Verkiezingsdag en -nacht 17-06-2012
#1
[Afbeelding: 2r3xh1t.jpg]


MAY IN FUTURE JUNE 17
BE KNOWN AS
OXI-TROIJKA DAY




[Afbeelding: 35iwtqa.jpg]
Quote
#2
Van een bericht met alleen de tekst ZONDAG ontgaat mij de toegevoegde waarde volledig.
Quote
#3
Ja Sorry @Xander,Je was er zo bliksemsnel bij dat ik nog bezig was het openingsstatement voor deze nieuwe draad en mijn nieuwe (tijdelijke) Avatar aan te maken.
But now you've got the floor! Maak een voor deze dag(17J) relevante opmerking!
Quote
#4
Sorry, ik ga geen relevante opmerking maken.

Reden is dat je in je inmiddels ingevulde openings topic meteen een politieke voorkeur zet.
Daar doe ik niet aan mee. Het lijkt nu, of wellicht is dat ook je bedoeling, dat jouw voorkeur de juiste keuze zou zijn.
Daarmee beperk je een eventuele discussie, dan wel druk je vooraf een politiek stempel, uitgangspunt zo je wilt, op dit topic.

Ik zou een politiek neutraal openingsbericht wenselijk hebben gevonden.
Om die reden zal ik dus niet verder aan dit topic deelnemen.
Quote
#5
(17 June 2012, 02:06)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sorry, ik ga geen relevante opmerking maken.

Reden is dat je in je inmiddels ingevulde openings topic meteen een politieke voorkeur zet.
Daar doe ik niet aan mee. Het lijkt nu, of wellicht is dat ook je bedoeling, dat jouw voorkeur de juiste keuze zou zijn.
Daarmee beperk je een eventuele discussie, dan wel druk je vooraf een politiek stempel, uitgangspunt zo je wilt, op dit topic.

Ik zou een politiek neutraal openingsbericht wenselijk hebben gevonden.
Om die reden zal ik dus niet verder aan dit topic deelnemen.

Ik ben het helemaal met Xander eens. Nu wordt de schijn gewekt dat deze partij de redding voor Griekenland zal blijken te zijn en dat de enige juiste stem een stem op deze partij is. Er zullen ongetwijfeld leden op dit forum -en veel belangrijker: kiezers in Griekenland- zijn die er anders over denken. Ik heb de wijsheid niet in pacht en zou niet weten waarop te stemmen als ik dat al zou mogen, vandaar dat ik niet inhoudelijk aan deze discussie mee kan/wil/zal doen.

Ik hou m'n hart vast vandaag en hoop dat er deze keer op z'n minst wél een uitslag uit de bus komt zodat een derde stemronde niet nodig is, men meteen aan de slag kan en er eindelijk weer een toekomst opgebouwd kan worden zodat de bevolking weer perspectief krijgt. En hoe die uitslag zal zijn maakt mij persoonlijk niet zoveel uit als het er maar eentje is waar de Griekse bevolking achter staat en waar het land mee geholpen is in deze rumoerige en ongewisse tijden.

Griekenland: ik wens je vandaag héél veel sterkte en vooral wijsheid!
Ger
Quote
#6
@Xander en Ger ik sluit me volledig bij jullie aan.

Ik ben vandaag en komende week in gedachten bij onze griekse vrienden.
Quote
#7
ik niet . helemaal met Aleko mee eens. nog een paar uren en dan weten wij of het schijn is of niet.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Het lijkt inderdaad op een politieke voorkeur, en we weten dat het dat ook is. Een neutrale bezoeker zou het ook als een grap kunnen zien.....

Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik gewoon het beste voor Griekenland wil, alleen weet ik echt niet wat dat nou is op het moment. Eén ding weet ik zeker, de Grieken zelf zullen er heel hard aan mee moeten werken om de situatie te verbeteren.......
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#9
Ben het ook eens met Xander en Ger!

Deze topic van Aleko was niet nodig geweest,zijn mening is al te lezen in zijn
andere topic "Onderweg naar de 17 juni 2012 verkiezingen".
Het teveel jou voorkeur aan anderen willen opdringen kan ook tegen je gaan werken.

