Ik wil absoluut nooit (meer) naar........
#41
Als "nieuwkomer" wil ik graag mijn steentje bijdragen, hoewel ik mijn keuze al diverse malen voorbij heb zien komen Wink.
Zakynthos, Laganas : Helaas volledig bezet door Britten die zich absoluut niet weten te gedragen, het heeft geen greintje Griekse sfeer.
De Cycladen, prachtig om te zien maar zo toeristisch dat we ook daar het Griekenlandgevoel niet hadden.
Natuurlijk is zoiets heel persoonlijk, want elk eiland heeft zijn eigen sfeer en dat maakt juist dat ik terug blijf komen.
lovegreece
Eleni m's signatuur Hoezo Ouzo? kiss
Quote
#42
@elsR, teleurgesteld zijn is een heel ander verhaal imo. Er wordt alleen gevraagd waar je nooit meer naar toe zou willen en waarom. Dat is heel wat anders dan teleurgesteld zijn in een vakantie. Wij hebben een prima vakantie gehad op Kos en Corfu, ik zou er alleen nooit meer naar toe gaan om de redenen zoals genoemd.
Quote
#43
Het blijft heel persoonlijk en een goede voorbereiding zegt lang niet altijd alles,alleen als je na een aantal jaren ergens weer terugkomt dan.....Zo hebben wij op Corfu plaatsen die we mijden:Sidari,Roda,Acharavi waarom?Wij zagen ze destijds als "Griekse"plaatsjes.Of Mirtiotissa en in 't zw onder Argyrades het strand van Aghios Geogiou:een ware kultuurshock:daar zaten wij onder de tamarisken aan wankele tafeltjes bij vertaald:de Zeemeeuwen en Victor bereidde op een buitenoven het eten,sigaret in de mondhoek en het glas met eigen wijn op zo'n tafeltje ernaast en z'n tentje was 'n hoog Grieks geval met grote ramen aan de rand van het strand.Jaren later:heel geen Victor te zien alleen nieuwbouw,het ene gebouw na het andere,watersport noem maar op!
Of Kos:op het strand van Tigaki lagen we achter deuren van oude verlaten vissershuisjes en waren er 2 eettentjes en nu? Met Skala op Kefalonia hetzelfde een heel verhuurdorp.Snap het ook wel:men moet ook aan het toerisme verdienen en vooruit,maar toch.....!
Quote
#44
Vaii vanuit koutouloufari tweeeneenhalfuur uur in de auto voor anderhalve palmboom,
dit was in1992 maar nooit meer dezetour.tussen toen en nu heb ik veel veranderingen gezien op Kreta elk jaar soms twee keer.
(lees over engelsen en russen maar vergeet hollandse jeugd niet)
Quote
#45
Ben ooit eens in Mirtos geweest. Schattig dorpje, het appartement was ook prima. Het strand vond ik niks, alleen maar keien, de zee idem en waren spekglad. Bovendien is/was Mirtos een Hollandse enclave. Nooit meer dus..................
Quote
#46
ik lees in vele antwoorden dat ze niet terug gaan naar een vakantieplek omdat er teveel Nederlanders komen/zijn.

Dat is nu precies de reden dat ik zelden naar Nederland op vakantie ga Cool
Quote
#47
DIE IS GOED
ger en jose
Quote
#48
Ik heb geleerd dat je niet altijd moet afgaan op de vaak zeer plaatselijke slechte indruk. Als je een paar kilometer ervandaan reed kwam je weer in een prachtig Griekenland terecht.
Zo inderdaad ook in Zakynthos, Laganos een ramp maar de rest gewoon mooi.
Parga, veel te toeristisch en druk, maar als je Parga achter je laat wordt het al snel prachtig.
Soortgelijke ervaringen ook op Corfu, Kos en Kreta gehad. Te drukke, toeristische plekken worden afgewisseld met prachtige locaties.
Vaak zijn de slechte ervaringen in plaatsen waar de toeristenmenu's met foto's op de borden staan.
Ik kan me overigens niet vinden in sommige negatieve ervaringen betreffende Karpathos. Prachtig eiland met geweldige mensen. Maar eerlijk is eerlijk, aan het eind van het seizoen inderdaad wel dor door gebrek aan regen. Maar één regenbui doet het hele eiland , als in een wonder, ineens weer kleuren.
Quote
#49
Plaatsen waar veel (engelse) toeristen komen willen wij niet zijn. Wij zoeken rust en authenticiteit. Niet alleen in Griekenland, maar overal. Echter, ik denk dat veel Griekse horeca-eigenaren dat iets anders zien......

