Fodelianakis olijfolie                 
Wat is jullie favoriete plek in Griekenland?
#41
Er is in dit nieuwe jaar nog niets geplaatst..:)
Ze vragen aan mij ook weleens wat is nou het mooiste in Griekenland en lijkt het op elkaar...
Dat is heel moeilijk.....elke plaats heeft toch zijn eigen charme en alles is mooi...maar de sfeer van Griekenland is heerlijk..

Ik ben begonnen met 2x Kos daarna 2x Lesbos(Petra),2xSamos(kokkari),Chios,Rhodos(archangelos)6xkorfu(Gouvia),3xkreta(Galatas,Sissy,Panormos),Zakinthos(ayias Sostis)2x Levkas(Nidri,Lygia)Thassos(Potos),2x Peleponnesos(Stoupa)2x Parga
Ben ik niks vergeten...hihi
1x 3 nachten in de Zagoria,Monodendri..vanuit Levkas...en 2x dagtrips naar monodendri en kalambaka de Metheora..

Parga heeft wel ons hart gestolen....ook met combinatie het vaste land en de Zagoria,de metheora....zo indrukwekkend.
Maar stoupa is ook bijzonder..de Peleponessos is erg mooi!

Pilion heb ik nog op me lijstje staan,maar weet nog niet goed welke plaats,
We hebben nog niet geboekt...maar zijn nu wel aan het kijken naar kefalonia, in Lixouri hebben we een leuk app.gezien
Quote
#42
Beste Mythos, Pilion is werkelijk prachtig. Wij verbleven in Damouchari, een piepklein plaatsje waar je echt tot rust komt, Destijds waren er enkele tavernas, that 's it. Na een weekje ben je wel uitgerelaxed. Daarna verbleven wij een week in Afissos. Een leuke vissersdorp met een aantrekkelijke plateia. Ik geloof dat een foto ervan op het forum is gezet onder leuke dorpspleintjes. Je hebt helemaal gelijk als je stelt dat Griekenland overal prachtig is, en dat iedere streek of eiland iets eigens heeft. Zelf ben ik na 3 jaar Cyprus, 3x naar Kreta, 2x Rhodos, 2x Sporaden (Alonissos en Skopelos), eiland hoppen in de Cycladen (Paros, Santorini en Naxos), 2x Peloponessos (Stoupa en Aghios Nicolaos en rondreis), 2x Kerkyra, 2x Samos (Kokkari en Aghios Konstantinos) Parga (2x) en Epiros, 2x Samos, Leros en Kalymnos, Kythera, Ithaka en Kefalonia, Poros en Athene geweest. En ook ik kan niet helemaal zeker zij of ik niet iets vergeten ben. Mijn omgeving vraagt mij al jaren niet meer naar welk land ik op vakantie ga! Sommige vragen wel of ik nog niet zowat alles gezien heb. Niet dus, de verlanglijst met plaatsen en eilanden die ik nog wil zien is nog langer. Mijn favoriete plek: een no nonsens terras in een niet te toeristisch dorp, op een terras met een ouzo de zon in de zee zien zakken, bijvoorbeeld in Aghios Nicolaos op de Peloponessos. Alsjeblieft: je eerste reactie, en een fijne vakantie! Oh ja, daar heb je het al: 2x Lesbos en 1x Chios.
Quote
#43
Ja zo gaat dat er schiet mij nu ook al weer wat te binnen,
Aegina en daar vandaan 1 dag naar Athene,kalymnos ben ik ook op excursie vanaf kos geweest evenals Nissiros.
En Santorini en Paros ben ik ook nog geweest..hahaha

Dank je wel voor je antwoord..

