Gaan er minder toeristen naat Kreta ?
#1
Weet iemand of er soms een stuk minder toeristen naar Kreta gaan.
Ik zag dat ons vliegtuig op 8 juni een tussen stop maakt op Heraklion
en dan naar Chania vliegt, dit maken we voor het eerst mee in 9 jaar
andere jaren zat de kist vol.
Quote
#2
Ik denk niet dat dit ligt aan de daling van het toerisme naar Griekenland, wij hebben de laatste 5 jaar altijd al een ruime zitplaats in het vliegtuig gehad van de 3 "stoelen" 2 door ons bezet. En dat kwam in vrijwel elke rij voor!!! Misschien vanwege de hoge brandstofprijzen een betere bezetting door het samenvoegen van bestemmingen?
Quote
#3
Tot vorige week zijn er 13% minder vakantieboekingen naar Griekenland gedaan volgens de ANVR. Lijkt mij dat je dat wel moet merken en dat niet iedereen ineens op de bonnefooi gaat of via Duitsland, België. Maar het is idd nog vroeg in het seizoen. Ik heb begin juni zelden in een vol vliegtuig gevlogen. Maar dat er minder toeristen zullen gaan moge duidelijk zijn. RyanAir die met Kos en Rhodos een afspraak hadden om tot en met oktober vluchten te hebben, stoppen nu ook ineens begin oktober. Ook weer 23.000 toeristen minder voor de maand oktober. Blijkbaar is de burgemeester van Kos teruggekomen op een akkoord dat gesloten was.
Quote
#4
Gert en marjanne
Je schrijft niet met wie jullie dit jaar vliegen? Maar jetair, brussel doe dit al jaren!
Als je dus in de omgeving van Rethymon verblijft zoals jullie vaak, kan dit soms in je voordeel werken, als je losse tickets boek tenminste, het is gewoon even puzzelen!
Quote
#5
Wij vliegen met Transavia maar hebben het nog nooit mee gemaakt altijd in juni en de kist zat altijd vol en in Oktober ook altijd vol .
Wij gaan nu voor het negende jaar vandaar dat dit opvalt.
Quote
#6
Als het de hele zomer regent in Noord-West Europa komen ze in september wel met een last-minute
Quote
#7
Er gaan helaas fors minder toeristen naar Kreta , wij en vele andere ondernemers hier in het zuiden kunnen het heel erg goed merken.
Matala ,maar ook Agia Galini zijn uitgestorven , echt heel erg jammer .
Beetje gemeen maar laten we hopen dat het weer deze zomer in Nl niet al te best word , en we nog een hoop last-minutes deze kant op krijgen.
famtop's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
(18 May 2012, 22:17)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




RyanAir die met Kos en Rhodos een afspraak hadden om tot en met oktober vluchten te hebben, stoppen nu ook ineens begin oktober. Ook weer 23.000 toeristen minder voor de maand oktober. Blijkbaar is de burgemeester van Kos teruggekomen op een akkoord dat gesloten was.

Het is een publiek geheim dat het 1 van de strategieën van O' Leary is om eerst veek poeha te maken omtrent het afschaffen van vluchten naar een bepaalde bestemming om zo tot nieuwe onderhandelingen te komen. En zo nog betere (lees goedkopere) landingsrechten te verkrijgen of nog meer subsidies. Het gaat zelfs zo ver dat Ryanair in bepaalde luchthavens (o.a. Charleroi) zelfs betaald wordt om er te (blijven) komen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Ook in Agios Nikolaos en omgeving is het rustig.
Wat wel goed voor de locals is zijn de vele bussen die elke dag horden toeristen los laten georganiseert door hun toeroperators en natuurlijk de cruiseschepen die nog regelmatig komen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Ik denk dat de teruglopende bezoekersaantallen niet een specifiek Kreta-probleem zijn. In de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




van gisterenavond kwam onder andere een mevrouw uit Aegina aan het woord. Haar hotel is dit seizoen nog maar nauwelijks gereserveerd, van 1 juni tot 1 september staan er slechts 14 boekingen in haar agenda terwijl 2 jaar geleden het hotel nog volgeboekt was rond deze tijd. Vorig jaar -40%; dit jaar -60% in vergelijking met vorig jaar. Deze cijfers zeggen genoeg lijkt me. Men probeert nu met man en macht en met nóg scherpere aanbiedingen het hotel vol te krijgen alhoewel de winstmarges dan nog maar zéér klein zijn of men zelfs met verlies te maken gaat krijgen.
Triest allemaal..........
Quote
#11
(19 May 2012, 11:23)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 May 2012, 22:17)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




