Wat is jullie favoriete plek in Griekenland?
#1
Ben eigenlijk best wel benieuwd waar jullie allemaal naar toe gaan. Velen zullen een vaste bestemming hebben, anderen gaan elke keer naar een ander gedeelte van 't land.
Wat is volgens jullie de mooiste, leukste of interessantste plek in Griekenland? Wat moet ik absoluut eens gaan bekijken?

Zelf kom ik al jaren in Pilion, wat mij betreft een van de mooiste en nog authentiekste plekjes. Geweldige bevolking en een ongelogelijk groene omgeving.

Grz, Yorgos
Quote
#2
Wij gaan al elf jaar op rij naar Rhodos , altijd hetzelfde hotel (rodos-palace ) met halfpension .
We zijn er kind aan huis en hebben in de jaren veel vrienden gemaakt , vaak eten we wel eens bij één van de obers van het hotel thuis in hun dorp .
Het leukste dorpje vind ik Maritsa , als ik daar ben is het net een sprookje , geen enkele toerist en de grieken zitten altijd met zijn allen buiten op het plein bij de diverse dorpscafe`s , heerlijk is dat .
Dit jaar zijn we weer op rhodos en weer voor 15 dgn , jullie begrijpen kan haast niet wachten ............

Groet DJ
djdakman's signatuur
Quote
#3
Eigenlijk heb ik geen favoriete plek, Griekenland is één grote favoriet van ons. Ooit begonnen in Corfu (Benitses), vervolgens naar Zakynthos (Agios Sostis), Rhodos (Ixia), Karpathos (Pigadia), Samos (Votsalakia), Lefkas (Nidri), Thassos (Skala Potamia), Corfu (Agios Sostis), Pilion (Kala Nera) en Kythira (Agia Pelagia).
Stuk voor stuk prachtige bestemmingen met Pilion én Kythira als absolute uitschieters. Vooral Kythira zullen we zeker nog eens gaan bezoeken, een schitterend eiland!

Meer info en reisverslagen zijn te vinden op m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Ger
Quote
#4
(30 April 2009, 10:39)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eigenlijk heb ik geen favoriete plek, Griekenland is één grote favoriet van ons. Ooit begonnen in Corfu (Benitses), vervolgens naar Zakynthos (Agios Sostis), Rhodos (Ixia), Karpathos (Pigadia), Samos (Votsalakia), Lefkas (Nidri), Thassos (Skala Potamia), Corfu (Agios Sostis), Pilion (Kala Nera) en Kythira (Agia Pelagia).
Stuk voor stuk prachtige bestemmingen met Pilion én Kythira als absolute uitschieters. Vooral Kythira zullen we zeker nog eens gaan bezoeken, een schitterend eiland!

Meer info en reisverslagen zijn te vinden op m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Ger



Weet je nog wel hotel je zat in ixia ger , wij gaan dus al die jaren al naar het rodos-palace hotel en dat is ook in ixia , dit hotel was/is één van de eerst gebouwde hotels op ixia , and we Heart ixia
djdakman's signatuur
Quote
#5
(18 May 2009, 20:11)djdakman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weet je nog wel hotel je zat in ixia ger , wij gaan dus al die jaren al naar het rodos-palace hotel en dat is ook in ixia , dit hotel was/is één van de eerst gebouwde hotels op ixia , and we Heart ixia

We zaten in appartementencomplex "Katia", vlak bij de bushalte als je Ixia verlaat richting Triante. Een erg leuk en kleinschalig complex. Ligt iets van de weg af:

[Afbeelding: T3436525I97758W372H280.jpg]

Zegt het je iets?

Ger
Quote
#6
Niet echt opgelet tijdens de vakanties , zal er dit jaar eens langslopen of even binnenlopen , dat is vaak ook geen probleem ....

Groet DJ
djdakman's signatuur
Quote
#7
Wij vonden het een heerlijk stekkie. Mooi en ruime appartement, leuke eigenaren (de zoon des huizes zorgt voor de bediening én de muziek bij het barretje), mooi en goed onderhouden zwembad en redelijk dicht bij het strand. Wat mij betreft een aanbeveler!

