Welke bijzondere plant is dit?
#1
Gisteren op onze dagelijkse wandeling kwamen wij deze bijzondere plant tegen. Het is de eerste keer dat wij deze plant op Samos ontdekten.
Wie kan ons meer vertellen over deze plant.
[Afbeelding: 14o3dr8.jpg]
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
Wick
Volgens de plantengids van Samos is het de Dracunculus vulgaris, de drakenwortel. Vrij algemeen langs wegen.
Op 1 mei zouden sommige eilanders de plant boven de deur hangen: drakenkracht als bescherming tegen heksen.
Bron: The flower beauty of Samos door Ruprecht Durell (te koop in de boekhandel in de wandelstraat achter de boulevard in Vathi).
Heb je trouwens een scherpere foto voor me want ik ben een fotoalbum aan het maken met de planten en dieren van Samos; je wordt als bron vermeld dan.
Quote
#3
Het inderdaad een veelvoorkomende plant op de griekse eilanden.
Maar als je echt bijzondere exemplaren wil zien moet je op Kreta zijn.
Namelijk in en rond Kamares op de zuidflank van de Psiloritis groeien de volledig witte exemplaren. Sommige met zwarte Spadix andere met gele Spadix en behalve de volledig witte exemplaren zijn er ook groenachtige en met wit-paars.
De foto's kan je zien op wijn website;
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of op mijn Flickraccount
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Ik heb nog wat werk om de website's aan te vullen met de 370 verschillende soorten planten en bloemen van Kreta die ik tot hiertoe gefotografeerd heb.
Ondstaand exemplaar heeft een hoogte van 80 cm .
[Afbeelding: smr0r5.jpg]
En eentje met een gele Spadix
[Afbeelding: 2v31y0o.jpg]
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
we zagen de Dracunculus vulgaris Schott tijdens een wandeling in de Samariakloof. Prachtig is ie.

/Users/elm/AttachmentsMap/foto.jpg
Quote
#5
@Els indien nodig kan ik je een goede foto leveren. Hij is dan wel op Thassos genomen. Laat maar weten.
[/i]
Quote
#6
@Jota dank je maar ik denk dat ik Wick vraag waar hij staat en dan maak ik zelf wel een foto van het Samiotische exemplaar.
Quote
#7
[Afbeelding: 2rrl8ow.jpg]

Tegengekomen tijdens een wandeling in de nachtegaalvallei op Samos, deze prachtige bloem stond daar helemaal alleen.
Quote
#8
Later als hij uitgebloeid is verschijnt er een soort maiskolfje met oranje besjes. Ook een foto waard.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Thema van de week: Bijzondere Griekse zwembaden Tina K. Noume 16 12.672 03 September 2012, 03:15
Laatste bericht: Fyfika

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)