zoals ik EU breed binnen de politiek helaas moet constateren. Te triest voor woorden, temeer omdat er eigenlijk ook geen andere keus bestaat.
Quote
#96
@Tzimis.Griekenland,Nederland en de rest van Europa móét en zál in een op Amerikaanse leest geschoeid model van veel Rijken en oneindig,oneindig veel Armen herschapen moeten worden.Dát is de oorlog die op dit ogenblijk in Europa aan de gang is.Met een paar rijke Staten, die mondjesmaat wat geld naar vele arme Staten laten druppelen.

Daarom moeten bijvoorbeeld in Nederland de vier pijlers Zorgstelsel,Pensioenstelsel,Hypotheekstelsel en de CAO gestuurde Arbeidsmarkt, tot op de grond toe afgebroken worden om het daarna weer volgens het Amerikaanse Rijk-Arm systeem, in uitgeklede vorm,
te reconstrueren.

Als we ons niet verzetten gaat het echt zo gebeuren, bereid je kinderen er maar op voor.En dan helpt geen mooie YouTube je meer uit de blues.Laat Tsipras de zaak maar openbreken.
Quote
#97
@Aleko, nogmaals: net of Tsipras dat doet: openbreken, eerst zien, dan geloven en ik geloof nu nog niet zo hard.
Maar goed geloven in een dood paard is ook geloven.

Sorry voor het cynisme, maar het is een beetje jammer dat in deze discussie telkens voorbij wordt gedaan aan diverse meningen en het eerder een tweetjes worden, dus ik haak af. Succes met de verder discussie in ieder geval. We zullen zien en afwachten wat 17 juni en het vervolg daarop ons zal brengen, in GR en binnen de EU! want ook daar geldt leuk dat geroep van de SP maar echt regeren daar hebben ze geen kaas van gegeten en dan staat ons allen nog heel wat te wachten.
Quote
#98
[Afbeelding: 441March1935PuppetMasterFDR.jpg]

Kijk @Tzimis.Niks nieuws onder de zon.Toen(1935), dáár; nu worden we hier door de zelfde Puppetmaster gemanipuleerd.En wij zitten met z'n allen gewoon aan een touwtje.

Jammer @Geni.Ik moet ergens in kunnen blijven geloven met het risico op m'n bek te gaan.Sorry, maar ik kan niet anders leven.En zal daarom - zolang Ger het permitteert - mijn informatie en mening hier blijven publiceren.
Quote
#99
dat laatste van Theodorakis, hebben wij nodig als wij gaan strijden.

je zegt toen 1935, in de boek van Varoufakis (The Global Minotaur), zo als ik het lees, hij breng de crisis van toen ,en de loop van de kapitalistische systeem, aardig zo in beeld en is te vergelijken met de poster die je daar hebt, met de puppet master.
Quote
@Aleko, het is ook prima om je mening te geven en informatie te geven, daar is gelukkig Oriste voor! Ik benzeker een van de eerste die dat zeer op prijs stelt!! Maar het is wel jammer als er vervolgens alleen wordt gereageerd op bepaalde berichten, dat is jammer voor de discussie m.i. Dus vandaar mijn wat botte reactie.