Parga vond ik verschrikkelijk, veel te druk, en, toen wij er waren, verstikkend heet. Daar ga ik echt nooit meer heen. Chersonissos is niet zo erg als je denkt, maar wij associeren het met Star Beach e.d. Buiten het hoogseizoen valt het heel goed te doen hoor.

Oordeel niet te snel. Scheveningen is ook niks het afgelopen weekend, maar waarom gaat iedereen er dan toch heen?

Laat iedereen daarheen gaan waar hij/zij zich prettig voelt. Doe ik, en het bevalt uitstekend.

Mvg
Martin
Quote
#50
(20 August 2012, 16:45)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik lees in vele antwoorden dat ze niet terug gaan naar een vakantieplek omdat er teveel Nederlanders komen/zijn.

Dat is nu precies de reden dat ik zelden naar Nederland op vakantie ga Cool

Big Grin Big Grin en een van de redenen voor ons om te emigreren naar GR over een paar maanden Tongue

(20 August 2012, 16:45)cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik lees in vele antwoorden dat ze niet terug gaan naar een vakantieplek omdat er teveel Nederlanders komen/zijn.

Dat is nu precies de reden dat ik zelden naar Nederland op vakantie ga Cool

Big Grin Big Grin en een van de redenen voor ons om te emigreren naar GR over een paar maanden Tongue
Quote
#51
Het ligt er ook heel veel aan WANNEER je gaat he. In het hoogseizoen zou ik bijvoorbeeld niet graag naar Santorini willen. Wij waren er een paar jaar geleden begin mei en ik vond het er geweldig!
Ik was ook een keer op Kreta eind september/begin oktober. We kwamen met de bus door Chersonissos. Er viel daar absoluut niks meer te beleven, maar ik schrok wel behoorlijk van alle appartementen, scooter- en autoverhuur, restaurantjes, barretjes enz. En toen besefte ik pas dat wat ze bedoelen met de kreet "het echte Griekenland"(wat ik tot dan toe een nogal overdreven kreet vond), want dat was daar in Chersonissos en Malia toch echt niet meer te vinden!
In Parga komen wij al bijna 20 jaar, en het is nu al een aantal jaren geleden en ik wil er zeker nog wel naar toe, maar ik denk dan toch maar niet meer in juli of augustus!
Geef mij dan bijvoorbeeld Kythira maar!!
Quote
#52
"Absoluut nooit meer" is nogal drastisch.
Als je mij vraagt "wat is de meest verfoeilijke plaats in Griekenland", dan antwoord ik onmiddellijk: Laganas op Zakynthos. We verbleven in Tsilivi, maar namen uit pure nieuwsgierigheid eens de lijnbus naar Laganas. Wat een verschrikking! We zijn er net geen vol uur geweest, want we hebben de eerstvolgende bus genomen om terug te keren.
Maar stel nu dat men mij voor de keuze plaatst: enkele dagen in Laganas MOETEN verblijven, of enkele dagen de drukke job waar ik nu in zit inclusief alle deadlines en onhebbelijke toestanden, dan zal mijn lichte voorkeur toch Laganas zijn Wink. Ik zal me die enkele dagen dan wel proberen af te zonderen op het minst schreeuwerig hoekje van die British Youth Pub Place.
Nee, alle gekheid op een stokje: Laganas heeft nog nul komma nul met Griekenland te maken, tenzij dat het officieel binnen de geografie van Griekenland valt.

