Kokkari internet
#1
Hallo luitjes,

Over 2,5 week gaan we eindelijk weer naar Kokkari.
Na een jaar wachten is het dan weer zover dat we kunnen gaan genieten.

Nu willen we onze tablet meenemen voor o.a. internet.
Maar daar hebben we nog geen ervaring mee, internet in Griekenland, behalve op de gsm.

Hoe moeten we dat doen, hier in Nederland al iets regelen en zoja wat dan, iets van een dongel ofzo?
Of kunnen we in de internetwinkel te Kokkari zoiets regelen, zodat we kunnen internetten op onze tablet?

Alvast bedankt,

Marcellos
Quote
#2
Beste Marcellos,

Ik heb geen recente internet ervaring op Kokkari, maar in bijv. Lefkas kun je momenteel op heel veel plaatsen gewoon gebruik maken van free WIFI.

Fijne vakantie alvast!
Quote
#3
In bijna elk restaurant en vele hotels is er WIFI, even vragen naar gebruikersnaam en password, fijne vakantie!
Quote
#4
Wij zijn vorig jaar ook op Kokari geweest maar bijna overal is gratis WIFI.
Super hoor alles gaat perfect.
Wat een fijn vooruitzicht krijg alweer heimwee als ik er aan denk.
Geniet er van het is er super leuk.
En geniet van de lekkere restaurantjes en de lekkereouzo !!!
Heel veel plezier.
Fijne vakantie . Geniet alvast van een mooi uitzicht op Kokari
Groetjes Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2

[Afbeelding: 29kq99d.jpg]

[Afbeelding: 2d7t45y.jpg]
Quote
#5
WiFi is eigenlijk nergens in GR nog een thema.
Er zijn overal open toegangspunten. Als er een wachtwoord op zit, gewoon op het terrasje gaan zitten, wat bestellen, en meteen even de code vragen. Die krijg je altijd is mijn ervaring. Ik heb tenminste nog nooit meegemaakt dat je die niet krijgt.
Quote
#6
Bedankt voor jullie reactie's.
Dat is natuurlijk een goeie reden om een terrasje te pakken.
Internet is geen must voor ons maar af en toe wel makkelijk.

We zjin vorig jaar helemaal verslingerd geraakt aan kokkari, vandaar dat we nu weer terug gaan.
Ook weer terug naar hetzelfde hotel (kleine kalidon in de mainstreet)
Voor ons de 1e keer dat we ergens terug gaan met vakantie.

We kunnen dan ook niet wachten tot we 3 juli voet op Samosser bodem zetten en de heerlijke kruidenlucht kunnen inhaleren.
En dat uitzicht, tjaaa......

Marcellos
Quote
#7
@Marcellos
Geniet maar lekker op ons mooie Samos. En af en toe op je tablet lezen hoe het in NL is. Maar niet te veel he.
Quote
#8
Hai!
Vaak hebben de restaurants inderdaad WIFI zoals Sophia schrijft, maar........ze vergeet iets erbijnte vermelden, je moet voor de eerste keer om de code te krijgen wel wat nuttigen, alhoewel wij hebben ondervonden dat de verbinding niet je van het is. Maar goed.
In de hotels rekenen ze vaak een bedrag per half uur varieert van 2,50 tot 5,00 wij nemen elk jaar onze tablet mee.

Je kan natuurlijk ook vanuit Nederland een internetbundel kopen die gelimiteerd is zodat je geen WIFI nodig hebt, wij doen dat altijd dan kan je lekker overal internetten.

Vr groeten
Quote
#9
Ik zou zeggen... geniet van de Griekse sfeer... blijkbaar kan dit niet meer zonder al die technologische snufjes?
Kom onder de lokale bevolking en geniet van de ECHTE authentieke samenleving. Hier kan je tenminste nog iets van opsteken. Tja, ieder zijn keuze...
Quote
#10
@visje, jouw antwoord verbaasd me, wij hebben in GR nog nooit meegemaakt dat je voor internet moet betalen (al zou het voor henzelf misschien wel verstandig zijn, maar ja dat is de griekse gastvrijheid).En op veel WIFI zit geen wachtwoord. Overigens vind ik het ook een normaal iets dat je ergens iets nuttigt als je hun WIFI gebruikt.
Quote
#11
Inderdaad betalen voor internet. je kunt ook een tablet lenen stond er ergens bij een internet café.
Zelf geen gebruik van gemaakt want wij hadden een vaste internet verbinding in het huisje.
Het wordt met de dag warmer in Samos.Niet zoveel toerisme nog.
Quote
#12
Heel veel plezier op Samos. Wij zaten vorig jaar in Ag. Konstantinos maar waren vaak in Kokari.
Alhoewel Ag. Konstantinos ook wel knus is alleen erg weinig te doen.
En ook wij hebben nergens hoeven te betalen voor het gebruik van WIFI.

Geniet van jullie vakantie want als je hier naar buiten kijkt dan vertrek je toch heel graag naar de zon.

Groetjes Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)