erg rustig
#41
Net kennisen opgehaald die van Kreta kwamen en die hadden het
erover dat het een heel stuk rustiger is dan anderen jaren.
Quote
#42
Ik vrees ook dat de "kleine" Griek nogmaals het slachtoffer gaat worden van de gevolgen van de crisis. Mij houdt dit echter niet tegen en ik ga alvast mijn bijdrage leveren in augustus, september...
Quote
#43
Precies, ook wij gaan de Griekse economie weer steunen. Ben blij dat we dit jaar ook rechtstreeks onze accommodatie hebben geboekt, er gaat geen cent naar de touroperators. Wij goedkoper uit en de eigenaresse krijgt juist meer. Win-win situatie dus.
Quote
#44
hallo vito
wij doen dit al meer dan 12 jaar op kreta,vlucht boeken 350 euro,dan met taxi naar appm,ik weet niet of dit nu veel goedkoper is,maar ik voel me er wel thuis
ger en jose
Quote
#45
(30 May 2012, 21:42)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er zal veel moeten gebeuren vooraleer ik niet naar mijn geliefde Griekenland vertrek. In augustus ben ik terug van de partij...

:);) Zo hoor ik het graag @Markos, nu maar hopen dat er meer mensen zijn die die mening zijn toegedaan. En dan bedoel ik eigenlijk de mensen die niet lid zijn van een forum waar ze de juiste info kunnen verwachten.
fotosmileylovegreece

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#46
Ik vond de laatste reactie wel erg grappig!
Nee,niet negatief bedoeld maar op dit forum zitten ook een heleboel mensen die hier geen lid zijn maar wel degelijk info willen hebben over het "daar en nu"in Griekenland.Gewoon omdat ze op vakantie willen en daar hun spaargeld voor over hebben.Dan wil je toch een beetje weten waar je aan toe bent.

Ik heb geprobeerd de situatie weer te geven,zoals ik die gezien heb.
Ik heb een supermarkttic(hahahaha w.s. meer),als ik in een ander land kom wil ik supermarkten bezoeken en prijzen vergelijken.

Ik ben wel degelijk van de N.L. prijzen uitgegaan maar heb niet allleen gekeken naar 't potje jam en pakje boter wat de gemiddelde Nederlander op vakantie uitgeeft.(Hummm ,de rest nemen ze in de koffer mee,alleen die mud aardappelen meenemen, dat werd net even te zwaar).

Bekijk in de supermarkt wat de prijzen zijn voor je totale levensonderhoud en dan moet je tot de conclusie komen dat het,zelfs naar onze maatstaven,erg duur is geworden.
Zij betalen 23% belasting op levensmiddelen.
Als je dat vergelijkt met onze prijzen en btw die wij betalen zijn de Grieken gewoon duurder uit.En hun gemiddeld inkomen is lager.

Natuurlijk is uit eten gaan nog steeds goedkoper dan in Nederland maar gaat de Griek iedere dag uit eten? Nee,natuurlijk niet!!!!!
En inderdaad,wat Wick zei,ben je uit eten geweest als je een bord spagetti of een salade hebt gehad?

Wij reizen al heel wat jaren,met meestal een goedkope pakketreis,blijven als we laat aankomen 1 nacht in die acco,huren een auto (via internet) en gaan lekker op pad en betalen dus die mensen een normaal bedrag voor de accomodatie.


Groetjes,Marianne.
Quote
#47
Vanmorgen aangekomen op Heraklion. Vliegtuig zat vol met..............sterretjes en barbies.Big Grin Cherssonissos is in ieder geval een stuk drukker. Er kwamen 3 toestellen uit Amsterdam, er stonden nog een Duita en een Fins toestel. Wij zijn met z'n vieren per taxi naar Agia Galini gebracht. Kan nog niet goed beoordelen hoe druk het hier is. Zie wel wat leegstand van winkeltjes. Ik ga het in ieder geval prima naar mijn zin hebben:)
lovegreecelovegreece

Vanmorgen aangekomen op Heraklion. Vliegtuig zat vol met..............sterretjes en barbies.Big Grin Cherssonissos is in ieder geval een stuk drukker. Er zaten ongeveer 10 man 40+ in het toestel. Er kwamen 3 toestellen uit Amsterdam, er stonden nog een Duits en een Fins toestel. Wij zijn met z'n vieren per taxi naar Agia Galini gebracht. Kan nog niet goed beoordelen hoe druk het hier is. Zie wel wat leegstand van winkeltjes. Ik ga het in ieder geval prima naar mijn zin hebben:)
lovegreecelovegreece
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#48
Dat is erg jammer, laten we hopen dat er toch wat meer vakaniegangers naar Griekenland gaan. Is goed voor de economie en vooral voor de mensen zelf.