Dat zeggen ze tegen mij ook niet eens wat anders als griekenland....maar nee ik heb nog een heel verlanglijstje en soms bevalt het ergens en ga je nog een keer terug..
Mijn wederhelft is gek van oostenrijk...dus daar gaan we ook heen.
Vaak het voorjaar Oostenrijk met de auto en dan September Griekenland..
Quote
#44
Oostenrijk? Vast een mooi land met aardige mensen. Niks mis mee. Alleen krijg ik de kriebels van het idee in de bergen te zitten, in een regenbui, in een uitgestorven dorp. En als het dan eindelijk droog is: dan stijgt het vocht weer op. Helaas vaak genoeg mee gemaakt (Luxemburg, Duitsland). Als ik er aan denk, krijg ik het al koud. En als ik nu naar buiten kijk, met dit weer en deze temperatuur (15 graden, amper) zou het vooruitzicht om naar de Alpen te gaan een regelrechte nachtmerrie zijn. Doe ik geen oog meer dicht, wat, bleef ik thuis. hahaha
Quote
#45
dat kan,we zijn 2 weken geleden geweest en hadden 25 tot 30 gr.

Maar ik heb ook wel eens in griekenland in de regen gezeten..

Maar goed...tuurlijk veel meer zongarantie :)....daarom ook en enBlush
Quote
#46
Wij gaan nu sinds 12 jaar naar Griekenland. De volgende eilanden en vaste lan hebben we bezocht: Kreta, Karpathos, Samos, Zakinthos, Parga en Pilion.

Onze voorkeur gaat zowiezo uit naar Kreta, daar komen we ieder jaar maar in het voorjaar gaan we iets ander stuk in Griekenland bezoeken.

Dit jaar zijn we naar Pilion geweest waar we zeker nog een keer naar toe gaan, zo mooi!!! Maar zal blij zijn als we in augustus weer 2 wekwn in Rethymno kunnen verblijven. Als we daar zijn voelt het als thuis!!
Quote
#47
Karpathos heb ik ook nog op mijn lijstje staan...
Ja gek hé je hebt er een bepaald gevoel mee....en dan ben je thuis!
Quote
#48
zeer vele eilanden geweest,op een dag geland op kreta west,chania ,zeer mooie streek,de kretenzer bevolking heeft iets meer wat ik niet uit kan leggen
daarom ook vele weken per jaar naar kreta
zuid kreta in april ,ook zeer mooi,met al de bloemen pracht
ger en jose
Quote
#49
Mijn favoriete plek in Griekenland?
Ik heb al heel veel verschillende bestemmingen in Griekenland gezien, onder andere met de bedoeling om zo veel als mogelijk van dit prachtig land te kunnen zien. Zowel op het vasteland als de eilanden.
Maar wat is dan mijn favoriete plek? Een plek die je eigenlijk op heel veel plaatsen in Griekenland kan vinden, namelijk:
een terrasje, in de schaduw van de vooravond, met eenvoudige stoeltjes en tafeltjes zonder franjes, een fris ouzo'tje voor mijn neus in afwachting van een eenvoudig ovengerecht, zicht op de azuurblauwe zee en een zeilboot die voorbij vaart, een verkoelend zeebriesje, achtergrondmuziek met Glykeria.
Dan voel ik me de gelukkigste mens op aarde...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#50
daar ben ik het mee eens ,wat wil je nog meer,de achtergrondmuziek is ook belangrijk,en de stoeltjes zeer eenvoudig
Quote
#51
Kom net als vele van jullie al heel lang in GR. heb Lefkas (1e vakantie in 1988)Rhodos (samen met me jongste broer ik was toen 24) Kreta (met een vriend) en vervolgens Corfu (1.5 jaar gewoont) Arta (familie bezoek in Melissourgoi met zijn nog authentike sfeer) en Athene (december 2011). Dit laatste bezoek was ik regelmatig te vinden op Monastiraki en Plaka, heerlijk op een terasje genieten van de Griekse sfeer, Echt een favorite heb ik niet echt, heb het altijd goed naar de zin gehad.

