Aanpak financiële en (sociaal-)ekonomische problemen
#1
Aanhangers van Syriza zeggen hier op de televisie vooral dat 'het volk' de bezuinigingen niet wil en dat Europa niet zulke harde eisen moet stellen. Maar welke aanpak van de problemen wil 'de Griek' wel? Weet iemand of in Griekenland in de politieke discussies besproken is/wordt, dat/hoe de corruptie moet worden aangepakt, dat de (politieke) baantjesverdeling een doodlopende weg is, dat het ambtenarensysteem moet worden hervormd en verbeterd, dat er eerlijker belasting moet worden betaald? Zijn deze items ook echt onderwerp van discussie? Zijn er oplossingen voorgesteld? Ik hoor/lees daarover in Nederland bijna niets.
Quote
#2
Ja dat weet ik. maar iedere een wil dat oplossen op zijn eigen manier. en wat je meld over ambtenaren en baantjes verdeling, dat is de griekse manier van investeren en daarvoor kun je bijna niets horen in nederland. het is aan de grieken hoe ze hun problemen gaan oplossen.
maar is je vraag aan de Syriza aanhangers of is het gewoon filosofisch.
heb je Tsipras niet gehoord, of spreek je geen grieks? corruptie aanpakken?? plaka me kaneis??
Quote
#3
Οχι. Het is inderdaad aan de Grieken hoe ze hun problemen oplossen. En ik was benieuwd of er, in het algemeen, concrete gedachten bediscussieerd werden/worden, omdat daarover hier bijna niets doordringt, en of iemand daarover (zie mijn vraag hierboven) dan iets kan melden.
Quote
#4
er zijn geen concrete gedachten buiten het enige feit dat radicaal iets in griekenland qua mentaliteit moet veranderen. sommigen dachten dat samen met Syriza te doen, maar de meeste grieken willen dat niet. dus gaat nu dus niet gebeuren.
het oxi is op alle 3 mijn vragen? dus je heb Tsipras niet gehoord, je spreek geen grieks en je doet geen plaka.
Quote
#5
(18 June 2012, 20:45)Vasilis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Οχι. Het is inderdaad aan de Grieken hoe ze hun problemen oplossen. En ik was benieuwd of er, in het algemeen, concrete gedachten bediscussieerd werden/worden, omdat daarover hier bijna niets doordringt, en of iemand daarover (zie mijn vraag hierboven) dan iets kan melden.

Als je drie Grieken aan een tafel zet heb je vier meningen.
De nieuwsberichten die in NL en BE in de kranten staan, zijn dikwijls een interpretatie van we ze opvangen in de griekse kranten.
In griekenland weten ze zelf niet van welk hout pijlen maken en onze politiekers met hun dwaze uitlatingen, kunnen het in eigen land niet eens op deftige wijze bolwerken.
Dus ieder die begaan is met de situatie in Gr moet noodgedwongen de griekse online kranten raadplegen, die natuurlijk zoals alle kranten een kleurtje hebben.De kranten uit UK en USA geven uiteraard hun eigen visie en niet de van de griekse bevolking. En de economen verkondigen hetgene hun broodheer wenst te horen.En de man met de pet, de kleine werkmens zijn mening komt uit de nieuwsgeving.
Zoals Boudewijn de Groot het verwoord in de zevende stroof van zijn liedje " Onder ons"
En dan zeggen ze tevreden:
hij verliest zijn wilde haar.
Hij wordt eindelijk volwassen
en na nog een tweede jaar
is hij net zo'n grote hufter
als zijn vader is geweest,
die een mening over alles
in het ochtendkrantje leest.


Jeff
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Er zijn degelijke kranten van diverse politieke kleuren en er zijn sensatiekranten die ongefundeerde dingen schrijven. Dus: is het erg om je mening op een degelijke krant te baseren? Hoe moet je anders een mening vormen? Zelf alles onderzoeken is geen optie en niet iedereen heeft economie gestudeerd (om nog maar te zwijgen over alle economen die het oneens zijn met elkaar)
Quote
#7
(18 June 2012, 21:37)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




het oxi is op alle 3 mijn vragen? dus je heb Tsipras niet gehoord, je spreek geen grieks en je doet geen plaka.