Ger
Quote
#8
Oei, oei, zéééééééér moeilijke vraag. Er zijn héééééél veel leuke plaatsen in Griekenland. Ik zit zowat aan mijn 20ste keer denk ik. Ik ben reeds op veel verschillende plaatsen geweest maar als ik er dan toch 1 moet noemen is het Kefalonia. Ben er een 11-tal jaar geleden geweest en roept bij mij nog steeds de mooiste plekjes op. Ik heb er zelf nog een leuke anekdote aan overgehouden, op een bepaald moment vinden we daar een pracht van een bay. Thuis gekomen zet ik hiervan een paar schitterende foto's op een website van fotokiekjes en noem deze bay Secret beach. Drie jaar later hebben ze daar de film Captain's Corelli mandolin opgenomen. De plek noemde feitelijk Sami beach. Jammer genoeg ben ik er door andere eilandbezoeken nietmeer terug geweest, maar dat komt nog wel.
Als ik er nog twee moet vermelden dan is het Naxos omdat we er vorig jaar gehuwd zijn en Zuid-Creta omdat daar naar alle waarschijnlijkheid onze toekomst ligt als we op pensioen kunnen Big Grin Cool
Quote
#9
Wij zijn helemaal verliefd op Samos. En we zijn in de gelukkige omstandigheid dat we er pas een huis hebben laten bouwen. Nu zijn we bezig met de inrichting; we hebben een container met spullen vanuit Nederland opgestuurd maar daar zitten we nu al een maand op te wachten. De Griekse bureaucratie heeft onverbiddelijk toegeslagen. Het is maar goed dat we in mei met de auto zijn gegaan en toen kampeerspullen hebben meegenomen, want daar zitten we nog steeds op.
Wil je onze belevenissen zien en lezen, ga dan naar mijn website:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en klik dan door naar foto's.
Quote
#10
Dag Els,
Heb zojuist je fotoreportage én het verhaal gelezen. Ziet er inderdaad erg goed uit hoor. Ik kan alleen nergens vinden in welke streek je op Samos zit. Op één van de foto's genomen vanuit een raam zie ik de berg bij Votsalakia/Kambos. Daar waren wij in 2002. Ik vermoed dus dat jullie in de buurt van Pythagorion zitten?

Ger

(16 August 2009, 18:38)Els schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en klik dan door naar foto's.
Quote
#11
(16 August 2009, 19:36)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dag Els,
Heb zojuist je fotoreportage én het verhaal gelezen. Ziet er inderdaad erg goed uit hoor. Ik kan alleen nergens vinden in welke streek je op Samos zit. Op één van de foto's genomen vanuit een raam zie ik de berg bij Votsalakia/Kambos. Daar waren wij in 2002. Ik vermoed dus dat jullie in de buurt van Pythagorion zitten?

Ger

Nee we kijken vanuit het keukenraam op Marathokampos dus een stukje verderop.
Als het huis ingericht is wordt het verhaal/het fotoalbum vervolgd
Quote
#12
Wij hebben eigenlijk een "slechte" gewoonte, waar we het goed hebben en gezellige mensen ontmoeten, komen we gewoonlijk terug.

Zo zijn we 15 jaar naar Cyprus geweest, en geloof me vrij, dit eiland wordt door velen niet als "Grieks" beschouwd zelfs niet door Grieken, maar het is een prachtig eiland en heel gastvrije mensen die Grieks spreken. De laatste keer was eind april 2009, en zo groen hadden we het nog nooit gezien, daar we vroeger altijd in juli in verlof moesten.

We zijn een paar keer op Kreta geweest, Atsipopoulo nabij Rethymno ook gezellig.

Eén maal Athene gedaan, vorig jaar met de dangroep, was ook leuk.

En sinds 2006 en een ongevalletje van mijn ega op de Acropolis in Lindos, gescheurde enkel-ligementen, zijn we op Rhodos blijven plakken.
Daar gaan we op 29 september nog eens voor 16 dagen heen.

En niet te vergeten, vroeger gingen we altijd naar "la douce France" daar vonden en vinden we het nog steeds leuk, een land met veel variaties.

Nu moet ik bij vermelden dat bij ons de locatie ook een beetje beïnvloed wordt door de locale muziek en dans, daar we in Griekse dansgroep zitten.

Zo beste mensen dat was het zo een beetje.

