Goedkope autohuur Athene
#1
Ik weet niet of dit de juiste plek is of dat het onder het subforum Athene geplaatst moet worden, maar ik zou graag tips hebben voor goedkope autohuur vanaf de luchthaven van Athene.

Ook graag ervaringen met de diverse sites en maatschappijen zijn welkom.
Een eigen risico tot ongeveer € 500,- vinden wij acceptabel.
De laatste keer hadden we het via Expedia geregeld maar die vond ik nog vrij prijzig.
Heeft iemand hier ervaring met
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




? Ik vind wat wisselende berichten op internet over deze site.
Quote
#2
Hallo Vito,

Ik huur al jaren via economycarrentals in Athene.
men heeft geen balie op het vliegveld maar halen je af met een shuttlebusje het zit ca 5 minuten rijden vanaf het vliegveld. Mijn ervaring is positief. zijn aardige mensen en doen hun best voor je.
zelf besparen ze de kosten van een duur kantoor/balie.

Laatste ervaring is van maart dit jaar.
Quote
#3
Een collega van mij huurt al enkele jaren bij Economycarrentals. Tot dusverre heb ik nog geen enkle klacht gehoord van hem. Integendeel, hij raadt het aan iedereen aan.

Zelf heb ik er evenwel geen ervaring mee.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Dank alvast voor de input.
Dick, moet je hen dan bellen als je geland bent, of rijdt er af en aan zo'n shuttlebus? Vorige keer hadden we de auto via Alamo en dat was super geregeld en vlakbij de aankomst- en vertrekhal.
Quote
#5
of het goedkoop is , weet ik niet, maar wij boeken altijd bij de anwb en wel via sunny cars, in athene kom dan je vanzelf bij AUTO UNION terecht in macropolou, ook zo'n 7 minuten vanaf de luchthaven met een shuttelbus, bij boeking het vluchtnummer vermelden. ik heb ook in het verleden wel eens gezocht naar goedkopere alternatieven maar nog niet gevonden.
Quote
#6
Wij huren elk jaar als wij naar Nederland gaan bij Economycarrentals, via internet.
Je weet precies wat je gaat betalen, en je bent volledig verzekerd. Ook geen eigen risico.
Ze werken met alle gerenomeerde auto verhuurders als zijnde tussenpersoon.
Bij het afhalen van de auto zal door de verhuurder gevraagd worden of je een extra verzekering afkoop eigen risico wilt afsluiten.
Dit is niet nodig. Indien er schade ontstaat betaalt de huurder het eigen risico, en brengt dit vervolgens in rekening bij Economycarrentals, en het betaalde bedrag wordt dan door hen terug betaald.
Bij het boeken van een auto krijg je keurig via email bevestiging en een uitleg hoe je bij de verhuurder komt.
2 keer via Dusseldorf en 2 x via Brussel en elke keer keurig geregeld.
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#7
Vito, men wil jouw vluchtnummer graag weten en men houdt oa via teletekst in de gaten hoe laat je in Athene aankomt.

Men staat dan klaar met de bus ( één keer werd ons gevraagd of wij het vervelend vonden om 15 minuten te wachten op een vlucht van de volgende klant)
Als je het luchthavengebouw uitloopt ga dan naar rechts daar is een parkeerplaats voor bussen ( niet de lijnbussen) en staan alle shuttle bussen.

komt helemaal goed :)
Quote
#8
Die parkeerplaats ken ik wel, die ligt tussen de autohuurbedrijven en de aankomsthal. Maar je hoeft dus nooit echt lang te wachten?
En via welke autoverhuurbedrijven heb je je auto dan, want zij zijn toch alleen intermediair en hebben zelf geen auto's??
Quote
#9
Ik check ook altijd even bij
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor ik een boeking maak. Meer dan de helft van de gevallen ben ik dan goedkoper uit. De huur wordt uitgevoerd door bekende onderaannemers als hertz, alamo, etc. Op je voucher staat de afhaalmethode. Soms telefoonnummer, soms balie op vliegveld, soms shuttlebus. Alleen aanbieding van maatschappij in combinatie met autoverhuurder zijn soms goedkoper. Bijvoorbeeld Ryanair-Hertz, middenklasseauto 20 euro pd.
Quote
#10
Men staat klaar voordat het vliegtuig geland is. heb meestal alleen handbagage bij me, dus ben snel klaar en zo buiten.

Hoe de naam is weet ik effe niet meer maar men herkend mij al.... Dus direct leuk contact.
Quote
#11
Wij huren steeds met Economycarrental. De auto's worden geleverd door gevestigde autoverhuurbedrijven. Tot voor enkele jaren was dit bij ons steeds Auto-Union en deze mensen komen je inderdaad ophalen aan de luchthaven. Vorig jaar kregen we onze auto van National, gevestigd op de luchthaven zelf. Nu pas terug thuis gekomen en hebben we onze auto via Avis gekregen. Je boekt dus bij Economycarrental en als je de bevestiging van de boeking krijgt zie je dus onmiddellijk van welk bedrijf je de auto krijgt. Zij werken dus met verschillende bedrijven tesamen.

