41 graden
#1
Voor die geen die a.s weekend richting Griekenland gaat, valt met de neus in de boter, althans als je van de hogen temperatuur houdt.

Deze temp: is waargenomen ff buiten Igoumenitsia. Danwel bij lidl in de buurt. Ja, dan is het ook wel stil in de supermarkt, maar wel koel.

Sterkte allemaal met deze hogen temperaturen.

mvg C
Quote
#2
Beter deze temperaturen @Cornelios, dan 3 weken NL, van deze 3 weken hadden we 18 dagen regen en het was bere koud
Op ons terras in Amoudara aan de noordkant 32 graden met een stevige NW 4/5 is het wel uit te houden, achter het huis in de zonneschijn zonder wind is het een tikje warmer.
Dus al met al lekker uit te houden en goed voor de knoken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Helemaal mee eens: ik ben het weer (en wel meer ook Wink ) hier in NL behoorlijk zat. Kom maar op met die 41 graden, wat mij betreft tenminste.
Quote
#4
Voor de komende dagen: IN BELGIË 36 GRADEN!!!!!
Euhmmm... wel 18 graden in de voormiddag + 18 graden in de namiddag

Rolleyes
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#5
De "officiële" temperatuur wordt gemeten in de schaduw in de wind.
Hier op ons terras op Samos kan de thermometer het in de zon niet meer aan. Dik boven de 40 graden. Zwembadwater 37 graden. Wel veel wind.
Quote
#6
Kom maar op. Alles beter dan dat K@#*$weer hier !
Quote
#7
als jullie daar toch graden genoeg hebben, kun je er dan geen 10 opsturen, ik zal wel belgen vinden die bereid zijn om de kosten te delen :) Big Grin
Quote
#8
Ja , het is inderdaad zo, dat het beter is gestraft te worden met deze temp: dan elders waar het veel slechter is. Ja, Arthur dat klopt wel zo'n beetje, daar waar jullie verblijven op Kreta, daar staat over het algemeen meer wind, alsop het vaste land. Vandaag was het wind stil in Perdika, ben nooit zoveel in het water geweest als vandaag. Wat een straf he !.

De voorspellingen zijn voorlopig nog het zelfde, dus met z'n alle naar het strand, of in je eigen zwembad indien van toepassing.
Quote
#9
Hier zitten we nu op de luchthaven van Athene en vertrekken vervroegd, vanwege de warmte. Wij vonden het niet geslaagd en gaan eerder terug.
Onderweg in de auto was het onderweg tussen de 35 en 38 graden. En als je uitstapte werd je overvallen door zo'n smerige warme wind.
Quote
#10
(21 June 2012, 15:58)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De "officiële" temperatuur wordt gemeten in de schaduw in de wind.
Hier op ons terras op Samos kan de thermometer het in de zon niet meer aan. Dik boven de 40 graden. Zwembadwater 37 graden. Wel veel wind.

Wie bouwt er dan ook een zwembad als het grootste zwembad ter wereld pal voor je deur ligt met altijd een zeer aangename temperatuur!
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#11
@Vito en ondertussen zit je dan in Nederland waar het water met zeer grote regelmaat met bakken uit de hemel komt, er zo'n smerige harde koude wind staat en de temperatuur rond de 18 graden maximum blijft steken.

Ik zou zeggen veel plezier in Nederland en boek vooral niet weer een vakantie naar Griekenland.
Quote
#12
Hier in België hebben we tot vandaag nog zo goed als niet kunnen profiteren of lekker buiten vertoeven! Zeer wisselvallig weer, temperaturen die extreem schommelen, zon en regen die constant afwisselen en bovendien nog koud ook! Je kan niets buiten zetten want het is niet gegarandeerd dat je het een uur droog houdt.
Mijn gewrichten beginnen al te piepen en mijn rug stribbelt ook al tegen. Geef mij maar een lekker warm zonnetje...
Quote
#13
Ja, zo lees je dan ook, dat er toch wat verschillen zijn, als het gaat om de temperatuur, of je er niet van houd, dan wel. De één heeft er dan wat minder, met het genieten van temperaturen boven de 35 gr, en de ander vind het, net als ik, geen straf Ja, een zeer groot zwembad voor de deur, daar is niets mis mee. Ik moet een kleine 8 km voor rijden maar dat heb ik er wel voor over.

Veel plezier allemaal, met de zon danwe zonder de zon. Uiteindelijk ga, of ben je in Greece, ook veelal voor het weer, anders kies je wel voor een andere lokatie om te genieten.

mvg Cornelios.

Perdika Thesprotias
Quote
#14
(21 June 2012, 18:52)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja , het is inderdaad zo, dat het beter is gestraft te worden met deze temp: dan elders waar het veel slechter is. Ja, Arthur dat klopt wel zo'n beetje, daar waar jullie verblijven op Kreta, daar staat over het algemeen meer wind, alsop het vaste land. Vandaag was het wind stil in Perdika, ben nooit zoveel in het water geweest als vandaag. Wat een straf he !.

De voorspellingen zijn voorlopig nog het zelfde, dus met z'n alle naar het strand, of in je eigen zwembad indien van toepassing.

