erg rustig
#1
We zitten momenteel in Heraklion op het vliegveld, als ik zie hoe rustig het nu is tegenover andere jaren om deze tijd snap ik de bezorgdheid die er heerst nog beter, dit moet niet zo het hele jaar doorgaan.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Ja mijn schoonouders zitten op dit moment in Chersonissos en ze zeggen dat je er savonds een kanon kan afschieten zo rustig! Tevens kwamen ze bekenden tegen en die wilde eerst boeken bij D-reizen maar die gaf hun een negatief advies om naar Kreta af te reizen,vertwijfeld gingen ze weg maar gelukkig toch nog geboekt, maar niet bij D-reizen niet te filmen toch?
Quote
#3
Vorige week las ik in een Vlaamse krant dat er dit jaar - tot nog toe - 23,8 % minder boekingen voor Griekenland zijn.
Zou het dan toch?...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
Hoe dan ook, volgende week zitten wij in het vliegtuig naar Kreta. Smile
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#5
8 juni stappen we tog weer in het vliegtuig naar Kreta en als het weer goed is zullen we ons zeker weer drie weken vermaken en
heerlijk rond toeren.zonnetje
Quote
#6
Ook wij vliegen 8 juni naar west kreta
Quote
#7
Ik zou zeggen G&M kom eens naar Analipsi kunnen we eens Babbelen ;) maar dat zal wel niet gebeuren denk ik
Quote
#8
met scooter naar Analipsi is wat ver voor ons
Quote
#9
sorry Greg ik heb het al aangepast ha ha
Quote
#10
Ik was laatst in een restaurantje in Pythagorion Samos waar ik al vaak gegeten heb (Ambrosia). Het eten was altijd smakelijk maar degelijk. Nu hebben ze een nieuwe kok en de keuken is BETER geworden. Kijk, zo moet je proberen het beste ervan te maken en nieuwe klanten te lokken.
Quote
#11
Wij komen zondag a.s. Naar Kreta, in ieder geval met 4 personen. Ik ben benieuwd of het vliegtuig vol is?
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#12
Collega van mij vertrekt op 11 juni naar Kreta, zijn vlucht is door Transavia voor de 3e keer verschoven, ook dat is natuurlijk een teken dat de vluchten moeilijker vol te krijgen zijn. Wijzelf komen op 25 juni naar Kreta en tot op heden (maar ja wat is zeker) een mooie vertrektijd 07.05 vanaf Schiphol en hopen dan 14 dagen in het door ons zo geliefde Koutoulafari door te brengen. Btw hoe is de toestand daar ????
Quote
#13
Het is hier in de buurt van Georgioupoli ook erg rustig, en de meeste mensen die er zijn hebben all-inclusive en zie je weinig op straat. Het blijkt erg moeilijk te zijn de vliegtuigen vol te krijgen, want ik hoorde vandaag van Duitsers dat ze dit weekend weer terugvliegen vanaf Chania en een tussenlanding maken in Herklion en op Rhodos!!!
Gelukkig hebben we hier veel toeristen die al jarenlang terugkomen, maar ook van hen hoorde ik dat de reisburo's nog net geen negatief reisadvies geven maar wel vragen of de mensen zeker weten dat ze naar Griekenland of Kreta willen. Van de toeristen horen ze dan opmerkingen als: op Kreta is niks aan de hand; daar zit je zo ver bij Athene vandaan.
We proberen positief te blijven, maar dat het een moeilijk seizoen wordt is al wel duidelijk.
Quote
#14
Er zal veel moeten gebeuren vooraleer ik niet naar mijn geliefde Griekenland vertrek. In augustus ben ik terug van de partij...
Quote
#15
Vandaag was er op Radio 2 een gesprek met een woordvoerder van Thomas Cook, over reizen naar Griekenland. Men stelde hem o.a. de vraag voor welke bestemming dan best gekozen wordt, en of toeristen last kunnen hebben van de crisis.
Ik heb het zelf niet kunnen beluisteren, maar naar het schijnt heeft hij geantwoord dat de eilanden veilig zijn, in vergelijking met Athene.

Dus suggereert hij dat Athene niet veilig is.

