Cursus Grieks voor in de auto
#1
Hoi Iedereen,

Iemand bekend met een cursus grieks die je volledig op cd kan beluisteren?
Dus bijvoorbeeld in de auto?

Ik stop nu mijn huidige cursus in de cdspeler, maar die praat alleen grieks, het Nederlands staat dan in de boeken en dat is niet handig.
Ik merk dat ik in de auto wel veel beter kan leren en het is handig onderweg naar mijn werk.

De LOI heeft zo'n cursus, maar kost 55 euro.... vind ik wel wat veel, tenzij het echt een goede cursus is, dan heb ik het er wel voor over...
Iemand ervaring?

Groetjes
Denise
Quote
#2
Ik heb zelf de LOI cursus deel 1 en 2 die ik heb gebruikt om te oefenen voordat ik het A1 examen deed en vind het een erg prettige en praktijkgerichte cursus.
Moet er wel bij zeggen dat ik zelf lessen volg aan de Volkuniversiteit dus gebruikte het als extra oefenmateriaal.
Er is ook een leuke boekje van Dafni Alverti - Op Stap - eveneens met bijbehorende cd. Volgens mij uitgegeven bij Coutinho en in ieder geval verkrijgbaar bij De Griekse Wereld. En er volgen ongetwijfeld nog meer aanvullingen van andere forumleden. Succes.
Quote
#3
Hoi Aniet,

Bedankt voor je reactie.
Die cursus van het LOI die je noemt, is dat ook speciaal voor in de auto?
Dus dat ze het Nederlands opnoemen en daarna de vertaling?

Ik wil zelf ook in september met cursussen beginnen op de Volksuniversiteit als ze Grieks gaan aanbieden.

Groetjes
Denise
Quote
#4
Hoi Denise,
Heb net even op de website van LOI gekeken, maar de cd's die ik heb behoren bij het normale lespakket dus niet bij het pakket van € 55,00.
Quote
#5
Ik blijf bij mijn mening...
Aangezien het Grieks een moeilijke taal en vrij gramaticaal is, moet je toch een minimum aan lessen in een "deftige" school volgen om de basis onder de knie te krijgen. Denk niet om dit te leren in een mum van tijd. Ikzelf heb meer dan 4 jaar in avondschool geïnvesteerd en bijkomend is praktische ervaring een must. We zijn begonnen met 67 leerlingen en geëindigd met 6 volhouders. Indien de kostprijs je laat afschrikken, stel je dan de vraag waarom je het Grieks wil leren. Ik ben trots om dit te hebben verwezenlijkt en zie dit als een meerwaarde voor mezelf. Bovendien hou ik van de bevolking en vertoef ik er regelmatig tussen. Het feit dat ze telkens verwonderd zijn dat een "buitenlander" het taaltje spreekt en leest, doet deugd, geeft een positieve blik op hun gezicht en geeft meestal een mentaliteitsverandering. Niet enkel de taal is belangrijk maar leer ook iets van hun mentaliteit en wat erbij hoort...
Quote
#6
(08 June 2012, 17:36)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik blijf bij mijn mening...
Aangezien het Grieks een moeilijke taal en vrij gramaticaal is, moet je toch een minimum aan lessen in een "deftige" school volgen om de basis onder de knie te krijgen. Denk niet om dit te leren in een mum van tijd. Ikzelf heb meer dan 4 jaar in avondschool geïnvesteerd en bijkomend is praktische ervaring een must. We zijn begonnen met 67 leerlingen en geëindigd met 6 volhouders. Indien de kostprijs je laat afschrikken, stel je dan de vraag waarom je het Grieks wil leren. Ik ben trots om dit te hebben verwezenlijkt en zie dit als een meerwaarde voor mezelf. Bovendien hou ik van de bevolking en vertoef ik er regelmatig tussen. Het feit dat ze telkens verwonderd zijn dat een "buitenlander" het taaltje spreekt en leest, doet deugd, geeft een positieve blik op hun gezicht en geeft meestal een mentaliteitsverandering. Niet enkel de taal is belangrijk maar leer ook iets van hun mentaliteit en wat erbij hoort...