Nee, ik doe geen plaka...
Quote
#8
(18 June 2012, 13:47)Vasilis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aanhangers van Syriza zeggen hier op de televisie vooral dat 'het volk' de bezuinigingen niet wil en dat Europa niet zulke harde eisen moet stellen. Maar welke aanpak van de problemen wil 'de Griek' wel? Weet iemand of in Griekenland in de politieke discussies besproken is/wordt, dat/hoe de corruptie moet worden aangepakt, dat de (politieke) baantjesverdeling een doodlopende weg is, dat het ambtenarensysteem moet worden hervormd en verbeterd, dat er eerlijker belasting moet worden betaald? Zijn deze items ook echt onderwerp van discussie? Zijn er oplossingen voorgesteld? Ik hoor/lees daarover in Nederland bijna niets.

Hoe is het mogelijk dat b.v. een tweede kamer in Griekenland met 11 miljoen inwoners 300 man heeft en wij in Nederland met 17 miljoen 150 welke in de toekomst ook nog eens naar 100 gaan? Begin maar eens de helft naar huis te sturen.
Quote
#9
(14 July 2012, 18:39)claessen48@home.nl schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 June 2012, 13:47)Vasilis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aanhangers van Syriza zeggen hier op de televisie vooral dat 'het volk' de bezuinigingen niet wil en dat Europa niet zulke harde eisen moet stellen. Maar welke aanpak van de problemen wil 'de Griek' wel? Weet iemand of in Griekenland in de politieke discussies besproken is/wordt, dat/hoe de corruptie moet worden aangepakt, dat de (politieke) baantjesverdeling een doodlopende weg is, dat het ambtenarensysteem moet worden hervormd en verbeterd, dat er eerlijker belasting moet worden betaald? Zijn deze items ook echt onderwerp van discussie? Zijn er oplossingen voorgesteld? Ik hoor/lees daarover in Nederland bijna niets.

Hoe is het mogelijk dat b.v. een tweede kamer in Griekenland met 11 miljoen inwoners 300 man heeft en wij in Nederland met 17 miljoen 150 welke in de toekomst ook nog eens naar 100 gaan? Begin maar eens de helft naar huis te sturen.

Hier in Belgie zitten er ook zo een 150 personen hun broek te slijten. Het aantal inwoners in Belgie en Griekenland is ongeveer gelijk, het verschil is wel dat we hier in Belgie met zen alle op een kluitje wonen en dat Griekenland wel een beetje groter is in oppervlakte.Dus hebben ze daar wel wat meer kieskringen of kiesarrondissementen. Maar Belgie blijft kampioen met 3 regeringen.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
(14 July 2012, 19:06)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier in Belgie zitten er ook zo een 150 personen hun broek te slijten. Het aantal inwoners in Belgie en Griekenland is ongeveer gelijk, het verschil is wel dat we hier in Belgie met zen alle op een kluitje wonen en dat Griekenland wel een beetje groter is in oppervlakte.Dus hebben ze daar wel wat meer kieskringen of kiesarrondissementen. Maar Belgie blijft kampioen met 3 regeringen.
Denk dat je er nog een paar vergeten bent, Jef.
- Federale
- Vlaamse
- Waalse
- Duitstalige
- Brussels Hoodstedelijk gewest
Bij dit alles hebben ze alle 5 nog eens hun parlement en dan is er ook nog de Senaat.
België moet waarschijnlijk wereldrecordhouder zijn in het aantal ministers (63? 65?).
Maar zoals bij veel zaken geldt ook hier weer: kwantiteit is niet evenredig aan kwaliteit.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
(18 June 2012, 13:47)Vasilis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weet iemand of in Griekenland in de politieke discussies besproken is/wordt, dat/hoe de corruptie moet worden aangepakt, dat de (politieke) baantjesverdeling een doodlopende weg is, dat het ambtenarensysteem moet worden hervormd en verbeterd, dat er eerlijker belasting moet worden betaald?
Ook ik ben hier wel nieuwsgierig naar en kan er nergens iets over vinden. Ik spreek en lees overigens geen Grieks, dus moet het hebben van informatie hier, van Griekse vrienden en van Nederlands- en Engelstalige nieuwsmedia.
Natuurlijk moet de Griekse bevolking zelf zijn problemen oplossen maar dit lijken me toch de belangrijkste wijzigingen welke het meeste opleveren en zorgen voor een eerlijke verdeling van de lasten.
Quote
#12
Ja sommige politic spreken er wel over. Maar hoe dat concreet vorm gegeven moet worden en hoe alle werkloze ambtenaren opgevangen moeten worden, dat hoor je niet.
Quote
#13
Ik las laatst in de VK dat Griekenland in 2010 toch nog 70.000 ambtenaren aannam.
Er zouden nu nog steeds bijna 700.000 ambtenaren op ruim 4 miljoen werkenden Grieken zijn.
Quote: De aanwerving van 70.000 nieuwe ambtenaren is bovendien niet alles. Zo zouden 12.000 anderen ook zijn aangenomen in lokale gemeenschappen, terwijl de besparingen via een fusie van lokale besturen officieel ook daar volop aan de gang waren.