Hersonissos leek me niet veel beter dan Laganas.
Kos heeft me ook niet echt bekoord. Goed om snel de ferry naar Kalymnos te nemen. Ik vond Kos ook wat te 'plastic'.
Faliraki op Rhodos hebben we ook op minder dan een uurtje 'gezien': niks voor ons. De rest van Rhodos vond ik best wel knap (en zeker het oud centrum van Rhodos, maar dan wel net buiten de grote toeristenmaalstroom).
Het strand van Karfas op Chios vond ik wat nietszeggend.
Evia vond ik het verst weg van 'de' Griekse sfeer.
Chaniotis, op Halkidiki, vond ik gewoon zielloos. Een rechte straat met wat karige winkeltjes en een paar restaurants er omheen, maar o zo zielloos.

Maar!!! Daar tegenover staan al die ontelbare mooie plekjes die ik gezien heb, en die me bijna dagelijks doen wegdromen. Ik voel me gelukkig dat ik die ontdekt heb, en ga zeker nog verder met nieuwe ontdekkingen. Die mooie plekjes doen de enkele minder aangename plaatsen meteen vergeten, om tot de slotsom te komen dat Griekenland een fantastisch mooi land is!!!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#53
undefined

undefined

undefined
Quote
#54
Absoluut ook Laganas op Zakythos, maar ook het oosten van Kreta, en dan met name Kritsa en Agios Nikolaos. Vergeleken met eerdere jaren in rustigere regio's als Pilion, Kythira, Ithaka, de Peloponessos en Samos vond ik Agios Nikolaos een enorme domper. Alleen die opdringerige taverne-uitbaters al Angry . Ik kwam er op aanraden van een collega, nog bedankt ;)
Mocht ik nog eens naar Kreta gaan dan absoluut de westkant up
Quote
#55
(26 August 2012, 17:45)Jill schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Absoluut ook Laganas op Zakythos, maar ook het oosten van Kreta, en dan met name Kritsa en Agios Nikolaos. Vergeleken met eerdere jaren in rustigere regio's als Pilion, Kythira, Ithaka, de Peloponessos en Samos vond ik Agios Nikolaos een enorme domper. Alleen die opdringerige taverne-uitbaters al Angry . Ik kwam er op aanraden van een collega, nog bedankt ;)
Mocht ik nog eens naar Kreta gaan dan absoluut de westkant up
En denk je dat er aan de westkant geen opdringerige uitbaters zijn, het ligt ook vaak aan de persoon, mij vragen ze nergens naar binnen, of het nu oost of west is.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#56
Nee hoor Arthur, aan de westkant heb je alleen maar zeer vriendelijke, bescheiden mensen, die rustig afwachten of het de klandizie belieft om binnen te komen. Smile
Quote
#57
(26 August 2012, 20:28)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




het ligt ook vaak aan de persoon, mij vragen ze nergens naar binnen, of het nu oost of west is.

Wat een domme opmerking, het ligt dus aan mijzelf Huh
Vreemd dan toch dat ik die onnozele figuren in 22 jaar vakanties in Griekenland nog maar op 2 plekken zo massaal tegenkwam.
Maar het gaat me niet alleen om die vervelende uitbaters hoor, ik vond de plaats op zich ook niet erg interessant. Gelukkig kunnen smaken verschillen, mooie plekjes genoeg in Griekenland Tongue
Quote
#58
Die opdringerige obers of taverne-uitbaters vind je wel op wat meer plaatsen, hoor. Je moet maar eens proberen om 's avonds langs de kade van het oud Venetiaans haventje in Rethymnon te stappen. Wedden dat je niet onaangesproken het eindpunt van de kade haalt? Tenminste, het hangt er van af wie je bent. Als je alleen bent, en je hebt een ietsje zuiderse look, dan maak je kans om niet aangesproken te worden. Maar als je daar als koppel loopt, en ze kunnen aan je gezicht zien dat je geen Griek bent (of je hebt bv. blond haar), dan is de kans bijzonder groot dat ze je aanspreken. Soms stoort het mij ook wat, maar zeker niet in die mate om nooit meer naar die plaats terug te keren.
Op het binnenlokken reageer ik meestal met een kort en duidelijk neen-gebaar, maar mét de glimlach. Meestal gaan wij op zoek naar een restaurantje een eindje achter de haven, waar het rustiger is, en waar geen ober aan de deur staat te lokken.
Dat binnenlokken heb ik op vele bestemmingen ondervonden, zowel op Kreta als op Lesbos, Samos, Skiathos, Naxos, Rhodos, en noem maar op.