Markos heeft overschot van gelijk. Zonder een goede basis kom je niet ver. Ik durf zelf te beweren als men zijn eigen moedertaal nog niet eens meester is , is het moeilijk om een andere taal op deftige wijze te leren.
Want als begrippen zoals genitief , accusatief etc je vreemd zijn kan je het wel schudden . ik heb momenteel ook 6 jaar avondschool achter de rug en weet waarover ik spreek. het vraagt natuurlijk wel wat meer inzet dan alleen de drie uurtje per week in de school.
Waar ik me ook wel wat vragen bijstel is het, is hoe kan je nu met een taalcursus bezig zijn als je achter het stuur van een wagen zit.
Tenzij je altijd de files opzoekt en achteraan gaat aansluiten.
Je kan dan toch niet op normale wijze anticiperen in het verkeer.


Jeff
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Beste Markos en Jef,

Wat een aardige berichten, hier heb ik wat aan....
Ik denk dat ik er maar meteen mee stop want de begrippen genitief en accusatief zijn mij inderdaad vreemd.

Wat een rare reacties zeg, het lijkt haast wel alsof jullie je beter voelen dan een ander omdat jullie al zoveel jaren onderwijs hebben gehad en dan kennen jullie mij niet eens.

Mijn man is grieks en is vanuit griekenland hier komen wonen.
Ik heb een volledige goede cursus tot mijn beschikking met boeken en diverse cd's. Daarnaast lijkt het mij ook handig om het uur wat ik per dag in de auto reis, ook te kunnen leren. Sinds een paar weken heb ik mijn cd's gedraait en ik merk dat ik daar ook veel van leer.
In september wil ik ook lessen gaan volgen.

En ik denk echt niet dat ik het Grieks in een jaar tijd onder de knie heb hoor, wie heeft mij dat horen zeggen? Dat verwacht ik dus ook echt niet.
Maar het is wel fijn als ik op vakantie ga naar Griekenland dat ik in ieder geval steeds meer en beter kan communiceren met mijn schoonfamilie.

En ook al zou ik alleen maar een paar woordjes willen leren uit mijn piepkleine vakantieboekje, wat is daar het probleem van? Daar liggen jullie toch niet wakker van hoop ik?

Alle kleine beetjes helpen, toch?
En even googlen en ik weet meteen wat je met die twee termen bedoelde... ook weer geleerd!
Quote
#8
Nikolaki

Gebruik zelf ook een cursus in de auto.
Deze is eerst Nederlands dan Grieks en daarna de te oefenen uitspraak
Zal kijken van wie die cursus is

gr janoslovegreece
Quote
#9
Dankje Janos, klinkt goed!
Quote
#10
(08 June 2012, 19:49)Nikolaki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste Markos en Jef,

Wat een aardige berichten, hier heb ik wat aan....
Ik denk dat ik er maar meteen mee stop want de begrippen genitief en accusatief zijn mij inderdaad vreemd.

Wat een rare reacties zeg, het lijkt haast wel alsof jullie je beter voelen dan een ander omdat jullie al zoveel jaren onderwijs hebben gehad en dan kennen jullie mij niet eens.

Mijn man is grieks en is vanuit griekenland hier komen wonen.
Ik heb een volledige goede cursus tot mijn beschikking met boeken en diverse cd's. Daarnaast lijkt het mij ook handig om het uur wat ik per dag in de auto reis, ook te kunnen leren. Sinds een paar weken heb ik mijn cd's gedraait en ik merk dat ik daar ook veel van leer.
In september wil ik ook lessen gaan volgen.

En ik denk echt niet dat ik het Grieks in een jaar tijd onder de knie heb hoor, wie heeft mij dat horen zeggen? Dat verwacht ik dus ook echt niet.
Maar het is wel fijn als ik op vakantie ga naar Griekenland dat ik in ieder geval steeds meer en beter kan communiceren met mijn schoonfamilie.

En ook al zou ik alleen maar een paar woordjes willen leren uit mijn piepkleine vakantieboekje, wat is daar het probleem van? Daar liggen jullie toch niet wakker van hoop ik?

Alle kleine beetjes helpen, toch?
En even googlen en ik weet meteen wat je met die twee termen bedoelde... ook weer geleerd!

Ja zeg Nikolleke , als je een Griek als levenspartner hebt zal dat in iedergeval een voordeel zijn. Veel succes met je lessen in de toekomst.
Maar pas op als je met de wagen onderweg bent.

