Muggen verjagen
#1
Ik weet niet of jullie deze al kennen ik ken hem sinds zaterdagavond toen wij hebben een BBQ hadden met Griekse vrienden en buren.

Ik heb er totaal geen last van waar ik ook ben maar mijn vrouw word lek geprikt door de muggen waar ze ook is en wat ze er ook tegen probeert te doen tot zaterdagavond de oplossing werd geboden.

Zoals gewoonlijk weer vele muggen en het vrouwtje werd er helemaal gek van maar in 5 minuten was dat over. wat gebeurde er:

De Griekse buurman ging even naar huis kwam terug met een stalen schoteltje en een pakje koffie waar de echte Griekse koffie van gezet word.

Hij deed wat nieuwe koffie op het schoteltje en stak dit met zijn aansteker aan het begon te smeulen en te roken en binnen 5 minuten waren alle muggen verdwenen en de hele avond en Nacht zijn ze niet meer terug gekomen (een verademing voor mijn vrouw) want die werd niet meer gestoken na ongeveer duizend middeltjes en tips uitgeprobeerd te hebben in haar leven.

Sindsdien doen wij dit uiteraard elke dag en we hebben geen mug meer gezien het enige nadeel is je moet even aan de lucht wennen maar dat heb je er graag voor over.

Er zullen nu wel vele suggesties gedaan worden van wondermiddeltjes die ook helpen maar geloof me mijn vrouw heeft ze allemaal uitgeprobeerd in haar leven en ondanks dat is ze in de zomermaanden overal lek geprikt maar deze helpt in ieder geval bij ons.

Fijn verblijf tijdens de vakantie in Griekenland ons verblijf is in ieder geval flink verbeterd.
Quote
#2
Vorig jaar in Oud-Epidavros hadden we bij het ontbijt veel problemen met de wespen. Ze hebben dan ook een schoteltje geplaatst met griekse koffie en in brand gestoken, en weg waren ze.....Inderdaad in 't begin moet je een beetje wennen aan de geur.

Viviane.
Quote
#3
Het helpt dus bij meerder vervelende insecten alleen maar goed om te weten.
Quote
#4
is die koffie dan gemalen of hele bonen? wil het ook eens testen.
Quote
#5
Bij ons was het gemalen koffie. Je ziet geen vlammetjes hoor maar het begint te smeulen en het blijft smeulen.

Succes ermee!
Viviane.
Quote
#6
Helpt het ook tegen Duitsers? haha
Quote
#7
Ja moeilijk te verteren hé als andere beter zijn in een spelletje tussen verwende miljonairs jochies.
Quote
#8
Je kunt dit ook kopen bij elke supermarkt in GR. Vaak in de vorm van een spiraal dat je op een metalen standje zet. De ene kant steek je aan, en het smeult dan voor ~6 uur. Dit verjaagd muggen etc.

'k zou alleen niet aanraden om dit binnenshuis te gebruiken. Beste is om, als je ramen/deuren open hebt savonds, deze dingen vlak voor de deur te zetten.
Quote
#9
@Xandrios
Die dingen ken ik, het zijn groene spiralen.
Maar, zijn die gemaakt van koffie ? Volgens mij niet namelijk. De lucht daarvan vind ik niet te harden.

De truc met de koffie ga ik voor mijn vrouw zeker uitproberen. Ik ga er van uit dat het niet uitmaakt of je koffie speciaal voor Elleniko koffie gebruikt, of Griekse Nescafé voor de frappé Wink
Quote
#10
Absoluut geen Nescafe gebruiken maar de koffiepoeder die je voor er echte Griekse koffie gebruikt gebruiken.
Voor mijn vrouw is het een openbaring al die jaren is ze lek geprikt wart we ook probeerden sinds vorige week geen mug meer te bekennen en zit ze heerlijk genietend tot laat in de avond onbeschermd op het terras geweldig.
Wat ons opvalt is dat de vliegen en wespen ook veel minder voorkomen.
De spiraaltjes werken bij lange na niet bij iedereen zit ook geen koffie in hebben wij ook veelvuldig uitgeprobeerd.