Wij wonen 4 km buiten Agios Nikolaos in Amoudara, daar waar dat NL vlaggetje broederlijk naast het GR vlaggetje wappert, en wat moet ik met een zwembad, de zee ligt voor de deur. [Afbeelding: 2vkx4t1.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#15
(22 June 2012, 07:46)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Vito en ondertussen zit je dan in Nederland waar het water met zeer grote regelmaat met bakken uit de hemel komt, er zo'n smerige harde koude wind staat en de temperatuur rond de 18 graden maximum blijft steken.

Ik zou zeggen veel plezier in Nederland en boek vooral niet weer een vakantie naar Griekenland.

Wat een onvriendelijk antwoord!! Je mag dat weer toch wel smerig vinden, lijkt mij ook helemaal niets die 41 graden, mag ik daarom nooit meer naar Griekenland?
Quote
#16
Ik vind het ook nergens op slaan. Wij gaan al jaren naar Griekenland, maar hebben het nooit eerder zo warm meegemaakt. En ja, we gaan in september weer voor een nieuwe poging of dit nu wel of niet mag van Cornelius.
De Griekse eigenaresse van onze villa gaf zelf ook aan dat extreem warm was voor de tijd van het jaar.
Quote
#17
Trekken jullie je niks aan van wat een enkele prikker schrijft, hij heeft misschien ook last van de warmte Big Grin
Lekker weer terug komen en genieten.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
Wij zijn zo'n 20 jaren achtereen "griekenlandgangers", maar helaas dit jaar niet. Kortom, hier heerst jaloezie ten top. Wij houden wel van een verhit verblijf. Bijvoorbeeld lekker uitwaaien op de scooter en verkoelen in zee. Dat is ons niet vreemd in al die jaren. Niet mekkeren maar genieten, ook al is het soms op de luie toer. Dag allemaal!
P.S.: de twee vlaggen van Arthur typeren m.i. vooral vriendschap.
Quote
#19
Wij zijn gisteren teruggekomen uit Corfu, ook daar was het zeer warm maar dat dan toch honderd keer liever dan het koude, natte Vlaanderen.
Liever 41° dan 14°..........
Quote
#20
Ben sinds begin juni weer in het natte Nederland, na 9 weken Kreta, waarvan 7 weken boven de 30 graden met een paar uitschieters van 37/38 graden. Dat was voor mij echt te warm, gelukkig heb je dan de zee, parasol en het appartement, waar het koel was.
Ben blij dat ik nu niet op Kreta vertoef met die hitte, dan toch maar liever een winderig, nat, fris Nederland. Klinkt misschien vreemd, misschien komt het wel omdat 9 weken toch iets te lang was en ik kan niet zo goed tegen die hitte.
Quote
#21
Ik snap het best hoor Connie, boven de 30 graden vind ik ook veels te warm!
Quote
#22
Zo te zien Arthur, kan je bijna van af je balkon in de zee duiken, lijk me wel wat. Ja dat staat wel leuk, gebroederlijk twee vlaggen naast elkaar. Weet men zeker dat daar een ½ Griek en een ½ Hollander (fam.) woont.

Gr Cornelios
Quote
#23
Hoi Connie,
9 weken warmte... waar moet ik tekenen... Ben wat jaloersBlush
Ik smacht er voor, nog efkes wachten voor mij (augustus/september).
Quote
#24
(21 June 2012, 15:58)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De "officiële" temperatuur wordt gemeten in de schaduw in de wind.
Hier op ons terras op Samos kan de thermometer het in de zon niet meer aan. Dik boven de 40 graden. Zwembadwater 37 graden. Wel veel wind.

Stuur die wind maar met vakantie en laat de temperaturen maar blijven, zodat als we 3 juli komen heerlijk vakantieweer hebben.
40+ is prima.
35 is ook goed.

Marcellos
Quote
#25
Dat er op de eilanden meestal wind is, is juist zo lekker.
Weet je wat je moet doenMarcello, als je zo van 40+ houdt zonder wind?
Midden in de zomer een keer naar Athene gaan!!
Quote
#26
Hier op 420m boven de zeespiegel met het grootste "μπάνιο" beneden voor de deur, is het nu in Zuidoost Crete, 37graden in de schaduw bij een matige wind. Sinds we hier zijn is het ons opgevallen dat er minder wind staat dan gewoonlijk. Nog een uurtje of drie en het is weeral tijd om naar ons zwembad af te dalen. Smile
Quote
#27
(22 June 2012, 18:05)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo te zien Arthur, kan je bijna van af je balkon in de zee duiken, lijk me wel wat. Ja dat staat wel leuk, gebroederlijk twee vlaggen naast elkaar. Weet men zeker dat daar een ½ Griek en een ½ Hollander (fam.) woont.