[Afbeelding: 210drw4.png] [Afbeelding: 2dkjx5j.jpg]


Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#52
Ik ben gek op alle plaatsen waar ik in Griekenland ben geweest. De ene keer door de omgeving, de andere keer door de cultuur, dan weer door de mensen.
Maar Karpathos is inmiddels een plek geworden waar ik eens per jaar geweest moet zijn. Heerlijk eiland, fantastische mensen.
Er blijft echter nog voldoende ruimte voor de rest van Griekenland.
Quote
#53
(11 July 2012, 22:54)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn favoriete plek in Griekenland?
Ik heb al heel veel verschillende bestemmingen in Griekenland gezien, onder andere met de bedoeling om zo veel als mogelijk van dit prachtig land te kunnen zien. Zowel op het vasteland als de eilanden.
Maar wat is dan mijn favoriete plek? Een plek die je eigenlijk op heel veel plaatsen in Griekenland kan vinden, namelijk:
een terrasje, in de schaduw van de vooravond, met eenvoudige stoeltjes en tafeltjes zonder franjes, een fris ouzo'tje voor mijn neus in afwachting van een eenvoudig ovengerecht, zicht op de azuurblauwe zee en een zeilboot die voorbij vaart, een verkoelend zeebriesje, achtergrondmuziek met Glykeria.
Dan voel ik me de gelukkigste mens op aarde...

Hier kan ik me helemaal in vinden...
Dat is voor mij ook puur genieten!
Quote
#54
Inderdaad een moeilijke vraag...
Persoonlijk behoort Lesbos tot één van mijn favorieten. De verscheidenheid van het eiland; het dorre westen en groene zuiden. Dan is er het pittoreske stadje Molivos zonder massatoerisme, rustig keuvelen zonder verkeer, de terrasjes tegen de bergflank onder de "Kastro" met zicht op de haven bij zonsondergang...
Zijn er nog meer woorden nodig?
Quote
#55
Ja molivos,is ook zo'n leuk stadje.

Alles in Griekenland heeft iets moois,
maar het terrasje uitzicht over een pittoresk haventje....wijntje erbij of ouzo en dan wachten op je bestelde gerecht en ondertussen genieten vd bootjes die binnen komen en weer weggaan..
Heerlijk Heerlijk..
Quote
#56
Wel leuk om eens op een rijtje te zetten waar je allemaal geweest bent.
Voor mij is dat Samos (Ireo en Kokkari), Lefkas, Parga, Sivota, Alonissos, Skopelos (2 x) , Skiathos, Thassos, Lesbos, Chios, Kos, Corfu, Kefalonia, Zakynthos en Stoupa op de Peloponnesos (zometeen voor de 4e keer) Ook nog de gebruikelijke rondreizen gemaakt door Noord Griekenland en over de Peloponnesos.

Ik vind Samos erg mooi, maar dan wel de noordkant bij Kokkari en Skopelos vind ik ook een mooi eiland met een schattig stadje maar wat klein.
Duidelijk mag zijn dat Stoupa favoriet is.
Wel wil ik nog een keer naar Pilion en Kefalonia en als ik het hier zo lees moeten we ook nog eens naar Kythira. Ik vind Ross' altijd vrij duur, maar misschien is het zelf ook wel te regelen.
Quote
#57
@Vito: waarom vind je de rest van Samos niet mooi?
Quote
#58
Wij begonnen op het piepkleine eilandje Angistri, zijn achtereenvolgens 2x in Tingaki op Kos geweest, verbleven tot nu toe 5 x op Kreta (verschillende plekken), Zakynthos, Lesbos, Samos, Corfu, Lefkas, 3 jaren achter elkaar Naxos, verder nog Karpathos, Skopelos en recentelijk Kefalonia.
Tijdens deze vakanties bezochten we ook diverse naburige eilanden.
Over 2 maandjes gaan we dan de Peloponnesos verkennen.
Kythira staat zeker ook nog op ons verlanglijstje, maar naar het zuiden van Kreta blijven we echter hoe dan ook terugkomen...
Quote
#59
@Els, ik vond de zuidkant veel toeristischer en minder groen dan de noordkant. Neemt niet weg dat ik het eiland mooi vind en ernstig jaloers op jullie ben met jullie huis daar. Ik heb je blogs met genoegen gelezen.
Quote
#60
@Vito: wees niet jaloers maar geniet van je eigen mooie dingen in het leven. Wij hebben geluk gehad met ons 2e huis en pech met andere dingen. Die zijn privé dus die schrijf je niet in een weblog.
Quote
#61
(11 July 2012, 22:54)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn favoriete plek in Griekenland?
Ik heb al heel veel verschillende bestemmingen in Griekenland gezien, onder andere met de bedoeling om zo veel als mogelijk van dit prachtig land te kunnen zien. Zowel op het vasteland als de eilanden.
Maar wat is dan mijn favoriete plek? Een plek die je eigenlijk op heel veel plaatsen in Griekenland kan vinden, namelijk:
een terrasje, in de schaduw van de vooravond, met eenvoudige stoeltjes en tafeltjes zonder franjes, een fris ouzo'tje voor mijn neus in afwachting van een eenvoudig ovengerecht, zicht op de azuurblauwe zee en een zeilboot die voorbij vaart, een verkoelend zeebriesje, achtergrondmuziek met Glykeria.
Dan voel ik me de gelukkigste mens op aarde...