En de aanspreekvorm van aandachtige lezertjes schoot wat verkeerd, maar dat zul je vast goed bedoeld hebben. Wel grappig overigens dat je je ook aangesproken voelde Smile.
Maar nogmaals het was niet mijn bedoeling om te zeggen dat de discussie niet gevoerd moet worden, juist wel!!
Quote
maar wat is erger, de zekerheid die wij hebben dat Nd en Pasok jaren lang nooit iets hebben gedaan, of de onzekerheid die Tsipras zou kunnen hebben. immers de Griekse volk,( inclusief mij zelf) is niet zo onschuldig, die heeft jaren lang de zekerheid dat niks zou gebeuren van alles wat ND of Pasok beloofden met groot percentages voor gekozen.
Quote
Tzimi, jij hebt het zo aardig verwoord, 30 jaar PASOK en ND heeft deze enorme cirsis veroorzaakt, dus waarom zou je weer op hun stemmen, dan moet je toch wel hartstikke gek zijn (of bang voor een leven buiten de euro). Ik ben ook beslist niet overtuigd van de mogelijkheden van Tsipras, maar misschien moet hij een lans krijgen om te laten zien of hij iets kan doen. De rest heeft al bewezen dat ze het niet kunnen.
Op dit moment ligt de economie van Griekenland op z'n achterste, op sterven na dood. De staat heeft geen geld en weigert in principe om ged te incasseren van vrienden en familieleden. (met de staat bedoel ik de groep mensen die de laatste jaren de dienst uitmaakt, bv de uitgever/aannemer Bobolas). Alllen de kleine man wordt steeds weer opnieuw gepakt, tot hij gewoon niets meer heeft. Ik ben gestopt met mijn rekeningen te betalen, omdat ik vind dat het geen nut meer heeft. NIEMAND krijgt iets terug voor dat geld.
Kankerpatienten kunnen geen medicijnen meer krijgen, en dat geldt uiteraard ook voor andere patienten met serieuze of minder serieuze ziektes.

En dat allemaal terwijl we nog steeds in de eurozone zitten. Natuurlijk kan het altijd erger (zie Afrikaanse landen met hongersnood en/of droogteproblemen) maar omdat Griekenland nog steeds veel landbouwgrond heeft zal er wel voldoende voedsel voorradig zijn.
Je zal wel je i-Phone moeten inleveren, want het zal te duur worden om die te gebruiken. Maar daar heb ik geen probleem mee (heb ook geen i-Phone).
En als vandaag als het kersje op de taart de ex-premier Kostas Karamanlis nog even, na 3 jaar stilte, komt zeggen dat we voor de euro moeten stemmen, terwijl zijn familiekapitaal ergens in Zwitserland op de bank staat, nou dan is het voor mij wel genoeg.

Het bovenstaande is uit het hart geschreven, net zoals Aleko wel eens doet, en inderdaad, dan kan het wel eens dwingend overkomen Geni. Daar heb je gelijk in.
Maar dat is niet de bedoeling, alleen worden onze gevoelens met (teveel) passie verwoordt.

Kali dinami!!
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
je woont daar lang genoeg om te weten dat de ouders van de mensen met de ipad, of ze hebben gewerkt op de land of in fabrieken in de grote steden.vlees hadden wij woensdag en zondag. maar omdat veel geld konden lenen , begonnen wij iedere dag te eten , maar niet van onze eigen dieren maar uit Nederland geïmporteerd. iets moet veranderen daar , en misschien doet Tsipras dat.
over karamanlis
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ado, over Griekenland praten zonder passie, kan het??
Quote
@Tzimis.Als je de Global Minotaur leest dan zul je mijn eeuwige gehamer(vnl bij @Bruno) op dat aambeeld Amerika en die strijd om de reservemunt en de schuldenexport beter kunnen plaatsen.Ik weet dat het arrogant klinkt, maar ik was door mijn Robin Hood-positie in het internationale zakenleven, al vroeg op de hoogte hoe de bal zou gaan rollen.

Schaam je niet voor verkeerde politieke keuzes uit het verleden, voel geen schuld.Nu kan GR alles goed maken door op 17 juni 'goed' te stemmen, tegen de 'graaiers' van de wereld.In een confronterende keuze kan GR de'bal' voor zichzelf en Europa een andere, betere kant doen oprollen.
Quote
Nog even dit, vandaag naar het nieuws gekeken van Ant1 (Antenna). Er werden vier polls aangehaald waar ND als grootste partij uit de bus komt.

Er zijn vandaag nog 3 andere polls aangekondigd waar SYRIZA als grootste partij wordt genoemd, een poll staat zelfs in de rechtse krant Kathimerini. SYRIZA krijgt daar 30%.