Grts,
Choreftis.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#13
Gisteren thuis gekomen van Rhodos en het was weer geweldig die 15 dgn @Choreftis , ook wij zijn op rhodos blijven plakken nu al meer dan twaalf jaar ofzo , het was er verassend druk ondanks de crisis , maar dat komt omdat de grieken uit het noorden dan op vakantie komen en veel italianen in augustus , want het voorseizoen was slecht volgens de obers van het rodos-palace hotel waar wij altijd verblijven , maar het hotel zat nu vol , gelukkig maar want het personeel kregen hun loon zeer onregelmatig uitbetaald en dat valt tegen voor zo`n groot hotel ook wel schandalig eigenlijk , maar goed ik dwaal af , ik kan wel vier kantjes over deze vakantie schrijven , maar laten we dat maar niet doen , maar top was het ..............

Yassou André
djdakman's signatuur
Quote
#14
Waarom niet André? Dit forum telt vele Griekenland-liefhebbers hoor vlaggetje.gif

Ger

(17 August 2009, 15:40)djdakman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik kan wel vier kantjes over deze vakantie schrijven , maar laten we dat maar niet doen , maar top was het ..............
Quote
#15
(17 August 2009, 16:56)djdakman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gisteren thuis gekomen van Rhodos en het was weer geweldig die 15 dgn @Choreftis , ook wij zijn op rhodos blijven plakken nu al meer dan twaalf jaar ofzo

Hoi DJDakman of André,

Ja wij kunnen ons best je of jullie situatie voorstellen hoor, wij hebben ook altijd terug een periode van klimatiseren nodig na ons verlof.
Zoals je zegt moet ik beamen want in het voorjaar hebben wij ook nog iemand gebeld die in ons hotel (Mitsis Petit Palais) werkt, en toen was het ook zo kalm.

Ondertussen voel ik me al goed thuis op dit forum hoor, ik vind het hier leuk.

Grts,
Choreftis of Jean-Pierre, zoals je wil.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#16
Al jaren gaan mijn vrouw en ik 1x per jaar naar Kreta, meestal in een appartement omdat we het niet zo op hotels hebben: lekker op je eigen balkonnetje ontbijten en 's avonds het dorpje in om lekker uit eten te gaan. Altijd wel voor een tijdje een auto of scooters huren zodat je lekker rond kan rijden en ergens een terrasje of strandje pakken. De laatste 2 jaren zijn 2 vrienden mee gegaan en toen hebben we prive villa met zwembad gehuurd, plus een cabrio voor de deur. Erg relaxed..

We zijn in de loop der jaren ook geweest naar kleinere eilanden: Samos, Corfu, Lefkas, Skyros, Zakynthos, Paxos... De kleine eilanden zijn ook altijd erg leuk.. Over ruim een week (1 september) vertrekken we naar Skopelos (je landt dan op Skiathos), ik ben benieuwd want dit is een erg klein eilandje.

Rico
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#17
yeia sas

Wij hebben net 2 maanden in Kyllini op de camping Fournia beach geweest maar we zijn ook hier en daar naar toe gegaan zoals Kalamata Petalidi, Patras, Mastro enzv.
We hebben het geluk dat we daar Griekse vrienden hebben en die kunnen ons daar wel wat wegwijs maken.
Volgend jaar terug we komme daar al enkele jaren en het is daar een beetje onze 2de thuis.

groetjes Marko
Quote
#18
Kalamata en Patros staan bij ons ook nog op het "verlanglijstje".
Kyllini zegt me even niets, waar vind ik dat?

Trouwens, leuke muziek maak je hoor, we hebben even wat stukjes op je
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




afgespeeld en m'n partner dansde meteen door de tuin.........

Lekkere sfeermakers; de complimenten voor de zangeres (maar ook voor de anderen leden hoor Big Grin ), treden jullie alleen in de eigen regio op of kom je ook wel eens buiten de landsgrenzen (of in Belgisch-Limburg)?

We wonen zelf in Zuid-Limburg (NL) en komen graag eens kijken.

