Hallo allemaal
#1
Hoi!
Ik ben Lien 43 jaar, 18 jaar getrouwd met Silvan 41 jaar, en we gaan dit jaar voor de 5e keer naar Griekenland.
We hebben 3 dochters, de oudste trouwt over 6 weken (ik was jong moeder Smile ) de middelste studeert in Utrecht en de jongste is net klaar met de havo.

We begonnen onze verkenning van Griekenland ooit in Parga, gingen daarna naar Samos, Lesbos, Thassos en dit jaar naar Kreta.
Eigenlijk trok Kreta mij niet zo maar na verhalen van mensen welke we op Lesbos tegen kwamen en welke helemaal enthousiast waren over oost Kreta trekken we nu de stoute schoenen aan.

Eerlijk gezegd ook nu Kreta omdat ik dacht dat de reis erheen wel goed te betalen zou zijn.
Verblijf in een appartement via vakantieveilingen gekocht en die vliegreis dat kwam nog wel, ahum.....
Het is nu uiteindelijk geboekt maar jeetje zeg wat een prijzen!
Maar goed we gaan er vanuit dat we gewoon een geweldige vakantie kunnen gaan vieren begin september.

Doordat een gebruiker van een ander forum me op het bestaan van deze wees ben ik hier nu dus aan het rondsnuffelen.
Ik vind het byzonder leuk om mensen te 'ontmoeten' en er mee te kletsen en dingen van te leren dus wil je meer weten brand dan maar los...
Quote
#2
Hoi lien
Welkom hier en veel plezier op deze leuke site
Quote
#3
welkom op deze site
wij gaan ook in september weer naar kreta,een zeer mooi eiland,waar wij al meer dan 20 keer zijn geweest
gastvriendelijke mensen,en mooie natuur,waar ergens in kreta ga je heen
mvrg ger en jose
Quote
#4
(07 July 2012, 23:37)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




welkom op deze site
wij gaan ook in september weer naar kreta,een zeer mooi eiland,waar wij al meer dan 20 keer zijn geweest
gastvriendelijke mensen,en mooie natuur,waar ergens in kreta ga je heen
mvrg ger en jose

Hallo we gaan naar Mythos en verblijven daar in Sarikampos beach.
We zijn daar van 2 tot en met 9 september Smile
Quote
#5
Wil je iets meer weten over Sarikampos klik dan op internet de site Serikampos beach Mirtos aan.Het hotel ligt inderdaad een kleine 1,5 km vóór Mírtos,komende vanaf Ierápetra.Een huurauto is beslist een must vind ik want lopend naar Mírtos is met de warmte,ook begin september,een verhittende ervaring.Ook de omgeving van Mírtos is aan te bevelen,dorpjes zoals Míthoi,Málles,Christós,Anatolí etc.De geasfalteerde wegen zijn goed,gewoon rustig rijden en vooral genieten van de mooie omgeving.Ik woon zelf in Ierápetra dus ik denk dat ik de omgeving na al die jaren ondertussen wel een beetje ken en nog steeds weet te waarderen.Fijne vakantie.
Quote
#6
Hallo Lien, leuk dat je deze leerzame en gezellige site hebt gevonden :)
Quote
#7
Welkom hier Lien!

Petra
Quote
#8
Welkom Lien ! misschien wist je het al wel maar met Ryanair kun je vanaf Dusseldorf naar Chania vliegen voor best heel erg redelijke prijzen.
Veel plezier op dit mooie eiland.
famtop's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
(08 July 2012, 11:53)Sabine schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welkom Lien ! misschien wist je het al wel maar met Ryanair kun je vanaf Dusseldorf naar Chania vliegen voor best heel erg redelijke prijzen.
Veel plezier op dit mooie eiland.

Hoi, ja dat weet ik.
Maar met Ryanair kom je 's avonds aan en dan zouden we over een ons onbekend eiland, in een huurauto, door het donker zo'n 275 km moeten rijden, en dat zien we echt niet zitten Confused
Dan betaal ik dus liever meer voor een ticket, maar toch bedankt voor de tip!
Lien
Quote
#10
Welkom Lien Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
Welkom Lien.