Ben ik het volledig mee eens. Meer (maar ook niet minder) moet dat niet zijn. Cool
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#62
ik mis in dit draadje het een na grootste eiland van ellada,nl evias. hier komen wij al vele jaren achtereen omdat hier mijn schoonzuster woont met haar familie, het noordelijke deel van evias is het vakantiedomijn van vele atheners , ook in de weekenden.we zijn in mei in porto raftie geweest en in september gaan we weer naar evias in een vakantiewoning , tevens gaat mijn schoonzuster en griekse zwager ook mee een weekje vakantie vieren, dat doorbreekt hopenlijk een beetje hun dagelijkse beslommeringen. overigs is het zuidelijke deel ook erg interesant, denk even aan ons nichtje die in nea styra met haar gezin woont, prachtige omgeving en met een heuse boulevard en niet te vergeten kimy vanwaar je met de boot naar skyros kunt, voor 2 jaar geleden hebben we nog enkele dagen in het hotel van de familie van roosmarijn gelogeerd,alleen had den we toen nog niet van haar gehoord.prachtig eiland ,maar wat mij een beetje somber stemde was de bosbrand die daar toen heeft gewoed,gelukkig hersteld dit ook weer snel. op noord evias ben ik nog maar weinig nederlanders (kentekens) tegen gekomen ,wel duitse toeristen.in het zuiden zijn we wel vaker nederlanders tegengekomen en ook met gesproken, ons advies was dan veelal ,ga ook eens noordwaarts.
Quote
#63
(29 April 2009, 15:00)djdakman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij gaan al elf jaar op rij naar Rhodos , altijd hetzelfde hotel (rodos-palace ) met halfpension .
We zijn er kind aan huis en hebben in de jaren veel vrienden gemaakt , vaak eten we wel eens bij één van de obers van het hotel thuis in hun dorp .
Het leukste dorpje vind ik Maritsa , als ik daar ben is het net een sprookje , geen enkele toerist en de grieken zitten altijd met zijn allen buiten op het plein bij de diverse dorpscafe`s , heerlijk is dat .
Dit jaar zijn we weer op rhodos en weer voor 15 dgn , jullie begrijpen kan haast niet wachten ............

Groet DJ

Rhodos is inderdaad zalig, ook Kos, Kalymnos.
Ook Zuid Kreta is zalig evenals Zakinthos
Mijn favoriet is echter Ios en de andere Cycladen, maar niet Mykonos en niet Santorini. Favorieten zijn bij mij Naxos en Paros ook nog. Oh en ik moet Athene zo niet als Belg, maar de nieuwe Griek in me houdt juist erg van Athene als soort shoppingwonder
Quote
#64
[Afbeelding: t8u32c.jpg]