Groetjes,
Viviane.
Quote
#12
Oké, dank je wel. Dan ga ik maar eens boeken bij ze. Vind het fijner als je rechtstreeks op de luchthaven je auto krijgt en niet eerst nog weer ergens naar toe moet.
Komen er echt geen toeslagen meer bij ter plekke?
Quote
#13
Nee hoor Vito, geen toeslagen meer ter plekke. Het is ook zo.....normaal gezien hebben wij een franchise. Dus een bedrag dat wij, ondanks de verzekering, zelf moeten betalen in geval van ongeval. Groot is dit bedrag niet. Indien wij een ongeval zouden hebben krijgen wij het bedrag van de franchise terugbetaald door Economycarrental. Alleen als we de ferry nemen dan betalen we wel een klein extra verzekeringetje bij. Als je regelmatig bij hen huurt krijg je ook korting.

Viviane.
Quote
#14
Helaas .. Toch via AutoUnion een auto toegewezen gekregen en dus een transfer met een bus. Ik zit erover na te denken om te annuleren, ik had gehoopt op een verhuurder op de luchthaven zelf.
Quote
#15
Wij hebben nu ook weer gereserveerd bij Economycarrentals voor september en krijgen onze auto van National. Deze mensen zitten dus ook op de luchthaven zelf. Maar Vito je moet daar geen schrik van hebben hoor....van Auto-Union. Die mensen van Auto-Union rijden ongeveer elk kwartier over en weer, dus van de luchthaven naar hun kantoor. Zij houden jou vlucht in 't oog via internet en als je moet wachten is het toch niet lang hoor. De rit is maar een paar minuutjes. De auto moet je terug afleveren aan hun kantoor en zij brengen jou onmiddellijk terug naar de luchthaven. Trouwens dit zijn dus onze ervaringen. Inderdaad op de luchthaven zelf is dus ietsje makkelijker maar wij zouden daar geen probleem van maken hoor.

Groetjes,
Viviane.
Quote
#16
Wat voor categorie auto heb jij gehuurd? Wij hebben gekozen voor de Toyota Yaris/Hyundai I20. Misschien dat daar Het verschil in zit.
Quote
#17
De reden weet ik niet hoor Vito want wij kiezen steeds voor een categorie D en hebben in 't verleden zowel onze auto gekregen van Auto-Union als van verhuurders die op de luchthaven zelf zitten. Nu de laatste keren zitten wij steeds op de luchthaven zelf. Wij zelf zouden er geen problemen van maken moesten wij terug bij Auto-Union zitten hoor......

Groetjes,
Viviane.
Quote
#18
vito ; als je geluk hebt krijg je voor je geld een polo, lekker ruim en rijd goedkoop , hebben we ook al een paar keer kunnen treffen bij auto union ,wij gaan op 6 sept weer en hopen weer op hun.nog een prettige tijd daar gewenst.
Quote
#19
Ik wilde toch nog even terug komen op mijn eigen topic, maar mij is AutoUnion dus echt slecht bevallen. Oude auto, lang wachten op de shuttle waar ik al bang voor was en vervolgens in hèt kantoortje ter plekke ook nog eens heel lang wachten. Dit heeft ons zeker een uur gekost terwijl we bij Alamo met een kwartiertje weg waren. Voor mij nooit AutoUnion meer. Sunnycars via de ANWB zal ik dus ook niet boeken.
Quote
#20
goh, vito jammer van die slechte ervaring bij union.was het extreem druk dan? wij hebben van 6 t/m 20 sept bij hun de kleinste 4deurs besproken ,en is prima bevallen , er stond ruim 50dkm op de teller dus niet echt een oude, we hebben inderdaad 20 minuten op de shutle gewacht maar na 10 minuten op hun buro al op weg naar onze besteming. zo zie je maar weer dat het erg verschillend kan zijn,we huren al zo'n 6 jaar bij hun en we hebben nog geen redenen meegemaakt dat we er mee stoppen.ik moet er wel bij zeggen dat we op vakantie alles rustig willen beleven. volgende keer beter groeten!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Goedkope ferry tickets Patrick 0 1.222 27 July 2017, 19:48
Laatste bericht: Patrick
  Goedkope binnenlandse vluchten in GR JohannesGR 1 2.021 24 February 2017, 10:47
Laatste bericht: metaxa
  goedkope vliegtikkets Brussel metaxa 1 2.169 15 July 2014, 20:05
Laatste bericht: Lyonesse
  Astra : nieuwe maatschappij goedkope tickets Dirk 1 2.512 10 September 2012, 17:01
Laatste bericht: Bob Rempetis

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)