RyanAir die met Kos en Rhodos een afspraak hadden om tot en met oktober vluchten te hebben, stoppen nu ook ineens begin oktober. Ook weer 23.000 toeristen minder voor de maand oktober. Blijkbaar is de burgemeester van Kos teruggekomen op een akkoord dat gesloten was.

Het is een publiek geheim dat het 1 van de strategieën van O' Leary is om eerst veek poeha te maken omtrent het afschaffen van vluchten naar een bepaalde bestemming om zo tot nieuwe onderhandelingen te komen. En zo nog betere (lees goedkopere) landingsrechten te verkrijgen of nog meer subsidies. Het gaat zelfs zo ver dat Ryanair in bepaalde luchthavens (o.a. Charleroi) zelfs betaald wordt om er te (blijven) komen.

Blijkbaar vindt België het heel belangrijk deze maatschappij up en running te houden in Charleroi. Waarom??? Omdat ze aan de andere kant geld in het laadje brengen van (toe)leveranciers en dus werkende mensen. In het geval van Kos en Rhodos betekent dit 23.000 toeristen die niet op zullen komen dagen. NL min ruim 13%, Duitsers -??% en Grieken min 90%? Al met al betekent dit weer een flinke aderlating voor de bevolking die in de toeristensector werkzaam is en natuurlijk niet te vergeten alle (toe)leveranciers.
Quote
#12
@Maria. Er eerst even op wijzen dat het niet België an sich is, maar enkel onze Franstalige medelandgenoten die het up en running houden. Het zorgt inderdaad voor werkgelegenheid, maar of de kosten-baten analyse gunstig uitvalt daar wil ik mijn hand niet voor in het vuur houden.
Wat ik wel weet is dat Ryanair een 2-tal jaren terug, naast Charleroi, ook de luchthaven Oostende-Brugge wou aanvliegen. Nu ken ik toevallig iemand die bij die besprekingen was. Wat die mij daarover vertelde. In het kort kwam het erop neer dat de winsten voor Ryanair waren en de verliezen voor de Vlaamse gemeenschap. M.a.w. in het totaalplaatje genereerde dit geen cent voor de gemeenschap.

Als die 23.000 toeristen echt willen komen zullen ze dat echt wel doen. Maar voor zover ik begrepen had blijft Ryanair wel doorvliegen tot einde oktober. Het scheelt natuurlijk wel een slok op de borrel als ze het zomerseizoen doorgaan.

Van Griekse vrienden die een studio/apt complex hebben vernamen we eerder deze week dat de boekingen bij hen niet echt veel minder zijn dan vorig jaar (met uitzondering voor Griekse gasten want dat is - begrijpelijk - wel enorm gedaald). Ze hebben weliswaar hun prijzen een ietsje aangepast, tot dusver zullen ze misschien wel iets minder opbrengst hebben maar niet in die mate dat ze verlies gaan lijden en/of niet meer uit hun kosten geraken (lening, grondbeslasting, electra, enz..)
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
(19 May 2012, 13:48)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar voor zover ik begrepen had blijft Ryanair wel doorvliegen tot einde oktober. Het scheelt natuurlijk wel een slok op de borrel als ze het zomerseizoen doorgaan.