Dit is mijn favoriete plekje in Griekenland, Glyki Prevezes. Het kerkje hebben we geplaatst ter nagedachtenis aan mijn overleden broer waarvan wij zijn as in de Acheron hebben gestrooid.
Het was ons beider favoriete stekkie en zijn een aantal malen door de Acheron naar de bron gelopen. Kan je vertellen dat dat best een hele onderneming was, zeker de eerste keer toen we door onweer naar de kant werden gebracht. Onder het genot van een meze met een ouzootje hebben de tijd "gedood" tot we weer verder kunnen. Glyki blijft voor altijd in mijn hart gesloten en kom er regelmatig als ik naar Kanalaki Prevezes ga. Eiperos is voor mij een van de mooiste streken van Griekenland en heb er al vele KM verreden op normale tot bijna ontoegankelijk wegen. Jammer dat het zo'n 500 KM bij mij vandaan ligt.

Kali Mera,

Dick
Quote
#65
er is troost ,Dick, bij Paranesti kan je ook zo iets naast Nestos vinden.

dit is de plek waar mijn hart is

[Afbeelding: nvbq0l.jpg]
Quote
#66
Op Telendos blijf ik regelmatig terugkomen. Nisyros en Alonnisos vond ik ook bijzonder. Ik blijf altijd op zoek naar eilanden, plaatsen waar geen massatoerisme is, geen appartementencomplexen en zo. De laatste jaren ga ik regelmatig naar het noorden van Griekenland wat ook geweldig is.
Quote
#67
Ons favoriete plekje is Plakias in Zuid Kreta wij verblijven er in het kleine plaatsje Souda in huize Panorama van Ross hollidays voor ons een heerlijk verblijf en zijn er twee jaar geweest en gaan in 2013 weer terug hebben vele eilanden bezocht ook Pilion dat was schitterend zeker de Meteora maar kreta heeft ons Hart gestolen het app is heerlijk rustig ...eten en boodschappen doen we in Plakias het is maar 2 kilometer verwijderd een super bestemming voor de rustzoeker een paradijs.
Quote
#68
Ons favoriete plekje in Griekenland is elk plekje waar wij onze camper kunnen parkeren voor een nachtje of enkele dagen. Ergens in de bergen of op een verlaten strandje. Aan de rand van een dorpje, er midden in of aan de kade. Op een camperplaats met meerdere campers of op een camping. Griekenland. Waar je nog ergens kan rijden terwijl je bijna niemand tegenkomt. Nog ergens een nacht helemaal alleen kan staan, doodstil en pik donker, met een prachtige sterrenhemel boven je. Griekenland. Nog steeds het land van de "onbegrensde" (camper) reizen.

[Afbeelding: 34o1myw.jpg]

[Afbeelding: amfxj4.jpg]

[Afbeelding: 29m4pjr.jpg]

[Afbeelding: 5nklsy.jpg]
Ries's signatuur Gr, Ries

Reizend met een HYMER B544 Fiat Ducato iTDi 230
Quote
#69
Ik heb veel gereisd in Griekenland. Vasteland en eilanden. Maar 26 jaar geleden verloor ik mijn hart aan Epidavros in Argolida op de Peloponnesos.
Ik ging steeds vaker en steeds langer en nu woon ik er 5 maanden per jaar.
Epidavros is mijn favoriet, hoewel er zooooveel mooie plekjes zijn in Griekenland.

[Afbeelding: vys778.jpg]
Karidiès's signatuur Karen Agrafiotis - de Vries
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#70
welkom op de site Toos,ik zie dat je,vandaag voor het eerst op deze site bent
groetjes Ger en Jose
Quote
#71
Moeilijk te zeggen. Eigenlijk zijn er zoveel mooie favoriete plekjes.
- 's avonds de zonsondergang bij Parga,
- op Nisiros waar het zo heerlijk stil was op een bankje bij de zee;
- op Kos 's morgens naast het plein waar de Hippocrates-plataan stond, bij de koffietent een heerlijke cappuccino, krantje lezen. Prachtige klassieke muziek erbij en als de klok sloeg (weet niet of het om 11 of 12 uur was) dan werden de duiven gevoerd........
- Uitzicht over de zee bij Anthoussa
- Bij de Glykirivier, als je alleen nog de watervalletjes hoort en het lijkt of het paradijs net uitgevonden is
- Uitzicht over de zee bij Lichnos
- Meteora dat zo schitterend is dat woorden tekort schieten
- Vikos-kloof, zo imponerend

Ach, er zijn zoveel van die schitterende favorieten, ik zal er vast nog een paar vergeten zijn.

