Aardbeving bij Rhodos
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Tussen Rhodos en het westen van Turkije, da's toch maar een smalle oversteek daar, of vergis ik me? Ik meen me te herinneren dat je vanuit Rhodos-stad Turkije ziet liggen dus moet die beving dichtbij het eiland hebben plaatsgevonden lijkt me.

Iemand iets gevoeld van de aardbeving?
Quote
#2
Ik vind van dit nieuws nog niks terug in de Belgische kranten.
Quote
#3
Het was zojuist ook te zien op de Griekse TV-zender ANT1..........
Quote
#4
In het zuiden (Kiotari) hebben ze niets gevoeld
Quote
#5
Op Samos was de beving te merken: mijn man hoorde de glazen in de kast rinkelen. Ik heb niets gemerkt (was in het zwembad)
Quote
#6
Op de website van Nea Kriti is er spraken van twee verschillende gegevens aangaande de sterke , Euro-mediterraan Instituut spreekt over 6 op de schaal van richter en de sterrewacht van Athene spreekt over 5,8 op de schaal van richter. Over schade geen gegevens wel schrijft men over stroomuitval op Rodos.

Jeff
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
6.0 is zeker niet niks...

10-06-12 14:44:16 (local time) ML 6.0 (26 KM diepte)
10-06-12 14:49:37 (local time) ML 5.1 (10 KM diepte)
10-06-12 15:01:25 (local time) ML 3.7
10-06-12 16:06:14 (loacl time) ML 3.0
10-06-12 17:02:40 (local time) ML 3.4
10-06-12 17:11:00 (local time) ML 3.3
10-06-12 20:28:33 (local time) ML 4.2
10-06-12 18:42:29 (loacl time) ML 3.2

Dat allemaal op dezelfde plaats, vlak bij de turkse kust. De eerste 2 bevingen (dus op dezelfde plek) waren op zeer verschillende diepten. In het dun bevolkte gebied aan de turkse kust vielen 6 gewonden.

Zo, en nog even kijken of ik me hier ergens kan voorstellen als nieuweling.
Quote
#8
Bij ons op Kos was het goed te voelen.

In mijn shop begonnen de schappen en de artikelen te rammelen en gingen de lampen heen en weer.
zelf zat ik op n stoel toen het begon en werd een beetje duizelig... maar verder geen schade op Kos.
we hebben wel vaker een lichte beving maar deze was sterk waarneembaar en duurde vrij lang 20/30 seconden
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bootvluchtelingen stranden bij Rhodos Ger 12 11.079 15 May 2015, 10:30
Laatste bericht: messara

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)