Dan is dit toch wel recente nieuws al weer oud nieuws????
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Toen ik 1 april naar Heraklion vloog (met Transavia) zat het vliegtuig behoorlijk vol. Heraklion was een tussenlanding en het vliegtuig vloog door naar Kos. Hoe het 3 juni is wanneer ik terugvlieg is afwachten.
Ook hier in Markrigialos, zuid-oost Kreta, blijft het rustig, maar dat is de laatste 3 jaar al zo.
Dat er minder mensen zullen komen is logisch en dat heeft, denk ik, niet alleen te maken met de politieke situatie. Mensen zijn voorzichtiger geworden met al die draconische bezuinigingsmaatregelen. Volgens mij trekken een aantal mensen zich niet zoveel aan van de politieke situatie. Kijk naar Egypte, zodra het even kon, gingen ze vrolijk weer naar de badplaatsen terwijl de tanks nog door de straten reden daar. Natuurlijk zijn er ook een aantal, die een afwachtende houding aannemen, waar ik me wel iets bij kan voorstellen. Als ik nu nog zou moeten bespreken zou ik, denk ik, ook 17 juni afwachten en vooral wat er daarna gebeurt, hoe graag ik ook altijd naar mijn stekje ga, deze keer zelfs 9 weken lang.
Quote
#15
Ik was de afgelopen week op West-Kreta en heb de hele provincie Chania doorkruist. Ik vond het voor half mei bijzonder rustig. Was er overigens 9 jaar geleden voor het laatst. Vliegtuig naar Chania, tussenlanding Iraklion, was vol. In Iraklion verliet ca. de helft het vliegtuig. Mijn acco , vlakbij Kolimbari, was matig bezet. De restaurantjes waar we aten waren met 2 à 3 tafeltjes bezet. Onvoorstelbaar dat deze mensen het op kunnen brengen om met zoveel gastvrijheid zich volledig voor je in te zetten. En de prijzen van een maaltijd met 1/2 liter wijn, brood, water, hoofdgerecht (óók vis) rond € 25 met z'n tweetjes, laten we asjeblief niet zeuren hoe slecht het met ONS gaat! Standaard van het huis ook nog een lekker hapje toe met glaasjes raki. Geen zeurende grieken, maar mensen met toch nog hoop en een lach.
Maar helaas, ook aan de zuidkant heel rustig.

Als illustratie de haven van Chania op 17 mei, rond 2 uur.
Quote
#16
Wat heb je veranderd @Cor, net waren het 3 dezelfde foto's ik vond ze samen al knap druk, nu zijn ze alleen nog als letters en cijfers te zien.Big Grin
PS. en nu zijn ze weg.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#17
Arthur, ja goed hè? Jij bent de enige die ze gezien heeft, denk ik. Maar ik was dan ook niet in Agios, daar zal het aan liggen. Ruzie met de nieuwe manier van Tinypic. Nieuwe poging.

[Afbeelding: 2lcl104.jpg]

Uitgestorven voor mijn begrip.
Quote
#18
(19 May 2012, 15:34)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toen ik 1 april naar Heraklion vloog (met Transavia) zat het vliegtuig behoorlijk vol. Heraklion was een tussenlanding en het vliegtuig vloog door naar Kos. Hoe het 3 juni is wanneer ik terugvlieg is afwachten.
Ook hier in Markrigialos, zuid-oost Kreta, blijft het rustig, maar dat is de laatste 3 jaar al zo.
Dat er minder mensen zullen komen is logisch en dat heeft, denk ik, niet alleen te maken met de politieke situatie. Mensen zijn voorzichtiger geworden met al die draconische bezuinigingsmaatregelen. Volgens mij trekken een aantal mensen zich niet zoveel aan van de politieke situatie. Kijk naar Egypte, zodra het even kon, gingen ze vrolijk weer naar de badplaatsen terwijl de tanks nog door de straten reden daar. Natuurlijk zijn er ook een aantal, die een afwachtende houding aannemen, waar ik me wel iets bij kan voorstellen. Als ik nu nog zou moeten bespreken zou ik, denk ik, ook 17 juni afwachten en vooral wat er daarna gebeurt, hoe graag ik ook altijd naar mijn stekje ga, deze keer zelfs 9 weken lang.