Uit een rapport van de interim-minister van Financiën, George Zannias, blijkt dat er nog steeds - onveranderd - 692.000 ambtenaren aan de slag zijn, terwijl in 2010 toch 53.000 functionarissen met pensioen gingen. Het jaar nadien vertrokken er 40.000 mensen, terwijl de netto-reductie bleef steken op 24.000, aldus nog To Vima.
Quote
#14
En nu zag ik dit artikel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
De artikelen volgens zich ineens snel op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Even een nuancering: het eerste artikel is uit Der Spiegel, de Duitse Telegraaf, en in het tweede wordt de voorman van de FDP, de Duitse VVD geciteerd. Eén bepaalde politieke visie dus. Het IMF staat eveneens niet bekend om zijn linkse signatuur. Ben benieuwd hoe Frau Merkel en Monsieur Hollande om zullen gaan met de hele situatie.
Quote
#17
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het is geen oplossing perse op de Griekse crisis, maar wel op de ongelijkwaardige en buitengewoon onrechtvaardige verdeling van de rijkdom wereldwijd. Er was daarnet iemand op bbcworld die opperde dat als men wereldwijd een meer gelijke belastingheffing zou handhaven, deze problemen zouden kunnen verdwijnen. Nu wil ik niet negatief klinken, maar ik geloof dat er teveel invloedrijke mensen (de echte kern-elite) baat hebben dit met man en macht tegen te houden en dit ook zullen doen. Onder andere de reders van de Griekse vloot. Belastingparadijzen zullen dus blijven bestaan; dit zijn voornamelijk de al rijke landen zoals bijvoorbeeld Zwitserland.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#18
(22 July 2012, 19:42)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even een nuancering: het eerste artikel is uit Der Spiegel, de Duitse Telegraaf, en in het tweede wordt de voorman van de FDP, de Duitse VVD geciteerd. Eén bepaalde politieke visie dus. Het IMF staat eveneens niet bekend om zijn linkse signatuur. Ben benieuwd hoe Frau Merkel en Monsieur Hollande om zullen gaan met de hele situatie.
@ ElsR. Hoezeer het mij ook spijt, denk ik toch dat, ondanks de nuancering, het niet meer slechts één politieke visie is. Kijk om je heen en hoor de mensen aan. Politici zijn er gevoelig voor als een opinie lang aanhoudt. Hier worden er al Kamervragen gesteld en het is verkiezingstijd. En zo heeft elk land wel zijn motivatie om, misschien, zijn steun in te trekken.Sad