Ολα θα πανε καλα, τα προτα εκατον χρονια ειναι δισκολα.

Prettige vakantie
Quote
#49
Hallo greese67 leuk en gezellig dorpje,wij komen er al 7 jaar en het blijft altijd weer heerlijk om er weer te zijn,lekker eten drinken en genieten.
Wij wensen jullie een leuke tijd in Agia Galini.up
Groetjes Leo en Sonja.
Quote
#50
Ik rijd in mijn camper vanaf 25 april op Griekenland. Ben begonnen in Igoumenitsa en afgezakt naar de Peloponessos. Sta nu in Plaka, vlakbij Leonidio. Het aantal camperaars wat ik tegen kom is een handje vol. Het blijkt onder de camperaars zo te zijn dat alleen de ECHTE liefhebbers nog "durven" te gaan. Alle anderen denken volgens mij dat er een ernstige ziekte uitbreekt of zoiets. Heel jammer. Mijn ondervindingen op dit moment zijn alleen maar byzonder positief. Ben nog niet een Griek tegengekomen die mij wantrouwend aankijkt. Heb evenals andere jaren ook nu weer diverse soorten fruit bv. ontvangen.
Ik ben nog steeds blij dat ik gegaan ben, want deze keer is byzonder omdat we met z'n 2en gekomen zijn, maar met z'n 3en terug zullen gaan. We hebben nl. een hondje geadopteerd welke ons achter de camper volgde nadat we een paar dagen stil hadden gestaan en uiteraard het dier van voedsel hadden voorzien.
Tol's signatuur Pluk de dag
Vrijheid is met je camper in Griekenland rond touren
Quote
#51
LEUK............., PLAATSEN MET LANGE BENEN RESERVEREN.........................................??
Quote
#52
Ik hoor het idd ook wel van collega's e.d. die echt niet naar Griekenland willen dit jaar vanwege de situatie. Wij als die hard Griekenlandgangers hebben juist het gevoel dat we de economie extra moeten ondersteunen.
Ik ben ook wel benieuwd of de houding van de Grieken veranderd is t.o.v. Nederlanders. Aan de telefoon merkte ik er niets van, vriendelijk als altijd.
Quote
#53
PLAATSEN MET LANGE BENEN RESERVEREN................??????
Quote
#54
(03 June 2012, 19:20)Tol schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik rijd in mijn camper vanaf 25 april op Griekenland. Ben begonnen in Igoumenitsa en afgezakt naar de Peloponessos. Sta nu in Plaka, vlakbij Leonidio. Het aantal camperaars wat ik tegen kom is een handje vol. Het blijkt onder de camperaars zo te zijn dat alleen de ECHTE liefhebbers nog "durven" te gaan. Alle anderen denken volgens mij dat er een ernstige ziekte uitbreekt of zoiets. Heel jammer. Mijn ondervindingen op dit moment zijn alleen maar byzonder positief. Ben nog niet een Griek tegengekomen die mij wantrouwend aankijkt. Heb evenals andere jaren ook nu weer diverse soorten fruit bv. ontvangen.
Ik ben nog steeds blij dat ik gegaan ben, want deze keer is byzonder omdat we met z'n 2en gekomen zijn, maar met z'n 3en terug zullen gaan. We hebben nl. een hondje geadopteerd welke ons achter de camper volgde nadat we een paar dagen stil hadden gestaan en uiteraard het dier van voedsel hadden voorzien.

Gaaf!!
Quote
#55
Photo 
[Afbeelding: 33972_303581609730890_1907125545_n.jpg]

Niet alleen voor Facebookgebruikers.;)
Quote
#56
@leo en Sonja, dank je wel. Wij gaan het hier ook prima naar onze zin hebben. Hier zijn vnl Duitsers op vakantie nu.

@jjohn veel plezier met jullie hondje:) Weer een dier wat een beter leven krijgt. Wij krijgen na onze vakantie een Grieks katje via Mirtos Animal Project.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#57
Je bedoelt @Tol.;) Die plaatste dat prachtige verhaal.
Quote
#58
(04 June 2012, 19:08)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je bedoelt @Tol.;) Die plaatste dat prachtige verhaal.