Ger
Quote
#19
Hele leuke site @Marko , echt wel .
Heb nu trouwens al weer heimwee naar rhodos , meestal gebeurd dit als ik weer voor de tweede week aan het werk ben na de vakantie en dat is nu dus , om dit enigzins te onderdrukken kijk ik veeld dvd`s die ik heb gemaakt van onze vakanties , met veel griekse muziek en met het weer van vandaag en morgen klim ik weer langzaam uit die dip .
En veel griekse zenders kijken alleen maar om beelden te zien van griekenland enzo is ook zo`n rare gewoonte dan lovegreeceanimated flag
djdakman's signatuur
Quote
#20
Dag Els, ik zag dat je les had van Joke. Doe je haar de groeten van me ?
Ik volgde daar ook 4 jaar grieks. Ben opgeschoven naar een griekse gemeenschap in Genk voor enkel nog conversatie.
Misschien tot volgend jaar in Votsalakia .

groetjes,

Dirk
Quote
#21
wij komen nu al 10 jaar op Kos (Tigaki)

10 jaar in het zelfde appartement Irena 2 omdat de grieken altijd even vriendelijk en behulpzaam zijn.

Ook zijn we elk jaar in het zelfde restaurant geweest Nisiotiko .

Tevens hebben we nu griekse vrienden waar we zefs de bruiloft van hebben mogen bijwonen,en dat is een FEEST van 3 dagen achter mekaar.
Quote
#22
Ik woon nu al heel wat jaren in Griekenland en heb nog lang niet alles gezien... Maar als ik moet kiezen tussen al het moois wat ik wel heb gezien dan blijft het moeilijk hoor! Ik ben zelf weg van Noord Griekenland. Nog niet echt door de toeristen ontdekt. Het is echt het 'andere'Griekenland voor mij!

Een ander favoriete plek : mijn eigen balkon met uitzicht op de Acropolis!

Van de eilanden behoren Amorgos en Samothraki tot mijn absolute favorieten!

Sylvia (Atheense)
Quote
#23
(26 October 2009, 12:56)theeke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




wij komen nu al 10 jaar op Kos (Tigaki)

10 jaar in het zelfde appartement Irena 2 omdat de grieken altijd even vriendelijk en behulpzaam zijn.

Ook zijn we elk jaar in het zelfde restaurant geweest Nisiotiko .

Tevens hebben we nu griekse vrienden waar we zefs de bruiloft van hebben mogen bijwonen,en dat is een FEEST van 3 dagen achter mekaar.


Wat leuk , jullie hebben met Kos wat wij met Rhodos hebben ...
djdakman's signatuur
Quote
#24
(16 August 2009, 22:15)Els schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 August 2009, 19:36)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dag Els,
Heb zojuist je fotoreportage én het verhaal gelezen. Ziet er inderdaad erg goed uit hoor. Ik kan alleen nergens vinden in welke streek je op Samos zit. Op één van de foto's genomen vanuit een raam zie ik de berg bij Votsalakia/Kambos. Daar waren wij in 2002. Ik vermoed dus dat jullie in de buurt van Pythagorion zitten?

Ger

Nee we kijken vanuit het keukenraam op Marathokampos dus een stukje verderop.
Als het huis ingericht is wordt het verhaal/het fotoalbum vervolgd

Hallo Els,

Wij, Noortje en Wick wonen nu gedurende bijna 4 jaar in Ormos en met enorm veel plezier.
Waarschijnlijk zijn wij bijna ,,buren". Als het nodig mocht zijn kunnen wij je eventueel met raad en daad bij staan.
Groetjes, Noortje & Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#25
We zijn inmiddels al op veel eilanden geweest. Het mooiste tot nu toe vonden wij Telendos. Waarom omdat toen wij er waren het nog erg Grieks was. Ik heb begrepen dat de twee pensions die er destijds waren concurrentie hebben gekregen en de restaurants ook. Zal nu wel minder zijn denk ik. Volgend jaar willen we Kythira gaan proberen.

Groet Harry
Harry's signatuur Rebox RE-9000 Technisat Multytenne met 13, 19, 23.5 en 28 graden.
Quote
#26
Kythira is onze topfavoriet. Daarnaast op het vaste land Pilion en de eilanden Samos en Lefkas.
Quote
#27
Tja, van wat ik tot nu toe heb gezien zou ik niet zo een favoriet kunnen kiezen. Alles is leuk en alle plaatsen en/of eilanden hebben hun eigen charmes. Maar Parga is wel één van de favoriete plekjes.
Quote
#28
Mijn favoriete plek is nu al 24 jaar Trianda op Rhodos. Inmiddels zijn wij er al 26x geweest en dat voelt gewoon als thuiskomen. Een heerlijk gevoel. Het gaat natuurlijk al lang niet meer op de plaats Trianda, maar wel om alle lieve Griekse vrienden. Afgelopen september hebben wij een Griekse doop bijgewoond (op Symi). Dat was echt onvergetelijk. Een geweldige ervaring en ontzettend leuk om op terug te kijken. De volgende Rhodos vakantie staat gepland voor mei 2011. Ik kijk er nu al weer naar uit.

