Grieks eten zonder te betalen
#1
Griekse restaurants in ons land krijgen regelmatig te maken met Nederlanders die niet willen betalen. Een veelgehoord argument is dat Nederlanders via de EU al hebben betaald aan Griekenland. Dat meldt de Federatie van Griekse Gemeenschappen in Nederland.

Voorzitter Pavlos Kerasavopoulos van de Federatie van Griekse Gemeenschappen in Nederland stelt dat Griekse ondernemers het in ons land niet altijd makkelijk hebben als gevolg van de economische situatie in eigen land en de geleverde EU-steun.

‘Ik heb serieus meermalen klachten gekregen dat Nederlanders in een Grieks restaurant zeggen dat ze de rekening niet willen voldoen omdat ze via de EU al hebben betaald’, aldus Kerasavopoulos.

Hij voegt er aan toe: ‘Maar de Koninklijke familie heeft in elk geval vertrouwen, anders zouden ze niet investeren in een Grieks vakantiehuis’.

Kerasavopoulos vindt dat EU-landen die kritiek hebben op Griekenland zelf in de spiegel moeten kijken. ‘Nederland wist dat het met Griekenland bij het begin van de euro niet goed zat, maar dacht ook: hoe meer landen meedoen, hoe beter dat is voor de handen en export. Dan moet je niet achteraf zeuren’.

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




15 juni 2012
Quote
#2
Nogmaals wordt de "kleine man" het slachtoffer van de gecreëerde situatie door wereldvreemde zakkenvullende politici. De politieke wereld en de overbetaalde leiders proberen blijkbaar overal haat te zaaien. Dit toont aan hoe egoïstisch en asociaal een mens kan zijn. In tegendeel... wij moeten samen aan één koord trekken! Waar is het hart van sommige mensen en hoe denken deze personen? Dergelijk dingen en uitspraken laten me kokhalzen! Verdomd, we leven allen samen en zijn uiteindelijk ALLEMAAL het slachtoffer!AngryAngryAngry
Laat ons hopen dat het hier nooit tot een dergelijke situatie moet komen want met een zo'n mentaliteit overleef je niet! Gelukkig hangen zuiderlingen nog wat samen en hebben deze een ander denkpatroon! Daarom hou ik ook zo van deze mensenExclamation
Quote
#3
(15 June 2012, 20:30)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Griekse restaurants in ons land krijgen regelmatig te maken met Nederlanders die niet willen betalen. Een veelgehoord argument is dat Nederlanders via de EU al hebben betaald aan Griekenland. Dat meldt de Federatie van Griekse Gemeenschappen in Nederland.

Voorzitter Pavlos Kerasavopoulos van de Federatie van Griekse Gemeenschappen in Nederland stelt dat Griekse ondernemers het in ons land niet altijd makkelijk hebben als gevolg van de economische situatie in eigen land en de geleverde EU-steun.

‘Ik heb serieus meermalen klachten gekregen dat Nederlanders in een Grieks restaurant zeggen dat ze de rekening niet willen voldoen omdat ze via de EU al hebben betaald’, aldus Kerasavopoulos.
Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




15 juni 2012

Bewijst nog maar eens hoe het met moraal en waarden gesteld is bij een aantal mensen. Verwerpelijk.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Doelbewust NIET betalen in een restaurant is totaal verwerpelijk en een beschamend laffe daad.
Dit heeft ook te maken met een compleet gebrek aan menselijk respect.
Wat kan die restauranthouder er aan doen wat er in de politiek beslist wordt, en wat er met de economie gebeurt.
Hopelijk kan de restauranthouder, die zoiets meemaakt, meteen de politie bellen. Hopelijk kunnen de lafaards opgepakt en gestraft worden.
Dit is niks minder dan pure diefstal én minachting van de medemens!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#5
Gelezen op Parakalo.

Zouden dat ontslagen bankemloyees zijn?



Nederlanders betalen niet in Griekse restaurants
15 juni, 2012


Griekse restaurants in Nederland krijgen steeds vaker te maken met gasten die niet voor hun eten willen betalen. Dat meldt de Federatie van Griekse Gemeenschappen in Nederland.

