Wie helpt een Griekse vriendin aan een kamer in Delft?
#1
Question 
Geia sou!

Een vriendin van mij uit Griekenland komt een 2 jarige master doen aan TU Delft. Wij zijn nu hard op zoek naar een goedkope kamer voor haar. (via Duwo kan je ook makkelijk iets duurs aangesmeerd worden, en op kamernet.nl reageert gewoon niemand!! Sad grrr ).

Vandaar dat ik het hier bij de Griekofielen probeer...!! :)

Het liefst onder de 300 per maand en niet te ver van TU Delft, anders houdt ze te weinig over voor levensmiddelen etc..... Ze is 25 jaar, een hele lieve, leuke, spontane meid en kan lekker koken Tongue ;)
Als je iets weet, reageer alsjeblieft en dan geef ik haar email adres, om te kijken of jullie t aan zouden durven :)

Wie o wie weet een kamer, en kan mij (haar) helpen?
Alvast bedankt!

Groetjes, Suzanne
Quote
#2
Ik weet niet hoe het in Delft is maar in Utrecht waren er speciale kamers voor buitenlandse studenten. Dit waren kamers van de studenten huisvesting, die hebben de laagste prijs en geen gezeik met een rare huisbaas. Ook was het zo dat studenten die een kamer hadden hun kamer legaal ( dus met contract) konden onderverhuren voor een periode van maximaal een jaar.
En als ik op de site kijk van de TU dan bieden zijn hulp aan buitenlandse studenten, neem is een kijkje
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Heel veel succes met het vinden van een goedkope kamer. Hoop dat het gaat lukken on de 300 Euro, maar persoonlijk denk ik dat dit aan de lage kant is, maar als je geluk hebt kan het.

Groetjes Carien
Carien's signatuur Uit mijn leven gegrepen, mijn nieuwe post op mijn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Hoi Carien, bedankt voor je reactie!

TU Delft werkt inderdaad samen met DUWO, DUWO kan op aanvraag zoeken naar een kamer. Dan krijg je de keuze uit een paar die zij hebben gevonden. De prijzen verschillen echter van 300 - 500+ Euro. Er is veel kans dat zij uiteindelijk een kamer toegewezen krijgt die tegen de 500 aanzit. Ook heeft het DUWO erg strenge regels. Na 22:00 geen gasten meer op de kamer en er mag niemand logeren. Dus als haar moeder of haar vriendje een paar dagen komt.....

Dat is de reden dat wij op zoek zijn gegaan naar een kamer via kamernet.nl Dit is vaak in een pand met meerdere studenten. Hier zijn wel kamers vanaf 250 te krijgen, alleen daar reageert niemand.... Sad

Mijn reden om het hier te proberen is omdat jullie sowieso niet afgeschrikt worden door het feit dat ze Griekse is.. haha... Misschien zit hier wel een Griekofiel die in zijn/haar studentenhuis een kamer vrij heeft, of iets weet...? En tja in deze tijd weet je maar nooit, misschien heeft er wel iemand een kamertje vrij en kan een extra centje gebruiken door die kamer te verhuren Smile
Wie weet kan ze als aanvulling op de huur ook wel een beetje huishoudelijk werk doen, af en toe op kinderen passen, heerlijk grieks koken.... Tongue

Ikzelf woon in Haarlem. OV kosten worden gewoon te hoog als zij zeer regelmatig naar Delft moet reizen. Anders kon ze natuurlijk ook bij mij wonen...

Groetjes, Suzanne
Quote
#4
Op de linkenpagina van de Griekse Vereniging Eindhoven staat het internetadres van de Griekse studentenvereniging Hellenic Students Association Netherlands. Wellicht kunnen zij u en uw vriendin verder helpen.U kunt de link vinden onder de kop officiële instanties.
Zie:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Veel succes! Erwin
Quote
#5
Waarom niet gewoon die link hier neerzetten ipv die omweg?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Op het moment dat ik het bericht las, had weinig tijd om de link zelf op te zoeken. Met het vermelden van de link is mevrouw nog slechts enkele muisklikken van de bewuste website, en mogelijk hulp. Mocht je deze site zelf willen bezoeken en het te veel werk vinden:http://www.hellenicsan.nl/. Bij deze!

Met vriendelijke groet, Erwin
Quote
#7
(20 June 2012, 23:43)Suzanne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Geia sou!

Een vriendin van mij uit Griekenland komt een 2 jarige master doen aan TU Delft. Wij zijn nu hard op zoek naar een goedkope kamer voor haar. (via Duwo kan je ook makkelijk iets duurs aangesmeerd worden, en op kamernet.nl reageert gewoon niemand!! Sad grrr ).

Vandaar dat ik het hier bij de Griekofielen probeer...!! :)

Het liefst onder de 300 per maand en niet te ver van TU Delft, anders houdt ze te weinig over voor levensmiddelen etc..... Ze is 25 jaar, een hele lieve, leuke, spontane meid en kan lekker koken Tongue ;)
Als je iets weet, reageer alsjeblieft en dan geef ik haar email adres, om te kijken of jullie t aan zouden durven :)

Wie o wie weet een kamer, en kan mij (haar) helpen?
Alvast bedankt!

Groetjes, Suzanne

Heeft je vriendin ondertussen reeds een kamer gevonden?
Quote
#8
Voor hoelang wil zij de kamer huren.

Cornelios
Quote
#9
Dat weet je met studenten maar nooit ligt er vaak aan hoe lang de feesten duren in de studententijd sirtaki Cool
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie helpt me aan een leuke bestemming? Vito 8 2.360 02 January 2023, 22:40
Laatste bericht: Piepa
  Het probleem "Overboeking" Aan wie ligt dat nu eigenlijk? Bouboulina 18 9.463 14 December 2015, 01:34
Laatste bericht: messara
  Kamer voor griekse studente in Rotterdam. chris 3 2.709 14 June 2015, 13:37
Laatste bericht: Elise
Thumbs Up Griekse vriendin wil Nederlands koken Suzanne 2 2.838 10 November 2010, 21:19
Laatste bericht: Tina K. Noume

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)