Yes, ik zie hetRolleyes @Tol
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#59
Ben zondag teruggevlogen vanaf Heraklion. Het was nog steeds rommelig en met adequate informatie op de borden wil het ook nog steeds niet lukken. Er gingen twee toestellen met een tijdsverschil van een kwartier naar Amsterdam. Mijn toestel zat redelijk vol. Op weg naar het vliegveld door Malia gereden, normaal moet je daar stapvoets rijden, vanwege de drukte, nu was het uitgestorven. Heb mensen gesproken, die in het noorden van Kreta verbleven en zij vertelden dat het erg stil was. Er was één stel die een appartement hadden in het oude gedeelte van Cherssonissos en zij waren de eerste gasten van het seizoen!
Ik denk dat het noorden van Kreta meer te lijden zal krijgen van de crisis dan het zuiden. In Makrigialos, waar ik 9 weken was, begon het de laatste week iets drukker te worden. Het complexje (8 appartementen/studios) waar ik altijd zit, is vanaf deze week volgeboekt tot het einde van het seizoen.
Quote
#60
@Connie: ik denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat. Degenen die alleen maar komen om (all inclusive) te zuipen en in de zon te bakken in bijvoorbeeld Chersonissos zijn mensen die zich niet echt verdiepen in het land. Bij de eerste de beste negatieve berichten zullen die waarschijnlijk niet verder doordenken en een ander land zoeken waar ze kunnen zuipen en verbranden.
De echte Griekenlandliefhebber laat zich niet zo gauw uit het veld slaan en komt toch wel!
Quote
#61
Wij zijn zondagavond teruggevlogen vanaf Heraklion, hebben 14 dagen in ons geliefde Stalis doorgebracht waar het erg rustig was vergeleken met de andere jaren, maar zoals altijd was iedereen gewoon heel erg vriendelijk net als alle andere jaren. Zoals een paar anderen al schreven geven de touroperators geen eerlijke informatie over de beschikbaarheid van de accomodatie's, wij wilden 27 Mei vertrekken maar kregen te horen dat onze appartementen volgeboekt waren dus zijn wij 20 Mei voor 14 dagen gegaan. Wat bleek nu, helemaal niet volgeboekt de eerste week waren er maar 3 van de 10 appartementjes bezet en de tweede week zaten wij er helemaal alleen. Ook nog andere mensen gesproken die hetzelfde mee hebben gemaakt. In Sept. gaan wij weer maar nemen nu een vlucht en boeken gewoon privé bij de Familie. De touroperators moeten eerst de accomodatie's die een garantie hebben vol hebben en dan komen de andere pas aan de beurt, helaas zijn dat over het algemeen de kleine familieaccomodatie's die geen garantie krijgen.
Iedereen kan met een gerust hart naar Griekenland vertrekken, het is nog net zo gastvrij als wij het al meer dan 20 jaar ervaren.
Quote
#62
Wij zitten op dit moment in Agia Galini, Kreta. Accomodatie is goed bezet maar vnl met Duitsers, wij zijn nu de enige NL. In Agia Galini zijn er vnl Duitsers en NL. Hier geeft men aan dat het wel rustiger is dan andere jaren. Ze zijn niet ontevreden maar ook niet tevreden. Zij hopen dat het nog wel beter zal worden. Op onze autoritjes komen we toch ook Russen (met AI bandjes)Big Grin tegen. Die trekken er dus ook wel op uit. Nu het weer in NL te wensen overlaat hoop ik dat de boekingen toch nog zullen aantrekken. Ik plaats nu in ieder geval veel positieve FB berichten om mensen te laten zien dat ze met een gerust hart kunnen genieten van dit prachtige land.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#63
(03 June 2012, 19:20)Tol schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik rijd in mijn camper vanaf 25 april op Griekenland. Ben begonnen in Igoumenitsa en afgezakt naar de Peloponessos. Sta nu in Plaka, vlakbij Leonidio. Het aantal camperaars wat ik tegen kom is een handje vol. Het blijkt onder de camperaars zo te zijn dat alleen de ECHTE liefhebbers nog "durven" te gaan. Alle anderen denken volgens mij dat er een ernstige ziekte uitbreekt of zoiets. Heel jammer. Mijn ondervindingen op dit moment zijn alleen maar byzonder positief. Ben nog niet een Griek tegengekomen die mij wantrouwend aankijkt. Heb evenals andere jaren ook nu weer diverse soorten fruit bv. ontvangen.
Ik ben nog steeds blij dat ik gegaan ben, want deze keer is byzonder omdat we met z'n 2en gekomen zijn, maar met z'n 3en terug zullen gaan. We hebben nl. een hondje geadopteerd welke ons achter de camper volgde nadat we een paar dagen stil hadden gestaan en uiteraard het dier van voedsel hadden voorzien.

@Tol, Heb het hier met mijn kids ook wel eens over gehad om met een camper helemaal vanuit NL naar GR te gaan, maar zal dan continu zelf moeten rijden, wat op zich geen probleem hoef te zijn, want ik rij graag. Enkelt wat voor rijbewijs heb je hiervoor nodig.
Vind het gaaf wat jullie aan het ondernemen zijn, heerlijk door GR kruisen.;) Veel plzezier nog onderweg!!

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#64
Gaan volgende week zelf maar eens kijken hoe het is op Lefkas
Ben benieuwd of het hier ook rustig is
lovegreece janos
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)