41 graden
#41
Gisteren een dagje in Ioannina geweest, ff naar enkele grote winkel/ketens en werden daar begroet met een koude douche. Grote hagelstenen en een korte maar hevige bui, maakte een lichte verkoeling. Maar daarna was het weer richting Perdika en moest de airco weer zijn werk doen.
Nu blijkt eigenlijk wel trouwens, dat je zeker in Greece deze wel in een auto moet hebben, een airco, maar dat is geen nieuws.
Beloofd zeker nog een week hoge temperaturen te zijn, in onze omgeving dus kunnen we bakken bakken, heet dat.


Gr: Cornelios
Quote
#42
(25 June 2012, 17:36)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 June 2012, 17:17)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waar is "hier"? In Italie? Griekenland?

Volgens zijn vlag zit hij in Kuwait


Net terug uit vakantie en terug bezig op een "normale PC".
Inderdaad, hoe komt die "buitenaardse" vlag onder mijn naam?
Ger? Heeeeeeeeeeeelp! Big Grin
Quote
#43
Ja, Ger, hoe doe je dat?
Ik woon in NL maar sinds ik op Samos zit heb ik een Griekse vlag???
Quote
#44
Dat vlaggetje wordt automatisch geplaatst door een stukje software; een zogenaamde 'plugin'. Die herkent het gebruikte IP-adres en weet door welk land dat IP-adres wordt gebruikt (elk land heeft een bepaalde reeks IP-adressen toegewezen gekregen).

Zo zag je gisteren bijvoorbeeld iemand die iets vertelde over de route door Hongarije terwijl hij er blijkbaar op dat moment ook was, getuige het vlaggetje.

In het geval van EL Greco vermoed ik dat er gebruik is gemaakt van een satelliet-provider; de servers daarvan kunnen overal staan, in dit geval waarschijnlijk dus Koewait. Het syteem is dus niet 100% nauwkeurig maar op een enkele 'misser' na redelijk betrouwbaar.

Ger
Quote
#45
Even kijken of ik ook zo'n mooi vlaggetje krijg bij een melding vanuit griekenland?




Jaaaaaaaaaaaaaa !!!!
Quote
#46
Maar, Ger, ik heb mijn laptop uit NL bij me die een in NL geregistreerd IP-adres heeft?
Of gaar het op provider van Internet? Dat is nu Vodafone.gr
Quote
#47
O, dat is leuk!
Tis dat ik geen zin heb om als ik op vakantie ben ook nog eens achter een computer te gaan zitten.....................
Quote
#48
(28 June 2012, 14:53)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar, Ger, ik heb mijn laptop uit NL bij me die een in NL geregistreerd IP-adres heeft?
Of gaar het op provider van Internet? Dat is nu Vodafone.gr

Precies, je gaat nu het netwerk op via een Griekse provider, dus Grieks IP-adres. Je laptop heeft geen IP-adres maar de verbinding ervan wel.

Ger
Quote
#49
(28 June 2012, 07:26)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat vlaggetje wordt automatisch geplaatst door een stukje software; een zogenaamde 'plugin'. Die herkent het gebruikte IP-adres en weet door welk land dat IP-adres wordt gebruikt (elk land heeft een bepaalde reeks IP-adressen toegewezen gekregen).

Zo zag je gisteren bijvoorbeeld iemand die iets vertelde over de route door Hongarije terwijl hij er blijkbaar op dat moment ook was, getuige het vlaggetje.

In het geval van EL Greco vermoed ik dat er gebruik is gemaakt van een satelliet-provider; de servers daarvan kunnen overal staan, in dit geval waarschijnlijk dus Koewait. Het syteem is dus niet 100% nauwkeurig maar op een enkele 'misser' na redelijk betrouwbaar.

Ger


Euhhh, denk niet dat ik me afgelopen 11 dagen in Koeweit heb bevonden. Tongue Hoop niet dat ik dit aan mijn rekening ga zien want heb deze berichten even met de BB geplaatst.
Quote
#50
Het viel mij idd ook al op toen ik dat berichtje vanaf de luchthaven van Athene plaatste. Grappig.
Quote
#51
Bij sommigen staat er ook een woonplaats of regio bij, bij mij niets. Gaat dat niet ook automatisch?
Quote
#52
(28 June 2012, 20:47)Jill schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bij sommigen staat er ook een woonplaats of regio bij, bij mij niets. Gaat dat niet ook automatisch?

Dat kun je zelf aanpassen, ga naar gebruikers CS en dan naar profiel bewerken, vandaar kom je op extra informatie waar je van alles kunt invullen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#53
Hoe is het weer op Chios eind augustus?

gr Hennie
Quote
#54
(29 June 2012, 10:24)hennie2 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe is het weer op Chios eind augustus?

gr Hennie

Vast en zeker zeer zonnig zoals overal in Griekenland ;)
Quote
#55
Ja, het ziet er allemaal zonnig uit, waar je maar ook ben in onze geliefde Griekenland. Mocht er gedacht worden, dat dit tijdelijk is, jammer, voor die geen die niet zo van de hitte houd, het blijft warm.

Desalniettemin, was het in april/mei zo, dat er gezocht werd naar een streepje zon, nu is het zoeken naar de schaduw. Gelukkig is er genoeg afkoeling van het zee water, of elders in een zwembad.