We worden besodemieterd waar we bij staan, en dat moet nou maar eens afgelopen zijn.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
maar Ado ik had je al lang gewaarschuwd, ergens op jou tv zit een aan en uit knoop. doe de radio aan.
ik heb een engelse versie van de Minotaurus, en zoek nog een griekse.
Quote
Tzimi, als je weet en steeds weer ziet dat je belazerd wordt dan begrijp je ook steeds meer waarom de dingen radicaal moeten veranderen. Vandaar dat ik nog tv kijk.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
Volgens mijn informatie was vandaag - 1 juni - de laatste dag dat er peilingen gehouden en/of gepubliceerd mochten worden.(En SYR 31,6% en niet 30,0%, mind you!).Natuurlijk wordt iedereen, overal en altijd door de machtshebbers/belanghebbenden belazerd//bedrogen/ om de tuin geleid.Ik heb geen Griekse, Engelse of Nederlandse krant, radio of TV nodig om me over and over te laten besodemieteren @ADO.Daarom ben ik al twintig jaar afdragend partijlid van de SP in Nederland.

Omdat er geen fatsoenlijk alternatief is, zou ik als Griek altijd voor SYRIZA en Alekis Tsipras kiezen in de hoop en het vertrouwen dat hij het breekijzer is dat de gestaalde kaders van het neo-liberalisme in Europa en de rest van de wereld kan breken.

De Klassieke Demokratie ontstond in Griekenland.Moge de Nieuwe Demokratie als voorbeeld van een Nieuwe Wereldorde ook uit Griekenland voortkomen.
Quote
Ik probeer naar eer en geweten het onderwerp van deze draad van serieuze, afgewogen informatie te voorzien.Voor sommigen geeft het misschien de indruk dat ik alleen maar Griekenland-emotioneel post.Uit m'n hart,te persoonlijk,partij kiezend is een stil verwijt.Toch durf ik mijn bronnen en links van goede kwaliteit te noemen.Mijn meningen en visie zijn geen kreten, maar altijd op onverdachte artikelen en boeken gebaseerd.Als deze draad op 17 of 18 juni afgesloten wordt is het een soort naslagwerkje van wat er tussen de twee 2012 verkiezingen gebeurde op electoraal gebied.Het zou natuurlijk wel wat meer reliëf aan het geheel geven als er een inhoudelijke discussie over het onderwerp zelf tot stand zou ontstaan.

Graag wil ik vandaag nog een artikel/vraaggesprek deponeren, dat het Griekse gebeuren van de laatste jaren binnen een globale politiek-ekonomische vanaf 2008, plaatst.Het geeft ook nogal wat achtergrond waarom ik mij eerder in deze draad zo uitgesproken anti-Amerikaans opstelde.
Voor wie oren heeft om te horen, ogen om te lezen en hersens om te denken;luister met mij naar deze Griek.Be my guest:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
er is een arsenaal van economen , Yannis Varoufakis, Dimitris Kazakis en nog een goed bij Syriza waar ik niet aan zijn naam kom, Lapavitsas uit Londen , en samen met de griekse Kassandra Fysicus Wiskunde professor Mimis Androulakis een super team hadden kunnen maken, maar niet hebben wij alles aan een figuur als die van Gap zijn vriend Papakonstantinou gelaten.
Quote
Met dank aan Bruno Tersago,

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&view=item&layout=item&id=1853&Itemid=170

Voor de volledigheid geef ik hierbij het complete officiële SYRIZA verkiezingsprogramma.Het is uiteraard Griekstalig, met Google translate naar het engels toe, kom je toch ook een heel eind!
Quote
Er wordt op diverse fora en in de pers constant geklaagd over de "lichtheid" van de Griekse politici.Dat moge waar zijn, maar het geldt in ieder geval niet voor Alekis Tsipras, die met zijn hoofd- programmapunt: "wij gaan die internationale schuld van 370 miljard euro niet terug betalen, althans niet in z'n geheel,om te beginnen zeggen we gewoon het Memorandum op" nationaal en internationaal zoveel hoon weet te oogsten.Iedereen schijnt te denken dat dit slechts een onvolwassen, onrealistische kreet is.