@Roosmarijn. Rijke mensen hebben over het algemeen maar één wens, nog rijker worden. In dit artikel gaat het over zwart geld. Verlaagt men de belasting, zoals gesuggereerd, dan zal men een andere manier zoeken en vinden om zich nog meer te verrijken ten koste van de rest. Bovendien zijn deze grote hoeveelheden zwart geld overal, ook in Griekenland, makkelijk te traceren maar doet men om onduidelijke redenen te weinig om ze te innen. "Als je geld hebt, heb je vrienden."
Quote
#19
Hoe krijgen ze het in Belgie dan voor elkaar, in elk land wordt belasting ontdoken maar dit lijkt erg op zuid Europa.

Bron NU.NL

Belgen tillen fiscus voor 30 miljard per jaar

AMSTERDAM - De Belgische staat loopt jaarlijks 26 tot 30 miljard euro mis. Dat schrijft professor en fiscaal expert Michel Maus in zijn boek Iedereen Doet Het! Belastingontduiking In België.



ANP

Maus heeft een onderzoek gehouden onder een duizendtal Belgen. Daaruit blijkt volgens de professor "met grote zekerheid" dat voor en bedrag tussen de 26 tot 30 miljard euro wordt gefraudeerd, zo schrijft de Belgische krant Het Laatste Nieuws.

Zo gaf 20,6 procent van de ondervraagden aan minstens gedeeltelijk in het zwart te werken. Ruim 44 procent zei dit in het verleden te hebben gedaan. Met name in de bouw en horeca wordt zwart gewerkt.

Geen rekening

Ambtenaren werken niet zwart, maar 85 procent van hen zegt goederen te kopen of diensten te laten uitvoeren zonder factuur.

Ook geeft vier op de tien Belgen niet alle inkomsten uit een erfenis op. Bijna evenveel Belgen kopen onroerend goed deels zwart.

Wat de omvang van fraude betreft zit België in de categorie Zuid-Europese landen met Griekenland, Portugal, Italië en Spanje.


© NUzakelijk

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
Stel dat Griekenland uit de Euro stapt, wat betekent dit dan voor de "gewone" Griek? Heeft iemand een idee?
Quote
#21
@Arthur
Ik denk dat belasting ontduiking een internationale sport is en niet alleen beperkt tot Belgie en Zuid-Eurpese landen.
Waar rook is, is vuur. Maar wat moet men de dag van vandaag nog geloven van al deze berichten???

In het Laatse Nieuws staat ook het volgende te lezen.

"Superrijken verbergen 17.000 miljard euro voor de fiscus"
Wereldwijd heeft de elite van superrijken minstens 21.000 miljard dollar of zo'n 17.000 miljard euro ondergebracht in geheime belastingparadijzen. Geld waarvoor ze dus niet moet opdraaien bij de fiscus. Dat blijkt uit een omvangrijke studie door James Henry, voormalig hoofdeconoom bij consultant McKinsey en nu werkzaam voor de Britse organisatie 'Tax Justice Network'. De Britse omroep BBC maakt de resultaten van het grootschalig onderzoek vandaag bekend.