Voorzitter Pavlos Kerasavopoulos zegt tegen Misset Horeca dat hij al meerdere klachten heeft ontvangen over Nederlanders die in een Grieks restaurant zeggen dat ze de rekening niet willen betalen ‘omdat ze via de EU al hebben betaald’.

Eerder deze maand weigerden Duitse toeristen in een bar op Kreta voor hun bier te betalen omdat ‘Griekenland nog in het krijt staat bij Duitsland’. Dit leidde tot een grote vechtpartij.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#6
Gelukkig gebeurt dit niet op het mooie Samos.
Daar komt de sultan van Brunei vanmorgen gewoon in zijn luxe privéjacht naar Ormos varen.
Of was het iemand anders @Wick?
Quote
#7
(16 June 2012, 08:17)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gelukkig gebeurt dit niet op het mooie Samos.
Daar komt de sultan van Brunei vanmorgen gewoon in zijn luxe privéjacht naar Ormos varen.
Of was het iemand anders @Wick?

Dat jacht wat je zag vanmorgen was van mijn zoon die ff een bliksembezoek aan ons brengt.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#8
Kan het niet geloven, is het weer een broodje aap verhaal?
Quote
#9
Beste forumleden
Graag wijs ik jullie op het volgende onderzoekje van nrc next:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Over een broodje aap gesproken .....
Quote
#10
Niets uit de geplaatste link van nrcnext zegt dat dit een broodje aap is. Wel dat het ongefundeerd is. Dit wil echter niet zeggen dat het niet waar is. De voorzitter van de Federatie voor Griekse Gemeenschappen in Nederland gaf aan dat diegenen die een klacht hadden ingediend hiermee niet in de openbaarheid willen treden. Dat vind ik helemaal niet gek, want op nog meer negativiteit zit men ook niet te wachten. Of dit verhaal van de wanbetalers nu gegrond is of niet, in het stuk stond verder wel vermeld dat bij de enquette die ze onder een tiental Griekse restauranthouders hielden er een verschuiving zat in de houding van bepaalde gasten.

Ik hoop wel degelijk dat dit beperkt blijft bij een aantal gasten, maar zeker weten doe je dit nooit. Wel grappig dat hier meteen een waarheidsgetrouw onderzoek plaatsvindt, terwijl bij het gros van de 'sensatie'verhalen -zoals de mishandelde bejaarde man in Monemvasia- waarbij de Grieken in een negatief daglicht worden gesteld en de kranten ook dit klakkeloos van elkaar overnemen, zo'n dergelijk genuanceerd onderzoek ontbreekt.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#11
@Roosmarijn
Ik heb het verhaal van de mishandelde man niet in boengenoemde krant gelezen.
En trouwens, een broodje aap- verhaal wil niet zeggen dat het onwaar is maar dat je het met een flinke korrel zout mort nemen. Volgens mij.
Quote
#12
Roosmarijn, ik heb nu een aantal berichten van je gelezen, maar jij ziet alles wel erg van de sombere kant, hè? Kan me voorstellen dat het geen makkelijke tijden zijn voor jullie maar houd de moed erin en probeer niet alles negatief te zien.
Quote
#13
@Els Broodje aap staat volgens mij voor onwaar/onzin verhaal. Verder heb ik ook niet specifiek gezegd dat de nrc krant dat verhaal over die mishandelde man heeft geplaatst, maar dat kranten in het algemeen veel verhalen klakkeloos van elkaar overnemen. Dit wordt trouwens door het nrc zelf beaamd in hun artikel. Ook vond ik hun stuk niet slecht, want zij hebben dit heel genuanceerd beschreven. Ik noemde alleen dat bij veel sensantieverhalen die over de Grieken worden geplaatst niet naderhand nog eens zo'n dergelijk onderzoek wordt verricht.