Angry

'Prachtige' reclame, moet ik zeggen... dat kan tellen, en zeker voor iemand van de reissector!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#16
Na 2 weken Lesbos gaan we vrijdag al weer naar huis toe ... Ook hier is het nog rustig!
De mensen hier zijn super vriendelijk en heel erg blij als je bij hun iets komt eten of drinken.. en eventueel in de supermarkten kom je hier ook niets te kort... geen lege schappen !(Het is ook niet duurder als in Nederland )
Duss de mensen kunnen met een gerust hart ook naar Lesbos toe gaan ... en de natuur is hier ook erg mooi:)

Hieronder 2 filmpjes van een mooie autoritje van Sigri terug naar Petra toe..
We reden de regenwolken tegenmoet, dat was heel mooi om te zien... even later kwam de wolkbreuk . Het was weer eens iets anders ;)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=relmfu
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=relmfu
Quote
#17
(30 May 2012, 16:59)Zorbathagreek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tevens kwamen ze bekenden tegen en die wilde eerst boeken bij D-reizen maar die gaf hun een negatief advies om naar Kreta af te reizen,

Op Tripadvisor zelfde zaken gelezen uit Engeland en Duitsland. Mensen die in reisbureau's afgeraden wordt om naar Griekenland te reizen. Of zeggen dat ze daar geen geld gaan kunnen pinnen en er niet kan teruggeven worden op 50€ biljetten. SCHANDALIG. Eén Britse dame was daar zo kwaad over dat ze het hele verhaal (met naam en adres van het reisbureau) ging mailen naar de BBC.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
het is niet alleen de griekse maar vooral de crisis in nederland waardoor de mensen de hand op de knip houden (als daar nog iets in zit). Zo heel rooskleurig is het hier ook niet.
Quote
#19
klopt Hilly, als je thuis al bijna niet rond kunt komen kun je tenslotte ook niet op vakantie...
wij moeten dit jaar helaas ook overslaan, maar ja het is niet anders.

Petra
Quote
#20
Ik heb vanaf 04 juni een kamer willen boeken voor MOLIVOS (hotel Adonis) Bij Neckermann vertelde men mij dat er voor mij in die periode geen kamer beschikbaar was (ik reis single) en dat ik dan maar een studio in hetzelfde hotel moest nemen. MOLIVOS 1 waar vorig jaar vebleef was ook volzet voor de door mij gewenste periode....Ik vermoed dat touroperators vaak niet eerlijk spelen en misbruik maken van hun positie (zeker in België). Enfin maandag terug naar Griekenland iets waar ik met plezier elk jaar naar uit kijklovegreece
Quote
#21
De eindexamens zijn zo voorbij, ik verwacht dat er nog genoeg jongeren die kant op komen :)
Quote
#22
Ook hier algehele malaise.

Gisteren geboekt voor een vlucht naar NL via Brussel met Jetair;prijs voor 2 personen 496,00€, een verschil van meer dan 200 euries tov Transavia (712).
Indien deze prijszetting gehandhaafd wordt hebben de Grieken misschien kans om meer toeristen binnen te halen.

En wat is er mis mee om eens subsidie te geven door de Griekse regering, nu eindelijk iedereen belasting gaat betalen komt er ook meer binnen toch...*&^&?!Undecided
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#23
Zie mijn reactie op het Epirus prikbord onder het draadje "merken jullie wat............en alles? 310512
Onder de naam hans......
Quote
#24
Ik was weer met een groep in zuid Kreta en ook daar nog steeds erg erg rustig!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#25
De negatieve berichtgeving in de media, die vaak onvolledig is en bovendien, afhankelijk van de bron, niet geheel zonder sensatie, maakt veel potentiële Griekenlandgangers onzeker. Als lid van een Griekse vereniging heb ik recent op een feestje diverse mensen gesproken die zich afvroegen of het wel verstandig is om een vakantie naar Griekenland te boeken. Zelf vertrek ik maandag 4 juni, en ik ben er zeker van dat wij een geweldige week op Kreta zullen doorbrengen. Voor Athene is voor zover mij bekend alleen het advies om waakzaam te zijn, het zou echter voor mij geen beletsel zijn om de stad te bezoeken.
Quote
#26
Vanmorgen heb ik een radiospot gehoord van Arke. Om naar Griekenland op vakantie te gaan vanaf € 199,=. Die touroperators komen wel terug, ze hebben de reizen ingekocht en moeten ze ook weer kwijt tochHuh
ze verkopen dan liever voor minder zonder winst.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#27
99 procent van de touroperators kopen de acco's in op basis van niet verkocht dan word de appartement eigenaar ook niet niet betaald dus die liggen daar niet zo wakker van als ze d ereis niet verkocht hebben ja alleen de omzet valt tegen maar wees eerlijk wat kan en mag je verwachten voor 199 euro ik denk bijna niets.
Quote
#28
In een Griekse krant stond vorige week dat een Italiaanse touroperator onder zijn betalingsverplichtingen uit wilde. Voor de door hem ingekochte reizen was te weinig belangstelling. De Griekse partner, welke kennelijk meerdere hotels in Griekenland bezit, zou met de prijzen moeten zakken.
Gevolgen voor omzet, en personeel kunnen hierbij uiteindelijk niet uitblijven. Naast de reeds genomen maatregelen als belastingverhoging en BTW verhoging, zou voor het personeel werkzaam in de toeristische sector, nu ook nog een verdere loonsverlaging dreigen. Betrokken ministers maken zich, volgens het bericht ook grote zorgen over het imago van Griekenland, en de gevolgen hiervan op het toerisme.
Quote
#29
Ik weet dat ik met deze reactie wellicht een ferme deur intrap...:
De laatste tijd heb ik met een aantal collega's gesproken, die vroeger naar Griekenland gingen, en nu niet meer. Als een van de grote redenen halen ze niet de economische crisis aan, maar wel de veelvuldige stakingen.
Er zou misschien een grote boost gegeven kunnen worden aan het Grieks toerisme, indien er een duidelijk statement zou gegeven kunnen worden dat het toerisme niet meer getroffen zal worden door stakingen. Zo 'n krachtig statement zou de boekingen sterk kunnen doen stijgen.
Ik weet dat mijn suggestie wellicht simpel klinkt, en weet ook niet hoe het te realiseren valt, maar daar wringt alleszins een van de schoentjes.