Het wordt dus hoog tijd dat ik wat voor september ga boeken Cool
Quote
#72
Lastige vraag en ook weer niet Rolleyes

's Morgens rustig wakker worden met koffie op het balkon of in het tuintje, kwetterende musjes, de geur van bloemen en de belofte van een nieuwe dag.
Terras met uitzicht op zee of aan een haventje, met frappe, water, ouzo en tzatziki...

Ooit begonnen in Chalkidiki, daarna Kalymnos en Telendos, 2x Zakynthos (Tsilivi) met bezoek aan het vasteland, Corfu, Karpathos, Chios, Mykonos en Paros, 2x Samos en dit jaar wordt het Lesbos.

Eerlijk gezegd vond ik Paros/Mykonos wat minder, niet het echte griekenlandgevoel. En een lichte voorkeur voor Karpathos, Chios (Kataraktis} en Samos ;)

De kwaliteit is helaas slecht door een crash van de pc Undecided

Chios
[Afbeelding: fb96vn.jpg]

Kataraktis
[Afbeelding: dlko7q.jpg]

Kataraktis bus, die soms wel, soms niet of te laat kwam Big Grin
[Afbeelding: kdvb48.jpg]
Eleni m's signatuur Hoezo Ouzo? kiss
Quote
#73
Allereerst wat fijn dat ik het Forum Oriste heb gevonden en die net zoals mijn man en ik verliefd zijn op Griekenland. Wij zijn dit jaar voor de tweede keer op Kreta geweest en wel in het Plaatsje Koutouloufari. Daar zijn mijn man en ik helemaal weg van. Het is een klein pittoreske plaatsje en het ligt tegen een berg aan gebouwd. Het ligt net boven Chersonissos. We verbleven 8 dagen in Asterias Village. Het is een fantastisch appartementen Complex met een behoorlijk groot zwembad. Gelukkig dat er een zwembad was want het was behoorlijk warm. Wij zijn van 9 augustus 2012 tot en met 16 augustus 2012 daar geweest. de temperatuur was zo tussen de 35 en 40 graden. Zelfs voor Griekse begrippen was het warm. Ze hadden dit jaar de derde hitte golf mee gemaakt. Met enkele Griekse mensen hebben we daar gesproken en die adviseerde ons ook of volgend jaar in Mei of in September te komen.
Mijn man en ik hebben dus ook de keus gemaakt om in September te gaan.
Aangezien we toch geen schoolgaand kind meer hebben kunnen we alle kanten op. De Griekse mensen die wij ook hebben leren kennen zijn ook zo aardig ze helpen je ook aan alle kanten. Niks is hun te veel. Ook in de winkels en restaurantjes die Koutouloufari rijk is daar wordt je echt nog zo vriendelijk geholpen. Als we af en toe in Nederland in de winkels of Restaurants kijken nou dan kunnen we echt nog wel wat leren van de Griekse bevolking. En waar wij ook zo van op keken was dat mensen ons nog kenden van vorig jaar. En vooral in de restaurants waar wij vorig jaar hebben gegeten. We zeiden tegen elkaar hoe is dit toch mogelijk vorig jaar in mei geweest en je komt terug in augustus van dit jaar en ze herkennen je. Dat is echt geweldig. Ik denk dat we dit niet gauw in Nederland mee zullen maken. Dit was even een klein stukje over ons favoriete plek op Kreta
Voor iedereen nog een fijne avond.