Het is nu eenmaal een feit dat 80 procent van het wereldwijd kapitaal in handen is van een paar procent van de werldbevolking.
En daar ben jij in ik niet bijgerekend denk ik.
Ik woon al jaar en dag in de Nederlans-Belgische grensstreek. De invasie van onze noorderburen heeft de vastgoedprijzen danig om hoog getrokken.Dus zullen er ook wel wat Nederlanders rondlopen met boter op het hoofd.
We zakken terug af naar middeleeuwse toestanden. Volksverhuizingen zijn er altijd al geweest in de geschiedenis, en de geschiedenis herhaalt zich immer weer.Nu is het wel niet meer te voet of met paard en kar dus het gaat wat sneller vooruit.
Mvg
Jef
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
Voor de gewone Griek is uittreden uit de euro een ramp. Binnen no time is de drachme ernstig gedevalueerd en aangezien heel veel dingen geïmporteerd worden stijgen de prijzen - de lonen niet. Of juist wel en dan krijg je een situatie als in Dld voor WW 2. Het is voor de gewone Griek te hopen dat hij dan nog het zaad voor zijn moestuin en het voer voor het vee kan betalen anders stort het land in een chaos.
Quote
#23
Maar het lijkt me dat de Griekse producten daarentegen goedkoper worden wat weer goed is voor de export en de toeristenindustrie?
Hoe verdienden de Grieken hun geld voor de Euro?
Quote
#24
Ik weet de exacte cijfers niet maar ik dacht dat het een gegeven is dat Griekenland veel meer importeert dan exporteert - in euros gerekend. Echt heel veel meer.
Quote
#25
(23 July 2012, 09:00)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe krijgen ze het in Belgie dan voor elkaar, in elk land wordt belasting ontdoken maar dit lijkt erg op zuid Europa.

Bron NU.NL

Belgen tillen fiscus voor 30 miljard per jaar

AMSTERDAM - De Belgische staat loopt jaarlijks 26 tot 30 miljard euro mis. Dat schrijft professor en fiscaal expert Michel Maus in zijn boek Iedereen Doet Het! Belastingontduiking In België.



ANP

Maus heeft een onderzoek gehouden onder een duizendtal Belgen. Daaruit blijkt volgens de professor "met grote zekerheid" dat voor en bedrag tussen de 26 tot 30 miljard euro wordt gefraudeerd, zo schrijft de Belgische krant Het Laatste Nieuws.

Zo gaf 20,6 procent van de ondervraagden aan minstens gedeeltelijk in het zwart te werken. Ruim 44 procent zei dit in het verleden te hebben gedaan. Met name in de bouw en horeca wordt zwart gewerkt.

Geen rekening

Ambtenaren werken niet zwart, maar 85 procent van hen zegt goederen te kopen of diensten te laten uitvoeren zonder factuur.

Ook geeft vier op de tien Belgen niet alle inkomsten uit een erfenis op. Bijna evenveel Belgen kopen onroerend goed deels zwart.

Wat de omvang van fraude betreft zit België in de categorie Zuid-Europese landen met Griekenland, Portugal, Italië en Spanje.


© NUzakelijk


(23 July 2012, 11:10)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Arthur
Ik denk dat belasting ontduiking een internationale sport is en niet alleen beperkt tot Belgie en Zuid-Eurpese landen.
Waar rook is, is vuur. Maar wat moet men de dag van vandaag nog geloven van al deze berichten???

In het Laatse Nieuws staat ook het volgende te lezen.

"Superrijken verbergen 17.000 miljard euro voor de fiscus"
Wereldwijd heeft de elite van superrijken minstens 21.000 miljard dollar of zo'n 17.000 miljard euro ondergebracht in geheime belastingparadijzen. Geld waarvoor ze dus niet moet opdraaien bij de fiscus. Dat blijkt uit een omvangrijke studie door James Henry, voormalig hoofdeconoom bij consultant McKinsey en nu werkzaam voor de Britse organisatie 'Tax Justice Network'. De Britse omroep BBC maakt de resultaten van het grootschalig onderzoek vandaag bekend.

Het is nu eenmaal een feit dat 80 procent van het wereldwijd kapitaal in handen is van een paar procent van de werldbevolking.
En daar ben jij in ik niet bijgerekend denk ik.
Ik woon al jaar en dag in de Nederlans-Belgische grensstreek. De invasie van onze noorderburen heeft de vastgoedprijzen danig om hoog getrokken.Dus zullen er ook wel wat Nederlanders rondlopen met boter op het hoofd.
We zakken terug af naar middeleeuwse toestanden. Volksverhuizingen zijn er altijd al geweest in de geschiedenis, en de geschiedenis herhaalt zich immer weer.Nu is het wel niet meer te voet of met paard en kar dus het gaat wat sneller vooruit.
Mvg
Jef


Ha, dat zijn nu echt geen geheimen héTongue Ik veronderstel dat we hier zelfs in een dalende tendens zitten, alleé dat hoop ik toch tenminste.