Gr Cornelios

Nou ja balkon @Cor, het is een terras van 70m2 en er wonen 2 grote NLers.Big Grin

(23 June 2012, 12:52)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier op 420m boven de zeespiegel met het grootste "μπάνιο" beneden voor de deur, is het nu in Zuidoost Crete, 37graden in de schaduw bij een matige wind. Sinds we hier zijn is het ons opgevallen dat er minder wind staat dan gewoonlijk. Nog een uurtje of drie en het is weeral tijd om naar ons zwembad af te dalen. Smile

Hoe is weer in Kuwait???
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#28
(23 June 2012, 13:33)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 June 2012, 18:05)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo te zien Arthur, kan je bijna van af je balkon in de zee duiken, lijk me wel wat. Ja dat staat wel leuk, gebroederlijk twee vlaggen naast elkaar. Weet men zeker dat daar een ½ Griek en een ½ Hollander (fam.) woont.

Gr Cornelios

Nou ja balkon @Cor, het is een terras van 70m2 en er wonen 2 grote NLers.Big Grin

(23 June 2012, 12:52)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier op 420m boven de zeespiegel met het grootste "μπάνιο" beneden voor de deur, is het nu in Zuidoost Crete, 37graden in de schaduw bij een matige wind. Sinds we hier zijn is het ons opgevallen dat er minder wind staat dan gewoonlijk. Nog een uurtje of drie en het is weeral tijd om naar ons zwembad af te dalen. Smile

Hoe is weer in Kuwait???

Hier nog geen koe gezien, laat staan dat we er één kwijt zijn. Smile
Quote
#29
Ik zit hier in Ormos aan de rand van het zwembad onder de boom beetje wind prima uit te houden. Dit is wat ik wilde
Quote
#30
Kom maar op met de 40. Ben het hier ook behoorlijk zat aan het worden en verlang er na om weg te kunnen, en wel VOORGOED !! Nog ff doorsparen we komen er wel uiteindelijk Cool

Voor degene die er wonen dan wel vakantie houden, GENIET ER VAN Big Grin


Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#31
(23 June 2012, 10:45)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat er op de eilanden meestal wind is, is juist zo lekker.
Weet je wat je moet doenMarcello, als je zo van 40+ houdt zonder wind?
Midden in de zomer een keer naar Athene gaan!!

Hoi Hoi,

We gaan regelmatig naar egypte en zijn daar af en toe temperaturen gewend van 45+.
Warm en lage luchtvochtigheid, heerlijk gewoon.
Maare, als het 30C zijn we ook gelukkig hoor, zeker als we straks weer op Tsamadoubeach liggen animated flag

Marcellos
Quote
#32
Oké Arthur, een balkon van 70 m² is niet mis, en ja als je het door twee fam.: deelt, is het best nogal ruim. Dacht dat wij met, 22 m² balkon al aardig verwend waren.

Verder lijkt het er wel op, dat het overal ver boven de 30 graden is de laatste weken, dat was in april en mei, niet denkbaar, ook al weet je dat het best warm zou gaan worden. Het weer is toch niet te beïnvloeden het komt en het gaat.

Gr uit een warm Perdika, en geniet van wat je het prettigste vind, warm of koud.
Quote
#33
@papajani
Was van 1 april tot 3 juni op Kreta, zuidoost Kreta en vanaf half april totdat ik wegging alleen maar temperaturen van 30 graden of hoger gehad, dus het kan wel. Overigens was het voor mij ook een verrassing, had dit ook niet verwacht.
Quote
#34
Hi connie, ja ik weet dat het op Kreta beter weer was dan op het vaste land, was er ook vanaf april, ben er nog, maar met deze temp: nu, moet ik ook ff wennen. Een aantal dagen deze warmte, is mij in de 33 jaar wel bekend, maar nu zit ik voor straf (haha) elkedag meer in het water, dan aan de kant.

Gr Cornelios
Quote
#35
Wij gaan over een week of 4 en ik hoop dan toch maar dat het minder warm is, want dat vind ik toch echt veel aangenamer.

Maar geniet er allemaal maar lekker van, want hier is het weer nog steeds pet.
Quote
#36
Vandaag hier op het terras 40 graden gemeten. Een uur vroeger dan gisteren wel en met meer wind dan de dag ervoor. Voor dinsdag en woensdag voorspellen ze hier in de regio nog enkele graden warmer. De 41 zal dus geen probleem zijn. Smile
Quote
#37
Waar is "hier"? In Italie? Griekenland?
Quote
#38
(25 June 2012, 17:17)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waar is "hier"? In Italie? Griekenland?

Volgens zijn vlag zit hij in Kuwait
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#39
(25 June 2012, 17:17)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waar is "hier"? In Italie? Griekenland?

(25 June 2012, 17:36)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 June 2012, 17:17)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waar is "hier"? In Italie? Griekenland?

Volgens zijn vlag zit hij in Kuwait

Hier bedoel ik de regio Ferma / Koutsouras / Makri Gyalos / Kala Nero, het Zuidoosten dus op Crete
Quote
#40
(25 June 2012, 17:17)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waar is "hier"? In Italie? Griekenland?

Die 'hier' kan alleszins niet in België zijn.
Momenteel, hier en nu in Vlaanderen: 16 graden.
Zonder pull op de schouders krijg je stramme schouders en nek van de koude...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Round.me 360 graden foto's martineprest 0 1.398 09 April 2016, 23:38
Laatste bericht: martineprest

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)