Grieksegids nieuws
Beter signaal rtl transponder
#1
Hier op kreta een veel beter signaal op de rtl transponder(12343-27500) dus veel makkelijker te ontvangen.
Quote
#2
Samos calling .... Sinds een paar dagen heb ik een goed signaal van de RTL - zenders en Animal Planet (Veronica merkwaardig genoeg niet .... ) zonder dat ik wat veranderd heb. De schotel staat gericht op Astra-1L (19.2 graden oost) al sinds 2 1/2 jaar waardoor ik tot voor kort met mijn abonnement van Canal Digital de NL en Vlaamse publieke omroep had plus SBS6, Net5,NGC, Arte en een paar "gratis" Duitsers en dus niet de netten met die "andere" frequenties.
Is er iets verbeterd of is het door de goede atmosferische omstandigheden? Ger???
Quote
#3
Klopt inderdaad ElsR, de genoemde zenders zijn op 6 juni jl geschwitched van de Astra1-H naar de Astra1-M. Deze nieuwe satelliet heeft een groter zendvermogen en een grotere 'footprint' zoals je
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kunt zien waardoor ook het oosten van Griekenland voldoende signaal heeft.

Jouw opmerking dat Veronica niet goed te ontvangen is verbaast me; de zender zit namelijk op dezelfde beam als de RTL-zenders. Let wel op als je overdag zoekt, dan zit er namelijk DisneyXD Netherlands op die frequentie, 's avonds neemt Veronica het dan over.

Ps: mocht je willen weten welke Nederlandstalige zender op wélke satelliet en/of beam zit klik dan even hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Uiteraard heb ik m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




meteen aangepast.

Veel kijkplezier,

Ger
Quote
#4
Ik heb Veronica nog even gecheckt 's avonds.... Die zit op een nog andere "frequentie" dan de publieke omroep of de RTL- zenders... 21% ontvangst zegt de decoder, te weinig voor een beeld..... De andere die ik wel ontvang zitten tussen de 75 en 83%
Quote
#5
Wat vreemd Els Huh
Volgens het overzicht van King-of-sat zit Veronica op dezelfde frequentie als de RTL-zenders namelijk 12343H / 27500

Ik heb het hier even gecheckt; Veronica komt even sterk binnen als de RTL-zenders. Er gaat ergens iets mis maar heb even geen idee wat precies.......

Heb je overdag wél beeld op Disney XD?

Ger
Quote
#6
Nee Ger ook niet.
Ik krijg
12.574(H)/22.000 voor Veronica/DisneyXD
12.343(H)/27.500 voor de RTL-zenders
12.515(H)/22.000 voor de publieke zenders en SBS6/Net5
Ik heb wel geen HD-decoder.
Quote
#7
(16 June 2012, 21:02)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nee Ger ook niet.
Ik krijg
12.343(H)/27.500 voor de RTL-zenders

Da's inderdaad de goede; ik neem aan dat je deze transponder al eens opnieuw hebt ingescand? Dan moet Veronica echt tevoorschijn komen hoor.

Multiquote:Ik heb wel geen HD-decoder.
Da's in dit geval niet van belang; de genoemde transponder zendt uit in DVB-S en is dus met elke digitale receiver te ontvangen.
Quote
#8
Helaba Els,


Wij krijgen dank zij jouw en Ger zijn inbreng nu haarzuiver alle RTL- zenders door incl. Veronica,

Het heeft wel wat ingehad eer het zover is en op het scheiden van de markt kunnen wij er nog een 6/tal weken plezier van hebben.

En hebben wij eindelijk Veronica en komt voetbal gewoon op Ned.1
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#9
(07 June 2012, 09:33)ROLF d schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier op kreta een veel beter signaal op de rtl transponder(12343-27500) dus veel makkelijker te ontvangen.

Goede tip @Rolf, ben gister even aan het goochelen geweest met de reciever en ja hoor, hoef geen HD pakket te kopen en ontvang toch naast de al bestaande zenders rtl 4/5/7/8 veronica, eurosport en nog 5 andere zenders, dat alles voor €10.95 per maand met een 85 cm schotel op oost Kreta.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
(24 June 2012, 09:17)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




met een 85 cm schotel op oost Kreta.

Het signaal van de Astra1-M is zo sterk dat ik me kan voorstellen dat je zelfs met een 60cm schoteltje redelijke resultaten kunt halen zo zuidelijk in Griekenland.
Quote
#11
We ontvangen hier in de regio van Analipsi op Kreta alles met een kleine schotel van 60 cm kost ook niets meer koop je al voor rond de 50 euro.
Uiteraard moet er ook wel een goede ontvanger bij staan.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Geen RTL zenders op Kreta gerard en ria 13 17.268 23 May 2011, 16:12
Laatste bericht: Ger
  rtl ontvangst Kreta sinta 2 6.901 16 October 2010, 16:01
Laatste bericht: Geisha
  Ontvangst RTL-transponder inmiddels weer beter? Ger 2 6.061 21 May 2009, 21:57
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)