Kythira, niet té stil?
#1
Ik heb er al veel over gehoord en denk eraan om er dit najaar toch maar eens heen te gaan: Kythira

Ik hou wel van rust én wandelen dus dat zit wel goed maar ik maak me toch een beetje zorgen dat er zó weinig mensen heen gaan dat veel taverne's en andere zaken dicht gaan/blijven. Maak ik me ten onrechte zorgen of is het er inderdaad uitgestorven?
Wie weet er meer van of is er misschien dit seizoen al geweest en kon het vergelijken met voorgaande jaren?
Quote
#2
Jill Het is stil maar O zo fijn. Gewoon doen en laat je verrassen en ontdek het Griekenland van vroeger. Je zult er geen spijt van krijgen. En in september is het weer ook vaak nog mooi en warm.
Quote
#3
Wij gaan ook naar Kythira en zijn erg benieuwd. Elk jaar kiezen we een ander eiland. Onze vluchten zijn geboekt, maar we hebben nog geen verblijf. Wie kan ons nog tips geven?
Quote
#4
Kythira is geweldig! Ik was er in 2009, 1e helft juni. Dus ook rustig. Logeerde in Agia Pelagia, leuk plaatsje, mooi strand en paar gezellige restaurantjes, al moet ik zeggen dat ik vaak bij dezelfde at. Gastvrije bevolking, prachtige natuur met veel verrassende plaatstjes. Ga zeker ook naar Milopotamos, wandel door de kloof, Chora is prachtig en ook Capsali is mooi. De korte route van Chora naar Capsali is een droom, zo mooi het uitzicht op de tweelingbaaitjes. Het is een echt wandeleiland, koop vooral ook het Nederlandstalige wandelboekje van Frank, de host van Ross Holidays met tal van prachtige wandelingen in beschreven.

En oja, ik vond het er echt niet té stil maar eigenlijk perfect. Druk genoeg om het gezellig te hebben en stil genoeg om het echte leven mee te maken.

Als je meer wilt lezen, kijk eventueel op mijn blog, deze pagina geeft de verhalen weer over Kythira:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Veel (voor)plezier gewenst!
Quote
#5
Beste Jill,

Kythira is inderdaad een rustig eiland, maar te stil is het zeker niet! De stilte kan hier overigens letterlijk en figuurlijk oorverdovend zijn... ook in de 'drukkere' maanden juli en augustus.

Welke maand in het najaar wil je naar Kythira komen? In de loop van oktober zal een aantal restaurantjes dicht gaan, maar voldoende restaurantjes en cafeetjes blijven het hele jaar door open.

In het najaar zijn de stranden overwegend voor jou/jullie alleen. En mocht je van wandelen houden, kijk even op mijn website naar de wandelmogelijkheden. Kythira heeft veel te bieden.

Veel groeten, en ik hoop tot ziens op Kythira,

Frank
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Wij hebben 2 maal in Kapsali gelogeerd in Aphrodite, vlakbij 't strand, restaurantjes, rustig om te slapen en vooral heel vriendelijke mensen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Groetjes,
Viviane.
Quote
#7
Kithira is top ! Nog authenthiek Grieks. Ik was in Kapsali, mooi plaatsje. In september, zeker niet té rustig.
Quote
#8
@ Jill, in het zomernummer van Griekenland Magazine staat een artikel over Kythira. Misschien leuk om te lezen als voorpret? Veel plezier in ieder geval!
Quote
#9
Geweldig eiland, ik zeg: doen! Wij waren in kapsali, geweldige stek tegen de berg van Chora aan. Wij zaten in een acco die slechts 1 keer in het programma van Olympia heeft gestaan met prachtig uitzicht over beide baaien. We hebben de onderste helft van het eiland bekeken en gaan zeker nog eens naar het noorden. Kythira is één van mijn favorieten!
Quote
#10
Beste Jill, geen twijfel mogelijk, direct boeken en waan je in het Griekenland van weleer! Ik was er in 2003, en denk erover om volgend jaar weer terug te gaan, het is te lang geleden. Dat heeft ook te maken met het feit dat er zoveel mooie plekjes nog te ontdekken zijn en waar je vervolgens ook weer naar terug wilt! Veel plezier op Kythira!
Quote
#11
[Afbeelding: 314pm4x.jpg]

Kythira is geweldig!
Quote
#12
@Mart; herinner ik het me goed en is dit Avlemonas? Ik was er drie jaar geleden, midden op de dag en voor m'n gevoel was het 50 graden en windstil. Niettemin, leuk plaatsje en mooie haven.
Quote
#13
En nog één.[Afbeelding: qntsp0.jpg]
Quote
#14
Hier vond ik het ook schitterend (zicht op Kapsali):

[Afbeelding: 2ldaqg2.jpg]
Quote
#15
Corry en Mart,

Mooi die foto zou zo weer terug willen!
Mart:waar is deze foto gemaakt? Er zijn nog zo veel van die te
ontdekken plekjes
En te stil is het er zeker niet.Wij waren er in mei en sept.maar er was
genoeg open.
Quote
#16
Confused Ik weet alleen zeker dat het foto's van Kythira zijn. Welke plaats kan ik niet met zekerheid zeggen.Vergeten.
Quote
#17
Dit moet de hoofdstad. Chora zijn. Waar je op kijkt. Kapsali. Mooie foto trouwens.
Quote
#18
Ik kom net van Kythira en het was er veels te stil tov afgelopen jaren.
Quote
#19
(05 August 2012, 07:53)Yvon schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik kom net van Kythira en het was er veels te stil tov afgelopen jaren.