Nu Jef gaf het al aan, denk je dat dit elders (ook Nederland) dan niet zo is? Ze moeten zich nu niet heiliger voor doen dan de paus natuurlijk. Feit is dat het wereldwijd is ingebakken in onze maatschappij, in het ene land al wat meer dan het andere maar op termijn gezien is het economisch "nefast".

Weet niet meer wie het als eerste heeft gezegd maar die man zei: België is het Griekenland van de Noordzee. Enige vergelijking met andere zuiderse landen onderling is ook een feit. Is er zelfs geen gezegde over de Grieken en de Italianen? Una fatsa, una ratsa of zoiets?

Het is maar om te zeggen, als je DAT probleem wil oplossen zal er wereldwijd aan moeten gewerkt worden en dat is een utopie. Als je het hier (in Europa) al zou kunnen uitroeien, zal dit in bvb China rustig verder tieren. Wat niet wil zeggen dat ik het allemaal goed vind natuurlijk.

???? Ger, nu zit ik weer in Zweden. Hoe kan dit nou?
Quote
#26
(23 July 2012, 21:23)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




???? Ger, nu zit ik weer in Zweden. Hoe kan dit nou?

Verkeerde vliegtuig genomen misschien Big Grin
Foutje in de plugin; heb het inmiddels aangepast.
Quote
#27
(23 July 2012, 21:43)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 July 2012, 21:23)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




???? Ger, nu zit ik weer in Zweden. Hoe kan dit nou?

Verkeerde vliegtuig genomen misschien Big Grin
Foutje in de plugin; heb het inmiddels aangepast.


Oef, wou schrijven dat ik me nu "thuis" voel maar dat is maar gedeeltelijk waar, dan zou er ook nog een Grieks vlaggetje moeten staan. Cool
Quote
#28
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#29
Van de schuldenberg van ongeveer 329 Miljard € is 120 Miljard op naam te schrijven van bedrijven. Dat is een hele hap en blijkbaar niet eens alles. .In haniotika - Nea staaat een artikel over de controle van de belastingdienst bij zelfstandigen. De cijfers zijn schrikbarend en blijkt dat drie van de vier provincies van Kreta kampioen zijn in belastingontduiking.
Πολύ υψηλά ποσοστά φοροδιαφυγής εμφανίστηκαν σε Ζάκυνθο, Ρέθυμνο, Λευκάδα, Καστοριά (100%), στα Χανιά (87%), στο Ηράκλειο (78%) στη Σαντορίνη (83%), στην Κέρκυρα (75%) στη Νάξο (73%), στη Μύκονο (68,5%).
Zeer hoge tarieven van belastingontduiking verscheen in Zakynthos, Rethymno, Lefkada, Kefallinia (100%), Chania (87%), Heraklion (78%) in Santorini (83%), Corfu (75%) in Naxos (73%), Mykonos (68,5%).