Vooraleer ik alle zondige blikken over mij heen krijg: ik ben de eerste die beseft wààrom er stakingen zijn, en wat de Griekse bevolking allemaal moet doorstaan van harde en oneerlijke besparingen. Ik leef heel sterk met hen mee.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#30
We stappen dus in het vliegtuig waar ik van te voren 2 plaatsen met lange benen had gereserveerd, het vreemde was met de boeking dat het de plattegrond van een 737 700 was met maar 149 zitplaatsen (een korte dus, daar hebben ben wij al jaren niet meer mee gevlogen) en dat ook nog met een tussenlanding op RHODOS en het was niet helemaal vol.
Wat ik wil zeggen het was te rustig.
groeten uit BRUNSSUM en even niet uit Agios Nikolaos
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#31
Zoals reeds aangehaald door "Rhodos", lijkt het mij ook wel degelijk dat de touroperators het spel niet meer echt eerlijk spelen. Onderlinge concurrentie lijkt verdwenen en de klant betaalt gewoonweg meer... Het aanbod wordt ook meer en meer beperkt en blijkbaar worden de grote "all-ins" volop gepromoot. De hotels waar ik dus zeker NOOIT zal boeken...
Quote
#32
Ik ben nu voor het eerst buiten de schoolvakanties op Samos. En..... Ik vind het meevallen. Okee het zit niet stampvol, het is wellicht minder dan andere jaren (ik kan het niet vergelijken dus). Maarrr.. Als het een slechte zomer in NL/Be/Dld wordt, dan komen de last minute boekingen wel. Zo was het vorig jaar in september ook, toen kon je over de hoofden lopen op 12 sept.
Quote
#33
(31 May 2012, 08:52)rhodos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb vanaf 04 juni een kamer willen boeken voor MOLIVOS (hotel Adonis) Bij Neckermann vertelde men mij dat er voor mij in die periode geen kamer beschikbaar was (ik reis single) en dat ik dan maar een studio in hetzelfde hotel moest nemen. MOLIVOS 1 waar vorig jaar vebleef was ook volzet voor de door mij gewenste periode....Ik vermoed dat touroperators vaak niet eerlijk spelen en misbruik maken van hun positie (zeker in België). Enfin maandag terug naar Griekenland iets waar ik met plezier elk jaar naar uit kijklovegreece

Ja, blijkbaar spelen ze het spel niet echt eerlijk. In Adonis zijn wel nog kamers beschikbaar, namelijk 2. Alleen kan je die als single blijkbaar niet boeken, enkel als je met 2 bent. Heel vreemd eigenlijk, maar het scheelt voor Neckermann wel iets: 2 personen = 2 vliegtuigtickets + 2 x verblijf, terwijl zij de kamer waarschijnlijk aan dezelfde inkoopprijs hebben als een single.
Misschien eens navragen bij Neckermann hoe het komt dat jij als single niet kan boeken voor "Adonis" en een koppel wel?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#34
Voor ons blijft het toch OP VAKANTIE NAAR GRIEKENLAND.
Wij vertrekken wel pas 20 aug. naar de Pilion en wel naar Afisos.
Ook wij hebben laten ons niet weerhouden door slechte berichten maar in ons achterhoofd zit er toch wel een klein vraagteken? Kunnen we tegen die tijd nog wel gaan of is er dan te veel veranderd???????
We blijven hopen op een mooie vakantie!!!

Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2
Quote
#35
Ik moet zeggen dat wij gisteren last minute hebben besloten om alsnog naar Griekenland te gaan dit jaar. Maar eerlijk gezegd viel mij het juist tegen hoe weinig keuze er nog maar was. Zo zaten alle vluchten naar Kalamata vol en vliegen wij nu noodgedwongen op Athene. Ik ben heel benieuwd hoe druk het is in de Mani.
Quote
#36
Je kunt niet overal de media de schuld van geven.
Als er rellen in Amsterdam waren bleven de toeristen ook weg in Nederland.
Bovendien lijkt het mij dat sommige toeristen voor zekerheid kiezen en niet naar een land in crisis durven.
Tevens zijn er veel toeristen die naar Griekenland gingen omdat dit voor hen betaalbaar was. Nu ze het zelf wat slechter hebben valt ook een vakantie naar Griekenland voor hen af.
Je praat dan al snel over behoorlijke percentage afvallers.
De meeste hier op het forum, zoals ik, zijn repeaters die niet snel weg zullen blijven. Wij kijken gelukkig anders naar Griekenland en zullen gewoon blijven gaan.
Het is te hopen voor Griekenland dat het een slechte zomer wordt in West Europa want dan volgen er gegarandeerd boekingen.
Ook zal Griekenland wellicht gaan profiteren van de situatie in Spanje. Want ook daar durven straks veel toeristen niet meer heen.

Overigens zitten veel vluchten vol omdat er minder vliegtuigen naar Griekenland gaan. Veel vluchten zijn combinatie vluchten geworden welke twee bestemmingen aandoen, dus een tussenlanding.
Quote
#37
Hoi allemaal,

Afgelopen dinsdag terug gekomen van vakantie.
Twee heerlijke weken op ons mooie Lesvos.
Oh, de mensen zijn nog net zo vriendelijk als altijd,waarom niet?!
Maar in tegenstelling tot andere vakantie's was het, in dezelfde tijd van het jaar,erg rustig.
Kwamen er op zaterdag of zondagmiddag nog een heleboel Grieken wat eten en drinken,nu was het zo goed als leeg bij de restaurants.
En die onzekerheid was goed te merken bij de eigenaars.
Niet dat ze niet vriendelijk waren hoor! Absoluut niet maar je kon wel merken dat ze,zo vroeg in het seizoen,hun bedenkingen hebben. En terecht.
Wat betreft de prijzen in de winkels ben ik echt geschrokken.
Als je daar met een minimum inkomen moet leven is het volgens mij verdomde zwaar.

Zo dit was even mijn reactie.
Ik geef Griekenland niet op dat vertik ik,dus volgend jaar ga ik weer wat er ook gebeurd.

Groetjes,Marianne
Quote
#38
Marianne waar ben jij geweest op Lesbos?
Wat betreft de supermarkten, was het niet veel duurder als vorig jaar (zoals op Keta dan ) het was ongeveer hetzelfde!! Het zijn op Lesbos ongeveer dezelfde prijzen zoals in Nederlend in de Supers !! ...Voor de Toerist is dat wel belangrijk om dat even te vermelden!! Zodat ze weten waar ze aan toe zijn !!!
Maar idd voor de locals zal het allemaal wel duur zijn!!
Bij ons in het dorp (Petra) was het ca. 2 x in de week op een terras in een winkelstraatje één dikke feest ...met alleen maar héél veel alleen maar Grieken die met z'n allen op een terras zaten te lallen met een Griekse muziek erbij ... en feest zaten te vieren!!Zekers 1x in het weekend en 1 keer doordeweeks !
Het Uit etengaan is daarintegen veel goedkoper!! tussen de € 20a30 voor 2 pers.
Ook dat is leuk om te weten voor de NL toerist!!
Zo dit was even mijn reactie.
Quote
#39
Ik denk dat je een waar woord spreekt vlagrecco. Twee weken vakantie wil je niet laten verstieren door stakingen. Ik begrijp ook heel goed waarom gestaakt wordt, maar de toeristenindustrie moet je ontzien
Quote
#40
(30 May 2012, 19:59)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik was laatst in een restaurantje in Pythagorion Samos waar ik al vaak gegeten heb (Ambrosia). Het eten was altijd smakelijk maar degelijk. Nu hebben ze een nieuwe kok en de keuken is BETER geworden. Kijk, zo moet je proberen het beste ervan te maken en nieuwe klanten te lokken.

Sorry Els,

Maar ik ben het ook deze keer niet met je eens.

Wij wonen hier het hele jaar door en er is wel degelijk minder toerisme en wij maken het niet mooier dan het is.
Het is wat de Grieken hier zeggen "janken met de pet op", maar ja hoe kan het ook anders als je ziet dat er vanaf Ormos t/m Limionas zo'n 65 eetgelegenheden zijn dan is de spoeling dun en haast onmogelijk dat je er iets kan verdienen.
De Grieken blijven massaal weg nu en al bekend in augustus; de toeristen eten een bord spaghetti of een Griekse salade met veel brood (als wij de restauranthouders moeten geloven).
En zeg nou zelf wat is er te verdienen aan een maaltijd van 8 euro en een halve liter wijn van 3 euro...niks, niets, noppes, nada!

Daarvandaan meestal geen kassabon en dan kan er tenminste iets verdiend worden en geef ze dan eens ongelijk.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)