Mooi, wij komen in de regio alvast jou plaats innemen vanaf de verkiezingen...Big Grin
Quote
#19
Alvast veel plezier El Greco. Het is en blijft hier fantastisch met alleen maar aardige, vriendelijke grieken. Ik heb nog twee weken en hoewel het weer ietsje minder is geworden (wolken, wind en af en toe regen) blijft het genieten.
Quote
#20
Wij zijn aan het aftellen en gaan 3 juni voor 3 weken genieten in Agia Galini. greeksmiley2
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#21
Ik was afgelopen week met een trekkinggroep onderweg in zuid Kreta. Paleochora en Sougia waren dit jaar veel leger dan vorig jaar. Het is helaas overal een stuk rustiger.
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#22
Ook hier aan de noordwest kust van Kreta is het nog erg rustig, een aantal hotels in Kavros, bij Georgioupoli zijn nog dicht en de hotels die al wel open zijn zijn matig bezet. We wachten in spanning af hoe dit seizoen gaat verlopen.
De mensen die hier zijn, zijn wel heel erg verrast dat het hier op Kreta zo relaxed is: de bevolking blijft vriendelijk en gastvrij en probeert overal een positieve draai aan te geven (ondanks alle ellende die op ze afgekomen is en nog op ze afkomt). Het kenmerkt erg goed de leefstijl van de Kretenzer: ik leef vandaag en morgen zie ik wel weer verder.
Baukje
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
(20 May 2012, 00:22)Barbaraki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De mensen die hier zijn, zijn wel heel erg verrast dat het hier op Kreta zo relaxed is: de bevolking blijft vriendelijk en gastvrij en probeert overal een positieve draai aan te geven (ondanks alle ellende die op ze afgekomen is en nog op ze afkomt).

En dat is niet alleen op Kreta zo maar in alle delen van Griekenland. Maar ja de meesten zijn zo geconditioneerd door alle doemverhalen in de media dat ze dan ook verwachten ergens terecht te komen waar niets anders dan kommer en kwel heerst.
Dat typeert dan wel de griek in het algemeen: al heb ik het zelf nog zo slecht, voor iemand die te gast is wordt gezorgd. 'Filoxenia' op zijn best dus.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#25
(20 May 2012, 11:28)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De trend in Duitsland is sindsdien (sedert de verkiezingen) dan wel volledig omgeslagen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#26
Het is de laatste tijden met de media alleen maar over het Griekenland die de klok slaat,de een blaast de boel meer op dan de ander,niets is meer goed als het om de vakantie gaat,men moet alles maar geloven hoe het op je vakantie bestemming is,ja het zal minder zijn,maar is het griekse volk minder geworden,ik geloof het niet,ja ze zijn armer geworden door deze crisis,en dan gaan we zoals Patrick al aangaf zitten doemdenken,inderdaad moeten we afwachten hoe het dit jaar zal worden,wij gaan gewoon voor 4 wkn naar het heerlijke KRETA,gewoon weer genieten wat we al jaren daar doen,ik zou zeggen volg je hart en ga lekker op vakantie en geniet van al het goede op dit mooie eiland.
Voor een ieder die met vakantie gaan wensen wij jullie een fijne vakantie toe,en geniet er van.
Groetjes van Leo en Sonja.zonneschijnup
Quote
#27
Voor ons kan het niet gauw genoeg een donderdag worden.
Vliegen dan met Transavia vanaf Rotterdam Airport ( met eerst een tussenlanding op Eindhoven Airport ) richting Herlakion Airport Crete.
Aan ons zal het niet liggen , wij gaan voor de rust en de gastvrijheid van de Grieken.
Daar kunnen wij als Nederlanders nog een voorbeeld aannemen.
Ons verblijf in Malia zal echter maar 6 dagen duren , maar zullen elke moment van de dag goed benutten.
Via Crete-Holidays hebben we voor drie dagen een auto gehuurd , en willen deze dagen rond gaan toeren. De eerste dag staat een rond rit in het Dikti gebergte op het programma.
Voor de rest zien we het wel , maar in iedergeval gaan we genieten!
Tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Tom
Quote
#28
En als je dit leest denk je er is toch niks aan de hand, ik heb ze nog niet gezien.
Gelezen in de Griekse gids.