@Vito. Als u mij beter zou kennen zou u mij wellicht anders 'bestempelen' dan negatief. In deze situatie zou het inderdaad niet gek zijn om het allemaal zwartgallig te zien, maar ik doe dat juist niet. Ik ben een positief ingesteld iemand, net als mijn man. Wij proberen er ondanks de crisis wat van te maken. Proberen ook niet bij de pakken neer te zitten. Daarom komen er allemaal mooie kansen en bijzondere mensen op mijn pad. Daar ben ik heel dankbaar voor. Er zijn periodes dat ik het moeilijk heb (of mijn man), maar dan zetten we de schouders er weer onder. Wij hebben twee prachtmeiden en daarom tel ik elke dag nog mijn zegeningen. Dus negatief zou ik mijzelf niet willen noemen.
Kritisch wel ja. Vooral tegenover de media. Ik lees, hoor, zie en ondervind ontzettend veel in deze crisis en daarom kijk ik misschien met andere ogen dan u naar de berichten in de media. Het enige dat ik nu heb gedaan is een kritische noot stellen. Niets meer en niets minder.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#14
Misschien ervaar je het zelf niet zo, Rosmarijn, maar als objectieve lezer en nieuwkomer op dit forum, vind ik wel dat je berichten toch wel negatief overkomen en ook enigszins met zelfmedelijden. Sorry als ik dit verkeerd geïnterpreteerd heb.
Maar ik ken je niet IRL en het geschreven woord komt altijd anders over. Verder kan ik jullie alleen maar sterkte wensen in deze zware tijden. Jammer dat je op Skyros zit want dit is toch wat minder goed bereikbaar voor ons Nederlanders.
Quote
#15
@Vito: Zoals nog vele forumleden hier, heb ik een tijdje geleden het boek van Roosmarijn gelezen, "Een vreemde kijk op Griekenland".
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het is een beklijvende beschrijving van een jongedame die enkele jaren geleden in (het minder zorgwekkend) Griekenland terecht kwam, en er met volle enthousiasme haar toekomst probeerde op te bouwen, weliswaar met vallen en opstaan.
Ik vind haar relaas zeer realistisch beschreven. Het interessante aan haar verhaal is dat ze drommels goed de vergelijking kan maken tussen de denk-en leefwereld in Nederland, en die in Griekenland. Vandaar de 'vreemde kijk' op Griekenland. Niet pessimistisch beschreven, maar wel realistisch. Ik herkende een aantal situaties, die ik als toerist ook al meemaakte in Griekenland. Maar Roosmarijn kon die situaties beter uitdiepen en kaderen in het geheel van de meer interne 'keuken' van Griekenland. Ook heeft Roosmarijn in haar boek treffende links gelegd naar een aantal krantenartikels, per periode in de recentste jaren.
Voor ons als Nederlanders/Belgen een opmerkelijk boek.
Aan dat boek heb ik geen pessimisme over gehouden, maar wel een beter zicht op de Griekse samenleving.
Naast haar boek heb ik ook een aantal opmerkelijke interviews van haar beluisterd en gelezen. Telkens was daarin de boodschap dat "de" (!) Griek niet beantwoordt aan het stereotiepe beeld van de laatste tijd bij 'ons' als zou die lui zijn of geen belastingen betalen. Neen, Roosmarijn deed ons inzien dat "de" Griek veel ondernemender is dan we zouden vermoeden, en dat "hij" af wil van de vormen van corruptie en wanbeleid.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  lekker Grieks eten op zondag,wat eten jullie? chris 54 9.951 21 April 2020, 14:37
Laatste bericht: chris
  Betalen voor je pakje va buiten de eu Ernst 3 1.597 17 February 2020, 11:28
Laatste bericht: Ernst
  Zonder woorden!!! ze leren het nooit. Arthur 6 3.029 18 September 2019, 09:31
Laatste bericht: Natalie66
  Betalen voor strand? Patrick 8 3.631 28 July 2017, 12:18
Laatste bericht: JohanV
  Grieks eten in Antwerpen? Cor Nieuw Vennep 3 3.228 05 April 2015, 14:52
Laatste bericht: El Greco
  Medicijnen zelf betalen Wick 1 2.239 30 May 2012, 12:30
Laatste bericht: Geni
  Betalen met Maestro bij Lidl papajani 19 15.986 23 May 2012, 20:49
Laatste bericht: Nanny

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)