Het gaat om de luct die verspreid word maar goed mijn vrouw is na 30 jaar ellende van de muggen verlost.
.
Quote
#11
Ik zweer nog steeds bij DEET 27%. Om de 4 uur opnieuw smeren. Houdt zelfs paardenhorzels weg.
Quote
#12
Zal gerust wel mijn vrouw heeft 30 jaar lang elk denkbaar middel uitgeprobeerd niets heeft geholpen dit wel en niet alleen bij haar ook bij de bezoekers die we sindsdien gehad hebben het verjaagd de insecten en dat is heel iets anders dan dat ze er wel zijn en je niet prikken.

en het grote voordeel is je hoeft je niet met allerlei wondermiddeltjes in te smeren, ik persoonlijk ben nog nooit gestoken waar ook ter wereld niet en we zijn op vele plaatsen geweest in de wereld maar ik geloof niet omdat dat komt omdat ik lelijk ben :)
Quote
#13
Goede avond

Heb het middel vanavond met de bbq uitgeprobeerd, in één woord G E W E L D I G ExclamationExclamationExclamation eindelijk eens gerust kunnen zitten eten.Big GrinBig Grin
Ik heb ook die spiraaltjes, maar die helpen N I E T zo goed als de koffie.
Bedankt voor de TIPefxaristo
waar dit forum allemaal niet goed voor isbravo
Quote
#14
Zo zie je maar weer, weer iets geleerd
Quote
#15
Hoi Cornelius,
Hoeveel koffie leg ik op een schoteltje? 1 of 2 eetlepels, of meer of minder? moet het echt een metalen schoteltje zijn? En hoelang werkt het? de hele avond? Is dit alleen voor buiten of mag het ook binnen? (met ramen en deuren open natuurlijk).
Alvast enorm bedankt voor de tip, ook ik ben een slachtoffer die overal en altijd opgevreten wordt Angry
Quote
#16
@Sophia
De hoeveelheid maakt absoluut niet uit hoe meer koffie hoe langer het blijft smeulen.

Wij hadden het voor de eerste keer in een dikke glazen asbak gedaan maar na enige uren smeulende koffie knapte deze uit elkaar.

zolang de geur er hangt werkt het het, wij zetten het bij de deur van het terras die de woonkamer/keuken en ook daar is geen mug meer te bekennen.

Als je aan de geur gewend bent kan je het gerust ook binnen doen je doet er wat minder op zodat het niet te veel rook ontwikkeling geeft.

Mijn vrouw is nu al een week lang niet meer gestoken maar zodra we weg gaan zoals vrijdagavond naar een taverne op een buitenterras en hup ze was binnen enkele minuten aan de beurt.
eigenaar gevraagd om een beetje koffie en een lepel (wij kennen hem goed) aangestoken en hup weg waren de muggen we hebben het na een kwartiertje wel uitgemaakt want er zat een koppeltje toeristen te mekkeren dat ze niet tegen de lucht konden (Nederlanders uiteraard ha ha).
Quote
#17
(15 June 2012, 18:52)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zweer nog steeds bij DEET 27%. Om de 4 uur opnieuw smeren. Houdt zelfs paardenhorzels weg.


En zelfs Fried......Tongue
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#18
(17 June 2012, 07:33)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Sophia
er zat een koppeltje toeristen te mekkeren dat ze niet tegen de lucht konden (Nederlanders uiteraard ha ha).
Het zal niet Big Grin

Bedankt voor je tips!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kijk uit voor Griekse muggen met Westnijlvirus Ger 13 4.284 08 July 2019, 00:49
Laatste bericht: Wilma
  Vliegen/muggen in Griekenland Tol 21 16.036 04 March 2012, 21:00
Laatste bericht: Eilandgast
  Griekenland (Corfu) en muggen Petra 6 12.223 29 September 2010, 12:00
Laatste bericht: geen
  Muggen op Kythira? Fleurootje 5 6.464 24 May 2010, 21:13
Laatste bericht: KarenAnna

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)