Stijging aantal toeristen naar Kreta
Tekst: Jorgos Nikolidakis

De afgelopen dagen werd er door de Nederlandse media over het teruglopen van het toerisme naar Griekenland veelal geschreven en gesproken.
“Toeristen mijden Griekse zon”, “Toeristen laten instabiel Griekenland links liggen”, “Stuk minder boekingen naar Griekenland”, waren enkele van de titels in de Nederlandse media.

“Toeristen mijden Griekenland als vakantiebestemming, uit angst voor stakingen en lege geldautomaten. En dat terwijl het land meer dan ooit zit te wachten op grote stromen toeristen” was de intro van het radioprogramma De Gids.FM van Felix Meurders. In dat programma heb ik mijn mening gegeven, de uitzending kan je opnieuw beluisteren op “DeGids.FM”



In tegenstelling tot berichten dat toeristen Griekenland mijden, stond echter gisteren, een interessant artikel in de Griekse krant Kathimerini over het “stijgende” aantal toeristen naar Kreta.

In het artikel van Pantelis Choulakis staan cijfers van de aankomsten naar de luchthavens van Heraklion en Chania in de maand april 2012 versus april 2011.

Op het vliegveld “Kazantzakis” in Heraklion landden in april 90.986 passagiers, in april 2011 waren het nog 87.712. Het boeiende van het verhaal is dat zelfs de Duitsers Kreta niet links hebben laten liggen zoals men in Nederland suggereert, er kwamen in april 19.000 Duitsers naar Kreta, 6500 méér dan vorig jaar!

De meeste toeristen naar Heraklion waren Fransen (23.000), gevolgd door Duitsers (19.000), Britten (11.212) en Israëli’s (6.500). Ook is er een groei van toeristen uit Rusland en Oekraïne. Russische en Oekraïense investeerders zien veel kansen om in Griekenland te investeren, blijkbaar heeft dit positieve weerslag op de bevolking van deze landen en daarom kiezen ze voor Griekenland.

Een indrukwekkende groei kende echter de luchthaven van Chania, in het westen van Kreta dat maar liefst 27,65% méér passagiers zag aankomen dan vorig jaar in april.
In totaal arriveerden in april 33.554 toeristen in Chania, vorig jaar in april waren het nog 26.285. Dit komt mede doordat low budget airliners uit, uit o.a. Polen, België en Italië nieuwe vluchten hebben ingezet. Het grappige is dat de meerderheid van de toeristen die in Chania arriveren, Scandinaviërs zijn.

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#29
Ik snap er niks van. Ik was vandaag even op het strand in Georgioupolis en er was echt vrijwel niemand. Ik moet zeggen in Chania en Rethymon loopt wel aardig wat rond maar in vergelijking met vorig jaar (en toen was het ook rustig) is het toch echt een stuk rustiger.
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#30
Ik ga binnenkort naar Griekenland(Karpathos)en zal wel horen of er inderdaad minder mensen op het eiland zijn i.v.m
de perikelen rond Hellas.Misschien dat het EK voetbal er een deel iets te maken mee heeft? Ik zou zeggen;ga er heen en doe je verslag op dit forum.Als iedereen dit doet op verschillende lokatie's in Griekenland heb je tenminste een beeld van de werkelijke situatie in Grieknland.Vaak is het onnodig om te reageren op diverse media artikelen, en ga je alleen maar spookscenario's kweken.Van de Nederlandse berichtgevingen heb ik over het algemeen toch al geen hoge pet op.
Ik weet bijna zeker waar ik heen ga;hier zal het echt wel meevallen.Maar,hier kom ik nog op terug.
Quote
#31
Ontving vandaag nog een mail van Griekse vrienden die studio/Apt uitbating hebben. Zij schreven o.a. dit:

Everything is fine here,although the bookings aren't as many as we expected but we do live in this wonderful place and this wonderful country which makes us always hope for the best!