Ik hoop dat de GRIEKEN vandaag duidelijk laten zien wat ze willen met het land!
Quote
#10
We leven gelukig nog in een vrije virtuele wereld.In de Nederlandse straat waarin mijn woonhuis staat hing ik bij verkiezingen altijd de grootste poster die beschikbaar was voor het raam.Geheel tegen de burgerlijke gewoonte in om gevraagd naar iemands politieke voorkeur wat besmuikt te antwoorden dat dat "geheim van het stembushokje is", ben ik altijd heel openlijk in mijn keuzes geweest: Eerst CPN, later PvdA gevolgd door de PSP en nu al zo lang als ze landelijk meedoen, de SP.Wat is er verkeerd met kleurbekennen? Het is toch juist een verworvenheid van een vrije democratie, dat je je mening te kennen geeft, zodat je er over kunt discussiëren?Ik zette heel naturel mijn keuze en mijn slogan, als openingsstatement op dit forum.Ik verwachtte eigenlijk reacties - met beeld en slogan - van vurige aanhangers van ND, PASOK, KKE, Gouden Dageraad.Dan hadden we een leuk dagje discussie in een vrije demokratie kunnen hebben.Jammer dat daarvoor de durf en misschien ook wel de kennis,energie en creativiteit niet aanwezig is.

En laten degenen, die mij een voorkeur verwijten en zo graag neutraliteit hadden willen zien, eens een beetje Griekser en wat wetenschappelijker denken:

THESE PLUS ANTI-THESE GEEFT SYNTHESE!

Uit saaie, objectieve neutraliteit is nog nooit iets nieuws of beters voortgekomen.(het is nog steeds Heraclitus van Efese)

Misschien een leesstukje dan maar van een waarnemer ter plaatse (Bruno Tersago):

De hoofdrolspelers
17/06/2012 — Bruno

Hoe je het keert of draait, het gaat in de verkiezingen vandaag slechts tussen 2 partijen: Nea Dimokratia en SYRIZA. Afgelopen donderdag was ik op de bijeenkomst van SYRIZA op het Omoniaplein in centraal Athene. Omdat de menigte verspreid was over de verschillende zij straten, was het moeilijk in te schatten hoe veel mensen er precies waren. Het zouden er 5000 kunnen zijn geweest, maar misschien waren het er ook wel dubbel zo veel. De toon van de speech van Alexis Tsipras, was er één van hoop en strijdvaardigheid. Het publiek was vrij jong. Een verslag heeft u hier al wel gezien, neem ik aan.
En vrijdag was er dan een bijeenkomst van Nea Dimokratia op het Syntagmaplein. Antonis Samaras liet een uur op zich wachten en ondertussen werd er bombastische muziek door de luidsprekers gejaagd en schreeuwden 2 commentatoren door de microfoons dat de toekomstige premier van Griekenland weldra bij ons zou zijn. Alsof de komst van de Verlosser werd aangekondigd. Alles was groter en luider dan de dag voordien. De speech van Samaras spitste zich toe op Tsipras en de man had het enkel over doemscenario’s. Bangmakerij die de vlaggenzwaaiers van een beduidend hogere leeftijd dan bij SYRIZA beantwoorden met gejoel en getoeter.

Ik had toevallig mijn fototoestel op zak en zag opeens Kostas Karamanlis voor me verschijnen. Sommige mensen werden bijna hysterisch, wat op zijn minst vreemd is voor een man wiens palmares niet bepaald respect afdwingt. Ik zag verder ook ex-minister van Binnenlandse Zaken Prokopis Pavlopoulos, de man die tijdens het incident met de neonazi in de TV studio vorige week als een standbeeld was bljiven zitten. Dit keer was hij iets beweeglijker. Ook Kyriakos Mitsotakis stond er ontspannen bij.