Een anekdote: ook het tegendeel kan je meemaken. Ik herinner me dat we op het eiland Evia wat rondreden, en in het plaatsje Kymi stopten. Het was in de namiddag, en heel rustig. We zochten een terrasje of cafeetje aan de kade waar we wat konden drinken. We zagen een mooi café, twijfelden even omdat er niemand zat, maar stapten toch binnen. We probeerden een koffie te bestellen, maar de uitbater én zijn echtgenote begrepen ons aanvankelijk niet. Uiteindelijk zaten we met de koffie voor onze neus, maar die twee zaten ons aan te gapen alsof we marsmannetjes waren. Het was er ijzig stil, en ze bleven maar staren. Ik denk dat we na vijf minuten terug buiten waren, want de priemende ogen waren er te veel aan. Ofwel was dat café net open en waren we hun allereerste klanten, ofwel verwonderden ze er zich over dat we hadden durven binnenstappen, ofwel scheelde er iets aan die twee...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#59
Ik hou het heel simpel. Waar "lokkers" staan ga ik niet binnen. Die krijgen een vriendelijke en beleefde maar vastberaden "ochi".
En zoals Vlagreco zegt: je vindt die wel op meer dan 2 plaatsen, en niet alleen in Athene, Heraklion, enz.
Nu ja, als je in Brussel door de "Rue de Bouchers" loopt zie je niks anders. Bij elk restaurant staan ze om je binnen te lokken (ook al is het sedert enkele jaren verboden).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#60
Cherso is écht wansmakelijk.
Voor de rest vond ik Rethymnon (vergeleken met 25 jaar terug wel te verstaan), niet meer doenbaar om in te verblijven, barst ondertussen uit zijn voegen maar was toen een gezellig dorp.
En ook nog Mirtos, lijkt wel een nederlandse enclave.
Ierapetra is ook zeer ongezellig en idd ook buitenlokkers aan elke taverne en resto; hoeft voor mij niet .
Quote
#61
Als ik dat zo lees, zijn er dan op Kreta nog wel plekjes waar je nog enigszins het Griekenlandgevoel krijgt of zie ik het nu te negatief? Ik ben er nog nooit geweest vanwege het idee dat het mij daar veel te toeristisch is, maar als ik de berichten hier lees, wordt dat beeld alleen maar bevestigd.
Quote
#62
Tot nog toe vind ik dat elke bestemming in Griekenland wel zijn charme had.
Wel ben ik allergisch voor drukke toeristische plaatsen. Die mijd ik gewoon.
Dat wordt me makkelijk gemaakt door bv deze site, Zoover en de vele andere informatie welke op het WWW te vinden is.
Klaag je dus over een plaats dan ligt dat vlgs mij aan jezelf. 'Je had het kunnen weten.' Wink
Quote
#63
@ Vito
Op Kreta zijn vele maal meer plekken waar het leuk is dan waar het niet leuk is.
Overal, in heel GR en dus ook op (vrijwel) ieder eiland, vindt je wel plekken waar het niet leuk is.
Dus ook op Kreta.

