Grieken "lui" en pensioen leeftijd interessant artikel
#1
Las gisteren dit artikel, wellicht al eerder gelezen of gezien maar ik wilde het jullie niet onthouden. Blijft mij storen hoe onwetend de media is en alles klakkeloos van elkaar overnemen en op die manier de feiten onthouden van de "publieke"opinie

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Sorry dat ik het zeg, maar dit artikel is gestoeld op statistieken die onjuist geïnterpreteerd worden. En doet daarmee afbreuk aan de boodschap die het artikel zou moeten uitdragen, sterker nog het roept mijns inziens een averechtse reactie op.

Statistiek is mooi maar je moet wel weten hoe je de cijfers moet interpreteren. De persoon die dit artikel heeft geschreven zou zich moeten schamen.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Hoi Carien wat klopt er dan niet aan de statistieken en hoe zijn ze dan bedoeld, ik heb nog een keer naar de bron gekeken (eurostats) daar lees ik toch echt dat Grieken veel meer uren per week werken dan menig ander EU land en ook veel later met pensioen gaan dan andere EU landen, of mis ik wat?
Quote
#4
Het probleem is met statistieken is dat ze altijd kloppen maar je moet de voorwaarden voor het opzetten van de grafiek er bij vermelden anders raak het kant noch wal. Wat is de formule die gebruikt is voor het opzetten van de grafiek en wat is de definitie van de afzonderlijke parameters.

Hier staat een soort gelijk artikel. Deze gaat specifiek in op de arbeidsuren, maar met tekst en uitleg waar de cijfer vandaan komen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hier het raport van Eurostat te vinden.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Afzonderlijke grafieken;
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Denk dat de gemiddelde Griek harder werkt dan de hard werkende Vlaming, zoals hier menig politieker al wel eens over de tong laat gaan.
Moeilijk te veralgemene natuurlijk maar ken toch diverse Grieken die 2 en soms zelfs 3 job's combineren (dagelijks receptioniste in drie verschillende hotels)! Of het allemaal offiëel is laat ik in het midden.
Ik ken ook nogal wat Vlamingen die in een bepaalde sector maar 16 weken per jaar werken, of een half jaar werken en de andere helft thuis zijn.
Het is maar hoe je door je bril kijkt natuurlijk.
Quote
#6
@El Greco Ja ik ken ook genoeg familie leden die in Griekenland (Kreta) 2 of 3 banen hebben , overdag een day job en 's avonds ergens in de horeca, en dat is echt niet iets van de laatste tijd hoor.

(19 May 2012, 17:22)Carien schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het probleem is met statistieken is dat ze altijd kloppen maar je moet de voorwaarden voor het opzetten van de grafiek er bij vermelden anders raak het kant noch wal. Wat is de formule die gebruikt is voor het opzetten van de grafiek en wat is de definitie van de afzonderlijke parameters.

In het verhaal staat toch een link die door verwijst naar de bron, daar staat dan ook weer een PDF van 76 pagina's met genoeg uitleg hoe die statistieken zijn opgebouwd...
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Artikel Rhodos in nieuwe Griekenland-magazine? Esther Corfu 4 1.927 25 December 2019, 13:41
Laatste bericht: Pieter
  φιλότιμο (Filotimo) Leuk artikel Bouboulina 7 4.731 18 November 2015, 19:04
Laatste bericht: Bouboulina
  Mooi artikel Washington Post chris 0 1.778 02 August 2015, 20:31
Laatste bericht: chris
  Margaritha met pensioen ElsR 1 1.930 31 January 2015, 18:30
Laatste bericht: Margaritha
  artikel over griekenland Berendw 7 4.896 18 January 2015, 20:21
Laatste bericht: Aleko
  Die Grieken zijn zo lui nog niet! Of toch wel? Ger 8 7.699 06 October 2014, 10:01
Laatste bericht: dashboot2005
  Poll: Gemiddelde leeftijd Griekenland-liefhebbers? Ger 32 19.705 22 November 2013, 15:01
Laatste bericht: hilly
  Artikel new york times Zorbathagreek 2 2.533 22 April 2013, 16:08
Laatste bericht: Erwin
  Artikel in Trouw over Roos Martje 2 2.605 27 February 2013, 20:56
Laatste bericht: Martje
  Gezond leven op Ikaria - artikel NT Corry 1 2.190 16 December 2012, 22:02
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)