Fodelianakis olijfolie                 
Cruise ship
#1
Al enige tijd verbaasde het mij, dat ik uit mijn kamer, met regelmaat een cruise chip langs zag varen. Een bezoekje aan Parga verklaarde het één en ander.
Aldaar zag ik het cruise chip enkele 100 meters van de haven aan anker liggen.
Ik was natuurlijk weer ff brutaal en wilden er meer van weten, Eén v/d medewerkers zei mij het volgenden. De maatschappij is vanuit IJsland. Deze boot vertrekt van uit Venetia, richting Athene (Patras) en vandaar naar Istanbul.
Dat is de doorgangs route, onderweg doet deze cruise chip enkele lokale plaatsen aan, zo ook dus Parga.

Deze foto hoort er ook bij


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
       
Quote
#2
@Papajani: van welke maatschappij is het schip? Wij zitten er over te denken om ook een cruise vanuit Piraeus naar Venetië ofzo te maken maar liever op een wat kleiner schip. Heeft iemand wel eens van Azamara cruises gehoord?
Quote
#3
Ja, dat is nou net wat ik niet heb gevraagd, zoals je het op de sloep kan lezen, zou dat misschien ook de maatschappij kunnen zijn.

Cornelios,

Betreffende Azamara ! ziet het er goed uit, op google dan wel te verstaan, wat ik er van ziet, maar dat zal je al gedaan hebben, ken het voorheen, dus niet.
Quote
#4
(15 May 2012, 19:02)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Papajani: van welke maatschappij is het schip? Wij zitten er over te denken om ook een cruise vanuit Piraeus naar Venetië ofzo te maken maar liever op een wat kleiner schip. Heeft iemand wel eens van Azamara cruises gehoord?

Dan bedoel je waarschijnlijk deze, Els:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Azamara is een kleine rederij met 2 cruiseschepen (Azamara Quest & Azamara Journey) die zich proberen te richten op een bepaalde niche binnen het cruisegebeuren.
De Azamara Journey lag trouwens gisteren en vandaag in Antwerpen. Op dit ogenblik vertrekt ze naar Amsterdam. 'Oude' namen van dit schip zijn R.Six en Blue Dream. Foto's van de Azamara Journey vindt je hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De 1ste foto is van gisterenavond in Antwerpen.

(15 May 2012, 19:18)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, dat is nou net wat ik niet heb gevraagd, zoals je het op de sloep kan lezen, zou dat misschien ook de maatschappij kunnen zijn.

Cornelios,

Betreffende Azamara ! ziet het er goed uit, op google dan wel te verstaan, wat ik er van ziet, maar dat zal je al gedaan hebben, ken het voorheen, dus niet.

@Cornelius

Het is inderdaad de Seabourn Odyssey van Seabourn cruises. Deze dus:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
@Papajani Heb je gezwaaid want op dat schip zitten vrienden van ons op deze cruise.
@Patrick: Ja gegoogled heb ik ook. Ik was nieuwsgierig of iemand van het forum wel eens met ze gevaren heeft.
Quote
#6
(15 May 2012, 20:10)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Papajani Heb je gezwaaid want op dat schip zitten vrienden van ons op deze cruise.
@Patrick: Ja gegoogled heb ik ook. Ik was nieuwsgierig of iemand van het forum wel eens met ze gevaren heeft.

Wel eens aan boord geweest (niet mee gevaren) jaren terug in Zeebrugge toen de naam nog R Six was. Zal ondertussen waarschijnlijk wel wat veranderd zijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Hi, nee gezwaaid heb ik niet, ik heb wel enkele gesproken, maar dat waren Engelse. Die stapten in de sloep, waarvan er twee van waren, Zag er wel verzorgd uit, alles was netjes geregeld en ja het mag dan wat kosten, maar zag er erg goed uit.

Op jouw andere vraag (Azamara) is er al wat over geantwoord. Hopelijk ben je daar te vreden over.

Gr Cornelios
Quote
#8
volgens mij lag deze vandaag in de haven van Aghios Nicolaos, heb de naam niet onthouden.
elena2006's signatuur leef je droom![/font]
Quote
#9
Hier in Agios Nikolaos was het de Seabourn Quest het zusterschip.
ze komt regelmatig
[Afbeelding: dgnq0h.jpg]
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




#

@Cornelios ook wij zitten eerste klas op onze nieuwe stek, we zien ze komen en gaan.
[Afbeelding: jqgnsk.jpg]

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Hi, ziet er ook niet verkeerd uit, voorwat het uitzicht betreft. Zag elders een keer een foto, van je auto, die stond op een soort oprit/parkeer gelegenheid. Het zal het zelfde huis wel zijn, denk ik.

Zo kort zit ik niet bij, als het om het strand gaat, ik moet nog altijd een 6 tal km rijden, of lopen naar het strand. Maar voorwat de boot bederft is dat dan toch het zelfde.

Ik spraak mijn vriend, van het reisbureau, en die vertelde mij, dat er meerdere schepen deze route gaan doen. In Igoumenitsa zijn ze bij de bestaande haven, met grote uitbreidingen bezig, dit dan bedoeld voor deze cruise schepen te kunnen laten aanmeren.

Gr uit Perdika
Quote
#11
Dat is hetzelfde huis, de auto staat achterom (waar de voordeur is) onder de carport kan ik fijn in de schaduw klussen.
[Afbeelding: 2ziwpia.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
Hi, zo te zien hou je wel van klussen, dat hebben we dan samen gemeen, want ik ben ook zo iemand die altijd wel bezig is, onze handen staan dus niet verkeerd.

Ja, de carport is een goede zaak, dacht alleen dat je een bestel busje had !!!! Maar maak niet uit, ziet er goed uit allemaal.

Gr Cornelios
Quote
#13
Wij zien er tientallen per week. Spiti mou 10km ten noorden van Katakolon; een keer werd er zelfs deze haven aangedaan alleen om een passagier (oudere man, zeker 80%-overgewicht ;-((, hartaanval ) "af te laden", die per ambulance naar het ziekenhuis te Pyrgos werd gereden. Normaal worden de passagiers met een twintigtal bussen naar Olympia - sight seeing - en terug gebracht.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Cruise langs diverse Griekse eilanden met de Europa 2 Arthur 0 715 30 July 2020, 20:55
Laatste bericht: Arthur
  cruise schip Arthur 6 2.761 01 June 2019, 15:02
Laatste bericht: marietta

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)