De conclusie dat Kreta niet leuk is, wordt wel heel erg snel getrokken.
Het is namelijk niet waar.
Quote
#64
[Afbeelding: 10xxagx.jpg]wij komen er al meer dan 30 keer op kreta van west tot het zuiden,als je van rust en natuur houd,moet je dan ook niet de toeristen plaatsen opzoeken
ga eens de bergdorpen in, of het binnenland.waar het zeer mooi is
wij gaan nu naar plakias in het zuiden,daar komen we al jaren,in de zomer maanden is het mij daar ook te druk
Quote
#65
Mij trekken die toeristentrekkende gebieden zoals Kos, kreta, Rhodos of Corfu ook niet Blush
Geef mij het echte Griekenland maar zoals je dat nog vindt in o.a. de achterlanden van bijvoorbeeld de Pelops, Pilion, Epirus/Zagoria en wat kleinere en dus meer onbekendere eilandjes. Maar ieder z'n meug hoor, ik vind het prima als iedereen naar Kreta gaat, des te rustiger blijft het elders. Graag zelfs Big Grin
Quote
#66
Als ik deze negative berichten over Kreta lees denk ik, zijn deze mensen nou echt dom, zijn ze nooit verder als de bar van hun acco geweest, alleen maar in toeristische gebieden gezien, of komen ze onder een rots vandaan. Ze hebben destijds natuurlijk een goedkope reis geboekt naar het Sodom en Gomorra van Kreta en denken dat alles hier zo is.
Als er een veelzijdig
EILAND is waar je jarenlang bijna niemand ziet als je dat wilt is het wel Kreta.
Ik zelf woon 4 km buiten Agios Nikolaos waar geen tourist te zien is, alleen locals, geiten en schapen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#67
Kos vond ik zelf erg leuk, Corfu ken ik nog niet uit ervaring.
Ik laat die 'populaire' bestemmingen en vooral Kreta en Rhodos ook altijd links liggen en ga elke keer weer op zoek naar nog typische authentieke Griekse bestemmingen.
Voor mij in ieder geval geen Patatje van Piet locaties Tongue
Desalniettemin heb ik begrip voor degenen die daar wel naar op zoek zijn, iedereen viert z'n vakantie zoals ie dat zelf wil, gelukkig ;)

(14 April 2013, 15:51)Mario schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mij trekken die toeristentrekkende gebieden zoals Kos, kreta, Rhodos of Corfu ook niet Blush
Geef mij het echte Griekenland maar zoals je dat nog vindt in o.a. de achterlanden van bijvoorbeeld de Pelops, Pilion, Epirus/Zagoria en wat kleinere en dus meer onbekendere eilandjes. Maar ieder z'n meug hoor, ik vind het prima als iedereen naar Kreta gaat, des te rustiger blijft het elders. Graag zelfs Big Grin

(14 April 2013, 16:29)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zelf woon 4 km buiten Agios Nikolaos waar geen tourist te zien is, alleen locals, geiten en schapen.

Tja, dat bedoel ik nou Tongue Er is zoveel mooi(ers) te zien in de rest van het land :)
Koukla's signatuur Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Quote
#68
(14 April 2013, 16:29)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als ik deze negative berichten over Kreta lees denk ik, zijn deze mensen nou echt dom, zijn ze nooit verder als de bar van hun acco geweest, alleen maar in toeristische gebieden gezien, of komen ze onder een rots vandaan. Ze hebben destijds natuurlijk een goedkope reis geboekt naar het Sodom en Gomorra van Kreta en denken dat alles hier zo is.
Als er een veelzijdig
EILAND is waar je jarenlang bijna niemand ziet als je dat wilt is het wel Kreta.
Ik zelf woon 4 km buiten Agios Nikolaos waar geen tourist te zien is, alleen locals, geiten en schapen.

Volledig met je akkoord ! Ik kom al sedert 25 jaar op Kreta en heb ondertussen wel uitgeplozen WAAR ik al de laatste 10 jaar naar toe ga, maar dat ga ik hier nu lekker niet vertellen, haha. Ze zijn er dus nog wel die echte plekjes op de kaart, je moet alleen wat langer zoeken hé !
Quote
#69
(14 April 2013, 16:29)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als ik deze negative berichten over Kreta lees denk ik, zijn deze mensen nou echt dom, zijn ze nooit verder als de bar van hun acco geweest, alleen maar in toeristische gebieden gezien, of komen ze onder een rots vandaan.