En nog maar wat bloemen van imakimou voor alle Grieken:

[Afbeelding: 8yhnvk.jpg]
Quote
#11
hierbij alvast de link voor het volgen van de uitslag straks

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Voor degenen die de uitslagen op de voet gaan volgen geef ik nog een keer de link naar de Wall Street Journal.Hierin staat goed uitgelegd waarom de uitslagen van mei verkiezingen niet één op één vergeleken kunnen worden met de juni-verkiezingen.Nú wordt het aantal stemgerechtigden, kiesdeler, opkomst etc. gerelateerd aan de mei- volkstelling van 2011.In mei golden nog de cijfers van de vorige volkstelling.Dat zou wel eens heel spectaculaire verschuivingen te zien kunnen geven.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
hopelijk straks een echte winnaar met de mogelijkheid een regering te vormen
Quote
#14
Ik denk dat ik begrijp wat Aleko wil zeggen.
W.s. zijn we van dezelfde generatie/leeftijd(hahaha misschien ben ik wel veel ouder!,of hij!) maar dat maakt niet uit.
Hij heeft ong. hetzelfde stem-patroon gehad als ik en ik ben het met hem eens dat het toch niet uitmaakt als je kleur bekent?
Waar het om gaat is dat je ergens voor staat!
Dat je in je principes durft en wil geloven!En als het nodig is je daar strijdbaar voor maakt(vreedzaam uiteraard!).
Ik hoop dat het verstand het wint van de emotie en daarmee wil ik niet zeggen dat Griekenland kosten wat kost binnen de zone moet blijven of eruit moet stappen.
Ieder land,ook andere landen binnen de zone,moet zich afvragen wat verantwoord is!

Marianne
Quote
#15
Wat een benepen reacties op Aleko's kleurrijke posting. Hij maakt, niet voor het eerst, duidelijk waar zijn voorkeur naar uitgaat. Nou en, wie daar anders over denkt kan toch zijn/haar mening daar tegenover zetten. Het ziet er nu, bijna 9 uur Griekse tijd, naar uit dat Tsipras het net niet zal halen. Dat vind ik heel erg jammer, zacht uitgedrukt. Al vele jaren wonend in Griekenland, heb ik de gevolgen van de crisis en dan vooral de onlogische snoeiharde en met de botte bijl uitgevoerde bezuinigingen ervaren en vooral in mijn omgeving hier gezien, hoe desastreus die uitwerken op gewone Grieken. Moeilijk te begrijpen dat een groot deel van de kiezers door wil gaan met dit wanbeleid. Syriza werd, vooral de laatste weken, neergezet als extreem links, anti-Europees, er zou een link zijn met een terreurbeweging etc. etc. Die bangmakerij lijkt succes te hebben gehad.
Quote
#16
Dat wordt voor de kindertjes met hongerige maagjes naar bed in de komende jaren en een onnatuurlijke bevolkingsafname.ND en PASOK gaan weer zoals altijd de baantjes uitdelen, nadat ze hun eigen deel van de poet binnen hebben.Zo willen de tot in hun merg bang gemaakte Grieken het kennelijk.Ieder volk kiest zijn eigen ondergang.
En oom Obama kan met een iets geruster hart de verkiezingen tegemoet.Rust in de Europa-tent.Tsjoch!Feest in de banken van Europa; bonussen veilig gesteld.

165 ZETELS VOOR REACTIE.PIECE OF PIE!
Quote
#17
Wij zitten hier al heel de avond op de bank. Nikos heeft zelfs de lijst met uitslagen van Skiros al uren geleden opgevraagd en gekregen (hij heeft ooit voor de gemeente gewerkt). Syriza heeft hier wel gewonnen, ND kwam tweede. Toch heeft het niet mogen baten. Ik heb geen stem, maar Nikos heeft Syriza gestemd. Ik had dat ook gedaan. Om verschillende redenen. Niet omdat ik perse denk dat Tsipras ons uit de crisis zou kunnen trekken, maar wel omdat een stem tegen Brussels eisen en koers heel hard nodig is.

Wat nu... Ik vrees dat Aleko weleens gelijk zou kunnen krijgen en met twee kleine kindjes word ik niet blij van dat scenario.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#18
Het volk heeft gekozen...
Barbaraki's signatuur beleef het echte Kreta op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
(17 June 2012, 12:46)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer dat daarvoor de durf en misschien ook wel de kennis,energie en creativiteit niet aanwezig is.