Heerlijk ik ga gelijk kijken of ze nog plek hebben ik oktober!
Quote
#20
Joepi, nog 3 weken en dan mogen we Kythira gaan verkennen. We zijn erg benieuwd.

Groetjes

Els
Quote
#21
Hoewel ik verknocht ben aan mijn plekje op Kreta, ziet dit er allemaal erg aantrekkelijk uit.
Quote
#22
(18 August 2012, 19:54)Els DR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Joepi, nog 3 weken en dan mogen we Kythira gaan verkennen. We zijn erg benieuwd.

Groetjes

Els

Ik zou zeggen neem eens een kijkje op de webpagina van Christos of de Kythira prikpagina

[Afbeelding: 0cab0d3c.jpg]
Quote
#23
Ja het zal er wel stil/stiller geweest zijn dan anders.Het is voor de mensen uit Athene een vakantieplek,.....
Maar Japio ben jij er dit jaar nog niet geweest? Het is ook te merken op het Kythiraprikbord,lang niet zo veel te vertellen/melden/vragen!
Jammer
Nou Japio ik zou maar boeken ze missen die Hollander daar vast!
Quote
#24
(18 August 2012, 20:10)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja het zal er wel stil/stiller geweest zijn dan anders.Het is voor de mensen uit Athene een vakantieplek,.....
Maar Japio ben jij er dit jaar nog niet geweest? Het is ook te merken op het Kythiraprikbord,lang niet zo veel te vertellen/melden/vragen!
Jammer
Nou Japio ik zou maar boeken ze missen die Hollander daar vast!

Ik niet naar kythira? Ehhh dat is aan een vroom mens vragen of hij niet naar de kerk gaat!

Wij zijn in mei/juni geweest, ja t prikbord het is er uitgestorven..... Stil vandaar dat ik hier een beetje reclame probeer te maken.
Quote
#25
O ja Els:vergeet je een hele goede vakantie te wensen op ons favoriete eiland.Het is er zo mooi en je hebt er prachtige wandelroutes,schaf het boekje:Kythira doorlopend aan(mocht je dat nog niet hebben)
Zie verder wat Japio schreef.
Quote
#26
geniet ervan Els!

Petra
Quote
#27
Marianne en Petra bedankt. Marianne, we hebben het boekje nog niet, maar we zijn ook niet zo'n wandelaars. Ik heb een aantal korte wandelroutes gevonden en die gaan we misschien wel doen.
Japio, ik heb de webpagina van Christos al bekeken en Kythira prikpagina ook, maar toch bedankt.

Groetjes

Els
Quote
#28
Ja Japio jullie hebben op Kythira weer geweldige wandelingen gelopen.
Dat is ook wat,ik reageerde toen op jouw beroerde "kiesverhaal",sorry
Helemaal ontschoten!!
Quote
#29
Net terug van kythira wat een mooi eiland als je wilt onstressen dan moet je daar heen alles op je gemak geen grieken die loopen te toeteren als je niet opschiet met de auto geen straaten met souvernirs en andere rotzooi bv voetbalkleding je zou haast denken dat ze niets willen verdienen
Strand bedjes hoeft je niet te betalen waar wij zaten als je maar wat te drinken nam .
het eten is goed koper dan op andere eilanden bv voor gerecht, hooft gerecht, toetje hoeft je niet te betalen half liter wijn ongeveer 25 euro voor 2 man.
het eiland heeft veel te bieden vooral cultuur zeer leuke dorpen vooral op zondag morgen in papomos leuke markt lekker toeren met de auto en van de ver gezichten genieten als je van wandelen hout is het in geweldig eiland
ik heb een zeer leuk kook boekje gekocht van een ned dame die daar woont, met repcepten van kythira zeer lekker
Quote
#30
Kythira is mooi ,en nog geen massa toerisme,eten voor rond de 25 euro is ook niets van te zeggen
wij hebben er ook 2 mooie vakantie's gehad
de eerste met een klein vliegtuigje 1994 vanuit athene,toen landen er nog geen grote vliegtuigen vanuit het buitenland
de donderdag kwamen er altijd toeristen uit italie,dan waren we niet alleen
Ger en José
Quote
#31
Hee Johnie, fijn dat je het naar je zin hebt gehad op Kythira.
Al je info is mooi maar goeddat wisten we al.
Ik ben nu echter bang dat iedereen ineens naar het rustige en vriendelijke Kythira gaat waar t zo lekker rustig is en je begrijpt t al, zo lekker rustig en goedkoop is het dan niet meer, dus je wordt vriendelijk bedankt!
AngryAngryAngryAngryAngryAngryAngry

Nee hoor Kythira is en blijft een apart stukje Griekenland, rustig en aanbeden door diegene die er vaak al jaren achtereen hun rust zoeken.
Jij hebt t met de auto verkent en slechts een gedeelte gezien van datgene dat door de vele wandelaars die het eiland elk jaar bezoeken wordt aanbeden.
Quote
#32
In de jaren 90 was ik met mijn ouders mee op de Anek van Brindisi naar Igouminitsa. Ik herinner mij dat het reuzachtig ship voor Kythira stopte.
In de verte kwam een er een kleine bootje met roeiers. Ze kwamen de Papas van Antikythira halen!!! Dit was een schouwspel dat wel 2 uur duurde waarbij wij in de zee met de mastodont aan het dobberen waren. Tegenwoordig zal dat wel niet meer kunnen... Parakalo pedia!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)