Je hebt er blijkbaar moeite mee dat andere mensen andere voorkeuren of een andere mening hebben, niet Arthur? Ik vind het namelijk nogal ongepast om iemand met een andere kijk of smaak meteen "dom" te noemen cq te suggereren dat die persoon "onder een rots" leefde. Jij hebt je plekkie blijkbaar gevonden op Kreta en da's wat mij betreft helemaal prima hoor :) Maar mijn eiland was het niet, is het niet en zal het ook zeker nooit worden, da's toch verder geen probleem? Lopen we elkaar ook nooit voor de voeten Tongue
Quote
#70
Tja, helaas wordt Kreta dus nog steeds geassocieerd met een plaats als Chersonnissos.
Dit vind ik zo jammer, want dergelijke toeristenenclaves bestrijken maar een heel klein deeltje van dit immens grote eiland.
Wij hebben al heel veel van Griekenland gezien, maar de afwisselende, adembenemende natuur en de authentieke dorpjes op Kreta blijven ons trekken...
Je raakt er nooit uitgekeken en Kreta staat voor ons dan ook op nr. 1!
Quote
#71
Jammer dat Rhodos en Kreta hier door sommigen als niet leuk worden bestempeld. Beide eilanden hebben hun drukke en toeristische gebieden voor wie daarvan houdt, maar ook hele mooie en rustige gedeelten. Wat mij betreft is niet leuk wat kort door de bocht, maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.
Quote
#72
Het staat eenieder vrij om zelf te bepalen wat hij/zij al dan niet leuk vind, dat was ook de originele gedachte van deze draad. Daar hoeft verder geen onderling geruzie over te ontstaan. Daarom heb ik twee berichten met onnodige wederzijdse aanvallen verwijderd. Sloeg weer nergens op Blush
Wil iemand naar Kreta, vooral gaan. Wil je niet ga dan naar een andere bestemming.
Quote
#73
(14 April 2013, 17:50)Mario schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 April 2013, 16:29)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als ik deze negative berichten over Kreta lees denk ik, zijn deze mensen nou echt dom, zijn ze nooit verder als de bar van hun acco geweest, alleen maar in toeristische gebieden gezien, of komen ze onder een rots vandaan.

Je hebt er blijkbaar moeite mee dat andere mensen andere voorkeuren of een andere mening hebben, niet Arthur? Ik vind het namelijk nogal ongepast om iemand met een andere kijk of smaak meteen "dom" te noemen cq te suggereren dat die persoon "onder een rots" leefde. Jij hebt je plekkie blijkbaar gevonden op Kreta en da's wat mij betreft helemaal prima hoor :) Maar mijn eiland was het niet, is het niet en zal het ook zeker nooit worden, da's toch verder geen probleem? Lopen we elkaar ook nooit voor de voeten Tongue

Je laatste zin vind ik wel in orde @Mario.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#74
Pigadia op Karpathos en Mirtos op Kreta waren voor mij enorme tegenvallers. Op een totaal van 26 jaren Griekenland valt dat dus reuze mee :)
Quote
#75
Xersonisos is inderdaad geen leuke plek .. alleen voor mensen die willen zuipen en verbranden. Ik moet zeggen dat ik het best af en toe wel leuk vind om in de wat drukkere plaatsjes te komen. Gewoon om te horen hoe mijn landgenoten Griekenland vinden en wellicht of ze er hun hart ook niet aan verliezen net zoals wij.
Quote
#76
Utopia betekent niet hetzelfde voor iedereen. Gelukkig maar.
Voor sommige toeristen is "het van het" in Griekenland: Chersonissos, Laganas op Zakynthos, de bars in Mykonos-stad... voor wie nachtelijk vertier zoekt als het summum van vakantieplezier. Eén van mijn jonge collega's is ooit naar Lesbos op vakantie geweest; hij vertelde achteraf dat hij zo goed als enkel 's nachts 'geleefd' heeft en dagelijks het ontbijt miste omdat hij vanaf 's morgens begon te slapen. Voor dergelijke toeristen zou het wellicht een straf zijn om een tocht te maken langs rustige dorpjes in een berglandschap. Het is wel zo dat dergelijke toeristen ook veel geld binnenbrengen bij de plaatselijke horeca... zij het dan disco's en fastfoodtenten.
Gelukkig is er voor elk wat wils, en kan elk zijn/haar eigen Utopia in Griekenland kiezen. En gelukkig hoef ik met dat nachtelijk feestvolkje mijn vakantie niet te delen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#77
Ik hoef nooit meer naar Parga, is niks voor mij, maar als een ander daar gelukkig wordt, vooral gaan! Ik ga graag naar plekjes waar het rustig is. Maar dat doe ik niet alleen in Griekenland, maar overal. We hebben een drukke zaak, met veel drukte en mensen om ons heen. Als we dan eens een weekje er tussen uit kunnen, dan graag heerlijk in de rust. Die vindt je volgens mij overal wel in Griekenland, als je maar even zoekt of het binnenland in rijdt. Ik vind het wel wat kort door de bocht om toeristencentra als Kreta e.a. te mijden vanwege de "drukte". Dat is een verkeerd beeld. Ik ben het met Arthur eens. Als er één eiland is wat zoveel moois en diversiteit te bieden heeft dan is Kreta wel.