Maar Alekis is een uiterst slimme, vlijtige, intelligente jongen, die zijn beleid stevig politiek-economisch onderbouwd weet. Hij laat zich bijvoorbeeld inspireren door de artikelen van de topeconomen Simon Bülow & Ken Rogoff - specialisten op het gebied van heronderhandeling van Staatsschuld, zoals te lezen in het 100-jarige gezaghebbende "The Journal of Political Economy":
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&uid=2&uid=4&sid=56228040403

Wat hij probeert voor de Grieken uit het vuur te slepen heeft overigens zelfs een Wikipedia-naam:Implicit Contract Theory.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ten slotte verwijs ik nog naar de digitale editie van de NRC van dit weekend, waarin de SYRIZA-opstelling nu ook niet direct afgedaan wordt als de wilde, onverantwoordelijke theorieën van een verwarde
ex-Maoist.Alekis is meer een echte Realpolitiker.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De heftige reacties op zijn opstelling lijken voornamelijk uit de monden van de angstige belanghebbenden voort te komen

Wie er voor de verandering eens aan een inhoudelijke discussie wil deelnemen, is - na serieus inlezen - zeer welkom!
Quote
Een interessante kijk op de komende verkiezingen, en vooral op het programma van SYRIZA, door Bruno Tersago.
Voor wie Bruno nog niet zou kennen: een ervaren journalist die regelmatig reportages maakt voor de VRT (Nederlandstalige omroep in België), en veel artikels schrijft aan de hand van wat hij allemaal ziet/hoort/leest terwijl hij lange tijd in Athene woont. Hij bekijkt dagelijks de verschillende facetten en meningen in de Griekse samenleving. Om maar te zeggen: hij weet er heus wel iets over.

Zijn artikel van gisteren:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&cpage=1#comment-13421

In dat artikel, over het programma van SYRIZA:
-Het eerste wat de partij zal doen als ze aan de macht komt, is het memorandum opschorten. Vanaf dag 1 geldt het zware besparingsprogramma niet meer. -> Europa zal groen lachen...
- Dat houdt ook in dat alle afbetalingen van interesten op afgesloten leningen worden stop gezet, in ieder geval tot Griekenland weer op zijn benen staat en het surplus kan genereren om aan de afbetaling van die interesten te beginnen. -> Europa zal nog groener lachen.
- Alle privatiseringen worden stop gezet. Banken zullen worden genationaliseerd, maar ook spoorwegen, telefoonmaatschappij en zo meer.
- Het minimumloon gaat terug naar omhoog (het is onlangs verlaagd met 22% en met 32% voor jongeren van 24 tot 35). -> Hoe te betalen?
- Werklozen krijgen gedurende 2 jaar een uitkering (i.p.v. 1 jaar) en die uitkering gaat terug naar omhoog. -> Hoe te betalen?
- BTW gaat weer naar beneden om binnenlandse consumptie aan te zwengelen en mensen gaan lagere belastingen betalen. -> Hoe te betalen?
- Hogere inkomens gaan meer belastingen betalen en de speciale regelingen voor reders zullen worden afgeschaft.
- SYRIZA ziet ook de noodzaak in van herstructurering in de openbare sector. De partij vindt niet dat mensen moeten afvloeien, maar dat openbare diensten efficiënter moeten worden bevolkt. Sommige diensten hebben veel te weinig personeel, andere hebben er veel te veel.
- De oproerpolitie zal worden opgedoekt en politie mag geen wapens meer dragen tijdens manifestaties. -> Sommige anarchisten die graag vernielingen aanbrengen, lachen al in hun vuistje.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Zo, dit even voor de virtuele eeuwigheid vastgelegd.Op de zondag, 14 dagen voor de verkiezingen nog eens een totaalplaatje van het politieke landschap, niet geënt op wéér een reeks heigerige nieuwe peiling.