Gr uit Perdika
Quote
#56
Was het voorjaar niet goed, papajani? Hier was het gelukkig ook lekker weer vandaag, maar gelukkig niet zo warm als bij jullie.

Zijn er nog bosbranden nu in Griekenland? Toen wij er waren was er eentje onder Athene.
Quote
#57
Wij zijn net teruggekeerd van een heerlijke vakantie op het wondermooie Kefalonia.
Ook hier was het veel warmer dan normaal in juni; elke dag wees de thermometer temperaturen boven de 35 graden aan.
Alhoewel het 's nachts afzien was (geen airco of ventilator in het appartement), kijken we terug op twee prachtige weken.
Quote
#58
Lekker hoor die temperaturen! Dat velen zo piepen, het is ook nooit goed.
De een wil koud de ander wil warm, noujah koud, 22-25 graden dan, dat is wel ideale temp.

Gewoon een hotel of app boeken met een heerlijk groot zwembad en uiteraard een airco.
Wij boeken nooit een hotel of app zonder zwembad maar al helemaal niet zonder een airco.
Hop! Gewoon lekker aan t strand vertoeven, biertje erbij of een lekkere baco en zwemmen!
Quote
#59
(30 June 2012, 18:47)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, het ziet er allemaal zonnig uit, waar je maar ook ben in onze geliefde Griekenland. Mocht er gedacht worden, dat dit tijdelijk is, jammer, voor die geen die niet zo van de hitte houd, het blijft warm.

Desalniettemin, was het in april/mei zo, dat er gezocht werd naar een streepje zon, nu is het zoeken naar de schaduw. Gelukkig is er genoeg afkoeling van het zee water, of elders in een zwembad.

Gr uit Perdika

Wij mogen hier op Kreta tenminste in Agios Nikolaos niet klagen @Cor, de zon schijnt al sinds half maart met 1 regenbuitje begin juni.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#60
@Arthur: de boeren op Kreta zullen er misschien minder blij mee zijn?
Quote
#61
Daar ga ik ook in mee visje,we weten dat het daar flink heet kan worden,kan niet wachten met een biertje en die baco.
Quote
#62
(01 July 2012, 11:20)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Arthur: de boeren op Kreta zullen er misschien minder blij mee zijn?


Water genoeg op Kreta (op vele plaatsen toch), is volgens mij geen probleem daar voor bevloeiïng.
Quote
#63
Ja Vito, de maand april en zeker tot half mei, was het in de Epirus niet van het beste weer. Wel af en toe warm, maar zeker niet zoals het nu is. En ja Arthur, ik heb dat elders ook mee gekregen, dat het op Kreta beter weer was, over het algemeen is het daar ook beter. Zelf heb ik het ondervonden, in de vier jaren 1999 tot 2003, dat we op de camping caravan stonden, dat er meer wind stond dan op het vaste land van Greece.

Ja, ik lees, dat er niet overal airco is, dat is zeker jammer, in onze andere verblijf, in Perdika, hadden wij het ook niet, nu wel, en dat is wel een verademing. Nu merk ik eigenlijk meer, dat je er eigenlijk niet buiten kan.

Iedereen wens ik het goede in deze hitte, en nee Vito, de branden zijn wat minder, zover ik weet, is het rustig daar mee, maar misschien is het vandaag dan wel misschien morgen of zelfs later, wel anders.

Gr uit Perdika
Quote
#64
Het is weer genieten in Lefkada Smile, zojuist gemeten, 52,6 graden in de zon en 20% luchtvochtigheid, heerlijk en dat met het grootste zwembad ter wereld direct aan onze tuin. GENIETEN IN HOOFDLETTERS!!!!
Quote
#65
Het is maar waar je van houdt :)
Quote
#66
(07 July 2012, 15:59)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is weer genieten in Lefkada Smile, zojuist gemeten, 52,6 graden in de zon en 20% luchtvochtigheid, heerlijk en dat met het grootste zwembad ter wereld direct aan onze tuin. GENIETEN IN HOOFDLETTERS!!!!

ik zou zo willen ruilen met je
geniet er maar van

groeten ger
Quote
#67
20% luchtvochtigheid,wat een verschil met gisteren toen was de luchtvochtigheid nog 78%,volgens weeronline
Quote
#68
Van de week terug van Lefkas.
Wel warm maar heerlijk met en frape of mythos aan het zwembad of langs de haven hou ik het wel maanden uit
[Afbeelding: sg0jds.jpg]
[Afbeelding: fz45fl.jpg]
Quote
#69
(01 July 2012, 13:53)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 July 2012, 11:20)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Arthur: de boeren op Kreta zullen er misschien minder blij mee zijn?


Water genoeg op Kreta (op vele plaatsen toch), is volgens mij geen probleem daar voor bevloeiïng.

Rondom het eiland bedoel je dan zeker ..... Big GrinBig GrinBig Grin
Quote
#70
(19 July 2012, 09:53)Fyfika schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 July 2012, 13:53)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 July 2012, 11:20)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Arthur: de boeren op Kreta zullen er misschien minder blij mee zijn?


Water genoeg op Kreta (op vele plaatsen toch), is volgens mij geen probleem daar voor bevloeiïng.

Rondom het eiland bedoel je dan zeker ..... Big GrinBig GrinBig Grin


Nee nee, erop. En er rond ook ja...
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Round.me 360 graden foto's martineprest 0 1.398 09 April 2016, 23:38
Laatste bericht: martineprest

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)