Minder boekingen dus maar toch weer bewonderenswaardig hoe ze daarop reageren.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#32
Wij zijn Vrijdag de 18e op Lesbos (Petra) aangekomen er vlogen toen 2 vliegtuigen hier naar toe en ons vliegtuig zat helemaal vol ... zonder tussenlanding..(alhoewel) hihi , toen we aan het landen waren ging het vliegtuig opeens weer omhoog richting vaste land van griekenland omdat het noodweer was op Mytilene Airport,na daar een uur gewacht te hebben ,,totdat de kust weer veilig was ,, gingen we weer terug richting Mytilene ..(dus 2 uur er langer over gedaan)
Ons app. is nu bijna volgeboekt ..Het is hier niet overdreven druk op de terrassen of strandjes .. en in de tavernes is het ook rustig, sommige zaten vol en bij andere zijn er maar weer 4 a5 tafeltjes bezet en bij sommige geen een!
Het eten is spot goedkoop, voor €20.- heb je hier maaltijd incl een halve ltr huiswijn voor 2 pers... vandaag met voorgerecht en dessert €32.-
Wat ons opviel is dat ze hier geen couvert vragen zoals op Kreta...en het brood die je krijgt na je bestelling is altijd heerlijk vers met een heerlijke zelfgemaakte knoflookboter erbij ipv van zo'n gewone kuipje fabrieksboter :)
Dit vraagt natuurlijk om meer fooi;) En dat krijgen ze ook !!

Nog even een foto'tje voor : greece67 ... we hebben je bakkertje gevonden hoor :)

[Afbeelding: n63t41.jpg]
Quote
#33
Oh, wat ziet dat er geweldig uit! Heb vanavond een heerlijke kaasfondue achter de kiezen, maar hiervan ga ik watertanden. Helaas nog een paar maanden geduld... Maar dan komen wij er 7 september toch echt ook gewoon weer aan op Kreta (Plakias). Heb al enorme zin eigenlijk.
Quote
#34
@Wilma, heel herkenbaar:) heerlijk! Ik zou zo willen ruilen;) ik wens jullie een hele fijne vakantie op het mooie Lesbos. Wij gaan aftellen, nog 2 weekjes en dan op naar Kreta.lovegreece
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#35
O heerlijk Wilma,

lekker genieten hoor!

Petra
Quote
#36
net mijn dochtertje uit school gehaald, het weer is lekker van temperatuur maar bewolkt, dat draagt er mede aan bij denk ik dat er op dit ogenblik veel gezellige bedrijvigheid is in het centrum van Aghios Nicolaos, veel wandelaars, redelijk bezette tafeltjes en twee volle boten klaar om af te varen naar spinalonga.

Laten we het beste er van hopen.
elena2006's signatuur leef je droom![/font]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Toeristen Boot gezonken bij Milos metaxa 8 1.143 14 August 2021, 13:03
Laatste bericht: Arthur
  Griekenland bijna open voor toeristen, maar generale repetitie gaat fout iakovos 0 857 07 June 2020, 22:45
Laatste bericht: iakovos
  Terugloop Toeristen 2019 Cornelius 82 17.462 03 November 2019, 12:11
Laatste bericht: Wim M
  Bescherming ezels voor overgewicht toeristen Markos 9 3.209 04 April 2019, 11:55
Laatste bericht: jacq1970
  Stijging toeristen dit jaar. Arthur 32 6.824 18 September 2018, 11:44
Laatste bericht: messara
  De eerste toeristen zijn gespot Nanny 12 3.954 03 April 2018, 15:07
Laatste bericht: Arthur
  Toerisme Griekenland: meer of minder? Ger 182 85.390 16 December 2017, 01:26
Laatste bericht: Marianne
  het aantrekkelijk maken voor toeristen TreinopStad 3 2.606 22 January 2016, 08:51
Laatste bericht: metaxa
  630.000 toeristen via Nederland naar Griekenland Ger 0 1.742 18 November 2015, 12:14
Laatste bericht: Ger
  De toeristen de crisis laten meebetalen? vlagreco 17 9.478 11 July 2012, 10:13
Laatste bericht: Erwin

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)