Ik weet zeker dat kreta je wel zal bevallen mn vriend en ik gaan eind augustus weer en dit wordt ons 17de jaar en wij zijn nog lang niet uitgekeken op Kreta het is ons 2de thuis lovegreecegremozonneschijn
Groetjes Sieta Smile
Quote
#12
Multiquote:Maar met Ryanair kom je 's avonds aan en dan zouden we over een ons onbekend eiland, in een huurauto, door het donker zo'n 275 km moeten rijden, en dat zien we echt niet zitten Confused
Dan betaal ik dus liever meer voor een ticket, maar toch bedankt voor de tip!
Lien

Welkom hier Lien!
Is, gezien het prijsverschil, een overnachting dichtbij het vliegveld dan geen optie? Er zal begin september toch makkelijk wat te vinden zijn lijkt mij. Of misschien hebben de 'Kretenzers' hier een goeie tip?
Je kunt de volgende ochtend dan fris en uitgerust van de mooie rit genieten :)
Quote
#13
(08 July 2012, 13:40)Jota schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Multiquote:Maar met Ryanair kom je 's avonds aan en dan zouden we over een ons onbekend eiland, in een huurauto, door het donker zo'n 275 km moeten rijden, en dat zien we echt niet zitten Confused
Dan betaal ik dus liever meer voor een ticket, maar toch bedankt voor de tip!
Lien

Welkom hier Lien!
Is, gezien het prijsverschil, een overnachting dichtbij het vliegveld dan geen optie? Er zal begin september toch makkelijk wat te vinden zijn lijkt mij. Of misschien hebben de 'Kretenzers' hier een goeie tip?
Je kunt de volgende ochtend dan fris en uitgerust van de mooie rit genieten :)

Dat had misschien gekund ja, nooit aan gedacht.
'Helaas' hebben we de tickets al geboekt!
Maar zeker een goede tip voor een volgende reis.
Quote
#14
Nou ja, maakt ook niet uit. Je zult het in elk geval vast en zeker prima naar je zin hebben. Kreta is prachtig!
Quote
#15
Uiteraard ook van mij:

[Afbeelding: kalosirthate.jpg]

Veel lees- en schrijfplezier hier op 't forum :)

Ger
Quote
#16
Welkom op dit gezellige en leerzame forum.

Als jij hier net zoveel leesplezier gaat hebben als wij zul je deze site vaak bezoeken.

Groetjes Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2
Quote
#17
(08 July 2012, 13:05)desillies schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 July 2012, 11:53)Sabine schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welkom Lien ! misschien wist je het al wel maar met Ryanair kun je vanaf Dusseldorf naar Chania vliegen voor best heel erg redelijke prijzen.
Veel plezier op dit mooie eiland.

Hoi, ja dat weet ik.
Maar met Ryanair kom je 's avonds aan en dan zouden we over een ons onbekend eiland, in een huurauto, door het donker zo'n 275 km moeten rijden, en dat zien we echt niet zitten Confused
Dan betaal ik dus liever meer voor een ticket, maar toch bedankt voor de tip!
Lien

Hallo Lien, vanaf het vliegveld naar Mirtos is het geen 275 km maar 110 km = 2uur rijden ;) Vanaf Malia kan je die mooie nieuwe snelweg op en en dan via ..Neapoli ...Ag Nikolaos ...Irapetra ..naar Mirtos ..zie hier onder de link... even op het 3D knopje klikken en je rijdt er zo naar toe :) ( hihi, wat leuk...ik zie nu dat je dan ook langs Ammoudara langs komt en dan ook rakelings langs Arthurs huisje rijdt :))
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Je kan ook vanaf Herakilon recht naar beneden afzakken, dat is dan ca 86 km ,..Wel minder kilometers maar is ook ca 2 uur rijden , misschien omdat je dan meer door de hogere bergen heen moet gaan ..
Groet Wilma
Quote
#18
Lien,zoals Wilma al schrijft,de weg via Neápoli,'Agios en Ierápetra is een mooie route.Wij rijden deze weg altijd als we in Nederland zijn geweest.In Ierápetra kan je eventueel nog boodschappen (Lidl bijv.) doen en pinnen voordat je het laatste stukje naar Mírtos rijdt.
De andere weg,recht naar beneden richting Arkalochóri en Viannós is ook mooi maar sommige stukken zijn nog niet klaar en vooral bij Viannós veel bochtenwerk langs de bergen.Wel mooi overigens maar niet als je al uren onderweg bent geweest met het vliegtuig.
Aanrader dus via Neápoli etc.In Ammoudára kan je nog even zwaaien naar Arthur die op zijn terras op de uitkijk staat.
Quote
#19
Hahahaha ik zal zeker zwaaien naar Arthur :)