Quote
#29
Na veel omzwervingen als truckchauffeur waarvan de meeste jaren vaste land en diverse eilanden heb ik/we toch ons stekje gevonden, net buiten het centrum van Agios Nikolaos op Kreta met alles op loopafstand. In de (winter) is het lekker rustig hier ,in het Voulismeni meertje heb ik een kaik (dat is een lokale vissersboot) liggen waar ik regelmatig mee ga vissen op zee.
Dit is dus mijn favoriete plekje.
grz uit warm Agios Nikolaos.
Arthuros o psaras
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#30
Wij hebben dat met Zagoria en Meganisi. Mijn hart ben ik daar verloren.......dus elke keer maar weer terug om het te gaan zoeken Big Grin, maar nog steeds niet terug gevonden. Niet zo erg, gaan we volgend jaar gewoon weer. Nu gaan we een kijkje nemen op de Sporaden, maar in september toch weer terug naar de Zagoria! Leuk om te lezen dat zoveel mensen daar "last" van hebben. Veel mensen snappen niet dat we daar (lees: Zagoria) alweer naar toe gaan.......
Quote
#31
De vakantietijd breekt aan en er zijn nu sinds vorig jaar veel Griekofielen bijgekomen, zou fijn zijn als zij ook hun favorite stekje hier neerzetten en waarom ze het zo leuk vinden.
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#32
(05 April 2011, 09:29)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De vakantietijd breekt aan en er zijn nu sinds vorig jaar veel Griekofielen bijgekomen, zou fijn zijn als zij ook hun favorite stekje hier neerzetten en waarom ze het zo leuk vinden.
grz Arthur

haha ik kijk wel uit !!!! straks zit iedereen op t mooie rustige en wandelrijke Kythira......o stom....

Quote
#33
Mijn favorite stek is te vinden in een restaurant aan zee met een tafeltje gevuld met heerlijke Griekse hapjes en natuurlijk retsina erbij.
Quote
#34
Standaard kom ik kom al bijna 30 jaar 2 tot 3 x per jaar op Rhodos. Begonnen in het toeristische Ixia, Rhodos Palace hotel, jaar erna de bungalows en vervolgens via vrienden appartementen gehuurd of bij vrienden verbleven in het dorp (echte dorp niet het toeristische deel) Trianta en vervolgens Pastida waar ik eveneens bij vrienden verbleef.
Toen ontdekte ik 14 jaar geleden het dorp Archangelos aan de andere kant van het eiland. Een echt authentiek Grieks dorp. Het grootste dorp van Rhodos, dus zat kroegen en restaurants. ;) In het begin kwamen er nog redelijk veel toeristen in de maximaal 3-sterren verblijven. Nu bijna geen enkele meer en kun je er nagenoeg alleen nog particulier verblijven. Ik heb het geluk een appartement van een Griekse vriendin die zelf op de Peloponessos woont te mogen gebruiken.
Door deze vriendinnen en andere Griekse vrienden waarmee ik gezegend ben op de Peloponessos geweest, maar ook in Thessaloniki (meerdere malen), dorpen bij Kozani en in het pittoreske Stoernareika (boven Trikala). Mijn wens is nog vriendinnen in Amygdala (Grebenna) en Orestiada (boven Alexandropolis) te bezoeken, zolang het niet ten koste gaat van mijn vakanties op Rhodos Big Grin
Daarnaast op Kreta, Skiathos en Karpathos geweest.
Eerlijk is eerlijk, het vaste land van Griekenland is het mooist waar het de natuur betreft, maar Archangelos heeft mijn hart gestolen.
Quote
#35
jawadde , daar kan ik nu moeilijk op antwoorden , we gaan al 18 jaar naar griekenland en vinden het altijd tof, elk eiland heeft zo zijn eigen typishe sfeer , als ik dan toch iets moet vermelden: lesbos
Quote
#36
Hallo Yorgos en alle anderen,