Mvg
Jeff
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Waar een wil is, is een weg.
Een voorbeeld: Bij mij in de groep van Griekse les zat een (NL) man die nog nooit een vreemde taal had geleerd (behalve een jaartje Engels) maar die dol was op Griekenland en heel graag Grieks wilde leren. Hij had ook nog nooit van genitief en accusatief gehoord (of meewerkend voorwerp en lijdend voorwerp, of van de aanvoegende wijs). Maar als hij thuis was ging hij uitzoeken wat dat was en de volgende les wist hij het. Hij heeft het tot en met het derde jaar succesvol afgerond.
Ikzelf heb veel vreemde talen geleerd en een beetje een talenknobbel, en spreek nu wat Grieks (maar nog lang niet zo goed als ik zou willen). Ik vind zijn prestatie eigenlijk 10.000 keer beter!!
Quote
#12
Μπράβο σου!
Volg je eigen weg. Succes.


(08 June 2012, 19:49)Nikolaki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste Markos en Jef,

Wat een aardige berichten, hier heb ik wat aan....
Ik denk dat ik er maar meteen mee stop want de begrippen genitief en accusatief zijn mij inderdaad vreemd.

Wat een rare reacties zeg, het lijkt haast wel alsof jullie je beter voelen dan een ander omdat jullie al zoveel jaren onderwijs hebben gehad en dan kennen jullie mij niet eens.

Mijn man is grieks en is vanuit griekenland hier komen wonen.
Ik heb een volledige goede cursus tot mijn beschikking met boeken en diverse cd's. Daarnaast lijkt het mij ook handig om het uur wat ik per dag in de auto reis, ook te kunnen leren. Sinds een paar weken heb ik mijn cd's gedraait en ik merk dat ik daar ook veel van leer.
In september wil ik ook lessen gaan volgen.

En ik denk echt niet dat ik het Grieks in een jaar tijd onder de knie heb hoor, wie heeft mij dat horen zeggen? Dat verwacht ik dus ook echt niet.
Maar het is wel fijn als ik op vakantie ga naar Griekenland dat ik in ieder geval steeds meer en beter kan communiceren met mijn schoonfamilie.

En ook al zou ik alleen maar een paar woordjes willen leren uit mijn piepkleine vakantieboekje, wat is daar het probleem van? Daar liggen jullie toch niet wakker van hoop ik?

Alle kleine beetjes helpen, toch?
En even googlen en ik weet meteen wat je met die twee termen bedoelde... ook weer geleerd!
Quote
#13
Hoi Nikolaki,
mijn bericht is niet negatief bedoeld hoor, sorry mocht dit zo overkomen. Alvast veel studieplezier toegewenst... je zal er alleszins de vruchten van dragen indien je een beetje Grieks mondig bent.
Quote
#14
Ik denk dat mijnheer Jef Dockx vooral de wikipedia bekijkt om woorden te uiten die bijna niemand gebruikt en of weet wat ze betekenen.

Hij mag trouwens erg graag mensen afz.... op hun taalgebruik doet hij op andere plekken ook regelmatig en dus uiteraard ook hier.

Ben eigenlijk wel benieuwd of hij het woord Belg kan uitleggen zo niet kan ik het wel voor hem doen.
Quote
#15
(09 June 2012, 13:37)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat mijnheer Jef Dockx vooral de wikipedia bekijkt om woorden te uiten die bijna niemand gebruikt en of weet wat ze betekenen.

Hij mag trouwens erg graag mensen afz.... op hun taalgebruik doet hij op andere plekken ook regelmatig en dus uiteraard ook hier.

Ben eigenlijk wel benieuwd of hij het woord Belg kan uitleggen zo niet kan ik het wel voor hem doen.


Vertel!...
Quote
#16
(09 June 2012, 13:37)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat mijnheer Jef Dockx vooral de wikipedia bekijkt om woorden te uiten die bijna niemand gebruikt en of weet wat ze betekenen.

Hij mag trouwens erg graag mensen afz.... op hun taalgebruik doet hij op andere plekken ook regelmatig en dus uiteraard ook hier.

Ben eigenlijk wel benieuwd of hij het woord Belg kan uitleggen zo niet kan ik het wel voor hem doen.

Beste Kees

Die woorden zoek ik niet op op wikipedia , ieder die in welk schoolsysteem dan ook les volgt om een taal te leren weet dat maar al te best. Dat is nu eenmaal zo dat men zulke termen gebruikt in het onderwijs.

Aangaande dat afz... ,daarin kan je zelf ook iets van hé . zij het niet op taalgebruik dan wel op in verband met andere zaken.