En dan ook nog graag het meest recente interview met onze grote redder:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
een opmerkelijk artikel:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Onder andere in dat artikel:

Botsing
Meteen is zo het recept klaar voor een finale botsing tussen Athene en de rest van Europa. Het is niet denkbeeldig dat Syriza op 17 juni als overwinnaar uit de bus komt en een regering vormt die fundamenteel tegen de uitvoering van het besparingsprogramma is. En dat op een ogenblik dat er bij de kredietverschaffers stilaan een nultolerantie is om de Grieken nog te laten afwijken van het programma.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
@Vlagreco.En dan vallen we zeker met tanks vanuit het Noorden en luchtlandingstroepen op Kreta, Griekenland binnen.?Die denktank, waar ik hierboven al aan refereerde heeft daar al lang op geanticipeerd.Lees die artikelen onder de links nu eens een keer en kom dan nog maar een keer met je éígen conclusies hier terug.
Quote
@Aleko: ik heb alleen maar het artikel geciteerd van journalist Kurt Vansteeland, in de krant 'De Tijd'.
Kurt Vansteeland is coördinator Central News Desk / Finance and Markets.
Bij het citeren van zijn artikel heb ik niet mijn persoonlijke mening toegevoegd. Het lezen van zo 'n artikel laat voldoende ruimte opdat elkeen er zijn eigen mening kan over vormen. Zeker diegenen die in concreto in de Griekse samenleving geconfronteerd worden met de economische situatie.
Voor zo ver ik in dat artikel kan zien, kan ik niets lezen over tanks en luchtlandingstroepen.

"Lees die artikelen onder de links nu eens een keer en kom dan nog maar een keer met je éígen conclusies hier terug." -> alsof ik geen links zou lezen.
Jawel, ook de links die je gaf, o.a die bij Ekathimerini, heb ik gelezen, en zelfs een aantal van de tot nog toe 51 reacties. Ook het uitgebreid interview met Alexis Tsipras heb ik doorlezen.

Mijn éigen conclusies? Daar vind ik het nu nog iets te vroeg voor. Verklaringen en verkiezingsbeloftes vóór de verkiezingen klinken meestal wat luider en scherper, dan nà de verkiezingen. Dikwijls wordt de soep niet zo heet gegeten dan ze opgediend wordt.
Op 18 of 19 juni zal ik me een beter beeld kunnen vormen.
Intussen laten we de tanks en luchtlandingstroepen best in de kast.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Beste @Vlag, ik ga hier niet de verschillen in discussie-techniek op dit forum aan de orde stellen en wil het heel graag rustig houden, daar is het "dossier" Griekenland ook ernstig en belangrijk genoeg voor.Ik pretendeer niet objectief te zijn, ik post hier vanuit mijn verworven kennis en inzicht en met een bewogen Grieks hart.Ik wil nú een standpunt innemen - hopend anderen te kunnen overtuigen van wat ík het goede en de waarheid vind - en niet op de avond van de zeventiende.

Vergun mij op te mogen merken dat als jij, in #114 bij het artikel van @Bruno in derde lezing,een zinnetje citeert, dit van een vet pijltje voorziet en dito kort cryptisch commentaar;dat je dan wel degelijk je 'persoonlijke mening' geeft.

Hetzelfde geldt voor dat artikel uit 'de Tijd', #116.Je geeft daar heel objectief de link naar dat artikel.Maar vind het daarna nodig er één nogal beladen zinnetje uit te halen en dat onder onze speciale aandacht te brengen.