Maar Wilma, ik heb het erover dat als je met Ryanair vliegt je aankomt op Chania, en dat is volgens Google maps echt 275 km van Mirtos vandaan.....
Daarom betaal ik liever meer voor een ticket zodat we EN 's morgens vroeg aankomen in Heraklion (heb je een vakantiedag meer) EN we dan 'maar' 110 km hoeven te rijden met de huurauto.
Fijn dat ik nu zelfs de route al van julie heb gekregen! Helemaal geweldig Perfektbedankt
Quote
#20
(09 July 2012, 08:12)Egbert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Lien,zoals Wilma al schrijft,de weg via Neápoli,'Agios en Ierápetra is een mooie route.Wij rijden deze weg altijd als we in Nederland zijn geweest.In Ierápetra kan je eventueel nog boodschappen (Lidl bijv.) doen en pinnen voordat je het laatste stukje naar Mírtos rijdt.
De andere weg,recht naar beneden richting Arkalochóri en Viannós is ook mooi maar sommige stukken zijn nog niet klaar en vooral bij Viannós veel bochtenwerk langs de bergen.Wel mooi overigens maar niet als je al uren onderweg bent geweest met het vliegtuig.
Aanrader dus via Neápoli etc.In Ammoudára kan je nog even zwaaien naar Arthur die op zijn terras op de uitkijk staat.

Let op indien je gaat parkeren bij een supermarkt. Haal je spullen uit de auto, ook uit de kofferbak. Helaas is tijdens onze recente vakantie op Kreta bij de Lidl in Mires de autoruit ingeslagen en zijn er 2 rugzakken uit de kofferbak gestolen (in een rugzak zat mijn spiegelreflex met toebehoren) Ze waren niet te zien maar huurauto's zijn TE goed zichtbaar en ze proberen het gewoon. Op het politiebureau van Mires waren wij dan ook niet de enige gedupeerden. Wij ontmoeten daar Italianen die een Fly drive deden, alle bagage natuurlijk in de auto mee. Ook ruit ingeslagen en alle bagage weg. Dit was bij Festos. Helaas na ruim 15 jaar Griekenland een iets mindere ervaring, ook op het politiebureau. Daar word je ook niet vrolijker van, dus voorkom deze ervaring en haal alles uit de auto of ga niet samen de winkel in. In ieder geval een fijne vakantie!
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even hallo zeggen Balituin 5 1.922 28 July 2022, 15:13
Laatste bericht: Epirus
  Hallo yana 5 6.053 21 March 2018, 12:31
Laatste bericht: Computer Boy
  Hallo, hier ben ik! IngridJG 2 5.293 19 August 2016, 15:54
Laatste bericht: Ger
  Hallo allemaal Debs 6 5.519 15 August 2014, 06:22
Laatste bericht: Petra
  Hallo allemaal! Caduceus 12 9.133 05 May 2014, 09:24
Laatste bericht: Petra
  hallo, ik ben Mar Mar.koning 21 15.985 09 March 2014, 21:57
Laatste bericht: Mar.koning
  Yassas allemaal! Pippelientje 10 5.710 20 August 2013, 14:21
Laatste bericht: Petra
  Hallo allemaal Miek 5 3.988 01 August 2012, 14:53
Laatste bericht: Lootje
Music Hallo iedereen Bob Rempetis 12 8.009 30 July 2012, 22:53
Laatste bericht: Bob Rempetis
  Hallo, kalos sas brika Frieda 13 8.252 23 March 2012, 21:06
Laatste bericht: TreinopStad

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)