Groetjes van Crete Lady. ( Mijn echte naam is Bianca)
Quote
#74
Welkom @Bianca, eigenlijk moet je ook eens in mei naar Kreta komen, alles staat dan in de bloei en is dan niet zo dor als in sept, voor echt warm zeewater is sept wel weer de beste maand.
En vergeet dan niet Agios Nikolaos te bezoeken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#75
Hallo Arthur dankjewel voor het welkom heten.
Vorig jaar zijn wij in Mei geweest dat was ons allereerste keer dat we kennis maakte met Griekenland - Kreta - Koutouloufari en mijn man en ik waren gelijk verliefd en dat we al wisten dat we terug kwamen en er zullen nog vele keren komen hopen we. Inderdaad wat jij al schreef toen stond alles wel zo mooi in bloei dat was gewoon schitterend om te zien. We zijn toen ook nog een dagje naar Agios Nikolaos geweest en in Rehtmynon. dat waren ook mooie plaatsjes en ook gezellig. Mijn zwager had ook een auto gehuurd en toen zijn we daar ook naar toe geweest. Voor dit jaar was het gewoon te warm om daar naar toe te gaan. Wat we deze keer wel hebben gedaan is een bootreis gemaakt naar Sissi. Het was een mooie trip. We zijn toen zo langs de kust lijn gevaren en zagen Malia en Stalis en dat was ook schitterend om te zien.
Quote
#76
Chania staat bij mij op nummer 1 Ik heb er een maand mogen vertoeven in de winter, en vond het schitterend. De oude haven, de nieuwe stad en 20 minuten met de fiets de natuur! Heb geen idee hoe het er in de zomer is, maar voor de wintermaanden een aanrader.
Mijn vakantie dagen heb ik op Agistri door gebracht. Het zat vol met bijna alleen maar Grieken uit Athene, ik kwam aan rond zonsondergang en moest nog opzoek naar een slaap plek(wild kamperen). Ik had gelezen dat ik bij de haven links moest gaan en dan vanzelf op een bos zou stuiten waar veel gekampeerd wordt. Ik had wat moeite om het te vinden in het donker, maar een galante Griek schoot mij te hulp. En heette mij welkom, er werd direct ruimte gemaakt zodat ik mijn slaapplek kon maken. Ik werd aan iedereen voorgesteld en ze vonden prachtig dat ik geen "echte" toerist ben, maar ook net als zij in Athene woon. Als ik beter Grieks had gesproken was het nog leuker geweest! Maar alleen al de manier waarop ik welkom werd geheten was geweldig. Verder is het meer dan de moeite waard, mooie bossen om in te lopen, prachtige zee en gezellige taverna's en niet te vergeten de eiland sfeer. Voor de mensen die in Athene wonen, ga is een weekend.
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#77
dit is mijn favoriete plek op Kreta, al jaren
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#78
Dat ziet er even heerlijk uit Connie,kan je het wel uit houden daar,in een woord geweldig,nog veel plezier daar,en de groetjes van ons.
Quote
#79
Lijkt me goed vertoeven daar in Makrigialos...
In ieder geval een plekje om te onthouden...
Quote
#80
Drama , de mooiste plekje in griekenland
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=plcp
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke Griekse bank adviseren jullie? Remco en Birgitta 21 3.932 15 November 2020, 11:24
Laatste bericht: jerichrome
  lekker Grieks eten op zondag,wat eten jullie? chris 54 9.956 21 April 2020, 14:37
Laatste bericht: chris
  Wat is je favoriete uitzicht? Corry 22 6.874 15 April 2018, 11:06
Laatste bericht: JohanV
  Jullie favoriete naaktstrand in Griekenland Samoslovers 7 16.864 01 April 2013, 18:57
Laatste bericht: messara
  jullie mening: doen of beter van niet? Erwin 27 14.518 17 September 2012, 18:52
Laatste bericht: Leo en Sonja
  we maken jullie allemaal af...??? Fyfika 3 2.706 27 August 2012, 17:53
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  kennen jullie dit al? Wick 1 1.987 14 June 2012, 12:22
Laatste bericht: ADO
  wat denken jullie Arthur 4 5.110 05 April 2011, 08:10
Laatste bericht: ElsR
  Wat hebben jullie met Griekenland...? Faas 8 8.097 01 August 2010, 21:21
Laatste bericht: El Greco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)