Maar, zoals de meesten hier wel weten, ik zoek liever de rust van een wijnproducent op. Mooi gelegen oases in prachtige natuurgebieden in het noorden of midden. Ongerept, geen toerist te vinden, heerlijk eten en drinken.

Mvg
Martin
Quote
#78
goed dat er toeristencentra als chersonissos zijn, dan kunnen alle feestgangers onder ons daar fijn heen.
En blijven er voor de rustzoekers lekker veel mooie plaatsjes over!!!
Stel dat ze zich zouden verspreiden over Kreta? wat dan? dan vindt je nergerns rust meer....
Ik heb er geen moeite mee als mensen op vakantie gaan om te feesten, het is al even geleden, maar ik ben ook jong geweest!!!
Quote
#79
Nou Martin ik hoef echt ook nooit meer naar Parga, wat vond ik dat een vreselijk toeristisch en vreselijk duur gebeuren en dit is echt al een flink aantal jaren geleden dus ik neem haast aan dat het nog wel erger is geworden.
Wij zijn ooit begonnen op Kreta aan de noordkust tig jaar geleden.
Als ik nu iets zou mijden dan is het de noordkust van Kreta wel, is me veel te druk (toen al), van Chania tot aan Ag.Nikolaos is voor persoonlijk mij veel te druk. Jaren later nog eens geweest en weer doorheen gereden, echt niet meer mijn eiland alhoewel het landschap heel divers en mooi is.

Ik ben en blijf een rustzoeker en ik heb 'mijn' eiland gevonden in Lesbos, ook al weer jaren geleden en daar blijf ik hangen want voel me er thuis.
Quote
#80
Lezend waar men niet/nooit meer heen wil:welke voorstelling,welk beeld heeft men van 'n "echt" Grieks verblijf?Of is dit 'n ander onderwerp?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Fage wil yoghurtfabriek bouwen in Drenthe Fani 8 1.684 14 May 2023, 16:22
Laatste bericht: metaxa
  Zonder woorden!!! ze leren het nooit. Arthur 6 3.037 18 September 2019, 09:31
Laatste bericht: Natalie66
  De realiteit in Griekenland is een beetje anders dan dat men ons wil doen geloven Ernst 21 7.823 28 April 2018, 14:35
Laatste bericht: metaxa
  De komboloi. Waarom zie je daar nooit vrouwen mee? Bouboulina 11 6.965 06 December 2015, 03:51
Laatste bericht: Papournakis
  April doet wat ie wil - in Griekenland Ger 3 3.232 10 April 2015, 11:12
Laatste bericht: Arthur
  Niet meer naar..., Zakynthos, Tomtom. Cor Nieuw Vennep 6 6.246 20 July 2014, 11:17
Laatste bericht: Loontjah
  Steeds meer duikers naar Griekenland Ger 1 3.352 19 August 2011, 12:42
Laatste bericht: Alepoύ
  Meer toeristen naar Griekenland Ger 21 17.757 03 August 2011, 20:31
Laatste bericht: ger64
  50% wil niet meer naar Griekenland Ger 22 23.370 05 July 2011, 22:54
Laatste bericht: Tina K. Noume
Thumbs Up Griekse vriendin wil Nederlands koken Suzanne 2 2.842 10 November 2010, 21:19
Laatste bericht: Tina K. Noume

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)