Deze controle is uitgevoerd tussen 6 en 23 juli , en dit bij een relatief klein aantal zelfstandigen 1.410 , dus het topje van de ijsberg.
Dus ik denk niet dat de problemen simpel op te lossen zijn.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
Vorig jaar op Lesbos hebben wij 3 maal geluncht bij dezelfde taverna. Hier werden 3 maal de drankjes wel, maar het eten niet op de kassa aangeslagen. Dit kan natuurlijk geen toeval meer zijn. Zolang er geen goed functionerend belastingsysteem bestaat, dat bijvoorbeeld ook rekening houdt met de inkoop van bijvoorbeeld deze tavernahouder, kan belastingontduiking door zelfstandigen gemakkelijk worden voortgezet. Dergelijke controles op inkoop en omzet zouden door inspecteurs van elders moeten worden uitgevoerd, en heeft alleen maar zin als het over het gehele traject gaat, beginnend bij de producent/leverancier. Daarnaast kan iemand geen Lexus of i.d. rijden als hij alleen enkele drankjes omzet.Daar zou bij de belastingdienst ook op z 'n minst kanttekeningen bij moeten worden geplaatst. Met het verlagen van de lonen, en de gelijktijdige stijging van de prijzen, wordt belastingontduiking alleen maar in de hand gewerkt. Gisteren was in een journaaluitzending een Nederlandse vrouw aan het woord die met haar gezin soms rond moet komen van Euro 5,-- in de week.Naarmate de Troika de duimschroeven nog verder aandraait, zullen steeds meer Grieken een creatieve oplossing gaan zoeken. Vrees dat er nog een lange weg te gaan is, en hopelijk wordt die afgelegd voor het geduld van de Troika op is!
Quote
#31
(27 July 2012, 12:12)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Van de schuldenberg van ongeveer 329 Miljard € is 120 Miljard op naam te schrijven van bedrijven. Dat is een hele hap en blijkbaar niet eens alles. .In haniotika - Nea staaat een artikel over de controle van de belastingdienst bij zelfstandigen. De cijfers zijn schrikbarend en blijkt dat drie van de vier provincies van Kreta kampioen zijn in belastingontduiking.
Πολύ υψηλά ποσοστά φοροδιαφυγής εμφανίστηκαν σε Ζάκυνθο, Ρέθυμνο, Λευκάδα, Καστοριά (100%), στα Χανιά (87%), στο Ηράκλειο (78%) στη Σαντορίνη (83%), στην Κέρκυρα (75%) στη Νάξο (73%), στη Μύκονο (68,5%).
Zeer hoge tarieven van belastingontduiking verscheen in Zakynthos, Rethymno, Lefkada, Kefallinia (100%), Chania (87%), Heraklion (78%) in Santorini (83%), Corfu (75%) in Naxos (73%), Mykonos (68,5%).

Deze controle is uitgevoerd tussen 6 en 23 juli , en dit bij een relatief klein aantal zelfstandigen 1.410 , dus het topje van de ijsberg.
Dus ik denk niet dat de problemen simpel op te lossen zijn.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





In Het Laatste Nieuws staat ongeveer het zelfde artikel in het nederlands.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wie gaat daar zijn schouders onder steken om die belastingontduiking tegen te gaan ???????

@Erwin.
Ik heb zelf al een paar maal ervaren als je een apodixie vraagt in sommige winkels in Mires, dat ze je nogal vies bekijken.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#32
Na onderzoek blijkt nu ook dat 60% van de bijstand die betaald werd aan blinden/slechtzienden op Chios, onrechtmatig was wegens valse aangiften.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&utm_medium=RSS
Quote
#34
Lees het bericht op Parakalo en daarmee is alles gezegd.

Hier op Samos zijn de inspecteurs ook aangekondigd en ineens waren in Ormos twee prachtige toeristen boten verkocht naar nieuwe eigenaren op Kreta, Bella Vista vertrokken naar België etc. etc. Tientallen zaken van de een op andere dag dicht zonder enige aankondiging, allemaal toeval? Of aanbiedingen gehad die ze niet konden weigeren?

En tot op heden op de meeste plaatsen nog steeds geen kassabon bij de horeca ondernemers.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#35
De strandman die z'n ligbedjes verhuurt á € 5,- per setje geeft d.m.v. een duur mobiel apparaat keurig een bonnetje aan z'n klanten! Hij zal dus mag ik aannemen keurig één eurootje in die prijs afdragen aan de Griekse fiscus. Mijn notaris daarintegen weigerde mij een kwitantie te verstrekken voor haar diensten ad. € 670,-. Ik mag aannemen dat de fiscus dáár niets van terugziet. Komt de Griekse fiscus óók bij dit 'soort' onaangekondigd binnenvallen....?
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#36
Even offtopic2 Bart, je bent weer in de buurt lees ik.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#37
Jazeker @Arthur, al weer een poosje!
Al is het alleen maar om mijn 'steentje' aan de plaatselijke economie bij te dragen.....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#38
(29 July 2012, 07:20)Wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Lees het bericht op Parakalo en daarmee is alles gezegd.