En laten degenen, die mij een voorkeur verwijten en zo graag neutraliteit hadden willen zien, eens een beetje Griekser en wat wetenschappelijker denken:

@ Aleko
Ongelofelijk wat kan jij je aanmatigend opstellen.
Je afvragen of kennis, energie en crativiteit eigenlijk wel aanwezig is.
Dan de veronderstelling dat ik wellicht niet 'Grieks' of wetenschappelijk zou denken.
Waar baseer je dat op, wat weet jij nu helemaal van mij.
Juist, niets.
Dan kan je een dergelijke reactie maar beter niet opschrijven.

Je dicht jezelf dit kennelijk allemaal wel toe.
Zelden zoiets arrogants op een forum gelezen.

Het enige wat ik heb gezegd is dat een openingsbericht in dit topic naar mijn smaak neutraler zou moeten zijn. Ik heb niet gezegd of gesuggereerd dat er geen discussie zou mogen volgen, of dat er geen politieke standpunten ingenomen zouden mogen worden.
Lezen is kennelijk erg lastig of een kritische opmerking naar jou wordt niet op prijs gesteld. Of beide.
Quote
#20
Helaas de geheugen van de griek is iets langer dan van die van de goudvis. ipv ND pasok achter elkaar gaan ze nu samen stuk maken wat er over is gebleven. in een democratie accepteren wij de wens van de volk, al heb ik de laatste avond vaak gedacht wat een rot volk om niet de c.. woord te gebruiken.
Quote
#21
Mijn ervaring is dat er niks mis is met het geheugen van een gemiddelde Griek. Het geheugen van mijn man is soms net het geheugen van een olifant: nooit vergeten! Misschien omdat hij dan een Kretenzer is (een ander soort Griek; koppig, zwart/wit, goed/slecht enz. net als de Friezen (wat ik overigens zelf ben) en ook nog eens met de paplepel de ellende van Smyrni meegekregen...
Ook wij hebben van de vele partijen de in onze ogen minst kwade gekozen: Syriza ! (Wij zijn ook nogal destructief aangelegd: Molon Lave of Leaver dea as slaaf en zo)
Hoewel ik het o zo jammer en ongelooflijk stom vind van "het Griekse volk" dat ze wéér voor die 2 oplichters hebben gekozen die hun de afgrond hebben ingestort en nu om 't hardst roepen dat ze het volk zullen "redden" kan ik wel begrijpen dat als je murw bent, neergeslagen, verhongerd, ziek en zonder medicijnen (althans de medicijnen lijken alléén voor (illegale) asielzoekers te mogen worden gebruikt van Brussel !!) en om je heen verhangt de een zich en springen ze achter elkaar van balkon of dak, dan zie je er misschien niet meer met zoveel vechtlust tegenaan als wanneer je er (zoals wij) van buiten tegenaan kijkt.
Je hebt dacht ik misschien té veel moeite en energie nodig om je staande te houden.
Quote
#22
Fyfika , deze griek is ook van een andere soort, broederlijk naar de Kretan, luister ook naar een andere lyra. Deze Pontios en jou Kretan waren niet genoeg, om Syriza naar de eerste plaats te helpen de gemiddelde griek heeft anders gekozen. de gevaarlijke Kyr Pantelis heeft gekozen om samen met de smerige partijen in zee te gaan.en daarom deze lied aan de gemiddelde griek

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
@Xander.Zoals ik al aangaf " I'm on the road", en jij laat zien dat je inhoudelijk over het onderwerp van deze draad niets bij te dragen hebt.
Quote
#24
Wanneer is dit oeverloze gezwets nu eens afgelopen, dit gaat tussen een handvol leden nu al maanden zo hoop toch echt dat het forum snel door mee door meerdere leden voorzien gaat worden door andere onderwerpen.