Dat men in de noorderlijke nederlanden één of andere uitleg kan geven over het woord Belg daar kan ik inkomen.En dat is waarschijnlijk wederzijds.
Wat mij zeker niet vreemd is , is het werkwoord gebelgd zijn.


Jef Dockx
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
hoi Nikolaki.

ik heb hier al een keer een link gezet naar de Loi cursus, zijn in totaal 5 cd's.
staat ergens onder het blokje grieks leren samen met een "beschrijving" hoe je nzb's binnen haalt...
mocht het niet lukken neem dan even contact met me op.

Petra

ff opgezocht staat hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Hoi Petra,
Ik heb jouw berichtje inderdaad gelezen, maar daar begrijp ik niks van, haha..
Volgens mij moet je dan lid worden van nieuwsgroepen toch?
Zou ik dan een keer uit moeten zoeken.

Groetjes
Denise
Quote
#19
Je bent niet de enige Wink. Maar Petra gaat ons vast op weg helpen, leek me ook wel handig in de auto of op mijn mp3 speler als ik straks op het Griekse strand lig Smile.

(10 June 2012, 12:44)Nikolaki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Petra,
Ik heb jouw berichtje inderdaad gelezen, maar daar begrijp ik niks van, haha..
Volgens mij moet je dan lid worden van nieuwsgroepen toch?
Zou ik dan een keer uit moeten zoeken.

Groetjes
Denise
Quote
#20
Hoi Denise en Aniet,

de eerste link in mijn berichtje komt uit op een uitlegpagina. Daar staat alles exact in beschreven hoe het in zijn werk gaat.
Kan helaas geen delen kopieren, dat is weer jammer ;)
Maar het belangrijkste is dat je een programma als grabit download. Deze zorgt dat alles binnenkomt en uitgepakt wordt zodat je het ook echt kunt gebruiken. voor 1 x downloaden heb je geen payserver nodig, dat kan gewoon via je provider, die heeft op de site als het goed is ook informatie over nieuwsgroepen staan.

Ik hoop jullie weer een stukje op weg te hebben geholpen, verdiep je er eens in en anders moeten we maar even wat anders regelen.
Als het nodig is kunnen alle 5 cd's op 1 worden gebrand...

Petra
Quote
#21
Goedemorgen!
Had ik al een beetje naar gekeken, maar hoewel ik regelmatig muziek download vind ik dit toch redelijk ingewikkeldHuh, dus ben voor ..."even iets anders regelen". Big Grin Fijne dag


(11 June 2012, 06:51)Petra schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Denise en Aniet,

de eerste link in mijn berichtje komt uit op een uitlegpagina. Daar staat alles exact in beschreven hoe het in zijn werk gaat.
Kan helaas geen delen kopieren, dat is weer jammer ;)
Maar het belangrijkste is dat je een programma als grabit download. Deze zorgt dat alles binnenkomt en uitgepakt wordt zodat je het ook echt kunt gebruiken. voor 1 x downloaden heb je geen payserver nodig, dat kan gewoon via je provider, die heeft op de site als het goed is ook informatie over nieuwsgroepen staan.

Ik hoop jullie weer een stukje op weg te hebben geholpen, verdiep je er eens in en anders moeten we maar even wat anders regelen.
Als het nodig is kunnen alle 5 cd's op 1 worden gebrand...

Petra
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Cursus Grieks lezen en uitspreken met 50% korting Karidiès 0 417 15 December 2023, 17:50
Laatste bericht: Karidiès
  CD’s cursus Grieks BertE 0 1.036 25 April 2021, 10:42
Laatste bericht: BertE
  Grieks leren lezen en uitspreken (cursus) Karidiès 6 3.217 02 January 2020, 15:14
Laatste bericht: Markos
  cursus Grieks petra mens-omtzigt 0 1.295 31 August 2019, 06:57
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  Zò leuk! Resultaat cursus Grieks Esther Corfu 6 5.208 30 May 2014, 11:51
Laatste bericht: Esther Corfu
  korte, leuke, inspirerende cursus Grieks! petra mens-omtzigt 1 2.638 24 April 2014, 22:31
Laatste bericht: Harma
  7 -weekse cursus Grieks Haarlem petra mens-omtzigt 0 2.550 10 March 2013, 11:58
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  7-weekse cursus Grieks Rotterdam petra mens-omtzigt 9 7.898 06 February 2013, 13:03
Laatste bericht: ElsR
  LOI cursus Grieks voor onderweg Petra 3 4.796 05 February 2011, 18:08
Laatste bericht: Gast

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)