Ook wij zijn vanaf de eerste keer Griekenland (Kreta 1991) helemaal gek van dit heerlijke land en de manier van leven daar, en hebben al veel plekjes ontdekt. We waren op Corfoe, Samos, Chios, Pilion (2x), Skyros, Ithaki, Kefalonia, Kreta (3x), Peleponnessos, Epiros en 5 x op Kythira. Hiermee is de vraag wat onze favoriete plek in Griekenland is meteen beantwoord: Kythira, een heerlijk authentiek eiland, nog niet door het grote tourisme ontdekt. Wil je er meer van weten (en zien) kijk dan inderdaad maar eens op de site van Ger (wageral.nl)
Mieke's signatuur greeksmiley2:
Quote
#37
Leuk om al deze verhalen te lezen. In de basis is het toch dat iedereen blijkbaar zijn hart verliest in Griekenland en dat dat gelukkig op verschillende plaasten, eilanden en streken is.
Wij komen sinds 1995 2x per jaar op Kos. Ik weet nog goed dat ik augustus 1995 om 21.30 s''avonds een stap zette op de betonplaat van het vliegveld Kos en ik gelijk het gevoel had dat ik was thuisgekomen. Alles ging die vakantie verkeerd, ver van strand, stad en een waardeloos apartment, maar nog nooit zo'n heerlijk gevoel gekend als daar op Kos. Veel lieve grieken leren kennen, bruiloften en doopfeesten meegemaakt. En nu na alle geboekte vakanties een droom laten uitkomen door een apartement te kopen op Kos. Net even buiten Kosstad, rustig en de drukte te vinden op loopafstand.
Ik heb mijn thuis gevonden. Heerlijk!
Quote
#38
Wij komen al 12 jaar op Kreta. Net als Helma-William had ik ook bij de eerste voetstap op Kreta het gevoel dat ik thuisgekomen was. En iedere vakantie is dat gevoel sterker.
Vrienden voor het leven opgedaan daar. Zelfs getrouwd op Kreta. En ook buiten het seizoen kan Kreta mij betoveren. De rust die dan op het eiland heerst en de autenticiteit vind ik heerlijk!
Quote
#39
Het mooiste deel van Kreta: de Apokoronas !
Ligt in het noordwesten, grofweg tussen Rethymno en Chania.
Ik kom er al 30 jaar, en vind het er zo mooi (en gezellig) dat we er 8 jaar geleden een huis hebben gebouwd.

Wat dat aangaat zullen Arthur en ik elkaar nooit vinden: we zijn allebei van mening dat we zelf in de allermooiste en leukste streek zitten.
Quote
#40
Ik vind heel Kreta mooi. Ieder gebied heeft zo zijn charme. Ik houd persoonlijk erg van ruige, woeste natuur en zoveel mogelijk onverharde wegen. Momenteel is het Asterousia massief favoriet. Wij verblijven altijd net buiten Malia (goddank niet in het centrum), maar huren iedere vakantie een 4x4 die zich goed houd op onverharde wegen maar ook geschikt is voor de hoofdweg en lekker doorrijden. Het gekke is dat wij tijdens onze vakanties bijna niet of nauwelijks op het strand komen of de zee in gaan. Wij zijn meer van de klofen, de hoogvlaktes en de bergtoppen. Maar die heb je genoeg op Kreta, we hebben nog steeds lang niet alles gezien.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke Griekse bank adviseren jullie? Remco en Birgitta 21 3.931 15 November 2020, 11:24
Laatste bericht: jerichrome
  lekker Grieks eten op zondag,wat eten jullie? chris 54 9.954 21 April 2020, 14:37
Laatste bericht: chris
  Wat is je favoriete uitzicht? Corry 22 6.874 15 April 2018, 11:06
Laatste bericht: JohanV
  Jullie favoriete naaktstrand in Griekenland Samoslovers 7 16.864 01 April 2013, 18:57
Laatste bericht: messara
  jullie mening: doen of beter van niet? Erwin 27 14.514 17 September 2012, 18:52
Laatste bericht: Leo en Sonja
  we maken jullie allemaal af...??? Fyfika 3 2.706 27 August 2012, 17:53
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  kennen jullie dit al? Wick 1 1.986 14 June 2012, 12:22
Laatste bericht: ADO
  wat denken jullie Arthur 4 5.110 05 April 2011, 08:10
Laatste bericht: ElsR
  Wat hebben jullie met Griekenland...? Faas 8 8.097 01 August 2010, 21:21
Laatste bericht: El Greco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)