ik word er niet goed van dat geau..... over de politiek in Griekenland en ik denk vele met mij maar die laten zich jammer genoeg niet horen.
Quote
#25
Tja , wat de verkiezinguitslag betreft; hadden we eigenlijk wel verwacht, toch?. Er veranderd dus waarschijnlijk niet veel, behalve dat de hervormingen gewoon verder worden doorgevoerd.Met alle gevolgen van dien. Gokje van mij; massale uittocht van jongeren naar elders in de wereld, dit voor een betere toekomst, Griekse politci die hun oren naar Brussel laten hangen,wachten op de volgende kapitaalinjectie om vervolgens weer de volgende bezuiniging de bevolking door de strot de duwen. Nu volgen in Nederland de bekende talkschows/actualiteiten progamma's over de gevolgen hier van weer en het circus begint weer opnieuw.De maatschappelijke discussie barst weer los en de toeristen laten Griekenland nog steeds massaal links liggen.Media;BEDANKT!!
Ik ben net twee wkn. terug en heb een Griek gesproken die ik al sinds 1999 ken.Het is inmiddels een vriend geworden, en hij vertrekt eind dit seizoen naar Amerika.Na 14 jaar Karpathos heeft hij er schoon genoeg van. Zijn letterlijke woorden waren: "weet je waar ik problemen mee heb, dat ze het pensioen van mijn 80jarige moeder behoorlijk gekort hebben, en als ik hier blijf kan ik tot aan mijn dood blijven werken en hou ik niets over van mijn hard verdiende geld." Deze man heeft 12 jaar een goed lopend restaurant gehad in New York. Met de goed verdiende dollars is hij in 1998 naar Karpathos gekomen, en heeft daar nu een heel goed lopend restaurant opgebouwd. Hij zegt: "ik laat mijn vermogen echt niet afromen door dezelfde mensen die jarenlang gestolen/verduisterd en gelogen hebben, en ons de rekening op het bord neerleggen."No way!!".
Hij nog voor 6 jaar weer naar Amerika terug,en heeft in de wintermaanden een restaurant in Florida met twee partners opgezet. Hij zag de bui dus al lang hangen!!
We kunnen niet meer dan afwachten hoe het gaat lopen.De verkiezingen hebben we gehad, dus hoop ook dat we het politieke hoekje ff kunnen laten doodbloeden Ik prijs sommige mensen om hun kennis,vasthoudendheid als het gaat om politiek. Persoonlijk krijg ik de K*ts van deze topic,waardoor andere topics ondergesneeuwd raken.Ik heb het er helemaal mee gehad.
Maar nogmaals; dit is mijn persoonlijke mening.Ik heb er mijn tweede huis en bezorg de plaatselijke bevolking elk jaar een beetje werk. Dit is mijn bescheiden steentje aan de lokale economie.Hiervan weet ik een ding zeker:hier bereik ik iets mee(al is het op macro-niveau) ik doe tenminste iets!! De praters zitten nog steeds stevig in het zadel. Lang leven de politiek!!

Sorry Cornelius,toeval ?ik was mijn bericht aan het typen.Heb net pas je reactie gelezen!
Quote
#26
Ik schrijf normaal nooit over politiek en godsdienst maar vind dit (gezwets) hard nodig, net als jij @kees woon ik en vele anderen Nederlanders in Griekenland, op Kreta in dit geval en moet rondkomen met een prepensioen, we hebben nog een huis in NL waar de kosten ook van doorlopen maar die zijn te overzien, dus vind ik het heel belangrijk hoe het gaat lopen, je maakt me niet wijs dat het jou niet intereseert of wil je wéér terug naar NL omdat Griekenland te duur is geworden. alleen al in mijn buurt zijn er families die het financieel niet meer redden en terug naar NL moeten en niet omdat ze het willen maar door de politiek.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#27
Ach wat heb ik nu een medelijden met je ten opzichte van de Grieken je moest je doodschamen om het zo te brengen
Quote
#28
Ik maak het kort @kees voor dat het weer escaleert, wij besteden 90% van ons inkomen in Griekenland en betalen via de NL belasting ook nog een heeeeel klein deeltje van de schuld, waar ik en Grieken niks van merken omdat het geld meteen verdwijnt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#29
(18 June 2012, 17:48)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wanneer is dit oeverloze gezwets nu eens afgelopen, dit gaat tussen een handvol leden nu al maanden zo hoop toch echt dat het forum snel door mee door meerdere leden voorzien gaat worden door andere onderwerpen.

ik word er niet goed van dat geau..... over de politiek in Griekenland en ik denk vele met mij maar die laten zich jammer genoeg niet horen.

up

En zo denk ik er ook over.
Quote
#30
Wat ik niet helemaal snap is dat mensen zich zo enorm ergeren aan iets dat ze ook kunnen overslaan, zoals Ger en andere forumleden al eens eerder aan de orde hebben gebracht. Natuurlijk is het geen leuk onderwerp en geloof me, ik ben het ook meer dan zat, maar helaas is het ook de harde realiteit. Ik vind het heel fijn voor de Nederlanders die in Griekenland wonen en er blijkbaar minder last van hebben (@Cornelius), en de Nederlanders die nog in de Lage landen wonen en het politieke 'geneuzel' ook zat zijn, maar kies er dan voor om het simpelweg NIET te lezen! Iedereen is daar helemaal vrij in.

