Contant geld meenemen?
#1
Misschien heb ik de zoekfunctie niet goed gebruikt, want ik kan me voorstellen dat er veel mensen deze vraag hebben, die nu of binnenkort richting Griekenland gaan.

Mijn vraag is of het verstandig is om zoveel mogelijk contant geld mee te nemen of dat er wel voldoende vertrouwen is dat je nog gewoon kunt pinnen. Onze Griekse verhuurster van ons vakantiehuis heeft al aangegeven dat zij contant betaald wil worden en dat is al een best bedrag.
Vandaar dat ik er niet om sta te springen om nog meer contanten mee te nemen. Maar we zijn er wel ten tijde van de verkiezingen.

Dus wat is handig?
Quote
#2
Volgens mij hoeft dat niet. Ikzelf heb het wel gedaan, maar dat doe ik altijd. In het dorp, waar ik zit, wil de automaat nog wel eens leeg zijn. De eigenaresse wil ook altijd contant betaald worden, dus ik betaal altijd meteen, dan ben ik daar vanaf.
Al die speculaties over uit de EU stappen en terug naar de drachme, ik geloof er niets van, dat staat Duitsland, Frankrijk en de andere landen niet toe, want zakken zij mee de afgrond in.
Quote
#3
Met niet werkende pinautomaten in dorpen hebben wij ook uitgebreide ervaring :) maar het wordt vervelender als er nergens meer geld uit de muur komt.
Quote
#4
Gek he, dat iedereen altijd contant betaald wil worden.. Staat meestal geen bon tegenover.
Quote
#5
Lijkt me niet nodig.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
(02 June 2012, 21:28)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gek he, dat iedereen altijd contant betaald wil worden.. Staat meestal geen bon tegenover.

@ Chris
Jij doet alsof de Grieken van de eerste tot de laatste belastingontduikers zijn.
Of bedoel je met iedereen ook je eigen landgenoten die her en der in Griekenland ook een graantje willen meepikken in de toeristensector.
PS
Aan de laatste vernoemden , als je dit leest neem het niet op je krachten hé . Het is niet mijn bedoeling jullie aan te vallen.

Jef
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Ik koop nooit iets bij landgenoten op kreta, dus ik weet het niet of die een nota verstrekken. Ik weet wel dat ik nooit een nota krijg bij hotels, de garage etc. Wees gerust, ik ken ook vele grieken die zich daar blauw aan ergeren.
Quote
#8
@Chris

NOOIT Dat lijkt me sterk , misschien denken de mensen dat jij altijd met zwartgeld betaald.Hypocrite
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Ik kom regelmatig in kleine (familie) bedrijfjes (hotels, restaurants) in Nederland en Duitsland en die hebben ook liever contant geld. En die verstrekken ook geen bon als je er niet naar vraagt.
Dit is dus absoluut niet iets typisch Grieks!
Quote
#10
Jullie gaan wel erg off topic. Wat iedereen met of zonder bon doet moeten ze zelf weten. Ik ben vooral benieuwd of er nog wel geld uit de muur komt, als de Grieken misschien massaal hun rekening leeg halen.
Quote
#11
Ik denk dat je een vraag stelt waar niemand, inclusief de politiek, nu een antwoord op heeft.
Niemand die het weet. De tijd zal het leren.
In de tussentijd kan je alleen maar je gezond verstand gebruiken, of gokken wat de toekomst zal brengen.
Quote
#12
(02 June 2012, 22:42)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jullie gaan wel erg off topic. Wat iedereen met of zonder bon doet moeten ze zelf weten. Ik ben vooral benieuwd of er nog wel geld uit de muur komt, als de Grieken misschien massaal hun rekening leeg halen.

Goeie en duidelijke vraag van Vito. Ik ga donderdag 7 juni. Dus ook mijn vraag: Kan ik in Griekenland pinnen? Even voor de duidelijkheid: Ik ben dus op zoek naar een antwoord en zit niet op een oeverloze discussie te wachten.
Quote
#13
Ja Hie rop Kreta ten minste wel je kan overal pinnen als er al eens een automaat geen geld geeft is dat enkel en alleen omdat hij niet bijgevuld is komt soms eens voor maar is absoluut niet de oorzaak dat er geen cash geld zou zijn allemaal grote onzinverhalen.

Ook de beweringen dat de maximale bedragen aangepast worden i.v.m. de crisis of zoals ik al gelezen heb omdat het gevaarlijk is om met cash geld te lopen ook allemaal onzin de meeste geld automaten geven max. 400 per dag en een enkele 600 euro per dag.
Is dit duidelijk en kort genoeg!!
fijne vakantie toegewenst.
Quote
#14
;) ja prima! Bedankt voor je antwoord en je vakantiewens.
Quote
#15
Ik heb net familie op gehaald die van Kreta kwamen ze konden over al pinnen dus geen probleem.
Quote
#16
Over de off-topic opmerkingen: vlgs Mij zijn er al antwoorden gegeven.;)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Op Antikythera wonen en geld ervoor krijgen. Arthur 6 2.970 24 April 2020, 21:40
Laatste bericht: Hilde
  souvenirs meenemen Wilma 0 1.043 26 June 2019, 17:19
Laatste bericht: Wilma
  blokkade van Eurobank om geld over te maken naar buitenland ? TreinopStad 8 5.241 16 January 2015, 20:38
Laatste bericht: chris
  kleding etc. meenemen met de camper ConstanceK 3 2.905 19 October 2014, 21:55
Laatste bericht: chris
  Olijfolie meenemen in het vliegtuig Bart0riste 10 16.618 12 August 2012, 11:58
Laatste bericht: Arthur
  etenswaren meenemen hentje 49 30.271 11 August 2012, 18:48
Laatste bericht: Dick Gerrits
  Geld zat in Greece papajani 4 3.884 28 May 2012, 16:41
Laatste bericht: papajani
  ze hebben toch geld zat in Griekenland Arthur 9 9.641 15 May 2011, 16:38
Laatste bericht: Xander

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)