Hier op Samos zijn de inspecteurs ook aangekondigd en ineens waren in Ormos twee prachtige toeristen boten verkocht naar nieuwe eigenaren op Kreta, Bella Vista vertrokken naar België etc. etc. Tientallen zaken van de een op andere dag dicht zonder enige aankondiging, allemaal toeval? Of aanbiedingen gehad die ze niet konden weigeren?

En tot op heden op de meeste plaatsen nog steeds geen kassabon bij de horeca ondernemers.

Moet je in Nederland of België eens in een tankstation langs de snelweg iets meenemen om te drinken of te eten. Haast NOOIT krijg je spontaan een kwitantie van de vrouw/man aan de andere kant van het loket. Het is slechts als je erom vraagt dat ie wordt overhandigd. Hoe zou dit toch komen denken je?
Quote
#39
El Greco schreef...
Moet je in Nederland of België eens in een tankstation langs de snelweg iets meenemen om te drinken of te eten. Haast NOOIT krijg je spontaan een kwitantie van de vrouw/man aan de andere kant van het loket. Het is slechts als je erom vraagt dat ie wordt overhandigd. Hoe zou dit toch komen denken je?
[/quote]


Zolang een product die je koopt in Nederland bij de tankstations en/of andere winkels/restaurants werkelijk aangeslagen wordt op de kassa (en je dat ook hebt gezien) is het niet erg als je geen bonnetje wil hebben...Het is dan opgeslagen in de kassa , met de datum en tijdstip erop! En op het einde van de verkoopdag worden al deze gegevens opgeslagen voor hun administratie... en dan kan het alleen teniet worden gedaan door het officieel weer terug te boeken... en als dat teveel gebeurd valt dat te veel op bij de accountant /en belasting...
In Nederland en Belgie sta je er met je snuffert erbovenop als je betaalt zodat je kan zien dat het idd aangeslagen wordt..en al helemaal als je pint.
In Griekenland hebben ze die kassa's vaak achteraf staan... niet in de ,,Supers,, maar wel in de tavernes En pinnen kan daar nooit! ... duss daarom is er nooit een echte controle daarover..ALLEEN ALS JE DIE BON ALLA MINUTE GAAT BEKIJKEN!!(vooral de tijdstip hiervan)

Wij hebben in Mei op Lesbos 2x meegemaakt dat we een rekening MET een kassabon kregen die qua prijs wel klopte ...Maar toen ik toevallig ,,later,, even goed keek op die bon, klopte de prijs wel ...maar de tijdstip (op die kassabon) van die paar drankjes totaal niet!!Daar zat wel 4 en 5uur tijdsverschil tussen
Toevallig hadden andere mensen diezelfde drankjes blijkbaar ook genomen als ons en met het betalen de kassabon in dat mapje laten zitten en hebben ze die bon weer ,,hergebruikt,,en niet aangeslagen duss .. Zo gaat dat ;)
Quote
#40
(30 July 2012, 02:20)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben in Mei op Lesbos 2x meegemaakt dat we een rekening MET een kassabon kregen die qua prijs wel klopte ...Maar toen ik toevallig ,,later,, even goed keek op die bon, klopte de prijs wel ...maar de tijdstip (op die kassabon) van die paar drankjes totaal niet!!Daar zat wel 4 en 5uur tijdsverschil tussen
Toevallig hadden andere mensen diezelfde drankjes blijkbaar ook genomen als ons en met het betalen de kassabon in dat mapje laten zitten en hebben ze die bon weer ,,hergebruikt,,en niet aangeslagen duss .. Zo gaat dat ;)

Ik ben misschien blond maar het zou ook kunnen zijn dat de tijd niet goed ingesteld staat op de kassa... Persoonlijk ga ik er namelijk niet meteen vanuit dat het *niet goed zit*...
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)