Ik waardeer het dat ik af en toe mijn ei kwijt kan, bepaalde meningen van anderen te lezen, of links die worden neergezet, want ik zit met mijn gezin in deze moeilijke situatie. Als het hier alleen maar over toeristische topics zou gaan dan is dat misschien leuk voor de doorsnee toeristen, maar niet perse voor de mensen die in Griekenland wonen en de toeristen die wellicht ook meer willen weten dan alleen de mooie plekken en de praktische informatie. Dat maakt dit forum zo breed en interessant. Jammer dat er door sommigen zo tegenaan gekeken wordt.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#31
Ik hoor bij de mensen die in Griekenland wonen en dus gaat mij dit geou.....(ja, met ou en niet au) helaas aan.
Er is al in andere draadjes gezegd dat als iemand iets niet wil lezen hij of zij daar niet toe gedwongen wordt. Ik vraag me daarom af waato sommmige mensen hier zitten af te geven op andere leden omdat ze iets lezen wat ze niet leuk of nodig vinden.
Lees het dan niet, maar zit ga dan niet zeuren over wat je wel of niet wilt. We zijn dacht ik allemaal oud en wijs genoeg om onze eigen beslissingen te nemen.

Ik heb geen enkele reden om te gaan bepalen wat wel of niet op het forum moet, ten eerste omdat er hier een moderator annex eigenaar aanwezig is, en hij is de enige die in mag grijpen, en ten tweede, omdat we in een democratische wereld leven (voorzover dat nog mogelijk is) en de mening van een ieder wordt gewaardeerd, Als er iemand van de Chrisi Avgi hier fascistische verhalen gaat schrijven en de moderator laat dat doe dan hoef ik het toch niet te lezen! Desnoods schrijf ik me uit.
Maar ga niet zitten vitten alsjeblieft.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#32
Laat dit inderdaad gewoon mogelijk blijven en precies zoals Roosmarijn en Ado hier boven schrijven: je hoeft het toch niet te lezen?
Ik ben ook zeer geinteresseerd in de meningen en links die geplaatst worden, omdat ik zeer intens meeleef met de mensen daar en me zo breed mogelijk wil blijven informeren over de situatie in GR. Overigens kijken wij nog steeds enorm uit naar begin 2013, het moment dat wij ons definitief gaan vestigen in GR!! Daar verandert wat ons betreft niets aan.
Dit forum is juist zo goed en breed met zo'n brede doelgroep en dus onderwerpen, het zou jammer zijn als het alleen een toeristisch forum zou worden, helemaal op dit moment.

En het staat iedereen vrij om leuke toeristische informatie op het forum te plaatsen, dus tegenwicht bieden, als je daar behoefte aan hebt, ligt ook aan jezelf. Als meer mensen posten of een discussie starten dan komt dat vanzelf goed!! Smile
Quote
#33
Misschien is het een tip om met dit forum nét zo om te gaan als met een avondje TV. Je kijkt in de gids wat er draait, haalt de voor jou interessante programma's eruit en laat de dingen waar je niks mee hebt gewoon links liggen. Werkt uitstekend en zorgt voor een stuk minder stress.
In het geval van dit forum is het infocenter bovenaan de indexpagina de "Gids"; men weet dus globaal waar het in een topic over zal gaan en ook wie het geschreven heeft en heeft dus de keuze om het te gaan lezen danwel aan zich voorbij te laten gaan. Men wás dus gewaarschuwd.

Tja, zóveel mensen, zóveel smaken. Wat voor de één buitengewoon interessant kan zijn is oervervelende materie voor de ander. Gelukkig is er een grote variëteit aan onderwerpen op Oríste dus er is altijd wel iets interessants te vinden voor (bijna) iedereen......