Ik mag toch wel hopen dat je inziet dat je precies hetzelfde doet als ik:je mening geven, opiniëren, partij kiezen.
Dat mag van mij, ik vind dat prima.Maar je moet niet met twee maten gaan meten, dat is niet zuiver.
Quote
Beste @Aleko, ik heb nog niet beweerd dat ik hier op dit forum nooit/nergens een persoonlijke mening zou geven. Dat heb ik al zeer zeker gedaan, o.a. een aantal maanden geleden tijdens de woelige demonstraties op Syntagma. Ook heb ik al meermaals mijn persoonlijke bedenkingen geuit over de Griekse regeringen van pakweg de laatste 10 jaar (o.a. over het beleid van Karamanlis). En bij mijn bedenkingen zal ik wel meer dan eens mijn persoonlijk/subjectief gevoel laten spreken hebben.
Ik heb daarstraks enkel willen aangeven dat ik bij het artikel in 'De Tijd' van gisteren geen persoonlijke mening toegevoegd heb, in reactie op wat je schreef over 'tanks en luchtlandingstroepen'.
In dat artikel van 'De Tijd' heb ik inderdaad een zin uitgelicht die mijn speciale aandacht trok, maar voor 't zelfde geld zou je in hetzelfde artikel nog meerdere beladen zinnetjes kunnen uitlichten.
En als ik 'naast' het artikel van Bruno Tersago nog wat persoonlijke pijltjes getrokken heb... so what? Daarom heb ik ze zelfs in 'vetjes' gezet.

Jij hebt een bewogen Grieks hart, maar nog zo vele anderen op dit forum hebben evenzeer een hart voor Griekenland en het Grieks volk. Alhoewel ik geen Griek ben, en er ook geen familie heb, durf ik met de hand op het hart zeggen dat ik mee leef met iedereen en alles wat momenteel in Griekenland gebeurt. Ik ben er welgeteld al 17 maal geweest. Soms bloedt en weent mijn hart, als ik zie wat er nu in Griekenland gebeurt.

Hoe dan ook probeer ik zo veel als mogelijk niet te veel te focussen op mijn persoonlijke mening. Veeleer probeer ik links te geven van artikels of meningen van anderen (waarvan ik vermoed én hoop dat die personen - o.a. journalisten, financieel experts, ministers - beter onderlegd in de betreffende materie dan ik zijn). Door het plaatsen van die links nodig ik forumleden uit - als ze dat wensen - die links te bekijken zodat ze er zelf kunnen over nadenken en een mening vormen.

Verder zie ik niets verkeerd aan af en toe toch een persoonlijke mening te geven, op voorwaarde dat ze enigszins gefundeerd is. Het forum zou anders maar wat saai worden.

Tenslotte ben ik het niet die iets probeert te insinueren door zinnen te plaatsen als "Voor wie oren heeft om te horen, ogen om te lezen en hersens om te denken"

En voor de goede en vriendelijke gang van zaken, Aleko: let it be.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verkiezingen cors 9 2.641 03 July 2023, 09:44
Laatste bericht: cors
  Slecht kaartje verkiezingen.... JipJipster 1 731 20 May 2023, 18:01
Laatste bericht: Kosta
  Verkiezingen in GR door ex-patriotten JohannesGR 0 1.102 05 June 2022, 11:49
Laatste bericht: JohannesGR
  Vervroegde verkiezingen cors 17 7.042 29 May 2019, 17:18
Laatste bericht: metaxa
  Winnaars 9/20 verkiezingen Aleko 15 11.345 24 September 2015, 18:04
Laatste bericht: Patrick
  Nieuwe verkiezingen op komst??? Patrick 12 10.386 13 September 2015, 18:14
Laatste bericht: Patrick
  Griekenland ná de 25-01-2015 verkiezingen Aleko 75 56.260 23 April 2015, 13:16
Laatste bericht: Ger
  Op weg naar de verkiezingen van 25 mei. Aleko 25 16.262 26 May 2014, 23:25
Laatste bericht: Aleko
  Griekse verkiezingen definitief op 6 mei Ger 7 5.318 12 April 2012, 09:38
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 14 gast(en)