Ger
Quote
#34
Amen Big Grin
Quote
#35
precies!! alleen autodrop ,het zou verboden moeten worden. de rest zo als Ado het zegt en Ger.
Quote
#36
KLopt Ger, maar alleen kom ik erachter dat het avondje "televisie" de laatste tijd tv-loze avonden worden. Ook ik ben verdorie begaan met Griekenland!! Tuurlijk is het "hot" en dat zal het nog wel de komende jaren blijven.Ik heb het boek van Roosmarijn gelezen,krantenartikels uitgespit, actualiteiten progamma's gevolgd. Maar ik heb eerlijk gezegd gegeten en gedronken van de politiek(ook in Nederland trouwens!) Ken je het gevoel als een zware docu over jodenvervolging of de ellende in Afrika hebt gekeken om half twaalf s'avonds? Met zo'n gevoel ga ik slapen als ik weer een keer progamma heb gezien over de ellende in Griekenland! Of die rot koppen van die politici zie met hun"goed"bedoelde plannen dat ze Griekenland er weer bovenop krijgen!!Goede bedoelingen MY ASS!! Ik trek het mij erg aan wat er gaande is nu,misschien wel TE veel.Natuurlijk is aan mij de keuze om de knop(of een ander topic te kiezen)uit te zetten.Maar goed ,het zij zo.
Ik heb de laatste 2 jaren mensen binnen mijn eigen omgeving proberen te overtuigen dat er een vies politiek spelletje gespeeld wordt op hoog niveau,de vooroordelen over de Grieken moeten aanhoren,mij moeten verdedigen "waarom wij Nederlanders " langer moeten doorwerken omdat de Grieken hun "huiswerk" niet op orde hebben.Ongenuanceerd en het raakt kant noch wal zo'n uitspraak. Ik ben er mee gestopt.
Er is voor mij dan maar een manier om dit te mijden!
Yamas!!
Quote
#37
(18 June 2012, 17:48)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wanneer is dit oeverloze gezwets nu eens afgelopen, dit gaat tussen een handvol leden nu al maanden zo hoop toch echt dat het forum snel door mee door meerdere leden voorzien gaat worden door andere onderwerpen.

ik word er niet goed van dat geau..... over de politiek in Griekenland en ik denk vele met mij maar die laten zich jammer genoeg niet horen.

Er wordt momenteel geschiedenis geschreven in onze wereld. Alle 'verworvenheden' kunnen in korte tijd zomaar twintig jaar worden teruggedraaid! Voor zowel noord- als zuid Europa zal dit een enorme impact hebben. Nu worden in éérste instantie de gewone burgers van de zuid-Europese landen nog buitenproportioneel 'gepakt', de rest gaat volgen. Dáár over nadenken maar ook discussiëren, kan je natuurlijk 'oeverloos gezwets' noemen. Prima ieder z'n meug, maar bekijk Oriste dan maar als een krantenstandaard. Daarin bevinden zich kwaliteits- en pulpkranten. Je kan pakken wat je wil, meestal is de Telegraaf in zo'n rek prominent gepresenteerd......
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#38
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Nou kijk eens aan met hoeveel tegenzin die coalitie tot stand gaat komen.De twee partners van ND/Samaras weigeren om te beginnen prominente/meest capabele mensen ter beschikking te stellen om hun handen zo schoon mogelijk te houden bij de komende slachtpartij.

Ik maak me dan ook op(Hallo @Tzimis, you were right all the time) om een nieuwe draad te open met als titel OP NAAR DE DERDE VERKIEZINGEN BINNEN ....Als @Ger dat tenminste toestaat.
Quote
#39
Echt waar zucht en nog eens zucht wat horen mensen zich toch graag praten en wat weten we het tocht altijd beter en hopelijk vind GER het niet goed nee
Quote
#40
Ben het helemaal met je eens Cornelius. Ik begin ook tureluurs van dat gedram te worden. Aleko kan blijkbaar niet verkroppen dat zijn club het niet gehaald heeft. Ik hoop dat de vanmiddag beëdigde coalitie nu snel aan de slag gaat en spijkers met koppen gaat slaan. Een derde stemronde daar zit niet niemand (op een enkeling na) op te wachten en is ook niemand bij gebaat.
Koukla's signatuur Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)